بذر

بذر |از جمله مواردی است که در کاهو ۳نوع خاصیت چشم گیری دارد!

باغ - بذر- ارگانیک اگری

بذر چندین مطالعه اپیدمیولوژیک نشان داده است که مصرف زیاد سبزیجات و میوه ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها در سبزیجات و میوه ها می تواند در این اثرات محافظتی نقش داشته باشد. ارگانیک اگری در تمامی شهر ها نمایندگی و پست دارد. بذر گیاه را از ما تهیه کنید. برخی مطالعات مصرف کاهو را با کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف مرتبط دانسته اند. در یکی، خوردن کاهو چندین بار در هفته به طور خاص با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه مرتبط بود.

فهرست عناوین

از جمله مواد مغذی موجود در کاهو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخی مطالعات مصرف کاهو را با کاهش خطر ابتلا به سرطان گفته است.

کاهوی سبز قدرت آنتی اکسیدانی پایینی دارد پس توجه کنید.

منبع خوب فیبر غذایی در هر نوع از سبزجات باید ببینید.

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

فواید ۱ سبزیجات

فواید ۲ گیاهان

 از جمله مواد مغذی موجود در کاهو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین A: برگ کاهو منبع عالی ویتامین A برای زنان و منبع خوبی برای مردان است.

ویتامین K: رومینه، برگ و کاهوی بوستون منابع عالی ویتامین K هستند.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۰۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۰ دقیقه

ویتامین B9 (فولات): کاهو رومی منبع خوبی از ویتامین B9 است، در حالی که کاهو بوستون، برگ و یخ‌برگ (سر) منابع خوبی هستند.

ویتامین C: کاهو و برگ کاهو منابع ویتامین C هستند.

آهن: رومن، برگ و کاهوی بوستون فقط منابع آهن برای انسان هستند.

منگنز: کاهو برگ منبع منگنز است در حالی که کاهوی رومین و بوستون تنها منابعی برای زنان هستند.

دستور العمل های سم زدایی ارگانیک اگری  را به صورت رایگان بذر دانلود کنید

برخی مطالعات مصرف کاهو را با کاهش خطر ابتلا به سرطان گفته است.

در یکی، خوردن کاهو چندین بار در هفته به طور خاص با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه مرتبط بود. در مقاله های دیگر نیز مطالب مفیدی وجود دارد.

  • تاثیر بر بیماری های عصبی: بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی، ترکیبات موجود در کاهو، به ویژه در کاهو رومی، اثرات محافظتی عصبی دارند و می‌توانند از بروز برخی بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. با این حال، مطالعات بالینی برای تایید این اثرات در انسان مورد نیاز بذر خواهد بود. در ادامه فواید ۱ سبزیجات را ببییند.
  • سطح لیپید: یک مطالعه روی موش‌ها نشان داد که رژیم غذایی حاوی یک پنجم کاهو، کلسترول خون آنها را کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری روی موش ها نشان داد که یک رژیم غذایی پرچرب و کلسترول بالا همراه با کاهو برگ قرمز، سطح کلسترول تام، کلسترول «بد» (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. در مورد انسان، هیچ اطلاعاتی در مورد تأثیر مصرف کاهو بر چربی خون منتشر نشده است.

باغبان - بذر - ارگانیک اگری

باغبان – بذر – ارگانیک اگری

فواید ۱ سبزیجات

  • قدرت آنتی اکسیدانی: کاهو حاوی ترکیبات فنلی مختلف، عمدتاً کوئرستین، و همچنین اسیدهای فنولیک بذر (اسید کافئیک و اسید کوماریک) است. ارگانیک اگری این مواد آنتی اکسیدانی organic-agri.ir از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

کاهوی سبز قدرت آنتی اکسیدانی پایینی دارد پس توجه کنید.

با این حال، تحقیقات نشان داده است که کاهوی سبز قدرت آنتی اکسیدانی پایینی دارد و تأثیر کمی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در شرایط آزمایشگاهی دارد. کاهوی قرمز تنها کاهویی است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد. با این حال، مصرف منظم کاهو، صرف نظر از رنگ آن، همچنان مقدار قابل توجهی از ترکیبات بذر را که برای سلامتی مفید هستند، تامین می کند.

کاهو organic-agri.ir همچنین حاوی کاروتنوئیدها، عمدتاً بتاکاروتن و لوتئین است، اما بسته به نوع آن، انواع مختلفی از گزانتین (مثلا زآگزانتین) نیز دارد. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و مصرف غذاهای غنی از کاروتنوئیدها با کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص مرتبط است. چند مطالعه نشان داده است که مصرف کاهو باعث افزایش سطح بتاکاروتن خون و همچنین سطح زآگزانتین و بتا کریپتوکسانتین در خون زنان یائسه بذر گیاه می شود.

منبع خوب فیبر غذایی در هر نوع از سبزجات باید ببینید.

هر نوع کاهو حاوی مقدار متفاوتی فیبر است که تقریباً ۱۵ تا ۳۵ درصد آن به شکل محلول است. کاهوی رومن غنی ترین است و پس از آن کاهوی برگ، آیسبرگ و کاهوی بوستون قرار دارند. فیبرهای محلول به دلیل تأثیر مفیدشان بر چربی خون شناخته شده هستند، فیبرهای کاهو دارای قدرت هیپوکلسترولمی خاصی هستند. در ادامه فواید ۲ گیاهان را ببییند.

کاهوهای برگ (قرمز و سبز) حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان (ترکیبات فنلی و بتاکاروتن) نسبت به کاهوی رومی و بوستون بذر گیاه هستند. دومی هنوز هم بیشتر از کاهوی کوه یخ دارد. کاهوی آیسبرگ ۱۳ برابر کمتر از کاهوی برگ حاوی کاروتنوئید organic-agri.ir است.

به طور کلی، کاهوی قرمز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به معادل سبز خود است. عوامل محیطی که کاهو در فصل برداشت در معرض آن قرار می گیرد، میزان آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی را تغییر می دهد. با این حال، این تغییرات بر مقدار آنتی اکسیدان ها کمتر از انواع کاهوی مصرفی تأثیر بذر گیاه می گذارد.

باغ - بذر- ارگانیک اگری

باغ – بذر- ارگانیک اگری

فواید ۲ گیاهان

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

  • چگونه کاهو مناسب انتخاب کنیم؟

کاهو بخشی از فهرست غذاهایی است که نباید بیش از یک بار در روز و در هر بار حداکثر ۲۵۰ میلی لیتر (۱ فنجان) مصرف شود. به افرادی که تحت درمان ضد انعقاد قرار می‌گیرند، اکیداً توصیه می‌شود که برای اطلاع از منابع غذایی ویتامین K و اطمینان از پایدارترین مصرف روزانه ممکن، با یک متخصص تغذیه-تغذیه یا پزشک مشورت کنند.

  • کاهو از چه زمانی به عنوان خوراک تشخیص داده شد؟

برای هزاران سال بذر گیاه ، شکارچیان کاهوی متعلق به یکی از ده ها گونه وحشی لاکتوکا را برداشت می کردند. بر اساس نقاشی‌های مقبره‌ای که به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد، ممکن است شکل اولیه کاهوی رومی قبلاً توسط مصریان در آن زمان کشت شده باشد. برگ‌های آن را که خیلی تلخ می‌دانستیم نخوردیم، بلکه از دانه‌های آن برای خواص دارویی آن استفاده کردیم و از آن روغن خوراکی استخراج کردند.

  • گونه بومی گیاه چیست؟

با این حال، اولین اسناد مربوط به کشت کاهو مربوط به سال ۴۵۰ قبل از عصر ما است. گونه بذر گیاه بومی حوضه مدیترانه و خاور نزدیک، گفته می شود که اجداد تمام است که امروزه مصرف می کنیم. یونانیان باستان اولین کسانی بودند که آن را اهلی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.