بهترین برنامه کودی یونجه

یونجه یک گیاه محبوب و ارزشمند است که به عنوان تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود. همانند سایر گیاهان، یونجه برای رشد و بقا به مواد غذایی و عناصر مغذی نیاز دارد. بنابراین، شما باید با استفاده از کودهای غنی , و یک برنامه کامل تغذیه یونجه، تمام نیازهای آن را می‌توانید تأمین کنید. برای کشاورزانی که قصد کشت یونجه دارند، آشنایی کافی با زمانبندی کوددهی و تنظیم برنامه کوددهی مناسب ضروری است. این آشنایی به آنها امکان می‌دهد تا عناصر ضروری و مورد نیاز را به بهترین شکل برای گیاهان خود فراهم کنند. درنتیجه محصولات با کیفیت‌تری برداشت کنند.
یونجه یک نوع علوفه است که در حال حاضر در سطح وسیعی کشت می‌شود. این گیاه تقریباً هفت سال در خاک می‌ماند و در این مدت ریشه‌های عمیقی دارد. از این رو مقدار زیادی ازت، نیتروژن و مواد آلی را در خاک باقی می‌گذارد. باید توجه داشت که این مقدار بالای ازت که در خاک باقی می‌ماند، برای همه گیاهان مناسب نیست و ممکن است باعث سوختگی برخی از گیاهان شود. یونجه را می‌توان در انواع مختلف خاک‌ها مانند شنی، لومی و رسی کشت کرد. با این شرط که زمین به طور کامل زهکشی شده باشد. از یونجه به صورت علوفه خشک، سیلویی، چرای مستقیم و علوفه سبز استفاده می‌شود.
کشت و کار موفق یونجه به سه مرحله اصلی وابسته است: استقرار گیاه، نگهداری از گیاه و برداشت صحیح و اصولی محصول. برای شروع، اولین گام در کوددهی یونجه، شناخت نیازها و املاح ضروری است. بنابراین، قبل از هر چیزی، شما باید یک آزمون خاک انجام دهید. سپس کمبودهای موجود را تشخیص دهید تا بتوانید آنها را بهبود بخشید. کوددهی مناسب و به صورت اصولی می‌تواند به افزایش گلدهی و باردهی گیاه منجر شود و سود بالایی را به شما برساند.

کود مورد نیاز یونجه قبل از کاشت

قبل از کاشت یونجه، برای بهره‌برداری بهینه، لازم است از مزرعه آزمون خاک گرفته شود. براساس نتایج آزمون خاک، کودهای مورد نیاز برای خاک در زمان قبل از کاشت یا به عبارت دیگر، قبل از شخم زدن، تجویز و مصرف می‌شوند. انواع مختلفی از کودها مانند اوره با پوشش گوگردی، ورمی کمپوستی و کود کامل گرانوله برای تغذیه کودی یونجه می‌توانند استفاده شوند. استفاده از هر نوع کود و در هر میزان، تنها با توجه به نتایج آزمون خاک توصیه می‌شود. چرا ممکن است که خاک شما به یک سری از کودها نیاز نداشته باشد. به عنوان مثال به طور کامل نیاز به کود فسفات نداشته باشد یا نیاز کمتری داشته باشد. این در حالی است که شما هزینه سنگینی برای کود پرداخت کرده‌اید. توصیه کودی یونجه مشاوران کشاورزی ما استفاده از کودهای پتاس بالا و فسفر بالا می باشد.

برنامه کودی یونجه | بهسازان کشت
بهترین برنامه کودی یونجه برای افزایش محصول

از طرف دیگر با استفاده ناصحیح بجای تقویت خاک، باعث مسمویت خاک هم شده اید. به جای استفاده از کودهای شیمیایی، می‌توانید از کودهای دامی پوسیده و موادی مانند پرلیت و ماسه استفاده کنید. با انجام یک آزمون خاک، می‌توانید به راحتی این مشکلات را رفع کنید و همچنین هزینه‌های خود را کاهش دهید. با توجه به هزینه‌های سنگین کودها، به جای خرید یک کیسه کود مازاد بر نیاز خاک، می‌توانید با همان هزینه، آزمون خاک را انجام دهید. سپس عناصر مورد نیاز را با میزان دقیق تعیین کنید. علاوه بر این، با آشنایی با نوع بافت خاک و زراعت مناسب، می‌توانید برای کشت در این خاک، اقدامات مناسبی را انجام دهید.

در هر مرحله رشد گیاه یونچه از چه برنامه کوددهی استفاده کنیم؟

هنگام رشد بر برای ابتدای برنامه ی رشد  کوددهی یونجه بهتر است از کودهای ریشه زا استفاده شود. با گسترش و افزایش رشد ریشه، مقادیر بیشتری از عناصر محلول در خاک جذب می‌شوند. این عمل به استقرار بهتر گیاه در خاک کمک می‌کند. معمولا کودهایی که حاوی عناصری چون فسفر و هیومیک اسید هستند این کار را به خوبی انجام میدهند و موجب تقویت شدن سیستم ریشه ها در این مرحله می شوند. علاوه بر استفاده از کود هیومیک اسید اصلاح خاک و جذب بهتر مواد غذایی را به همراه داشته که باعث افزایش رشد ریشه میگردد. این کودها باعث افزایش حاصلخیزی خاک نیز می‌شود. همچنین، استفاده از اسید هیومیک باعث افزایش فعالیت میکروارگانیسم‌های خاک می‌شود.

هنگام گل‌دهی یونجه

در زمان گل دهی گیه یونجه بهتر است از  کودهای شیمیایی به طور اصولی استفاده کنید. این کوددهی در این زمان بسیار مفید است و می‌تواند جلوی ریزش گل‌ها را بگیرد. کوددهی بعد از برداشت: مرحله آخر که باید در آن کوددهی را انجام دهید، پس از برداشت محصولات است. در واقع، با تغذیه خاک در این زمان، زمین کشاورزی را برای کشت بعدی آماده‌تر می‌کنید و به راحتی میزان تولید محصولات را افزایش می‌دهید.

ساقه زدن گیاه

در مرحله ساقه زدن باید توجه کنید که در مصرف کود زیاده روی نکنید. کوددهی گیاه یونجه در زمان ساقه زدن، موجب افزایش مقاومت ریشه در برابر شرایط محیطی سخت و بهبود شادابی گیاه می‌شود. بنابراین، بهتر است از این زمان غافل نشوید و حتماً با استفاده از روش محلول پاشی، گیاه یونجه را تغذیه کنید.

انتخاب بهترین کود برای رشد سریع یونجه

با توجه به ارزش تغذیه‌ای بالا ویژگی‌های غذایی برجسته یونجه در مقایسه با سایر گیاهان علفی، این گیاه به عنوان اصلی‌ترین منبع تغذیه برای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یونجه با داشتن پروتئین و انواع مختلف ویتامین‌ها و به دلیل هضم سریع آن، به عنوان یک منبع غنی و خالص از علوفه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از روش‌های افزایش عملکرد و رشد سریع یونجه، استفاده از کود قوی برای تغذیه آن است. استفاده از کود ده ایکس و کود مینرال تکسا، یک گزینه بسیار کاربردی و حیاتی برای کشت یونجه است.

 کود مینرال تکسا نیز بهترین گزینه برای رشد یونجه است که باعث رشد سریع یونجه پس از برداشت آن می‌شود. نیتروژن موجود در کود مینرال تکسا، رشد ریشه این گیاه را تحریک کرده و موجب بهبود در رشد یونجه می‌شود. همچنین کود شوک ده ایکس، علاوه بر عناصر غذایی کوچک، حاوی مقادیری پتاسیم و فسفر است. برای رشد سریع یونجه، کشاورزان این کود را قبل از کاشت با خاک مرغوب مخلوط می‌کنند و معمولاً برای هر هکتار از زمین، ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم از این کود را استفاده می‌کنند. پس از برداشت یونجه، تقریباً ۲۰ تا ۲۵ گرم از کود اوره را به صورت سرک به زمین تزریق می‌کنند.

کود اوره برای یونجه در چه زمانی مصرف کنیم؟

در حال حاضر، استفاده از کودهای شیمیایی توسط کارشناسان کشاورزی بسیار توصیه می‌شود. از جمله آن ها می‌توان به کود اوره یونجه اشاره کرد. این در حالی است که نوع و مقدار کود باید بر اساس نیاز خاک و گیاه تعیین شود. کودهای اوره‌ یکی از پرمصرف‌ترین کودهای شیمیایی در برنامه کودی یونجه هستند. بیشترین استفاده آن ها در بخش زراعی و محصولات گیاهی است. به همین دلیل می‌توان آن ها را یک کود بسیار مهم در بخش کشاورزی در نظر گرفت.

 کودهای شیمیایی با ظاهرهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. کود اوره نیز یکی از آن هاست که به صورت محلول و جامد در دسترس است. شکل جامد آن همچنین قابلیت حل شدن در آب را دارد. کود اوره باید در زمان مناسب مانند پس از برداشت هر محصول مصرف شود تا به مزرعه آسیبی وارد نشود. به علاوه، استفاده از کودهای باکتریایی برای افزایش قابلیت حل نیتروژن که در کود اوره وجود دارد، توصیه می‌شود.

کود اوره
کود فسفر بالا

کود فسفر بالا در افزایش تناژ یونجه چه تاثیری دارد؟

ریشه، بخش اصلی و حیاتی هر گیاه است. اگر گیاه دارای ریشه‌های مناسب و حجیم باشد، می‌تواند اندام هوایی بزرگتر و پرحجم‌تری را تولید کند. در مورد یونجه، به خصوص در ابتدای کاشت و پس از هر بار برداشت، استفاده از کودهای توسعه‌دهنده ریشه ضروری است. کودهای حاوی سطوح بالای فسفر مانند کود فسر بالا، سوپرفسفات ساده، تریپل فسفات، از جمله کودهای بسیار مناسب هستند. از این کودها می‌توان در ابتدای فصل و پس از هر بار برداشت یونجه از آن ها استفاده کرد.

استفاده از این کودها می‌تواند به دو صورت، یا به صورت سرک و یا به صورت محلول در آب، به یونجه‌ها ارائه شود. در صورت استفاده از کودهای محلول در آب مانند اوره فسفات و ۱۰-۵۲-۱۰ برای ریشه‌زایی، توصیه می‌شود. همراه با این کودها از محلول هیومیک اسید نیز استفاده کنید. ترکیبات هیومیک اسید در کنار فسفر، علاوه بر توسعه ریشه، باعث کاهش شوری خاک و افزایش جذب عناصر داخل خاک نیز می‌شوند.

معرفی بهترین کود مایع برای رشد هرچه بهتر یونجه

کود شوک، یک محصول بسیار مفید واکنش‌گرا است که در ساختار آن عناصر مضری مانند سدیم و کلر وجود ندارد. این کود دارای غلظت بسیار بالاست. می‌توانید از آن به عنوان کود مایع مناسب‌ترین برای رشد یونجه در تمامی مراحل رشد گیاه استفاده کنید. کود ۱۰ ایکس برای گیاه یونجه، بیشترین اثر  مثبت در کوتاه ترین زمان را دارد. کود ۱۰ ایکس شوک رشد چندبرابری به محصول می دهد و تمام نیار های این گیاه را برطرف می کند.

مصرف این کود برای رشد گیاه یونجه بسیار مهم است و درصورت مصرف اصولی بهترین نتیجه را دارد. بهتر است بدانید که کوددهی با استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس، می‌تواند به وسیله روش‌های آبیاری و محلول‌پاشی انجام شود. برای بهره‌گیری از روش آبیاری، قبل از انجام هر کاری، باید با استفاده از آب و کود مایع، یک محلول با غلظت مطلوب آماده کنید. برای استفاده از این محلول باید مستقیما به قسمت سایه انداز یونجه اضافه شود. در این صورت جذب توسط ریه افزایش می یابد و اثرات شگفت انگیزی دارد.

جدول برنامه کودی یونجه

مرحله رشدیکود پیشنهادینحوه مصرفملاحظات
قبل از کاشتورمی کمپوست یا کود دامی پوسیده+دی آمونیم فسفاتکود های دامی ۱۰ تا ۴۰ تن یا ورمی کمپوست ۱۰ تا ۲۰ تن میزان مصرف دی آمونیم فسفات با توجه به انالیز خاک
مرحله ۲ تا ۶ برگی شدناسید هیومیک  ۹۵ درصد شوکهمراه با آب آبیاری 
فسفر بالای ۸۰ درصد  
 ابتدای رشدرویشیکودسولفات آمونیومهمراه با آب آبیاری 
کود ده ایکس شوکهمراه با آب ابیاری۱۰ لیتر در هکتار
مرحله رویش ساقهکود ۲۰ – ۲۰- ۲۰ پلنت فیدمحلول پاشی۳ در هزار
قبل از گلدهیمیکرو میکس زاگرسمحلول پاشی۳ کیلو در هکتار
زمان گلدهیکود ۱۵-۵-۳۰همراه با آب آبیاری 
پس از چین اولکود ده ایکس شوکمحلول پاشی ۳ در هزار
پس از چین دوم۲۰-۲۰- ۲۰همراه با آب۵ تا ۱۰ کیلو
میکرو میکسمحلول پاشی۳ در هزار
پس از چین سومفسفر بالا  
پس از چین چهارمپتاس بالا k60 جهت افزایش مقاومت به سرما
آمینو اسید 

نکته مهم : برنامه کود توصیه شده به در این مقاله عمومی می باشد برای رسیدن به حداکثر عملکرد یونجه، بایستی با توجه به شرایط خاک، آب و هوای منطقه یک برنامه کودی اختصاصی داشته باشید. برخی از کود های توصیه شده ممکن است برای مزرعه یونجه شما مناسب نباشد. جهت دریافت مشاوره رایگان کشاورزی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دو عامل که موجب رشد نکردن گیاه یونجه می شود!!

درباره علت عدم رشد یونجه، عوامل مهمی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. اولین عامل، عدم تغذیه مناسب و تأمین نیازهای غذایی به صورت کامل و مداوم است. برخی از کشاورزان انتظار دارند با دادن یک بار کود در سال، بتوانند در هر فصل برداشتی خوبی داشته باشند. گیاه در هر مرحله از رشد و پس از برداشت نیاز به تأمین مواد غذایی دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل بعد از هر دو دوره برداشت، گیاهان را تقویت کنید.

فراهم نبودن شرایط محیطی عامل دیگر  عدم رشد یونجه است. در صورتی که شوری یا PH  خاک یا سطح آهک بالا باشد یونجه نمی تواند عناصر غذایی را جذب کند. پس، ضروری است که شرایط خاک برای رشد یونجه به درستی تنظیم شود. یونجه بهترین رشد را در خاک‌هایی دارد که pH آنها حالت خنثی (حدود ۷) دارد. البته میزان pH بین ۷ تا ۷.۵ بسیار مناسب است و مقداری کمتر از ۷ برای رشد یونجه مناسب نیست. با توجه به میزان pH خاک، می‌توان با استفاده از گوگرد مایع، اسید هیومیک یا کود آلی، خاک را اصلاح کرد.

افزایش رشد یونجه منوط به استفاده از کودهایی است که حاوی عناصری همچون فسفر،پتاسیم، گوگرد و نیتروژن هستند. آزمایش ها و بررسی ها نشان داده اند که یونجه بیشتر به نیتروژن، گوگرد و فسفر بیشتر از سایر عناصر احتیاج دارد. برای جذب هرچه بیشتر عناصر و اصلاح خاک شور قلیایی بهتر است از کود گوگرد ۸۰% استفاده شود. با تامین کردن عناصری همچون فسفر،گوگرد، کلسیم و پتاس میتوان مقاومت یونجه را نسبت به بیماری ها و آفات افزایش داد. باغداران باید بدانند که تنها استفاده از این کودها کافی نیست و بایستی شرایط جذب این عناصر در خاک را نیز فراهم کرد.

در مرحله گلدهی یونجه از چه نوع کودی استفاده کنیم؟

گذر از مرحله رویشی به مرحله زایشی، یعنی گلدهی، فرآیند مهمی در رشد گیاه است. وضعیت تغذیه گیاهان بر روی فرآیندهای گلدهی و باردهی تأثیر می‌گذارد. عناصر غذایی نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) عناصر مهمی هستند که بر زمان و مدت گلدهی تأثیرگذار هستند. کود های حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم بر رشد و زمان گلدهی تأثیرگذار هستند. استفاده از نیتروژن در زمان گلدهی را به تأخیر بیندازد. همچنین استفاده بیشتری از آن ممکن است از تشکیل گل جلوگیری کند. اما، استفاده از فسفر از می‌تواند عمل گلدهی را سرعت ببخشد.

یکی از کودهای موثر برای کود دهی یونجه در مرحله گلدهی، کود فسفر بالای ۸۰ درصد و میکرو میکس زاگرس است. این کود ترکیبی برپایه عناصر ریزمغذی است. این ترکیب شامل جلبک دریایی که غنی از عناصر غذایی و هورمون‌های گیاهی است. همچنین به همراه عناصر ریزمغذی مورد نیاز برای گلدهی می‌باشد. استفاده از این کود ترکیبی باعث افزایش تکامل دانه گرده، تلقیح مناسب و افزایش گرده‌افشانی مؤثر می‌شود. همچنین، این کود ترکیبی باعث رشد و رویش یونجه به طرز قابل توجهی می‌شود. در کنار استفاده از جلبک دریایی، می‌توان از ترکیب دیگری به نام یونی گلد نیز برای افزایش گلدهی استفاده کرد.

چه عواملی می تواند خسارت سرمازدگی مزارع یونجه ما را کاهش دهد؟

علائم سرمازدگی در یونجه معمولاً شامل موارد زیر است:

  • ساقه‌های مرده یا دارای رشد غیرطبیعی
  • برگ‌های مرده یا از بین رفته
  • نقاط رشد کم
  • برگ‌های پیچ خورده، خشک شده یا دارای شکل غیرطبیعی

 کشت مخلوط یونجه با گیاهان دیگر مانند غلات می‌تواند به کاهش خسارت سرمازدگی کمک کند. دلیل این امر این است که گیاهان مختلف به سرما به روش‌های متفاوتی واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، غلات نسبت به یونجه نسبت به سرما مقاوم‌تر هستند. بنابراین، در صورت وقوع سرما، غلات می‌توانند از یونجه در برابر سرما محافظت کنند.

pH خاک در این مورد بسیار تأثیرگذار است. در تحقیقی مشاهده شده است که در خاکی با pH 6.4 در مقایسه با خاک ‌هایی با pH 6.8 و pH 7، اسیب سرمازدگی بیشتر بوده است.

استفاده از کود های پتاس بالای ۶۰ درصد شوک، امینو اسید شوک و کود کلسیم می تواند گیاه را تقویت کند تا در مقابل سرما آسیب نبینند.

سرما زدگی گیاه یونجه
کود دهی قبل از کاشت

پس از برداشت چین اول یونجه، چگونه کود دهی انجام دهیم؟

استفاده از کود در کاشت و برداشت یونجه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه، برای تقویت خاک و به دست آوردن محصولی با کیفیت، از کودهای مناسب با زمانبندی مناسب استفاده می‌شود. از کود سه بیست همراه با آمینو اسید آمینوسورن در برداشت دوم یونجه یه صورت محلول پاشی می توان استفاده کرد. از کود گوگرد مایع در این مرحله نیر می توان استفاده کرد. پس از برداشت یونجه باید انرژی مورد نظر گیاه برای رشد مجدد فراهم گردد. استفاده از ترکیباتی چون فسفر، نیتروژن و پتاسیم، منیزیم، آهن و منگنز نقش مهمی را در بازگردانی این انرژی دارد. در فصل رشد گیاه استفاده از کود فسفر مانند فسفر بالای ۸۰ درصد شوک همراه با کودهایی همچون میکرومیکس زاگروس و جلبک دریایی تاثیر زیادی در فرآیند رشد ریشه دارد. علاوه بر این جهت افزایش تناژ و میزان ماده عالی میتوان از کود رینو استفاده کرد. استفاده از این کود برای افزایش وزن علوفه خشک و محصولات کشاورزی کاربرد دارد.

چگونه در مزارع گیاه یونجه سرمازدگی ایجاد می شود؟

مقاومت یونجه در برابر سرما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یونجه بالغ می‌تواند تا دمای ۶- درجه سانتی‌گراد را تحمل کند، اما در صورت ضعیف بودن گیاه، تحت تأثیر بیماری یا قرار گرفتن در معرض سرمای شدید برای چند شب متوالی، آسیب می‌بیند.

اگر یونجه پس از آخرین برداشت رشد قابل توجهی داشته باشد، سرمای شدید می‌تواند ساقه‌های آن را از بین ببرد، اما تاج گیاه که در زیر خاک قرار دارد، سالم می‌ماند. ساقه‌های جدید از تاج گیاه در نزدیکی سطح خاک رشد می‌کنند. ساقه‌های مرده معمولاً در اولین برداشت باعث کاهش کمیت و کیفیت یونجه می‌شوند.

سرمازدگی خفیف ممکن است به بافت گیاه آسیب زننده نباشد، اما چنانچه که گیاه دچار سرمازدگی شدید شد، بافت گیاه آبکی و نرم شده و در پایان اندام های هوایی گیاه از بین خواهد رفت. برگ هایی که از سرما دچار آسیب شده‌اند، ابتدا حالت خیسی را به خود می‌گیرند. سپس به مرور زمان، نوک ساقه گیاه همچون یک قلاب خم شده و در انتها بافت های آسیب دیده از بین خواهد رفت و به رنگ قهوه ای متمایل می‌شود.

ساقه‌های یونجه که دچار سرمازدگی شده‌اند، ممکن است کاملاً یا نیمه مرده شوند. ساقه‌های کاملاً مرده معمولاً به حالت ایستاده باقی می‌مانند. اما ساقه‌های نیمه مرده ممکن است خم شوند یا به زمین بیفتند.

شدت آسیب ناشی از سرمازدگی به عوامل مختلفی بستگی دارد

  • شدت سرما: سرمای شدیدتر باعث آسیب بیشتر به گیاه می‌شود.
  • مدت زمان سرما: سرمای طولانی‌تر باعث آسیب بیشتر به گیاه می‌شود.
  • سن گیاه: گیاهان جوان‌تر نسبت به گیاهان بالغ آسیب‌پذیرتر هستند.
  • سلامت گیاه: گیاهان ضعیف‌تر نسبت به گیاهان سالم آسیب‌پذیرتر هستند.

حتی در یک مزرعه، ممکن است اقلیم‌های میکرو مختلفی وجود داشته باشد که باعث تأثیرات متفاوت سرمازدگی بر روی گیاهان شوند. به عنوان مثال، یک منطقه سایه‌دار ممکن است از سرمای شدید محافظت کند، در حالی که یک منطقه باز ممکن است آسیب بیشتری ببیند. دما معمولاً با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد. به همین دلیل، یونجه با ارتفاع بیشتر ممکن است بیشتر در معرض سرمای شدید قرار گیرد.

سرمازدگی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد یونجه داشته باشد. برای کاهش آسیب ناشی از سرمازدگی، می‌توان اقداماتی مانند کاشت ارقام مقاوم به سرما، مدیریت صحیح کوددهی و آبیاری و برداشت در زمان مناسب را انجام داد.

نکات تکمیلی در زمینه استفاده از کود برای افزایش تناژ یونجه

به این نکته دقت کنید که استفاده پیوسته از کود اوره احتمال دارد که گیاه یونجه را نسبت به آفات و بیماری ها حساس کرده و موجب رشد و رویش یونجه هم نشود. از کودهایی که در بالا به آن اشاره شد برای تقویت ریشه و افزایش باردهی گیاه یونجه استفاده کنید. تجربه ها حاکی از آن است که استفاده کودهای جلبک دریایی و هیومیک اسید ۸۰ درصد نقش بسیار مهمی در رشد یونجه دارد. بنابراین سعی کنید که پس از هر برداشت از این کودها استفاده کنید. در خاک های شور یا قلیایی پس از هر برداشت از گوگرد مایع ۸۰% استفاده نمایید. جهت دریافت مشاوره کشاورزی برای خرید انواع کود های با کیفیت داخلی و وارداتی میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.