کود هیومیک اسید چیست؟

کود هیومیک اسید ارگانیک یک ترکیب طبیعی است که از بقایای گیاهی و حیوانی به دست می‌آید و میزان تخلخل، نفوذپذیری خاک را بهبود می‌بخشید. علاوه بر آن ظرفیت نگهداری آب را در خاک افزایش می‌دهد. علاوه بر آن این کود جذب عناصر غذایی را توسط گیاهان بهبود می‌بخشد و مقاومت آنها را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش می‌دهد. استفاده از کود هیومیک اسید می‌تواند به بهبود کمی. کیفی محصولات کشاورزی کمک کند. همچنین این کود برای محصولات مختلفی از جمله گندم، جو، سیب‌زمینی، گیاهان دارویی، صیفی‌جات و سبزیجات نیز مناسب است.

 حتی این کود را می‌توانید برای گل‌های آپارتمانی خود استفاده کنید. از آنجایی که کود هیومیک اسید آمریکایی از منابع طبیعی استخراج می‌شود، مفید و برای محیط‌زیست بی خطر است. به طور کلی، استفاده از کود هیومیک اسید می‌تواند به بهبود عملکرد محصولات، افزایش بهره‌وری کشاورزی و کاهش آثار زیست‌محیطی ناشی از استفاده از کودهای شیمیایی کمک کند.

کاربرد هیومیک اسید مایع آمریکایی

کشاورزان و باغداران و مشتریان قدیمی و همیشه همراه بهسازان کشت می‌دانند که اسید هیومیک مایع شوک آمریکایی بیشتر به عنوان یک اصلاح کننده خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که باعث بهبود جذب عناصر غذایی از طریق خاک می‌شود. این کود معمولاً برای انواع گیاهان زراعی درختان میوه، صیفی و سبزی، درختچه زینتی و گیاهان آپارتمانی استفاده می‌شود. در ادامه به تعدادی از دلایل و کاربردهای استفاده از کود هیومیک اسید مایع برای انواع گیاهان اشاره خواهیم کرد.

کود هیومیک اسید

همان طور که گفتیم کود هیومیک اسید می‌تواند به عنوان یک ماده آلی و مغذی به گیاهان و از جمله به خاک کمک کند. چرا که می‌تواند باعث شود که گیاهان نهایت استفاده را از مواد مغذی درون خاک داشته باشند و یا به عبارتی دیگر باعث بهبود گیاه برای جذب عناصر غذایی مهم از خاک می‌شوند. این کود با بهبود و ارتقاء حرکت و گردش مواد مغذی در گیاه میزان جذب را افزایش می‌دهد.

 یک خاک حاصلخیز و مرغوب دارای ترکیبات متنوعی از مواد معدنی مانند رس، شن، و گل‌ولای است. این ترکیبات حدود ۴۵ درصد از آن را تشکیل می‌دهد. همچنین، ۲۵ درصد حجم خاک را آب و ۲۵ درصد را هوا تشکیل می‌دهد، در حالی که تنها ۵ درصد از ترکیبات خاک از ماده آلی تشکیل شده است. با این حال، این میزان ماده آلی نیز کافی است تا پویایی خاک را تضمین کند. حدود ۵۰ درصد از مواد آلی موجود در یک خاک حاصلخیز، از نوع هوموس است که به عنوان یک عامل مهم در افزایش فعالیت میکروارگانیسم‌ها و موجودات ریز مفید خاک شناخته می‌شود. افزایش جمعیت این موجودات منجر به بهبود کیفیت خاک و افزایش کارایی آن در جذب عناصر غذایی و رشد ریشه می‌شود.

 همچنین هوموس باعث بهبود ساختار فیزیکی خاک و افزایش ظرفیت نگهداری آب در آن می‌شود. خاک با میزان مناسبی از ماده آلی می‌تواند به خوبی رشد گیاهان را تسهیل کند و شرایط مناسبی برای میکروارگانیسم‌های مفید فراهم کند. در صورتی که خاک دارای مقدار کمی ماده آلی باشد، به آن خاک فقیر گفته می‌شود که نیاز به کوددهی بیشتری دارد تا به عملکرد مطلوبی برسد. در این زمینه، اسید هیومیک شوک می‌تواند بهبودی موثری در میزان ماده آلی خاک و در نتیجه به کیفیت و عملکرد آن داشته باشد. همچنین، با توجه به اینکه این کود از مواد طبیعی و ارگانیک تولید می‌شود، برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک و سالم گزینه‌ای مناسب و پایدار است.

 هیومیک اسید می‌تواند به گیاهان کمک کند تا مقاومت بیشتری در برابر تنش‌های مختلف محیطی مانند خشکی، حرارت و حتی حملات بیماری‌ها داشته باشند.

فسفیت پتاسیم شوک

۱،۳۵۰،۰۰۰ تومان۳،۳۳۰،۰۰۰ تومان
برند محصول : شوک کشور تولید کننده : آمریکا میزان و حجم بسته بندی: ۲۰ لیتری و ۵ لیتری کمپانی مادر: Pan American روش مصرف: به صورت محلول پاشی و آبیاری عملکرد اصلی : درمان بیماری‌های قارچی، افزایش مقاومت گیاه. ویژگی های مهم : استفاده آسان، کیفیت و خلوص بالا. ترکیبات محصول: فسفر، آمینو اسید، پتاسیم

کود جلبک دریایی مایع شوک

۱،۳۵۰،۰۰۰ تومان۳،۵۱۰،۰۰۰ تومان
برند محصول : شوک کشور تولید کننده : آمریکا میزان و حجم بسته بندی: ۲۰ لیتری و ۵ لیتری کمپانی مادر: پن امریکن روش مصرف: به صورت آبیاری و محلول پاشی ویژگی های اصلی : غلظت و درصد خلوص بسیار بالا، کیفیت عالی. نحوه عملکرد: افزایش قدرت جوانه زنی، بهبود عطر، طعم و کیفیت محصول. ترکیبات محصول: ۸۵ درصد عصاره جلبک دریایی آسکوفیلوم نودوسوم همینطور عناصر ان پی کا و ریز مغذی.

کود شوک ۱۰ x بیست لیتری

۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان

نوع : کود مایع کامل

 بسته بندی: قوطی یک لیتری گالن‌های ۵  و ۲۰ لیتری

زمان مصرف: در طول فصل رشد تا قبل از بزداشت

محصول کشور  : آمریکا

شرکت تولید کننده  : پان آمریکن

نوع عملکرد: افزایش رشد رویشی و افزایش تناژ

ویژگی اصلی: خلوص بالای ماده موثره

کود شوک ده ایکس ۵ لیتری

۱،۵۱۲،۰۰۰ تومان
برند: شوک کشور تولید کننده: آمریکا شرکت تولید کننده: Pan American بسته بندی: گالن پنج لیتری نحوه مصرف: محلول پاشی و کود آبیاری ویژگی: تامین ده عنصر ضروری گیاه ، جذب و اثر گذاری سریع عملکرد: رشد سریع بوته،افزایش سایز میوه و افزایش  تناژ ترکیبات: عناصر ماکرو، عناصر میکرو، جلبک دریایی، هیومیک اسیدو....

مزایای استفاده از اسید هیومیک مایع خارجی چیست؟

اسید هیومیک مایع برای انواع خاک های قلیایی و آهکی مناسب است و باعث بهبود کیفیت این نوع خاک ها می شود. همچنین این کود قابل استفاده در انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه، گیاهان زینتی سبزی و صیفی و گیاهان آپارتمانی می باشند. کود هیومیک اسید مایع را می توان هم به عنوان آبیاری و محلول پاشی استفاده کرد. اسید هیومیک با بهبود شرایط خاک سرعت رشد ریشه گیاه را افزایش می دهد و با افزایش سطح ریشه جذب عناصر غذایی افزایش می یابد.

کود هیومیک اسید باعث حفظ رطوبت در خاک می شود همچنین آب را به تدریج در دسترس گیاه قرار می دهد این کود مقاومت گیاه در برابر شرایط نامساعد محیطی افزایش می دهد. علاوه بر آن افزایش استحکام خاک شده و مانع از فرسایش خاک می شود. همان طور که به آن در قسمت های قبلی اشاره کردیم کود هیومیک اسید به دلیل اینکه از مواد طبیعی تولید می شود سازگار با محیط زیست و گیاه است. اسید هیومیک شوک قابلیت تنظیم اسیدیته خاک را نیز دارد. تمامی این مزیت ها و مزیت های بیشتر دیگر دلیل استفاده شما از کود هیومیک اسید مایع آمریکایی است. برای تهیه این کود به سایت organic-agri.ir مراجعه فرمایید.

بهترین برند هیومیک اسید موجود

ما برای معرفی بهترین برند هیومیک اسید، کود‌های برند "شوک" و "بمب" را به عنوان گزینه‌هایی با کیفیت و مؤثر پیشنهاد می کنیم. هیومیک اسید یک ترکیب آلی است، که در کشاورزی، باغبانی و بهبود کیفیت خاک و محیط ‌زیست بکار می‌رود. کود‌های برند شوک و بمب، با توجه به ترکیبات خاص و کیفیت بالای هیومیک اسید مایع در ترکیبات خود، از محصولات برتری برخوردارند که توسط کشاورزان و باغبانان مورد اعتماد قرار می‌گیرند. این کودها حاوی مقادیر قابل توجهی از ماده مؤثر هیومیک اسید مایع هستند که بهبود رشد و توسعه گیاهان را تضمین می‌کنند. مجموعه بهسازان کشت به عنوان نماینده این برندهای معتبر، به مشتریان خود تضمین می‌کند که محصولات با کیفیت و کارآمد را با مقرون به‌صرفه‌ترین تعرفه عرضه کند. برای دریافت نمونه‌های این محصولات و مشاوره بیشتر، می‌توانید به سایت بهسازان کشت مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مشخصات کودهیومیک اسید مایع شوک ۹۵ درصد امریکایی

شوک

شرکت پن آمریکا

برای تمام گیاهان زراعی، باغی، گلخانه و گیاهان زینتی

اصلاح کننده قوی خاک، آزاد سازی عناصر غذایی

گالن‌های ۵ و ۲۰ لیتری و قوطی‌های ۱ لیتری

۹۵% هیومیک اسید

آبیاری، محلول پاشی

 یکی از شرکت‌های برجسته در زمینه تولید هیومیک اسید، شرکت پن آمریکا می‌باشد که محصولات با کیفیت خود را به تمام نقاط جهان، از جمله ایران، صادر می‌نماید. هیومیک اسید مایع کود تولیدی این شرکت، دارای ۹۵ درصد ماده مؤثر هیومیک است که از بین تمام هیومیک اسیدهای تولید شده، درصد بالاتری را ارائه می‌دهد. این امر به دلیل کیفیت بسیار بالای هیومیک اسید آمریکایی شرکت پن است که باعث شده تا شرکت بهسازان به عنوان نماینده این شرکت، آماده باشد تا این محصول با کیفیت وارداتی را با قیمت مناسب به توزیع‌کنندگان و کشاورزان محترم ارائه دهد. مواد اولیه اسید هیومیک شوک از باکیفیت‌ترین زغال سنگ‌های لیگنیت در آمریکا تأمین شده که کیفیت هیومیک این شرکت را افزایش داده است.

مشخصات کود اسید هیومیک بمب (فول هیومیک)

برند: بمب

 موارد استفاده: برای تمام گیاهان زراعی، باغی، گلخانه و گیاهان زینتی

 مزایا: کیفیت و غلظت بالا و جزو قوی‌ترین اصلاح کننده‌های خاک

 عرضه به صورت: گالن‌های ۵ لیتری

 روش‌های استفاده: آبیاری، محلول پاشی

هیومیک-اسید-5-لیتری

فول هیومیک اسید بمب از محصولاتی است که توسط برند بمب تولید می‌شود. این محصول به طور کاملاً ارگانیک از مواد طبیعی به دست می‌آید. با خلوص بالایی که دارد، این اسید هیومیک به راحتی توسط گیاهان جذب می‌شود و به طور مؤثر ساختار فیزیکی و شیمیایی خاک را بهبود می‌بخشد به عبارتی کود هیومیک اسید بمب خاصیت کلات کنندگی دارد. این کود اصلاح‌کننده دارای مزایای بسیاری است و از جمله مزایای برجسته آن، افزایش تهویه خاک در خاک‌های رسی با تخلخل پایین است. همچنین، ارتقاء ریشه دوانی و جذب بهتر عناصر غذایی از دیگر مزایای مهم کود هیومیک اسید بمب است.

ترکیبات هیومیک اسید مایع شوک

اسید هیومیک، یک ترکیب آلی است که حاوی ۱.۲ درصد نیتروژن، ۲.۶ درصد هیدروژن، و ۴۵.۲ درصد اکسیژن است. این ماده به طور مستقیم و غیرمستقیم بر رشد گیاهان تأثیر می‌گذارد. اثر مثبت اسید هیومیک بر تعدادی از مسیرهای رشدی گیاهان مانند جوانه‌زنی بذر، رشد نشاء، تشکیل و رشد ریشه، توسعه شاخه، و جذب عناصر غذایی مهم مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، روی و منگنز را افزایش می‌دهد و منجر به افزایش عملکرد محصول می‌شود. همچنین، اسید هیومیک بر خصوصیات خاک از جمله تراکم، تهویه، نفوذپذیری، قابلیت نگهداری آب، و انتقال و دسترسی به عناصر کم‌مصرف نیز تأثیر مثبت دارد. مواد معدنی می‌توانند به سطح نقاط تبادلی ترکیبات هیومیکی بچسبند و توسط گیاهان استفاده شوند.

 

 روش‌های مصرف هیومیک اسید

استفاده از کود هیومیک اسید به عنوان یک منبع تغذیه‌ای برای گیاهان به منظور بهبود رشد و عملکرد آنها، همواره مورد توجه کشاورزان و باغبانان قرار گرفته است. روش‌های مختلف مصرف هیومیک اسید شامل آبیاری، محلول‌پاشی، و دست‌پاشی می‌باشد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و محاسن خاص خود را دارند.

با این وجود، انتخاب بهترین روش برای کوددهی به محصولات نیازمند بررسی دقیق و شناخت محیط و شرایط کشت می‌باشد. به منظور انتخاب بهترین روش کوددهی، توصیه می‌شود پس از خرید هیومیک اسید و آشنایی با ویژگی‌های آن، از کارشناسان ماهر و مجرب مجموعه بهسازان کشت مشاوره‌ای دریافت نمایید. این کارشناسان با توجه به شرایط خاص محیط کشت شما، به شما راهنمایی لازم در انتخاب و استفاده از بهترین روش کوددهی را ارائه خواهند کرد.

.

محلول‌پاشی کود هیومیک اسید

استفاده از محلول پاشی برای جذب سریع عناصر غذایی از طریق برگ، یک روش مؤثر است؛ اما در مورد محلول پاشی اسید هیومیک باید توجه داشت که نمی‌توان هیومیک اسید را به‌تنهایی به صورت محلول پاشی بر روی برگ درختان و گیاهان استفاده کرد. زیرا هیومیک اسید دارای مولکول‌های بزرگی است که به‌راحتی از طریق برگ‌ها جذب نمی‌شوند.  درنتیجه یکی از بهترین روش های کوددهی، آبیاری است چرا که کود از طریق خاک و ریشه به گیاه منتقل می شوند.

محلول پاشی

 کودآبیاری کود هیومیک اسید

در سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار یا قطره‌ای، مقدار اسید هیومیک معمولاً به صورت از پیش تعیین شده و در آب به نسبت ۵ تا ۱۰ لیتر هیومیک اسید با صد لیتر اب حل شده وسپس به مخزن آبیاری در یک هکتار زمین تزریق می‌شود. برای گیاهان آپارتمانی نیز، معمولاً دو گرم اسید هیومیک را در یک لیتر آب حل کرده و به گیاهان انتقال می‌دهند.

 دستپاش کود هیومیک اسید

در این روش کود قبل از شروع بارندگی بر روی سطح پاشیده می شود. این روش برای مزارعی است که به روش دیم آبیاری می شوند مناسب است.

نحوه و میزان مصرف کود هیومیک اسید در باغات

کوددهی  به روش کود آبیاری برای درختان موجود در باغ بهتر است در هر هکتار از ۵ تا ۱۰ لیتر هیومیک اسید مایع شوک را با ۱۰۰ لیتر آب ترکیب کرده، سپس برای هر مرحله استفاده شود. هر چند که توجه داشته باشد که میزان  کود دهی به سن درختان شما نیز بستگی دارد . همچنین  کوددهی را می‌توانید در ۲ الی ۳ مرحله انجام دهید. به طور متوسط، برای هر درخت، توصیه می‌شود ۵۰ تا ۶۰ سی‌سی اسید هیومیک مایع استفاده کنید.

 زمان مصرف هیومیک اسید در باغات میوه

برای کوددهی و انتقال مواد وعناصر مغذی به درختان موجود در باغات، مصرف هیومیک اسید قبل از گلدهی می‌تواند به‌طور موثری بر تعداد گل و تبدیل آنها به میوه تأثیرگذار باشد. استفاده از هیومیک اسید از نوع گرانوله به صورت چالکود (چالکود یک نوع کوددهی است که در آن کود یا مواد تغذیه‌ای به صورت مستقیم در محل ریشه یا پیرامون آن قرار داده می‌شود) در اواخر فصل زمستان پیشنهاد می شود. همچنین مصرف هیومیک اسید مایع بمب در آب به عنوان شروع، برای افزایش گلدهی و جلوگیری از ریزش گل نیز نقش مؤثری دارد.

مرحله اول
کوددهی هیومیک اسید برای درختان که باردهی دارند در اسفند ماه به صورت چالود انجام می شود. چرا که با کوددهی دراین مرحله میتوانید انرژی گیاه را بازیابی کرده و برای گلدهی آماده کنید. به عبارتی دیگراین کود را می توانید با اویل آبیاری برای شروع فصل رشدنیز منتقل کنید.

مرحله دوم
زمانی که گل های به میوه تبدیل شدند. درخت به انرژی بسیار زیادی برای تامین مواد مغذی برای رشد میوه دارد. در این مرحله کود دهی هیومیک اسید شوک را آغاز کنید چرا که ممکن است درخت دچار  ریزش و از دست دادن میوه هایش شود. این عمل را مخصوصا زمانی که گیاه بار زیادی دارد انجام دهید.
مرحله سوم

در انتهای مرحله باردهی محصول یعنی زمانی که میوه ها در حال رسیدن هستند مصرف هیومیک اسید را آغاز کنید. چرا که در این مرحله میوه های درختانتان در حال طعم گیری و رنگ گیری هستند.

مقدار مصرف کود هیومیک اسید شوک برای گیاهان زراعی

مصرف کود هیومیک اسید مایع آمریکایی بسیار به نوع گیاه زراعی شما و همچنین نوع و کیفیت خاک شما بستگی دارد. به طور متوسط در هر آبیاری پیشنهاد می شود که ۵ تا ۱۰ لیتر از این کود را با ۱۰۰ لیتر آب ترکیب  و به صورت کود ابیاری تزریق کنید. این میزان معمولا برای ۱ هکتار زمین کشاورزی کافی است. در نحوه مصرف کود هیومیک اسید آمده است که ان را طی ۲ الی ۳ مرحله تا آخر فصل رشد به زمین های زراعی خود منتقل کنید.

همانطور که گفتیم انواع متفاوتی از گیاهان زراعی را داریم به همین دلیل میزان مصرف کود هیومیک اسید شوک در گیاهان زراعی برای ریشه دوانی و یا افزایش مقاومت گیاه نسبت به تنش ها و یا استقرار اولیه گیاه باید بیشتر باشد.

نگهداری از باغ

زمان مصرف اسید هیومیک برای گیاهان زراعی

استفاده از هیومیک اسید در گیاهان باعث افزایش ریشه دوانی و تعداد پنجه در گیاهان می‌شود. برای گیاهانی غده ای و یا  ریشه ای که در زمین رشد می کنند مانند سیب‌زمینی، بادام‌زمینی، هویج و چغندر که سطح ریشه مهم است. بهتر است کود هیومیک اسید شوک را در ابتدای فصل رشد پس از آبیاری دوم استفاده کرد. اما در گیاهانی مثل گندم که پنجه زنی بر تعداد خوشه و در نهایت عملکرد تاثیر دارد، مصرف هیومیک اسید از ابتدای پنجه زنی موثر است.

مرحله اول : همراه با اولین آبیاری و در مرحله سه یا چهار‌برگی

مرحله دوم: زمانی که غده شروع به تشکیل‌شدن کرده است.

مرحله سوم: در مراحل انتهایی رسیدگی غده‌ها، به منظور افزایش حجم و کیفیت غده

 نحوه مصرف اسید هیومیک آمریکایی برای نهال

نهال پس از کاشت نیازمند مراقبت فراوانی از طرف باغدار است. چراکه در این مرحله های اولیه نهال باید به صورت قبل توجهی ریشه دوانی کرده و ر محل خود به صورت مناسبی مسقر شود. به هیمن دلیل ما استفاده از کود هیومیک اسید مایع شوک  برای تغذیه نهال به تمامی باغداران عزیز پیشنهاد می کنیم. چرا که به دلیل توانایی‌ ای که این کود  در افزایش توسعه سطح ریشه و تأمین عناصر غذایی مورد نیاز نهال، می‌تواند به استقرار نهال و افزایش ریشه دوانی نهال کمک کند. میزان مناسب اسید هیومیک مایع شوک برای هر نهال بین ۱۰ تا ۲۰ سی‌سی است که با روش آبیاری آن را به گیاه خود منتقل می کنیم. بهتر است کوددهی و مصرف هیومیک اسید طی ۳ الی ۴ مرحله و در طول فصل رشد انجام شود. همچنین یکی از بهترین زمان های مصرف اسید هیومیک شوک در هنگام باز شدن جوانه‌های درخت  است.

 زمان مصرف هیومیک اسید در سبزی و صیفی

زمان مصرف کود هیومیک اسید رد سبزیجات و صیفیجات ابتدا به همراه آبیاری اول گیاه و زمین است. سپس قبل ازآنکه اندام رویشی گیاه  به مرحله زایشی برسند استفاده از این کود پیشنهاد می شود. توجه داشته باشید که معمولا سبزیجاتی که دارای چندین مرحله برداشت هستند، پس از هر مرحله برداشت می‌توان از کود هیومیک اسید استفاده کرد.

 

میزان و زمان مصرف هیومیک اسید در گیاهان آپارتمانی

مقدارمصرف کود اسید هیومیک مایع بمب برای هر گیاه آپارتمانی به اندازه ۱ قاشق غذاخوری در یک لیتر آب است. در رابطه با گیاهان آپارتمانی بهتری است که هر دوماه یکبار از این کود مصرف کنید. همچنین زمانی که گلدان گیاه خود را تعویض و یا جابه جا میکنید به دلیل انکه گیاه دچار تنش می شود، برای کاهش تنش گیاهتان از کود هیومیک اسید مایع، بهسازان کشت استفاده کنید.

نحوه و میزان مصرف اسید هیومیک در گلخانه

کوددهی هیومیک اسید در گلخانه ها به صورت هم به صورت محلول  پاشی و هم به صورت آبیاری انجام می شود. به میزان مصرف هیومیک اسید مایع در هر نوبت  ۱۵ تا ۲۰ لیتر برای هر هکتار پیشنهاد می‌شود.

نحوه مصرف کود

 جدول نحوه مصرف هیومیک اسید در گیاهان مختلف

نوع محصول

نحوه مصرف هیومیک اسید

زمان مصرف

آبیاری

چالکود

محلول پاشی

باغات میوه (‌مرکبات، سیب‌ ...)

۵ الی ۱۰ لیتردر ۱۰۰ لیترآب

۵۰ تا ۶۰ CC برای هر درخت

۲ الی ۳ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب

مرحله اول: باردهی
مرحله دوم: تبدیل گل به میوه
مرحله سوم: رسیدگی میوه

گیاهان زراعی (گندم، جو،سیب زمینی،هویج ...)

۵ الی ۱۰ لیتر در ۱۰۰لیتر آب

-

۲ الی ۳ لیتر در هکتار

مرحل ۳ الی ۴ برگی
غده دوانی
رسیدگی غده

نهال

هر نهال ۱۰ الی ۲۰CC

هر نهال ۱۰ الی ۲۰CC

۱ الی ۲ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب

۳ الی ۴ مرحله در طول دوره رشد

سبزی و صیفی

۵ الی ۱۰ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب

-

۲ الی ۳ لیتر در هر هکتار

هنگام ریشه دوانی
فصل برداشت
فصل بیداری و رشد گیاه
قبل از انکه از مرحله رویشی به مرحله زایشی برویم

گیاهان آپارتمانی

۱ قاشق غذاخوری در ۱ لیتر آب

-

۱ قاشق غذاخوری در ۱ لیتر آب

هنگام تعویض و جابه جایی گلدان
هنگام تنش گیاه

گلخانه

۱۵ الی ۲۰ لیتر در هر هکتار

-

-

ریشه دوانی
اسقرار اولیه گیاه
باردهی گیاه

قیمت و خرید کود هیومیک اسید برند شوک و بمب

با توجه به نوسانات قیمت و شرایط بازار، قیمت هیومیک اسید ممکن است متغیر باشد و ارائه قیمت ثابت در حال حاضر ممکن نباشد. اما می‌توانیم به شما بگوییم که مجموعه بهسازان کشت تخفیفات ویژه‌ بهارانه ای برای تمامی محصولات خود اعمال می‌کند، از جمله انواع کودهای برند شوک و بمب که شامل کود هیومیک اسید نیز می‌شود.

استفاده از تخفیفات عیدانه کودهای شوک و بمب این مجموعه، برای شما به صرفه‌ترین گزینه خرید هیومیک اسید را فراهم می‌کند. همچنین، مجموعه بهسازان کشت به تحویل سریع محصولات متعهد است و پس از خرید، شما از مشاوره‌های رایگان ارائه شده توسط کارشناسان ما در زمینه استفاده بهینه از این محصولات بهره مند خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از این تخفیفات و خدمات، می‌توانید به وبسایت organic-agri.ir مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱ مهندس بیگی