کود گیاهان اپارتمانی

کود گیاهان آپارتمانی

کودهای گیاهان آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی

کود گیاه آپارتمانی | کود شوک | می دانید که گیاهان آپارتمانی شما به نور خورشید و آب نیاز دارند. اما در مورد کود گیاه آپارتمانی بهسازان کشت چطور؟ کود دادن به گیاهان آپارتمانی در طول فصل رشد. مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد را برای آنها فراهم می کند: نیتروژن (N). فسفر (P) و پتاسیم (K). کود شوک دادن به گیاهان آپارتمانی ممکن است دلهره آور به نظر برسد.

اما درست مانند یادگیری نحوه کاشت مجدد گیاهان. زمانی که اصول کوددهی بهسازان کشت را تسلط یافتید. متعجب خواهید شد که گیاهان شما بدون آن چگونه رشد می کردند. در زیر به این می پردازیم که کود چیست (نکته: کود غذای گیاهی نیست). انواع مختلف کود گیاه آپارتمانی برای انتخاب. و نحوه و زمان کود دادن به گیاهان آپارتمانی.

کود گیاه آپارتمانی و در چه مواردی برای گیاهان استفاده می شود؟

اول اینکه کود شوک غذای گیاهان نیستند. کود بیشتر یک مولتی ویتامین است که باعث رشد سالم جدید می شود. همچنین می توان از آن برای جایگزینی مواد مغذی ضروری که مخلوط گلدان گیاه با رشد گیاهان از دست می دهد استفاده کرد. کود گیاه آپارتمانی بهسازان کشت می‌توانند حاوی مقدار کمی مواد مغذی باشند. اما مواد مغذی اصلی یا درشت مغذی‌ها عبارتند از نیتروژن (N). فسفر (P) و پتاسیم (K) که بعداً با جزئیات بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی و در چه مواقعی باید به گیاهان آپارتمانی کود داد؟

بیایید تا ابتدا برایتان از این کودک نو پا صحبت کنم. انواع گیاهان آپارتمانی زمانی که با کمبود اب مواجه می شوند، پژمرده می شوند. هنگامی که نور کافی دریافت نمی کنند مانند کودکی برگ های ان ها رنگ پریده و لاغر می شود. وقتی رطوبت محیط برایشان کم می شود برگ ها شروع به پوسیدن می کنند. اما تشخیص زمانی که به غدا نیاز دارند کمی سخت تر است. چرا که انواع متفاوتی از کود برای گیاهان آپارتمانی وجود دارد. در نتیجه شما باید اطلاعات کافی از کود های مختلف داشته باشید.

درست مانند نور زیاد یا آب زیاد کود بیش از حد می تواند به گیاهان شما آسیب برساند. توصیه می کنیم در طول فصل رشد (اوایل بهار تا اواخر تابستان) به گیاهان آپارتمانی کود گیاه آپارتمانی کمی انجام دهید. در این دوره زمانی که گیاهان به طور فعال در حال رشد هستند. بیشترین بهره را از مواد مغذی تازه می برند. به طور کلی بسته به کودی که استفاده می کنید. می توانید هر دو هفته (یک هفته در میان) یا ماهانه به گیاهان خود کود گیاه آپارتمانی بدهید. حتما برچسب ارائه شده را بخوانید. زیرا توصیه‌های مربوط به رقیق‌ سازی و زمان‌ بندی ممکن است بسته به برند متفاوت باشد.

گیاهانی که اخیراً در گلدان قرار گرفته اند یا دوباره گلدان شده اند از کود بهره مند نخواهند شد. مخلوط تازه گلدان آنها مملو از مواد مغذی است که هنوز استفاده نشده است! اگر در پاییز و زمستان دوباره گلکاری می کنید. می توانید تا فصل رشد بعدی از کود دهی صرف نظر کنید.

توجه: گیاهان در محیط های کم نور به دلیل فعالیت متابولیکی کندترشان به کود گیاه آپارتمانی organic-agri نیازی ندارند. آنها به اندازه نور زیاد مواد مغذی مصرف نمی کنند.

برنامه ریزی کوددهی به گیاهان آپارتمانی با توجه به فصل های مختلف

بهتر است که کود دهی را ۸ هفته قبل از رسیدن فصل بهار آغاز کنید. به عنوان مثال من در اصفهان زندگی می‌کنم. کود دهی گیاهان اپارتمانی خود را معمولا از هفته‌ی آخر آذر و یا گاهی اوقات اوایل اسفند ما آغاز می‌کنم. زمان شروع کود دهی گیاهان آپارتمانی کاملاً به محیط زندگی شما بستگی دارد. با این حال این دوره، زمانی است که گیاهان کم کم از حالت خفته ی خود خارج می‌شوند. همچنین در این دوره رشد فعال‌تری دارند.

زمانی که رشد گیاهان آپارتمان کم کم در حالات فعال قرار می گیرد کود دهی آغاز می شود. بر روی هر کودی که برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده می کنید دستورالعمل هایی نوشته شد است. بهتر است در اوایل دوره ی رشد مقدار های ذکر شده را به صورت نصف استفاده کنید. به خصوص این مورد را برای گیاهان دانه ای حتما در نظر داشته باشید. چرا که گیاهان آپارتمانی هنوز در اوایل رشد خود قرار دارند. در نتیجه هنوز به مواد مغذی زیادی احتیاج ندارند. 

حدود ۸ هفته قبل از شروع سرمای پاییزی مقدار و دفعات کود دهی به گیاهان آپارتمانی خود را کاهش دهید. همچنین باید توجه داشته باشید که گیاهان در فصل زمستان دیگر در حالت رشد فعال قرار ندارند. در نتیجه کود دهی شما باید به طور کامل متوقف شود. با این حال یک استثناء هم وجود داردکه با یکیدیگر بررسی می کنیم. اگر در محیطی زندگی می‌کنید که سرمای سختی ندارد و روز‌های گرم و مطلوبی دارید کود دهی را متوقف نکنید.

تفاوت های گیاهان آپارتمانی هنگام کوددهی با یکدیگر

انواع گیاهان آپارتمانی در مورد مقدار و دفعات کود دهی با یکدیگر متفاوت هستند. با این حال نگران پیچیده شدن این قضیه نباشید. شما می‌توانید با مطالعه‌ی مناسبی از گونه‌ی گیاهان آپارتمانی قبل از خرید آن ها، اطلاعات کافی بدست بیاورید. با این حال پس از مشاهده‌ی چند گونه متوجه خواهید شد که بیشتر گیاهانی که نیاز به کود دارند. اندازه‌ی کود دهی مشابهی نیز با یکدیگر دارند. هرچند فراموش نکنید که برخی از گیاهان آپارتمانی به کود دهی سنگین‌تری نسبت به گونه‌های دیگر نیاز دارند. در ادامه می‌خواهیم روی بهترین برنامه‌ی زمانی برای کودهی گیاهان آپارتمانی با توجه به چرخه ی فصلی صحبت کنیم. شما می‌توانید از organic-agri اطلاعات بیشتری راجع به کود دهی گیاهان آپارتمانی خود دریافت کنید.

تفاوت گیاهان آپارتمانی در کوددهی - گیاهان آپارتمانی

اعداد روی کود گیاه آپارتمانی برای استفاده گیاهان آپارتمانی به چه معناست؟

حدود ۱۷ ماده مغذی ضروری گیاه وجود دارد. اما ۳ مورد از آنها به طور برجسته در قسمت جلویی اکثر کود گیاه آپارتمانی به چشم می خورد. سه عددی که می بینید نسبت N-P-K هستند: N برای نیتروژن. P برای فسفر و K برای پتاسیم. آنها درشت مغذی های اصلی مورد نیاز گیاهان هستند. نسبت N-P-K روی برچسب کود ممکن است چیزی در حدود ۱۰-۵-۸ باشد. کودهای با نسبت بالاتر نسبت به کودهای با نسبت کمتر غلظت بیشتری دارند. به خاطر داشته باشید که اگر یک کود عدد بالاتری داشته باشد. لزوماً به این معنی نیست که بهتر از کود با عدد کمتر است - فقط غلیظ تر است.

قبل از استفاده به آب بیشتری برای رقیق شدن نیاز دارد. کود گیاه آپارتمانی شما ممکن است حاوی ریزمغذی ها نیز باشد که آن را به یک کود کامل تبدیل می کند. اینها عبارتند از آهن. منگنز. روی. مس. بور. مولیبدن. کلر و غیره. هر ریز مغذی در فرآیندهای آنزیمی. سلولی و رشدی گیاه نقش دارد. اما مانند درشت مغذی‌های NPK در مقادیر زیاد استفاده نمی‌شود.

ریزمغذی های موجود در کود گیاه آپارتمانی شما به احتمال زیاد در پشت ظرف مشخص می شوند. می توانید از هر کود کاملاً متعادل (مثلاً: ۵-۵-۵) برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید یا یکی را با نسبتی انتخاب کنید که مطابق با آنچه می خواهید تبلیغ کنید. به عنوان مثال. کودهایی با درصد نیتروژن بالاتر برای افزایش عملکرد برگ بهترین هستند. در حالی که کودهایی با درصد فسفر بالاتر به افزایش باردهی و گلدهی کمک می کنند.

انواع کود برای گیاهان آپارتمانی را بررسی و معرفی کنید؟

کود های ایده آل و مناسب برای گیاهان آپارتمانی و غیر آپارتمانی در وهله‌ی اول کود‌های طبیعی هستند. بهتر است که از کود‌های شیمیایی و ساخته شده در آزمایشگاه‌ها تا جایی که می‌شود استفاده نکنید. اما با این حال در دنیای امروزی نمی‌توان تأثیر علم و پیشرفت را بر زندگی خود نادیده گرفت. چرا که شما با این کود ها می‌توانید تأثیر بیشتر و سریع‌تری بر گیاهان آپارتمانی خود بگذارید. به عنوان مثال کود های آلی که به صورت محلول در آب هستند به شما پیشنهاد می‌شود. با اینکه طبیعی نیستند و بعضی از مواد مغذی دانه ریز را در خود ندارند. اما برای گیاهان آپارتمانی کوچکی که در اول راه خود هستند و همچنین گیاهان دانه دار مناسب هستند.

کود جامد یا کود مایع کدام مناسب تر برای گیاهان خانگی است؟

انتخاب نوع کود گیاه آپارتمانی organic-agri برای استفاده بیشتر یک اولویت است. هر کدام مزایا و معایبی دارند و همه آنها مواد مغذی ضروری مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند. کودهای مایع و پودری رایج ترین کود برای گیاهان آپارتمانی هستند. بسته به غلظت آنها یعنی نسبت N-P-K چقدر است. ممکن است مقرون به صرفه ترین باشند.

کودهای جامد که به عنوان کودهای خشک یا دانه ای نیز شناخته می شوند. ممکن است برای گیاهان آپارتمانی کمتر رایج باشند. آنها به راحتی رقیق نمی شوند و از آنجایی که برخی از کودهای گرانول کودهای آهسته رهش هستند خطر کوددهی بیش از حد یا کوددهی کود گیاه آپارتمانی زمانی که گیاهان در خواب هستند یا به دلیل کمبود نور به کندی رشد می کنند. وجود دارد.

کدام یک از کود شیمیایی یا آلی را باید برای کود گیاه آپارتمانی انتخاب کرد؟

انتخاب بین کود گیاه آپارتمانی آلی و کودهای شیمیایی (همچنین به عنوان کودهای مصنوعی شناخته می شود) نیز یک اولویت است. کودهای مصنوعی معمولاً غلیظ تر هستند و حاوی ترکیب تقریباً کاملی از عناصر ماکرو و ریز مغذی هستند. آنها می توانند مقرون به صرفه تر باشند. 

کود مناسب گیاه آپارتمانی - گیاهان آپارتمانی

به خصوص اگر آن ها را به شکل مایع خریداری کنید رقیق سازی تشکیل می شود. می توانید مقدار کمتری مصرف کنید و به همان میزان تغذیه کنید. کود گیاه آپارتمانی ارگانیک از مواد کاملا طبیعی مانند ضایعات مواد غذایی بازیافتی ساخته می شوند. بنابراین غلظت کمتری دارند. اما وقتی صحبت از کود برای گیاهان آپارتمانی می شود. ملایم بودن یک مزیت است نه یک عیب. کود آلی نیز ممکن است کمی گرانتر از انواع دیگر باشد. اما یک جایگزین بی خطر و بدون مواد شیمیایی است. اگر فضایی مشترک با حیوانات خانگی دارید. استفاده از کود آلی ممکن است بهترین گزینه باشد. کود گیاه آپارتمانی آلی و شیمیایی کار مشابهی را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند: نیترات. یون‌های پتاسیم و فسفات‌ها را به گیاهان می‌رسانند. این تعادل بین ترجیحات شخصی است -- ترجیحات شما و گیاهان شما.

 

۵ نکته برای کود دادن سریع به گیاهان آپارتمانی 

بهار بهترین زمان برای شروع کوددهی کود گیاه آپارتمانی  است. زیرا در آن زمان است که آن ها به طور فعال رشد می کنند. گیاهانی که سریع‌ تر رشد می‌ کنند باید بیشتر از گیاهان با رشد کند (مانند کاکتوس‌ها) یا گیاهان خفته (یعنی اکثر گیاهان در زمستان هستند) کوددهی شوند.

کود را رقیق کنید. کم کوددهی بهتر از کوددهی زیاد است. اگر ترکیب گلدان فاقد مواد مغذی است و یک سال یا بیشتر کود نداده اید. می توانید با اضافه کردن آب کمتر هنگام رقیق کردن کود. قدرت را افزایش دهید.

گیاهانی که میوه یا گل برای ما فراهم می کنند در طول زندگی خود به کود گیاه آپارتمانی بیشتری نیاز دارند. وقتی میوه یا گل را می چینیم. این مواد مغذی را از بین می بریم و باید آن ها را بازسازی کنیم.

ارزش N-P-K خود را بدانید. این نسبت درشت مغذی هایی است که گیاهان شما به آن نیاز دارند تا کود شما حاوی آن باشد. به نظر می رسد ۱۰-۸-۱۰. اگر این را روی بسته بندی نمی بینید. به دنبال کود دیگری باشید.

ریز مغذی ها به اندازه درشت مغذی ها مهم هستند. اما گیاهان به مقدار کمتری به آنها نیاز دارند. بیشتر کود گیاه آپارتمانی organic-agri حاوی ریزمغذی‌ ها هستند. اما در جلوی ظرف کود به وضوح دیده نمی‌ شوند.

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کوددهی برای گیاهان آپارتمانی

ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اما کود را فقط به گیاهان گلدانی خود نریزید. هیلمن توصیه می کند که کود را به نسبت ¼ تا ½ قاشق چای خوری کود در هر گالن آب رقیق کنید. او می‌گوید: من به مردم می‌ گویم که آن را کمی بیشتر از مقداری که بسته می‌گوید در قسمت امن باشد، رقیق کنند.

بسیاری از کودهای گیاهان آپارتمانی را می توان با هر آبیاری تغذیه کرد. اما من احساس می کنم یک بار در ماه به مدت ۷ ماه کافی است. اگر گیاهان شما در نور کم قرار دارند، به این سرعت رشد نمی کنند. در این صورت، کود دهی ۲ یا ۳ بار در سال زیاد خواهد بود.

باغبانان سبزیجات می توانند هر ماه یک بار با کود زود رهش یا تقریباً یک بار در فصل با کود کند رهش به بستر باغچه خود کود دهند. برخی از باغبانان ترجیح می دهند گل ها و گیاهان خود را با یک غذای گیاهی محلول در مایع تغذیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.