دسته‌بندی نشده

کود دهی درختان میوه | ۰۸ مورد برای کود دهی بیش از حد!

کود دهی درختان میوه | 08 مورد برای کود دهی بیش از حد!

کود دهی درختان میوه | کود شوک | تولیدکنندگان جدید یک درخت میوه برای حیاط خود می خرند و می خواهند اطمینان حاصل کنند که درخت قوی و سالم رشد می کند. بنابراین. آنها شروع به جستجوی آنلاین برای راه هایی برای تغذیه آن می کنند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد! برخی ارگانیک بهسازان کشت هستند. برخی نیستند.

بسیاری از آنها مقادیر متفاوتی از نیتروژن. فسفر و پتاسیم دارند که مواد مغذی مورد نیاز درختان میوه هستند. پرورش دهنده جدید یک گزینه را انتخاب می کند و دستورالعمل های کاربرد روی بسته کود شوک را دنبال می کند. اما. با گذشت زمان. ممکن است متوجه شوند که درخت جوان آنها دیگر رشد نمی کند. شاید برگها قهوه ای شده و پیچ خورده اند.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | استفاده از کود بیشتر خوب یا بد

کودشوک ۲ | استفاده از اسپری های جامع

کودشوک ۳ | کود دهی درختان

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۰۴
عنوانکود دهی درختان میوه
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۶۲۸
زمان خوانش۱۶ دقیقه

استفاده از کود بیشتر مفید خواهد بود یا به ضرر درختان میوه

چیزی که تعداد کمی از مردم متوجه می شوند این است که این کود شوک اغلب بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر دارند. و بدترین بخش این است که کود دهی بیش از حد فقط به خود درخت آسیب نمی رساند. کود دهی بیش از حد می تواند به طور غیر قابل برگشتی به خاک آسیب برساند و کود اضافی به آب های زیرزمینی نفوذ کرده

و به آب های محلی سرازیر می شود و محیط را آلوده می کند و به ماهی ها و سایر آبزیان آسیب می رساند. بنابراین. چگونه متوجه می شوید که درخت میوه را بیش از حد بارور کرده اید؟ چگونه این مشکل را با کمک بهسازان کشت اصلاح می کنید؟ و روش صحیح تغذیه درخت شما چیست؟

کودشوک | استفاده از کود بیشتر خوب یا بد

کودشوک | استفاده از کود بیشتر خوب یا بد

کودشوک ۱ | استفاده از کود بیشتر خوب یا بد

علائم لقاح بیش از حد در کود دهی درختان میوه

کود دهی درختان میوه بیش از حد می تواند در چندین علامت در درختان میوه ظاهر شود. به عنوان مثال. افزودن بیش از حد نیتروژن می تواند باعث انفجار رشد برگ بدون میوه شود. با این حال. بارگیری بیش از حد درخت با سایر مواد مغذی می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. درخت ممکن است دچار عدم تعادل شود

یک ماده مغذی بر سایرین غلبه کند و از جذب آن جلوگیری کند. این می تواند باعث افتادگی برگ ها. از بین رفتن برگ ها یا تغییر رنگ شود. گاهی اوقات اگر پوسته سفیدی از کود دهی درختان میوه بهسازان کشت را روی خاک ببینید. شواهدی از کوددهی بیش از حد خواهید دید.

چگونه از لقاح بیش از حد جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از کود دهی درختان میوه بیش از حد. بسیار مهم است که فقط مواد مغذی مورد نیاز خاک خود را اضافه کنید. قبل از کاشت درخت میوه. انجام آزمایش خاک بسیار مهم است و گران نیستند. نتایج به شما کمک می کند تا بفهمید چه مواد مغذی در خاک شما وجود دارد و برای دستیابی به تعادل سالم چه چیزهایی باید اضافه کنید.

با آزمایشگاه یا خدمات organic-agri تماس بگیرید و دستورالعمل های آنها را در مورد نحوه ارسال نمونه خاک دنبال کنید. حتما به آنها بگویید که در حال رشد درختان میوه هستید (و چه درختان خاصی را پرورش می دهید) و از آنها بخواهید که توصیه های کودی ارائه دهند تا دقیقا بدانید چه مقدار از کود دهی درختان میوه داده شده را باید اضافه کنید.

درخت تازه کاشته شده را کود ندهید

اطمینان حاصل کنید که چند ماه قبل از کاشت درخت خود کود اضافه کنید. این به میکروارگانیسم های موجود در خاک زمان می دهد تا کود را تجزیه کنند. سپس. زمانی که درخت را کاشتید. آن را به طور منظم آبیاری کنید. اما به مدت یک سال کامل به آن کود دهی درختان میوه اضافه نکنید تا درخت در محیط جدید خود مستقر شود.

در روز کاشت. می توانید مقدار کمی کمپوست کود دهی درختان میوه را در چاله کاشت مخلوط کنید. اما نه زیاد. شما می خواهید که درخت با خاکی که دارید سازگار شود. اگر خاک چاله کاشت را بیش از حد اصلاح کنید. ریشه درخت فقط در چاله رشد می کند و ممکن است به خاک بومی گسترش نیابد. بنابراین. در اصل. درخت شما ممکن است طوری رشد کند که در یک گلدان کوچک محدود شده باشد – و این چیز خوبی نخواهد بود.

مالچ هر سال در بهار درختان میوه ایجاد می کرد

در حالی که بسیار مهم است که از کود دهی درختان میوه بیش از حد درختان میوه خود اجتناب کنید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که با مالچ پاشی درختان مستقر خود در اوایل بهار. خاک خود را به طور طبیعی بهبود بخشید. این زمانی از سال است که درخت میوه شما بسیار شلوغ است! برای شکوفه دادن. باز کردن برگها و تشکیل میوه بچه نیاز به انرژی دارد. در اوایل فصل از انرژی ذخیره شده در سیستم ریشه خود برای تقویت رشد سالم استفاده می کند.

 اما وقتی این انرژی تمام می شود چه اتفاقی می افتد؟

بنابراین. در اوایل بهار می توانید یک لایه مالچ غنی از مواد مغذی را در اطراف سیستم ریشه درخت خود پخش کنید. در این مقاله کود دهی درختان میوه به نام راهنمای نهایی برای مالچ درختان میوه از کمپوست یا کود دامی organic-agri که به خوبی پوسیده شده است استفاده کنید

یا گزینه های دیگر مالچ را بررسی کنید. چند هفته طول می کشد تا مالچ از بین برود. اما با فرا رسیدن تابستان. انرژی حاصل از مالچ در دسترس درختان میوه شما قرار می گیرد و به تغذیه و حمایت از آنها در بقیه فصل رشد کمک می کند.

به جای کود دهی درختان میوه استفاده از اسپری های جامع در باغبانی

علاوه بر کود دهی مناسب. استفاده از اسپری های جامع می تواند راه موثری برای افزایش سلامت و بهره وری درختان میوه شما باشد. اسپری های جامع از مواد طبیعی مانند ملاس. کلپ و شیر ساخته می شوند و هدف آنها افزایش فتوسنتز است.

بر خلاف آفت کش ها یا کود دهی درختان میوه . اسپری های جامع هم برای محیط زیست و هم برای درختان میوه بی خطر هستند. آنها با بهبود سلامت کلی درخت کار می کنند که به نوبه خود درخت را در برابر آفات و بیماری ها مقاوم تر می کند.

کودشوک | استفاده از اسپری های جامع

کودشوک | استفاده از اسپری های جامع

کودشوک ۲ | استفاده از اسپری های جامع

اگر درختان میوه خود را بیش از حد بارور کرده اید چه باید بکنید

اگر شما یکی از خوش نیت ها هستید .افرادی که قبلاً درخت میوه شما را بیش از حد بارور کرده اند. نگران نباشید! خیلی دیر نشده! در اینجا چیزی است که باید انجام دهید:

  • اول از همه. استفاده از کود دهی درختان میوه را متوقف کنید! آنها فقط مشکل را بدتر خواهند کرد.
  • دوم. کودهای اضافی را با آبیاری آهسته و عمیق درخت. در حالت ایده آل با شلنگ خیسانده. بشویید. هدف در اینجا شستن مواد مغذی از ریشه درخت است.

در نهایت. یک نمونه خاک را به آزمایشگاه یا خدمات organic-agri خود ارسال کنید و خاک خود را آزمایش کنید تا بدانید خاک شما دارای چه مواد مغذی است و به چه مواد مغذی نیاز دارد. اگر خاک شما نامتعادل است. آزمایشگاه ممکن است به شما توصیه کند یک ماده اصلاحی مانند گچ اضافه کنید. که می تواند به چسباندن مواد مغذی اضافی کود دهی درختان میوه و جلوگیری از شسته شدن آنها در خاک کمک کند.

نتیجه نظرات نهایی در مورد کود دهی درختان میوه در صنعت کشاورزی

درختان میوه بسیار سخاوتمند هستند. و اگر آنها سالم باشند. می توانند هر سال یک برداشت غنی و ارگانیک برای ما فراهم کنند. اما درختان میوه برای رشد نیاز به مراقبت مناسب دارند. بنابراین. به جای حدس زدن نیازهای درخت میوه. مهم است که تحقیقات خود را برای کود دهی درختان میوه انجام دهید. به یاد داشته باشید که لقاح بیش از حد یک مشکل رایج است که می تواند منجر به آسیب جدی شود.

اگر در زمینه سلامت یا برداشت درختان میوه خود با چالش هایی مواجه هستید. شیوه های کود دهی خود را در نظر بگیرید. با آزمایش خاک خود و ایجاد یک برنامه کوددهی متفکرانه. می توانید بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی. مواد مغذی مورد نیاز درختان خود را تامین کنید. با کمی توجه و مراقبت. درختان میوه شما می توانند برای سال های آینده میوه های سالم و خوشمزه با توجه به میزان اندازه کود دهی درختان میوه تولید کنند.

کودشوک | کود دهی درختان

کودشوک | کود دهی درختان

کودشوک ۳ | کود دهی درختان

سوالات متداول در خصوص  و با مضمون کود دهی درختان میوه

۰۱ بهترین زمان برای کود دادن به گیاهان چه زمانی است؟

گیاهان بیرون را در خنک ترین قسمت های روز. مانند صبح زود یا اواخر عصر. به خصوص در هوای گرم تابستان کود دهید. همیشه کودها را به خوبی آبیاری کنید تا مواد مغذی در سطح خاک توزیع شود و از سوختن آن جلوگیری شود.

۰۲ کود را چگونه باید نگهداری کرد؟

در مکان های خشک. خنک و ۱۰۰% سایه نگهداری شود. کود را در کیسه یا ظرف مایع اصلی خود نگهداری کنید تا در مورد نوع محصول. نگرانی های احتیاطی یا استفاده از محصول سردرگمی وجود نداشته باشد. کیسه را محکم ببندید. آن را در پلاستیک بپیچید یا در ظرف پلاستیکی در بسته آن نگهداری کنید تا رطوبت از آن خارج نشود.

۰۳ چند بار در سال می توان کود داد؟

یک چمن با تغذیه خوب سالم تر است. به این معنی که سیستم ریشه ای بهتری برای مقابله با گرما. سرما. خشکسالی. چمن زنی. ترافیک پا و سایر استرس ها دارد. در حالی که تغذیه چمن یک بار در سال وضعیت آن را بهبود می بخشد. تغذیه ۴ بار در سال آن را سالم تر و زیباتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.