کود شوک

کود شیمیایی | ۰۷ عنوان برای زمان بندی استفاده از کود شیمیایی مزارع!

کود شیمیایی | 07 عنوان برای زمان بندی استفاده از کود شیمیایی مزارع!

کود شیمیایی | کود شوک گیاهان علاوه بر داشتن خاک غنی از مواد آلی، اغلب برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود به کود نیاز دارند. کودها را به عنوان مکمل های غذایی در نظر بگیرید. به عنوان مثال گوجه فرنگی برای رشد به خاک غنی از کلسیم نیاز دارد. اگر در گذشته گیاهانی را در باغ خود پرورش داده و برداشت کرده اید، آن محصولات مواد مغذی را از خاک جذب کرده اند که باید در بهار قبل از کاشت گیاهان بیشتر دوباره پر شوند. اینجاست که کودها وارد عمل می شوند.

کود شیمیایی بهسازان کشت جایگزین مواد مغذی از دست رفته می شوند و اطمینان حاصل می کنند که سطوح مواد مغذی خاک برای رشد سالم قابل قبول است. اگر یک باغبان کاملاً جدید هستید، اولین قدم ایده آل این است که یک آزمایش خاک پایه در پاییز انجام دهید تا ببینید چه مقدار و چه مقدار کود شوک برای دستیابی به سطوح “باروری پایه” باید اعمال شود. ما می دانیم که هر باغبانی برای انجام آزمایش خاک وقت نمی گذارد، اما برای کود شیمیایی توصیه می شود؛ حتی ممکن است متوجه شوید که سطح باروری باغ شما بیش از حد کافی است.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | زمان باروری در مزارع

کودشوک ۲ | پوشش جانبی کودشیمیایی

کودشوک ۳ | استفاده از کود گرانول در مزارع

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۰۲
عنوانکود شیمیایی
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۵۷۱
زمان خوانش۱۵ دقیقه

چه زمانی باید باغ و مزارع کشاورزی را بارور کنیم

برای محصولات غذایی، کود شوک معمولاً در بهار اعمال می شود و قبل از کاشت در خاک باغ مخلوط می شوند. اگر قبلا بذر یا نهال کاشته اید، همچنان می توانید به آرامی کود دانه ای (نه کود مایع که می تواند ریشه های جوان را بسوزاند) به آرامی در اطراف گیاهان بمالید. نیازی به رفتن به عمق خاک نیست – ۳ تا ۵ اینچ بالا خوب است. سپس در کود شیمیایی بهسازان کشت آبیاری کنید.برای گیاهان گلدار چند ساله، در بهار قبل از شروع رشد کوددهی کنید.

صبر کنید تا زمین عاری از یخ شود، که تنها یک هفته یا بیشتر از تاریخ آخرین یخبندان فاصله دارد. این تضمین می‌کند که جوانه‌های جوانی که توسط کود شیمیایی وارد می‌شوند کمتر در معرض یخ زدگی هستند. در حالی که استفاده از فصل بهار یک قانون کلی خوب است، اما بدانید که گیاهان واقعاً به کمک نیاز دارند زمانی که سریع‌ترین رشد خود را دارند.

کودشوک | زمان باروری در مزارع

کودشوک | زمان باروری در مزارع

کودشوک ۱ | زمان باروری در مزارع

چه تفاوتی میان انواع گیاهان در زمان باروری با کود شیمیایی وجود دارد

این اتفاق زودتر در مورد کاهوی بهاره، آروگولا، کلم پیچ و سایر سبزی‌های برگ‌دار رخ می‌دهد. ذرت و کدو در اواسط تابستان به سرعت رشد می کنند. بنابراین، با محصولاتی مانند ذرت، بسیاری از باغبانان مقدار کمی کود شیمیایی را به عنوان شروع کننده در کاشت استفاده می کنند، سپس در اوایل تابستان، قبل از رشد سریع شاخ و برگ، مقدار بیشتری کود به آن اضافه می کنند.

گوجه فرنگی و سیب زمینی در اواسط فصل به کود اضافی نیاز دارند زیرا گیاهان مواد مغذی موجود را جذب و استفاده می کنند. هنگامی که گوجه فرنگی شروع به شکوفه دادن کرد، به کود شیمیایی بهسازان کشت کم نیتروژن بروید تا به جای شاخ و برگ، گل و میوه بیشتری را تشویق کنید.

برای گیاهان چند ساله، زمان بستگی به چرخه رشد گیاه دارد. به عنوان مثال، زغال اخته زمانی که در اوایل فصل جوانه می زند از کوددهی کود شیمیایی سود می برد، در حالی که توت فرنگی که در ماه ژوئن میوه می دهد، پس از برداشت محصول بیشترین سود را دارد. درختان زینتی، درختچه ها و گیاهان چند ساله اغلب در ابتدای فصل رشد بارور می شوند زیرا دوره خواب شکسته می شود.

حتما باید در ابتدای امر برای کود شیمیایی آزمایش خاک انجام را دهید!

تنها راه برای تعیین واقعی سطوح مواد مغذی در خاک شما “آزمایش خاک” است. تست پاییز زمان کافی برای دریافت نتایج به شما می دهد. آژانس ترویج تعاونی محلی شما اغلب می تواند آزمایش خاک را به صورت رایگان یا با هزینه کم ارائه دهد. لازم نیست هر سال این کار را انجام دهید. هدف این است که خاک خود را بشناسید، آن را با کود شیمیایی organic-agri تقویت کنید

و سپس هر سال به سادگی خاک را بارور کنید تا سطح اولیه حاصلخیزی را حفظ کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که اگر باغ شما در طول سال ها بارور شده باشد، سطح مواد مغذی شما بالاست. اگر مواد مغذی زیادی در خاک وجود داشته باشد، نمی‌خواهید به خاک اضافه کنید؛ در واقع ممکن است رشد گیاه را مهار کند. .

در اواخر فصل، گیاهان از پوشش جانبی کود شیمیایی نیتروژنی بهره می برند.

تقاضای گیاهان برای نیتروژن کود شیمیایی اغلب از عرضه دو مورد قبلی بیشتر است، بنابراین پوشش نیتروژنی مورد نیاز است. اما بستگی به سبزیجات دارد.

  • کلم، گل کلم و کلم بروکلی سه هفته پس از پیوند می توانند از کود بیشتری بهره مند شوند.
  • نخود، لوبیا چشم بلبلی، خیار و خربزه پس از گلدهی سود می برند.
  • فلفل‌ها، بادمجان‌ها و گوجه‌فرنگی‌ها از اولین میوه‌گیری سود می‌برند، در حالی که گوجه‌فرنگی‌ها می‌توانند حدود دو هفته پس از چیدن اولین گوجه‌فرنگی و سپس یک ماه بعد بیشتر از آن استفاده کنند.
  • ذرت شیرین زمانی که بوته ها ۸ تا ۱۰ اینچ ارتفاع دارند و یک هفته پس از ظاهر شدن منگوله ها مفید است.
  • اسفناج، کلم پیچ، سبزی خردل و شلغم زمانی که حدود یک سوم رشد کرده باشند، مفید هستند.

      این سبزیجات نباید نیتروژن اضافه کرده باشند: سیب زمینی شیرین، هندوانه، هویج، چغندر، تربچه، ازگیل، کاهو.

کیسه کود شیمیایی باید به شما بگوید که در هر ۱۰۰۰ فوت مربع از سطح باغ چه مقدار مصرف کنید. همیشه می توانید از کارکنان مهد کودک کمک بخواهید تا آن را با فضای باغ خود تطبیق دهند.

کودشوک | پوشش جانبی کودشیمیایی

کودشوک | پوشش جانبی کودشیمیایی

کودشوک ۲ | پوشش جانبی کودشیمیایی

کود شیمیایی فرآوری شده در مقابل کودهای آلی چه مزایایی دارند؟

کود فرآوری شده (همچنین به عنوان کودهای “سنتتیک” یا “شیمیایی” شناخته می شوند) از مواد طبیعی مانند سنگ فسفات (P)، کلرید سدیم (NaCl) و نمک های کلرید پتاسیم (KCl) ساخته می شوند، اما برای غلیظ تر شدن تصفیه می شوند. اکثر کود شیمیایی فرآوری شده (و نه همه) به شکل محلول در آب سریع آزاد می شوند و امکان تحویل سریع مواد مغذی به گیاهان را فراهم می کنند که می تواند در شرایط خاص مفید باشد.

چه تعریفی جامعی می توان از کودهای آلی ارائه داد؟

کودهای آلی موادی هستند که از گیاهان مشتق شده اند که به آرامی مواد مغذی را آزاد می کنند زیرا میکروب های موجود در خاک آنها را تجزیه می کنند. بیشتر مواد مغذی آلی معمولاً به صورت دانه‌بندی استفاده می‌شوند، آهسته رها می‌شوند و مواد آلی را به خاک اضافه می‌کنند، بنابراین نیازی به استفاده مکرر از آنها ندارید. در حالی که بیشتر کود شیمیایی organic-agri ارگانیک محصولات آهسته رهش هستند، برخی از آنها برخی از مواد مغذی را به سرعت آزاد می‌کنند

از دیدگاه شیمیایی، محتوای مواد مغذی کودهای فرآوری شده و آلی یکسان است. در حالت ایده آل، آهسته راه رفتن است. کودهای دانه ای آهسته رهش مواد مغذی را به روشی کنترل شده، “قابل هضم” و ایمن اندازه گیری می کنند، برخلاف کودهای سریع الاثر، مصنوعی و محلول در آب، که ذاتاً بیش از حد هستند. در حالی که هزینه اولیه کودهای آلی می تواند گرانتر از کود شیمیایی فرآوری شده باشد، آنها اغلب برای باغ های کوچک اقتصادی هستند. به علاوه، نیازی به درخواست زیاد ندارید. ارزش محصولات ارگانیک بیشتر از محصولات فرآوری شده زمانی است که مزایای طولانی مدت برای خاک به ارمغان بیاورید.

نتیجه نحوه استفاده از کود گرانول در مزارع چگونه باید باشد؟

 اولین کود شیمیایی “شروع” فصل، یک کود دانه ای را در سطح وسیعی با دست یا با کودپاش پخش کنید. یا اگر قبلا کاشته اید، می توانید کود را در کنار ردیف ها بمالید. تمام کودهای خشک را باید با بیل یا بیل کشت کرد یا پس از استفاده در ۳ تا ۵ اینچ بالای خاک آبیاری کرد تا به نفوذ کود در ناحیه ریشه گیاه کمک شود. اگر گیاهان شما در حال رشد هستند، آنها را به آرامی با کود شیمیایی organic-agri پرورش دهید تا به هیچ ریشه ای آسیب نرسانید. کاربردهای مکمل کوچک را می توان در طول فصل رشد در اینچ بالای خاک ردیف های زراعی و بسترهای چندساله و اطراف خط چکه درختان انجام داد.

کودشوک | استفاده از کود گرانول در مزارع

کودشوک | استفاده از کود گرانول در مزارع

کودشوک ۳ | استفاده از کود گرانول در مزارع

سوالاتی در خصوص و با مضمون بهترین کود شیمیایی و آلی زمان مصرف

۰۱ چرا کود دهی لازم و ضروری می باشد؟

کود باعث بهبود رشد گیاه، تولید شکوفه، تشکیل میوه و سلامت کلی گیاه می شود. با این حال، گزینه های به ظاهر بی پایانی برای کودهای آلی و کود شیمیایی وجود دارد – و انتخاب درست می تواند بسیار گیج کننده باشد.

۰۲ آیا باید از کود طبیعی استفاده کنم یا شیمیایی؟

کودهای طبیعی باید تا حد امکان استفاده شوند: آنها رشد گیاه را تحریک می کنند، محصول زیادی تولید می کنند و سلامت خاک را به طور قابل توجهی بدون آسیب رساندن به محیط زیست یا اکوسیستم بهبود می بخشند. آنها همچنین اغلب از منابع تجدید پذیر مشتق می شوند و در طولانی مدت نتایج مثبت بیشتری نسبت به کودهای شیمیایی دارند.

۰۳ کدام بهتر است کود مایع، محلول، دانه ای یا برگی؟

نوع کود شیمیایی که استفاده می کنید تا حد زیادی به دفعات برنامه ریزی آن بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.