دسته‌بندی نشده, کود شوک

بهترین برنامه کودی ماری جوانا

گیاه شاهدانه

یکی از فاکتور های بالا بردن کیفیت برگ و گل ماری جوانا داشتن بهترین تغذیه کودی برای پروش این گیاه است کود ارگانیک شوک ده ایکس مناسب تغذیه کودی ماری جوانا است که برای پرورش این گیاه مناسب است.  شاهدانه یکی از گیاهان قدیمی بومی آسیای مرکزی است کست این گیاه در کشور چین سابقه چند هزار ساله دارد. ماری جوانا یا شاهدانه در سالیان گذشته با هدف تولید الیاف کشت شده است الیاف به دست آمده از شاهدانه در تولید گونی، بادبان،تور ماهی گیری، برزنت نخ دندان کمربند و …  به کار می رفته است.

جهت ثبت سفارش و اطلاع از کود شوک ده ایکس لطفا با کارشناسان شرکت بهسازان کشت تماس بگیرید

مهندس بیگی:۰۹۱۷۹۱۶۶۰۱۸

در گذشته های دور از گیاه مار جوانا  در تولید کاغذ و همچنین تولید دارو استفاده می شد و از بذر گیاه شاهدانه  برای تهیه روغن بکار می رفته است روغن تولید شده از دانه مصارف مختلفی از قبیل پخت غذا سوخت چراغ و تولید لاک مورد استفاده قرار می گرفته است

گل های گیاه ماری جوانا دارای مواد روانگردان است درصد این مواد در برگ ساقه و دانه این گیاه بسیار کم است.  این گیاه به عنوان کانابینوئید نیز شناخته می شود چون حاوی ترکیبات cannabinoid است  پس از استخراج این ترکیبات از گیاه ماری جوانا در مصارفی چون پزشکی و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند.

گیاهشناسی ماری جوانا

پرورش گیاه ماری جوانا قدمت طولانی دارد بیش از ۵۰۰۰ سال قبل گیاه ماری جوانا به عنوان ماده محرک مورد استفاده قرار می گرفته است.  در صورتی که شرایط آب و هوایی و تغذیه کودی ماری جوانا ایده ال باشد تا ارتفاع ۳ متر نیز رشد خواهد کرد رنگ برگ گیاه شاهدانه به رنگ سبز روشن است ظاهر  برگ این گیاه پنجه ای شکل با ۵ تا ۷ برگچه  باریک، شمشیری شکل است. گیاه ماری جوانا واریته های مختلفی دارد این گیاه یکساله و علفی است.

ماری جوانا گیاهی یکساله است که برگ های پنجه ای دارد.  میوه فندقی شکل آن به رنگ قهوه ای و در برخی موارد تیره است. میوه این گیاه ریز است که خواص آرامش بخشی دارد. از عصاره گیاه شاهدانه حشیش به دست می آید.  ماری جوانا ماده ای توهم زا است که از برگ شاهدانه به دست می آید.

گیاه ماری جوانا

موارد مصرف گیاه شاهدانه

گیاه ماری جوانا علاوه بر اینکه توهم زاست خواص درمانی هم دارد.  بیمارانی که شیمی درمانی انجام می دهند و اشتهای خود را از دست می دهند از داروی آن به جهت بالا بردن اشتهای بیمار تجویز می شود. مصرف دارو های تهیه شده از گیاه شاهدانه بایستی با نظر پزشک مصرف گردد هر گونه مصرف خودسرانه عوارض بسیار بدی دارد. و از گیاه نر ماری جوانا همچنین برای تولید فیبرهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 یسه نوع ماده مخدر از گیاه شاهدانه سه نوع ماده مخدر که دو نوع حشیش و یک نوع رزین است تولید می شود دو نوع حشیش  از برگ گیاه نر شاهدانه و گل های ماده به دشت می آید. حشیش یک ماده مخدر بسیار مضر و اعتیاد اور است که بر روی بدن اثرات بسیار سوءی دارد این گیاه در طب پزشکی نیز کاربرد زیادی دارد مواد استخراج شده از گیاه ماری جوانا در پزشکی و برای کاهش درد بیماران تحت شیمی درمانی استفاده می گردد.

 ازگیاه شاهدانه برای تهیه دارو برای تسکین درد، آرامش بخش و درمان گرفتگی عضلات  مورد استفاده قرار می گیرد. دارو های تولید شده از برگ و دانه شاهدانه در درمان تومور ها و سرطان مورد استفاده قرار می گرفته است.

نحوه کاشت ماری جوانا

کاشت ماری جوانا مصرف آن در برخی از کشورها آزاد وقانونی است ماری جوانا برای کاشت همانن بسیاری از گیاهان دیگر به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارد فراهم نبودن شرایط کاشت بوته رشد خوبی نخواهد داشت.

بهترین زمان کاشت  شاهدانه

ماری جوانا گیاهی بهاره است که کاشت بذر از اوایل فصل بهار تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد  بسته به نوع منطقه زمان کاشت بذر ماری جوانا بایستی به گونه ای باشد تا در مرحله گلدهی به تنش دمایی برخورد نکند مرحله گلدهی مرحله بسیار حساسی است و تنش دمایی بالا در این مرحله باعث کاهش تعداد گل می شود.

با این وجود در مناطق معتدل و سردسیر اوایل تا اواخر اردیبهشت ماه بهترین زمان کاشت ماری جوانا است  دمای پایین سرعت جوانه زنی بذر را کاهش می دهد و زمانی که دما به یک درجه بالای صفر برسد جوانه زنی متوقف می شود

  عمق  مناسب برای کاشت ماری جوانا به نوع خاک و کیفیت اماده سازی زمین بستگی دارد معمولا  عمق بین ۲ تا ۳ سانتی متری مناسب کاشت است. در صورتی که هدف از کاشت شاهدانه تولید دانه باشد   فاصله بین بذر روی ردیف بین ۱۵ تا بیست سانتی متر  و فاصله بین ردیف ها ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر است.  اگر هدف از کاشت این گیاه تولید الیاف است فاصله بین بذر ها ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر و  فاصله بین ردیف ها   حدود ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.

شرایط آب و هوایی برای کاشت ماری جوانا

 ماری جوانا گیاهی حساس  به سرماست سرما در طول فصل رشد باعث توقف رشد و حتی در دما های پایین باعث از بین رفت گیاه ماری جوانا می گردد. این گیاه به نور کم حساس است و روز های کوتا را بهتر می پسندد.

خاک مناسب برای کاشت ماری جوانا

برای کاشت ماری جوانا به زمین حاصلخیز و غنی از عناصر غذایی نیاز است استفاده از کود کمپوست یا ورمی کمپوست باعث افزایش حاصلخیزی خاک می گردد خاک ماری جوانا بایستی تهویه مناسب داشته باشد تا ریشه بتواند به راحتی در بستر خاک رشد کند هرچه سطح ریشه بیشتری داشته باشیم جذب عناصر غذایی بهتر انجام می شود.

بستر کشت ماری جوانا لایستی عمق مناسبی داشته باشد حداق عمق مناسب برای کاشت بذر ماری جوانا ۴۰ سانتی متر است. ماری جوانا دارای سیستم ریشه ای حساس و بسیار ضعیفی است به همین دلیل  خاک آن بخوبی بایستی آماده شود.

  باتلاقی بودن زمین کاشت ماری جوانا رشد ریشه و اندام هوایی را با مشکل مواجه می کند بستر بذر بایستی از ذرات یکنواختی تشکیل شده باشد کلوخه ای بودن و سنگلاخی بودن محل کاشت بذر باعث باشد،   PH مناسب برای کاشت بذر شاهدانه حدود ۷ خواهد بود.

خاکهای با درصد رس بالا اصطلاحاً خاک خیلی سنگین یا خاک شنی اصطلاحاً خاک سبک برای کاشتن ماری جوانا نیستند. خاک مناسب بایستی رسی لومی باشد در خاک های رسی لومی تا لومی نگهداری و جذب عناصر غذایی بهتر انجام میشود.

مشخصات کود مخصوص ماریجوانا

کود مخصوص ماری جوانا بایستی بتواند در ابتدای مرحله کاشت رشد رویشی و رشد ریشه را به سرعت توسعه دهد تا در مرحله گلدهی بیشترین سطح برگ را داشته باشد. سطح برگ بالا گل دهی را افزایش می دهد. حفظ تعادل عناصر غدایی در زمان کود دهی در کیفیت برگ و گل شاهدانه بسیار تاثیر گذار است استفاده از یک کود کامل مثل کود شوک ده ایکس یا کود مینرال تکسا در زمان رشد رویشی گیاه به تغذیه بهتر گیاه کمک می کند کود ده ایکس شوک علاوه بر عناصر ماکرو دارای عناصر میکرو مثل بور، روی و عناصر میان مصرف مثل کلسیم است که باعث افزایش تعداد گل در بوته  می گردد نکته مهم اینکه در زمان شروع مرحله گلدهی استفاده از کود های شیمیایی کیفیت و طعم گل و برگ را کاهش میدهد ترجیحا از کود های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید کلیه محصولات وارداتی و تولید شده در شرکت بهسازان ارگانیک هستند و برای کاشت و پرورش شاهدانه مناسب هستند.

بهترین تغذیه کودی ماریجوانا

تغذیه کودی ماری جوانا یکی از مهمترین مراحل داشت است که باید به دقت انجام شود تغذیه اصولی و مناسب کیفیت و عملکرد را تضمین میکند هر چند که علاوه بر کود دهی شرایط دیگری از جمله نحوه ابیاری مبارزه با بیماری ها و آفت نیز در میزان تناز محصول و کیفیت محصول تاثیر گذار است استفاده از کود های باکیفیت و ارگانیک در طول فصل رشد بسیار با اهمیت است هر مرحله از رشد گیاه به کود مناسب آن مرحله نیاز دارد استفاده از کود های بی کیفبت می تواند به گیاه شما صدمه بزند

کود طبیعی مناسب زمان کاشت ماری جوانا

کود کمپوست یا ورمی کمپوست یک کود آلی طبیعی است که علاوه بر بهبود شرایط خاک بخشی از نیاز گیاه به عناصر غذایی را تامین می کند. این کود همچنین باعث حفظ و نگهداری رطوبت در خاک می گردد نکته مهم در مصرف کود کمپوست این است که کود خریداری شده بایستی به خوبی فراوری شده باشد و فاقد آلودگی های قارچی و آفات باشد. در خرید کمپوست و ورمی کپوست برای کاشت بذر ماری جوانا دقت لازم را داشته باشید و از جای مطمئن خریداری کنید. نکته مهم در مصرف کود کمپوست یا ورمی کمپوست

میزان مصرف آن است حداکثر میزان مصرف برای هر بذر ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم خاک زیر ریشه است مصرف بیش از اندازه از این نوع کود ها باعث سوزندگی گیاه شده و ممکن است گیاه به کلی از بین برود. کود ورمی کمپوست به دلیل نحوه فراوری غنی تر از کود کمپوست است و از کیفیت بیشتر برخوردار است.

کود ارگانیک مناسب افزایش رشد ماری جوانا

گیاه شاهدانه به دلیل اینکه رشد سریعی دارد به نیتروژن بالایی نیاز دارد استفاده از کود های نیتروژن بالا مثل سه بیست شوک باعث افزایش رشد رویشی می گردد کود سه بیست شوک بایستی در ابتدای مرحله رشد رویشی استفاده گردد تا گیاه فرصت برای جذب و تاثیر گذاری این کود را داشته باشد.

 کود ازته بهتر است طی دو مرحله در ابتدای فصل رشد استفاده شود  تا گیاه شاهدانه بتواند به رشد رویشی خود ادامه دهد مصرف بی رویه کود های ازته علاوه بر اینکه تعادل عناصر غذایی را در گیاه شاهدانه بر هم می زند باعث می شود کیفیت الیاف این گیاه کاهش یاید.

کود شوک ده ایکس بهترین کود برای تغذیه ماری جوانا

پس از اینکه بستر مناسبی برای رشد ریشه فراهم شد و گیاه در این بستر رشد کرد بایستی عناصر غذایی مورد نیاز برای رشد بهتر بوته ها را فراهم کنید همه گیاهان به ۱۶ عنصر غذایی نیتروژن، فسفر، پتاس، کلسیم، منیزیم، بور روی، آهن، گوگرد و …. نیاز دارند کمبود هر کدام از این عناصر باعث کند شدن رشد و درصورتی که کمبود شدید باشد باعث توقف و از بین رفته گیاه می گردد.

کود شوک ده ایکس

کود شوک ده ایکس یک کود کاملی است که می تواند همه نیاز بوته ماری جوانا را تامین کند این کود محصول شرکت پن آمریکاست و بسیار با کیفیت است. از مهمترین ویژگی این کود تولید آن با تکنولوژی نانو است ذرات بسیار ریزی دارد و به سرعت جذب گیاه می شود به همین دلیل سرعت انتقال آن در گیاه بسیار سریع است.

کود ده ایکس شوک عاری از مواد شیمیایی است و برای تغذیه کودی ماری جوانا بسیار مناسب است. استفاده از کود های شیمیایی بی کیفیت باعث تغییر طعم و عطر  ماری جوانا می شود که از ارزش آن کاسته می شود.

بهترین کود برای افزایش گلدهی ماری جوانا

گیاهانی مثل شاهدانه که رشد بسیار سریعی دارد. بایستی در زمان مناسب عناصر غذایی را در اختیار گیاه قرار دهید انتخاب بهترین کود برای گلدهی گیاه ماری محصول قابل برداشت این گیاه است بسیار اهمیت دارد. قبل از رفتن به مرحله گلدهی کود دهی به خوبی صورت گیرد تا در مرحله گلدهی با مشکل مواجه نشود.

گلدهی شاهدانه

گیاه ماری جوانا در زمان گلدهی بیشتر به عناصر غذایی فسفر، بر، کلسیم و روی نیاز دارد تامین این عناصر قبل از رفتن به مرحله گلدهی بسیار اهمیت دارد این عناصر علاوه بر افزایش تعداد گل در بوته باعث جلوگیری از ریزش گل نیز می گردد بهترین کود پیشنهادی بهسازان کشت استفاده از کود ده ایکس شوک و کود مخصوص گلدهی شوک است که علاوه بر اینکه تعداد گل را افزایش می دهد باعث افزایش کیفیت و طعم گل نیز می گردد.

تغذیه کودی ماری جوانا

طعم دهنده گل شاهدانه

کود شوک مخصوص گلدهی دارای ۵۲ درصد فسفر است که به روش نانو تولید شده است فسفر علاوه بر افزایش رشد ریشه باعث افزایش وزن میوه و وزن گل می شود و  به فرم سنگی تبدیل میکند. کود شوک مخصوص گلدهی همچنین میزان تی اچ سی  گل را نیز افزایش می دهد که باعث بهبود طعم گل می شود.این کود علاوه بر فسفر دارای ۳ درصد نیتروژن و ۶ درصد پتاس است

نحوه آبیاری شاهدانه

پس از  کاشت بذر شاهدانه، در صورتی که بستر به خوبی آماده شده یاشد و دما و رطوبت مطلوب برای جوانه زنی فراهم باشد.  حدود ۶ تا ۱۰ روز زمان برای جوانه زنی بذر لازم است برای افزایش درصد جوانه زنی لازم است در ابتدا دو تا سه آبیاری سبک انجام شود تا اکثر بذر های کاشته شده سبز شود.

آبیاری گیاه شاه دانه

میزان آبیاری شاهدانه بستگی به نوع بافت خاک و شرایط دمایی محیط دارد در ابتدای فصل رشد که دمای محیط پایین است آبیاری با فاصله بیشتری انجام شود و در اواسط تابستان به دلیل تبخیر زیاد فاصله آبیاری را کمتر بگیرید به طور متوسط هر ۵ تا ۷ روز یکبار گیاه شاهدانه نیاز به آبیاری دارد نکته مهم اینکه آبیاری زیاد احتمال شیوع بیماری های قارچی را افزایش می دهد. در زمان جوانه زنی بذر و گلدهی آبیاری به موقع بسیار اهمیت دارد اگر آبیاری در این دو مرحله به میزان لازم نباشد جوانه زنی و میزان گلدهی کاهش می یابد.

زمان برداشت شاهدانه

زمان برداشت ماری جوانا به نوع رقم، شرایط دمایی و تغذیه کودی ماری جوانا بستگی دارد پایه های ماده سه هفته دیرتر از گیاه نر می رسند بنابر این برداشت شاهدانه نر زود تر انجام می شود در گیاه نر زمانی که تشکیل گل و گیاه ماده تشکیل میوه داد زمان برداشت گیاه شاه دانه است. البته اینکه کاشت شاهدانه برای چه منظور انجام می شود نیز در زمان برداشت موثر است اگر هدف تولید الیاف باشد بوته های ماده و نر با هم برداشت می شود. استفاده از کود شوک پتاس بالای ۶۰%  مدت زمان رسیدن بوته های شاهدانه را کاهش می دهد.

 در روش سنتی برداشت مای جوانا  با دست انجام می شود و بوته های برداشت شده روی زمین پهن می شوند تا خشک شود در زمین هایی که سطح زیر کشت زیاد است برداشت با دستگاه انجام می شود و بوته ها در دسته های ۲۰ تایی دسته بندی می شود. بوته های برداشت شده به مدت ۳ تا ۵ روز در مزرعه باقی می مانند تا خشک شوند. از هر هکتار مزرعه شاهدانه ۳ تا ۷ تن ساقه خشک برداشت می شود که از این میزان حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم الیاف خشک به دست می اید. اگر قصد برداشت دانه را  داشته باشید حدود ۵۰۰ تا یک تن بذر تولید می شود.

افزایش کیفیت گل ماری جوانا

زمانی که گل ماری جوانا شروع به باز شدن کرد زمان برداشت است. بهتر است برداشت اوایل صبح  انجام شود. همه گل ها در یک زما نمی رسند. گلهایی انتهایی که نور بیشتری به آنها می رسد چند روز زودتر از گلهای پایینی می رسند. گل های ماریجوانا که در فضای باز رشد میکنند چون نور بیشتری دریافت می کنند نسبت به گیاهانی که در فضای گلخانه یا محیط بسته رشد می کنند مقدار کانابینوئید بیشتری دارند   به همین دلیل کیفیت بهتری هم دارند.  علاوه بر شرایط محیطی مثل نور، رطوبت و دما عوامل دیگری مثل تغذیه کود ماری جوانا روی کیفیت گل ها تاثیر می گذارد. استفاده از کود شوک ده ایکس باعث افزایش تعداد گل ها و افزایش ماده موثره آن می شود.

عوارض مصرف ماری جوانا

اعتیاد به مصرف ماری جوانا عوارض بسیار خطر ناکی دارد. این عوارض شامل عدم کنترل عضلات، اختلال در تمرکز، خشکی دهان، حالت تهوع، ایجاد اختلال در  تکلم، و.. می باشد. استفاده از ماری جوانا در دز بالا باعث سفتی عضلات، ایجاد اختلالات قلبی،کما و مرگ می گردد.

جهت ثبت سفارش و اطلاع از کود شوک ده ایکس لطفا با کارشناسان شرکت بهسازان کشت تماس بگیرید

مهندس بیگی:۰۹۱۷۹۱۶۶۰۱۸

مطالب مرتبط

1 نظر در “بهترین برنامه کودی ماری جوانا

  1. جواد گفت:

    سلام وخیته نباشیدواقعأدمدون گرم چیکارکنم که گراس هایم زودبرسه الان بکماهن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.