بذر فلفل

بذر فلفل و کاشت ۲بادمجان در فضای باز &باغچه چگونه است؟

باغبان- بذر فلفل- ارگانیک اگری

بذر فلفل و کاشت بادمجان در فضای باز – اگر به صورت منطقی و مقیاس پذیر انجام شود – می تواند منبع درآمد خوبی باشد. در چند کلمه، بادمجان گیاهی چند ساله است، اما پرورش دهندگان در بیشتر موارد آن را به عنوان گیاهی یکساله می دانند. اکثر تولیدکنندگان تجاری بادمجان، محصول را از دانه ها (هیبریدها) در یک محیط حفاظت شده سرپوشیده شروع می کنند. همانطور ارگانیک اگری که منتظر رشد نهال های جوان و آماده شدن برای پیوند هستند (معمولاً ۶-۴ هفته)، زمین را آماده می کنند. بذر بادمجان زمین را می کارند، تخت ها یا شیارهای برآمده می سازند و یک لایه پلاستیکی سیاه رنگ در ردیف ها قرار می دهند.

فهرست عناوین

لایه پلاستیکی سیاه به گرم شدن خاک کمک می‌کند

عامل محدود کننده هنگام رشد بادمجان همیشه آب و هوا است.

شاید تعجب کنید اما بادمجان محصولی طولانی مدت است.

پاسخ سوالات متداول خود را در ادامه مطالب پائین مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

فلفل ۱ قرمز

فلفل ۲ دلمه

لایه پلاستیکی سیاه به گرم شدن خاک کمک می‌کند

بلکه علف های هرز را نیز کنترل می کند. همچنین سیستم آبیاری قطره ای را طراحی و قرار می دهند. هنگامی که آنها برای پیوند آماده می شوند، سوراخ های کوچکی در فیلم پلاستیکی ایجاد می کنند و در آنجا سوراخ های کوچکی حفر می کنند و نهال ها را می‌کارند.

عنوانبذر فلفل
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۰۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۰ دقیقه

کوددهی organic-agri.ir ، آبیاری قطره ای و مدیریت علف های هرز در اکثر موارد اعمال می شود. هنگامی که ارتفاع گیاهان به ۴۰ سانتی‌متر (۱۶ اینچ) می‌رسد، بیشتر پرورش دهندگان گیاهان را در معرض خطر قرار می‌دهند تا از رشد گیاه حمایت کنند، هوادهی را بهبود بخشند و چند هفته بعد برداشت را تسهیل کنند. نازک شدن نیز اعمال می شود. پرورش دهندگان تجاری بادمجان برخی از جوانه ها را حذف می کنند تا گیاه را تشویق کنند که منابع خود را به میوه های کمتر بذر فلفل اما بزرگتر و خوش طعم تر اختصاص دهد. در ادامه فلفل ۱ قرمز را ببینید.

اکثر گونه های تجاری بادمجان را می توان ۶۰ تا ۱۰۰ روز پس از پیوند برداشت کرد. زمان کاشت تا برداشت بستگی به تنوع، شرایط آب و هوایی و سن نهال کاشته شده دارد. برداشت فقط از طریق قیچی دستی یا چاقو انجام می شود و معمولاً در بیش از یک جلسه انجام می شود. پس از برداشت، بادمجان کاران باقیمانده محصول ارگانیک اگری را شخم زده و از بین می برند. آنها همچنین ممکن است محصول را (با کلم، ذرت، حبوبات و غیره) بذر فلفل بچرخانند تا بیماری ها را کنترل کنند و از تخلیه خاک جلوگیری کنند.

باغبان- بذر فلفل- ارگانیک اگری

باغبان- بذر فلفل- ارگانیک اگری

فلفل ۱ قرمز

عامل محدود کننده هنگام رشد بادمجان همیشه آب و هوا است.

گیاهی است حساس به دمای پایین و سرما. به طور متوسط ​​به دمای ۲۱ تا ۳۰ درجه سانتیگراد (۷۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت) نیاز دارد، در حالی که دمای خاک نباید کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد (۶۸ درجه فارنهایت) باشد. هوای خنک در طول دوره رشد رشد گیاه organic-agri.ir را مهار می کند و تقریباً غیرممکن است که گیاهان بذر فلفل شوکه شده بهبود یابند و عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

اول از همه، تصمیم گیری در مورد روش رشد و همچنین انواع بادمجان که در منطقه ما رشد می کنند بسیار مهم است. ۲ روش برای رشد بادمجان وجود دارد: از طریق بذر و از طریق نهال.

شاید تعجب کنید اما بادمجان محصولی طولانی مدت است.

آنها از زمان کاشت تا زمان بلوغ به ۶۰ تا ۱۰۰ روز نیاز دارند. با این حال، اگر قصد دارید بادمجان را از بذر فلفل پرورش دهید، حقایقی وجود دارد که باید بدانید. ابتدا بذر بادمجان برای جوانه زدن به دمای خاک حداقل ۲۱ درجه سانتیگراد (۷۰ درجه فارنهایت) نیاز دارد. دوم اینکه، برای جوانه زدن بذر بسیار مهم است که سطوح رطوبتی مطلوبی داشته باشد. ارگانیک اگری بسته به شرایط آب و هوایی و خاک تقریباً در ۸-۱۷ روز جوانه می زند. در ادامه فلفل ۲ دلمه را ببینید.

تولیدکنندگان در مناطقی که خطر سرمازدگی دارند، ترجیح می دهند بذرها را در بستر بذر در شرایط کنترل شده بکارند و سپس بذر بادمجان را در موقعیت های نهایی خود پیوند دهند. آنها اغلب از چمن به عنوان بستر برای هوادهی بهینه استفاده می کنند. در مناطقی با هوای گرم در فصل بهار، تولیدکنندگان ممکن است بذرها را مستقیماً در مزرعه بکارند. اگرچه این روش مقرون به صرفه است، اما معمولاً بعداً با بالغ شدن محصول، مشکلات بیشتری را به دنبال دارد.

باغبان- بذر فلفل- ارگانیک اگری

فلفل ۲ دلمه

پاسخ سوالات متداول خود را در ادامه مطالب پائین مطالعه فرمائید.

  • از کجا بذر بادمجان تهیه کنیم؟

اگر ترجیح می دهید پرورش بادمجان را از نهال شروع کنید، خرید گیاهان عاری از بیماری از یک فروشنده قانونی بسیار مهم است. زمان مناسب برای پیوند زمانی است که آنها ۳-۴ برگ واقعی (۴-۶ هفته) داشته باشند.

  • فصل کاشت کدام است؟

نشاء به احتمال زیاد شکست خواهد خورد، مگر اینکه دمای خاک بالای ۲۰ درجه سانتیگراد باشد. بنابراین بهترین دوره برای کاشت بادمجان در اکثر کشورها بذر بادمجان نیمه دوم بهار است.

  • نیازهای خاک و آماده سازی برای کشت بادمجان چیست؟

زمانی که بادمجان پرورش می دهیم، خاک به ندرت می تواند یک عامل محدود کننده باشد. با این حال، این گیاه در خاک های میانی تا شنی با هوادهی و زهکشی مناسب بهترین رشد را دارد.

معمولاً به دلیل ریشه های عمیقی که دارد نسبت به گیاه گوجه فرنگی به خشکی تحمل بیشتری دارد.. سطوح pH بهینه از ۶ تا ۷ متغیر است. مواردی وجود دارد که در بذر بادمجان پرورش دهندگان موفق به کشت بادمجان شدند و در خاکی با pH 8.5 به متوسط عملکرد رسیدند، اما با استفاده خاص. یک هفته بعد، بسیاری از کشاورزان یک کود قبل از کاشت مانند کود دامی پوسیده یا کود مصنوعی تجاری organic-agri.ir ، همیشه پس از مشورت با یک متخصص کشاورزی مجاز محلی استفاده می کنند.

اکثر کشاورزان با استفاده از تراکتورهای خاکورزی، پانسمان بالا را در همان روز یکپارچه می کنند. روز بعد احتمالاً زمان مناسبی برای نصب لوله های آبیاری قطره ای است. پس از نصب، برخی از کشاورزان بذر بادمجان می توانند مواد ضد عفونی خاک را از طریق سیستم آبیاری اعمال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.