کود فسفر بالا

۳ شرایط نگهداری درختچه یاس هلندی + انتخاب کود سرسبزی دائمی آن

شرایط نگهداری از درختچه یاس هلندی - انتخاب کود

انتخاب کود مناسب برای درختچه‌های هلندی با ویژگی‌های جذاب خود بسیار سخت است. یاس همواره سبز بوده و عمر نسبتاً طولانی با کود فسفر بالا دارد. به عنوان یک درختچه شناخته می‌شود و در صورت کاشت در زمین، می‌تواند به ارتفاع ۳ متر نیز برسد. برگ‌های این گیاه ضخیم، شکل بیضی، براق و با پوشش واکسی دارند. در بهار و اوایل تابستان، گل‌های سفید و معطر آن ظاهر می‌شوند که حشراتی را به خود جذب می‌کنند. برای بسیاری از افراد، رایحه گل‌های آن جذاب است، اما برخی از افراد حساسیتی نسبت به عطر آن دارند. با انتخاب کود فسفر بالا organic-agri، به دلیل دوام و تراکم بالای شاخه‌ها، یاس هلندی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

فهرست تصاویر

درختچه یاس هلندی  1 آّبیاری گیاه

درختچه یاس هلندی  2 حفاظت از گیاه در شرایط مختلف

درختچه یاس هلندی  3 دلایل پژمردگی گیاه

چگونه از درختچه‌های یاس هلندی مراقبت کنیم؟ انتخاب کود در رشد تاثیری دارد؟

  • خاک و مواد مغذی

یاس گیاهی است که در هلند به خوبی در برابر نوع خاک مقاومت دارد. اما با انتخاب کود مناسب استفاده از بستر کاشت مناسب، رشد و گلدهی آن بهبود می‌یابد. برای کاشت یاس، می‌توان از ترکیبی از خاک باغچه، کود فسفر بالا و خاک برگ استفاده کرد. خاک باغچه باید تیره رنگ و بدون چسبندگی باشد. به دلیل ترجیح گیاه به خاک نسبتاً اسیدی، آبیاری با کود هیومیک اسید هر سه ماه یکبار توصیه می‌شود. در صورت کمبود آهن، پیشنهاد ما انتخاب کود آهن است. اگر قصد کاشت یاس در گلدان دارید، حتماً زهکشی در انتهای گلدان را دوباره بررسی کنید. تا از جمع شدن آب اضافی و پوسیدگی ریشه و ساقه‌ها جلوگیری شود.

  • آبیاری

 یکی از نکات مهم و ضروری در نگهداری از یاس هلندی، پس انتخاب کود مناسب، آبیاری منظم و دقیق است. این گیاه، مانند سایر گیاهان، به آبیاری منظم نیاز دارد. اما نسبت به بقیه گیاهان، به مقدار کمتری آب نیاز دارد. در فصل تابستان، که هوا بسیار گرم است، باید به این گیاه بیشتر توجه کرده و روزانه آب بدهید. داشتن یک برنامه آبیاری منظم نیز یکی از نکات حیاتی در نگهداری از این گیاه است. این برنامه در کنار انتخاب کود در رشد و پیشرفت آن تأثیر بسزایی دارد.

آبیاری گیاه - انتخاب کود
آبیاری گیاه – انتخاب کود – بهسازان کشت

درختچه یاس هلندی  ۱ آّبیاری گیاه

  • نور

 یاس هلندی یکی از گیاهانی است که نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد. بنابراین، بهتر است آن را در نزدیکی پنجره قرار داد تا از نور خورشید به طور غیر مستقیم بهره‌برداری کند. سپس اولویت بعدی آن انتخاب کود بهسازان کشت برای این گیاه است.  اگر این گیاه را در حیاط خانه یا تراس نگهداری می‌کنید، حتماً باید برای آن سایه‌بانی مناسبی فراهم کنید. در نظر داشته باشید که یاس هلندی نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد. بهتر است برای آن سایه‌بانی مناسبی ایجاد کنید.

شرایط نگهداری از درختچه های هلندی در دماهای مختلف چگونه است؟

دما و‌رطوبت هوا از جمله عواملی پس از انتخاب کود هستند که در زمان آبیاری این گیاه تأثیر زیادی دارند. در صورتی که محیط نگهداری از این گیاه خشک و گرم باشد. باید یک برنامه آبیاری منظم و روتین برای آن در نظر بگیرید. تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید و در طول هفته چندین بار به این گیاه آب بدهید. اما در روزهایی که هوا به نسبت خوب و معتدل است، نیاز به آبیاری روزانه برای این گیاه نیست. در این صورت، دو مرتبه آب دادن به گیاه در طول هفته با انتخاب کود مناسبکافی خواهد بود.

یاس هلندی در برابر تغیرات دمایی در فصول سال مقاومت بالایی دارد. اما در فصل سرد سال، برای جلوگیری از یخ زدگی، بهتر است آن را با پلاستیک بپوشانید. سپس با انتخاب کود مقوی از یخ زدگی گیاه جاو. همچنین، دمایی بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد بهترین دما برای نگهداری از این گیاه است. همچنین، تهویه مناسب در مکان نگهداری نیز برای حفظ دما تأثیر زیادی دارد. باید به آن توجه شود تا رشد گیاه به خوبی ادامه یابد

نگهداری در زمستان - انتخاب کود
نگهداری در زمستان – انتخاب کود – بهسازان کشت

درختچه یاس هلندی  ۲ حفاظت از گیاه در شرایط مختلف

چگونه درخچه یاس هلندی را به موقع هرس کنیم؟

 یکی از نکات مهم در نگهداری یاس هلندی، هرس به‌موقع به همراه انتخاب کود مناسب organic-agri است. این عمل به منظور فرم دهی مناسب و رسیدن به شکل ایدئال در گیاه است. همچنین این عمل برای تحریک در شاخه دهی انجام می‌شود. بهتر است در اواخر زمستان و پس از اطمینان از عدم وجود احتمال یخزدگی، به هرس گیاه بپردازید. این نوع هرس بیشتر برای ایجاد تقارن در شکل ظاهری گیاه استفاده می‌شود. در صورت عدم هرس، گیاه به شکلی نامنظم و با شاخه‌های کوتاه و بلند زیادی رشد خواهد کرد. اما باید توجه داشت که یاس هلندی با سایر درختان معمولی تفاوت دارد. زیرا تراکم بالای شاخه‌ها و برگ‌های آن باعث ایجاد پرچین و دیواره‌های گیاهی بسیار پرکاربرد باشد.

گل های یاس هلندی به چه دلایلی پژمرده می‌شوند؟

یاس هلندی یکی از گیاهانی است که به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. نور مستقیم خورشید و انتخاب کود نامناسب می‌تواند یکی از دلایل اصلی پژمرده شدن این گیاه باشد. برای نگهداری مناسب از یاس هلندی، بهتر است آن را در پشت پنجره قرار دهید. در صورت نگهداری در حیاط یا تراس، حتماً سایه بانی برای آن ایجاد کنید. چراکه از گرما و نور مستقیم خورشید در امان باشد. همچنین، آبیاری منظم و به موقع، انتخاب کود مناسب به همراه زمان مناسب برای کوددهی، مراقبت از آفات و… از جمله مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید تا از پژمردگی گیاه جلوگیری کنید. برای مشاوره و انتخاب کود مناسب می توانید با متخصصین بهسازان کشت تماس حاصل کنید.

دلایل پژمزدگی گیاه - انتخاب کود
دلایل پژمزدگی گیاه – انتخاب کود – بهسازان کشت

درختچه یاس هلندی  ۳ دلایل پژمردگی گیاه

نتیجه گیری درباره انتخاب کود و شرایط نگهدای یاس هلندی 

به طور کلی، یاس هلندی گیاهی است که حساسیت زیادی ندارد و برای زندگی به شرایط خاصی نیاز ندارد. اما همانند سایر گیاهان، نیاز به مراقبت مناسب و توجه به جزئیات دارد. اگر به آبیاری و مراقبت از این گیاه حساس باشید و با انتخاب کود مناسب، به موقع کوددهی انجام دهید. مطمئناً یاس هلندی می‌تواند برای مدت طولانی شادابی و طراوت خود را حفظ کند. در دکوراسیون شما نقش زیبایی ایفا کند. در هنگام خرید این گیاه، می‌توانید از فروشنده مورد نظر درباره حساسیت‌ها و شرایط نگهداری آن استعلام کنید.

 در این شرایط، با توجه به انتخاب کود مناسب برای گیاه یاس هلندی و مراقبتی که از آن داشته‌اید، می‌توانید به خوبی از این گیاه در چیدمان و دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. با این کار، می‌توانید برای مدت طولانی‌تری از شادابی و طراوت آن لذت ببرید. به طور کلی، گیاهان نیاز به توجه، عشق و علاقه شما دارند، زیرا آن‌ها همانند ما زنده هستند و احساساتی دارند. اگر به این گیاه بیشتر توجه کنید، کود مناسبی برای آن انتخاب کنید و مراقبت کنید، مطمئناً یاس هلندی با شادابی و طراوت همیشگی به شما پاسخ خواهد داد.

سوالات متداول درباره انتخاب کود های مناسب یاس هلندی

۱. در انتخاب کود برای درختچه یاس هلندی چه مواردی رعایت کنیم؟

برای درختچه یاس هلندی، انتخاب کود های عمومی گیاهان خانگی یا کودهای متعادل با نسبت‌های متوازنی استفاده کرد. از عناصر غذایی مانند نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) باید در کود باشد.

۲. چگونه درختچه یاس هلندی کوددهی کنیم؟

کود را به مقدار مناسب و با توجه به دستورالعمل روی بسته بر روی خاک اطراف درختچه پاشید. یا به صورت مخلوط با آب آبیاری کنید. حتماً دستورالعمل را رعایت کنید.

۳. چه فوایدی با انتخاب کود مناسب و استفاده از کود برای درختچه یاس هلندی خواهم داشت؟

استفاده منظم از کود بهسازان کشت به درختچه یاس هلندی کمک می‌کند تا رشد بهتری داشته باشد. برگ‌های سبزتر و شاداب‌تری داشته باشد و به تولید گل و میوه بیشتر کمک کند.

موضوع۳ شرایط نگهداری درختچه یاس هلندی + انتخاب کود سرسبزی دائمی آن
نویسندهعلی اکبر اعتصامی
تاریخ۳ آبان ۱۴۰۲
دپارتماناوج شید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.