بذر یونجه

بذر یونجه و در مزارع آبی از ۳نوع بذر استفاده کنید.

بذر یونجه پس از انتخاب و آزمایش واریته ذرت، کشاورزان باید مزرعه خود را برای کاشت آماده کنند. آماده سازی مناسب بستر بذر بسیار مهم است زیرا بر جوانه زنی، سبز شدن و استقرار گیاهچه تأثیر زیادی می گذارد. بنابراین تأثیر مستقیمی بر رشد گیاه و در نتیجه بر سطح عملکرد نهایی دارد. ارگانیک اگری در انتخاب بهترین محصوال شما را راهنماییی می‌کند. بذر ذرت را از ما تهیه کنید.

فهرست عناوین

آماده سازی بستر بذر برای ذرت را در مطلب پائین بیاموزید.

خاک ورزی اولیه (خاک ورزی اولیه اولیه) از اصول مراقبتی مزرعه

خاک ورزی ثانویه معمولاً چند روز قبل از کاشت انجام می شود.

مزارع آبی به طور کلی امکان کاشت بذر بیشتری را در هر هکتار فراهم می کند.

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

سیستم ۱ کشت

سیستم ۲ مزرعه

آماده سازی بستر بذر برای ذرت را در مطلب پائین بیاموزید.

در سیستم های خاک ورزی معمولی، کشاورزان ۱ تا ۳ جلسه خاک ورزی را انجام می دهند. اکیداً به کشاورزان توصیه می شود که رویکردی یکپارچه داشته باشند و از خاک ورزی غیرضروری که به ساختار خاک آسیب می زند و منجر به تراکم می شود، اجتناب کنند. بذر  یونجه کشاورزان می‌توانند از روش‌های جایگزین برای خاک‌ورزی معمولی استفاده کنند: مالچ بقایای کشاورزی، خاک‌ورزی متوسط یا خاک‌ورزی صفر. هر یک از چهار سیستم مزایا و معایبی دارند. کشاورزان باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای ویژگی های خاک آنها بهترین است آنها را به دقت تجزیه و تحلیل کنند. خاک ورزی با هدف سست و شکنندگی سطح خاک است و تکنیک اصلی (مکانیکی) کنترل علف های هرز است.

عنوانبذر یونجه
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۲۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۲ قیقه

آماده سازی زمین مدت ها قبل از کاشت واقعی بذر ذرت آغاز می شود. پس از برداشت محصول قبلی، کشاورزان اغلب بقایای محصول را آسیاب کرده و به طور مساوی در سطح مزرعه توزیع می کنند. مدیریت بقایا می تواند نقش مهمی در حفظ و/یا بهبود بافت و رطوبت خاک و کاهش مشکلات بیماری و آفات داشته باشد (organic-agri.ir). اجرای اقداماتی برای کنترل علف های هرز قبل از کاشت بذر یونجه ضروری است تا رقابت بین گیاهان ذرت و علف های هرز برای نور خورشید، فضا، آب و مواد مغذی به حداقل برسد. در ادامه سیستم ۱ کشت را ببیند.

در سیستم‌های کشت ارگانیک که علف‌کش‌های شیمیایی ممنوع است، پرورش دهندگان ذرت باید در انتخاب مناسب‌ترین زمان برای کشت خاک دقت زیادی داشته باشند. اکثر آنها دو بار مداخله می کنند، یک بار زمانی که علف های هرز شروع به رشد کرده اند و سپس دوباره (حدود ۲ تا ۳ هفته بعد) بذر یونجه برای خلاص شدن از شر موج دوم علف های هرز (معمولا کمتر از یک هفته قبل از کاشت)

سیستم ۱ کشت

خاک ورزی اولیه (خاک ورزی اولیه اولیه) از اصول مراقبتی مزرعه

در اوایل فصل معمولاً پس از برداشت محصول قبلی (یا ۱-۲ ماه قبل از کاشت ذرت) انجام می شود (۴). کشاورز می تواند از این فرصت برای دفن کمپوست در زمین استفاده کند. در مناطقی با شیب بیش از ۸ درصد باید از شخم زودهنگام خودداری شود بذر یونجه زیرا ممکن است به فرسایش خاک در اثر باران های شدید زمستانی و بادها کمک کند.

شخم در اوایل بهاره روشی بسیار موثر برای کنترل علف های هرز است. همچنین به حذف آب اضافی از خاک و بهبود تهویه خاک کمک می کند و باعث گرم شدن بستر بذر می شود. اگر کشاورز در مزرعه خود گیاه پوششی مانند یونجه کاشته باشد می تواند در اولین خاک ورزی آن را در زمین بذر ذرت دفن کند.

خاک ورزی ثانویه معمولاً چند روز قبل از کاشت انجام می شود.

کشاورزان می توانند از ابزارهای زیر استفاده کنند:

کولتیواتورهای تاین (برای حذف شاخه های علف های هرز و شکستن پوسته خاک؛ موثر با مقداری رطوبت خاک).

هارو – هاروهای دیسکی (برای شکستن کلوخ ها و پوسته خاک)

در صورت وجود خاک‌های خشک و شنی، کشاورزان باید مراقب باشند که ساختار خاک تخریب نشود و از گذرگاه‌های مکرر ماشین‌آلات کشاورزی که احتمالاً باعث تراکم می‌شود، بذر ذرت خودداری کنند.

در کشاورزی ارگانیک اگری ، شخم اضافی را می توان درست قبل از کاشت انجام داد. اگر هوا به اندازه کافی گرم باشد، می توانید تصمیم بگیرید که درست بعد از شخم دوم بذر بکارید. اگر باران خیلی نزدیک به روز کاشت ببارد ممکن است شخم اضافی لازم باشد زیرا در این صورت علف های هرز خیلی سریعتر از ذرت جوانه می زنند و گیاهان جوان را “خفه می کنند.

در سیستم‌های بدون خاک‌ورزی organic-agri.ir ، با باقی ماندن بقایای محصول قبلی بذر ذرت روی سطح خاک، آماده‌سازی به یک پاس برای کاشت و کوددهی محدود می‌شود تا اختلال سطح خاک را محدود کند. در این حالت، کشاورز باید یک شیار به عرض ۲-۳ سانتی متر ایجاد کند یا سوراخ های کوچکی در زمین حفر کند تا دانه های ذرت را در آن قرار دهد . در ادامه سیستم ۲ مزرعه را ببینید.

مزارع آبی به طور کلی امکان کاشت بذر بیشتری را در هر هکتار فراهم می کند.

اگر تراکم بوته در هکتار بیشتر از حد نرمال باشد، گیاهان به دنبال دسترسی به نور خورشید هستند که می تواند منجر به رشد درختان بلند شود. سپس گیاهان شروع به افتادگی می کنند زیرا ساقه قادر به حمایت از آنها نیست. همچنین افزایش نیاز آب و کوددهی و کاهش بالقوه محتوای پروتئین نهایی بذر ذرت وجود دارد.

سیستم ۲ مزرعه

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

  • عمق کاشت چقدر باید باشد؟

عمق کاشت معمولاً ۴ تا ۷ سانتی متر است. هنگامی که شرایط خاک مساعد است و/یا بارندگی پیش بینی می شود، بذرها را می توان نزدیک به سطح کاشت، اما هرگز عمیق تر از ۲.۵-۴ سانتی متر نیست. کاشت خیلی کم عمق یا خیلی عمیق منجر به مشکلاتی در ظهور بذر و استقرار گیاه بذر ذرت می شود.

  • کاشت با دست چه ویژگی هایی دارد؟

حتی الامکان از کاشت با دست (پراکندگی و قرار دادن تصادفی بذرها) خودداری شود. فاصله یکنواخت بین بوته ها می تواند عملکرد را افزایش دهد و کنترل علف های هرز را تسهیل کند، از جمله پس از سبز شدن (organic-agri.ir). قبل از کاشت، کشاورز باید مته بذری را که مورد استفاده قرار می گیرد، نگهداری و آن را آماده و کالیبره کند.

  • بذر پاشی به چه صورت است؟

بسته به وسعت مزرعه و وسایلی که کشاورز در اختیار دارد، می‌تواند از بذر ذرت که توسط تراکتور کشیده می‌شود (بذرکار پنوماتیک) یا بذرپاشی دستی (۶) استفاده کند. حتی اگر دریل‌های پنوماتیکی جدید دقت بذرکاری را حتی در سرعت‌های رو به جلو بالاتر امکان‌پذیر می‌سازند، توصیه می‌شود برای بهترین نتایج از سرعت متوسط ​​استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.