بذر ذرت

بذر ذرت و در رابطه با @رشد این گیاه ۳نکته ببینید.

بذر ذرت و کارشناسان ارگانیک اگری در مورد چگونگی اتخاذ بهترین تصمیمات برای یونجه برای مزرعه و امور مالی خود توصیه هایی ارائه می دهند. چه علف‌ها یا حبوبات، خیس یا خشک، عدل‌های مربعی یا گرد، هیچ راهی برای رشد و نگهداری یونجه وجود ندارد. هر مزرعه ای شرایط، فرصت ها و چالش های خاص خود را در زمینه تولید علوفه دارد. و درک اینکه چگونه این عوامل با هم کار می کنند و چگونه می توانند بر نتیجه یک عمل تاثیر بگذارند، به شما کمک می کند تا در مورد تجهیزات بذر یونجه مورد نیاز خود برای عمل تصمیم بگیرید.

فهرست عناوین

یونجه را از فروشگاه بخرید یا خودتان پرورش دهید؟

۲- یونجه علف یا حبوبات؟ زیرا هرکدام کارکرد خاص خود را دارند.

۳- عدل های گرد یا عدل های مربعی؟ عاملی براساس مزرعه شما

۴-  یونجه خشک یا یونجه مرطوب؟ تولید کننده باید اطلاع داشته باشد

۵- ذخیره سازی یونجه: در داخل یا خارج از منزل؟

۶- ماشین چمن زنی، نرم کننده یا بادگیر خودکششی؟

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

 

فهرست تصاویر

گیاه ۱ در مزرعه

گیاه ۲ مناسب

 

یونجه را از فروشگاه بخرید یا خودتان پرورش دهید؟

اولین سوالی که باید بپرسید این است که به چند حیوان باید غذا بدهید. پرورش علوفه معمولاً نیازهای کسی را که فقط یک یا دو اسب دارد برآورده نمی کند، اما با افزایش تعداد حیوانات، جذابیت تولید خود نیز افزایش می یابد. بدیهی است، زمانی که شما تصمیم خود را در مورد یونجه گیری می گیرید، کنترل بیشتری بر کیفیت علوفه دارید. به عنوان مثال، هنگام خرید یونجه، شخصی که آن یونجه را برش داده و بسته بندی می کند، ممکن است بیشتر به دنبال تناژ  organic-agri.irباشد تا کیفیت.

عنوانبذر ذرت
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۴۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۴ دقیقه

بنابراین ممکن است دومی در ارتفاع ایده‌آل یا در زمان ایده‌آل روز بریده نشده باشد، که هر دو می‌توانند بر کیفیت تأثیر بگذارند. البته، پرورش یونجه نیاز به زمین، سرمایه گذاری در تجهیزات یونجه سازی و نهاده هایی مانند بذر، کود، سوخت و تجهیزات بسته بندی دارد. همچنین برای مدیریت تولید علوفه، از جمله کاشت، برش، چمن زنی و عدل بندی، به زمان نیاز دارید تا از کیفیت بذر ذرت اطمینان حاصل کنید.

۲- یونجه علف یا حبوبات؟ زیرا هرکدام کارکرد خاص خود را دارند.

هنگامی که تصمیم گرفتید یونجه خود را پرورش دهید، باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی تولید خواهید کرد. حیواناتی که به آنها غذا می دهید به تعیین نوع علوفه برای رشد کمک می کنند، اما آب و هوا نقش مهم تری ایفا می کند.

بذر ذرت هر منطقه متفاوت است، و شما باید دریابید که کدام محصول در جایی که زندگی می کنید موثرتر رشد می کند. برای مثال محصولاتی مانند تیموتی یا یونجه در آب و هوای مرطوب رشد خوبی ندارند. کشاورزانی که دام های مشابهی را پرورش می دهند، اما در مناطق مختلف قرار دارند، حیوانات خود را با یونجه های مختلف تغذیه می کنند. در ادامه گیاه ۱ در مزرعه را ببینید.

۳- عدل های گرد یا عدل های مربعی؟ عاملی براساس مزرعه شما

تولیدکنندگان بذر ذرت باید بر اساس وسعت زمین خود و نیازهای خوراک دام خود یک دستگاه بالکن را انتخاب کنند. بیلرهای گرد اکثریت بازار را تشکیل می دهند. اکثر مدل ها را می توان توسط تراکتورهایی با قدرت کمتر از ۱۰۰ اسب بخار (HP) کشید و آنها را به انتخاب خوبی برای اکثر عملیات های خانوادگی ارگانیک اگری  تبدیل می کند.

بلرزهای مربع بزرگ جای خود را دارند، اما برای همه مناسب نیستند. مساحت بسیار بزرگ این نوع ماشین ها را توجیه می کند و تراکتور بزرگتر بذر یونجه در محدوده ۱۵۰ تا ۲۵۰ اسب بخار (HP) ضروری است.

گیاه ۱ در مزرعه

عدل های مربعی کوچک برای عملیات سوارکاری که در آن خوراک بر حسب پتی اندازه گیری می شود، ایده آل هستند. با این حال، ممکن است تجهیزات اضافی برای جمع آوری عدل های مربعی از زمین مورد نیاز باشد، در حالی که یک تراکتور مجهز به عدل گیری تمام چیزی است که برای جابجایی موثر عدل های گرد organic-agri.ir مورد نیاز است.

۴-  یونجه خشک یا یونجه مرطوب؟ تولید کننده باید اطلاع داشته باشد

بذر یونجه در حالی که تولید یونجه خشک روش سنتی تر است، تعداد فزاینده ای بذر بادمجان از تولیدکنندگان وجود دارد که از عدل های سیلوی یا علوفه مرطوب استفاده می کنند. این علوفه همچنان دارای رطوبت بالایی است، اما در چندین لایه پلاستیکی پیچیده شده و برای تخمیر گذاشته می شود. در ادامه گیاه ۲ مناسب را ببینید.

 

در این انتخاب دو عنصر اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اول، آب و هوا. آیا در منطقه شما سه تا پنج روز متوالی هوای خشک و گرم وجود دارد؟ اگر چنین است، یونجه خشک بهترین گزینه است. دوم، چه کسی از این بذر یونجه تغذیه خواهد کرد؟ وقتی سیلو درست می‌کنید، یونجه را می‌پیچید و اکسیژنی را که وارد آن می‌شود، قطع می‌کنید، بنابراین هیچ کپکی وجود ندارد. اما وقتی آن توپ را باز می کنید و اکسیژن وارد می شود، باید فوراً مصرف شود. هر چیزی که بعد از ۲۴ ساعت باقی بماند هدر خواهد بود. گاوها وقتی یونجه شروع به کپک زدن کند نمی خورند. بنابراین بذر یونجه خشک پنجره تغذیه بسیار بزرگتری را ارائه می دهد.

۵- ذخیره سازی یونجه: در داخل یا خارج از منزل؟

امکانات ذخیره سازی یکی دیگر از ملاحظات در هزینه تولید یونجه است. در حالی که عدل های گرد را می توان در فضای باز نگهداری کرد، تمام عدل های مربعی، بزرگ یا کوچک، باید در زیر نوعی پوشش نگهداری شوند تا از یونجه در برابر آب و هوا محافظت شود. دو اینچ بیرونی یک عدل گرد در خارج توسط آب و هوا از بین می رود، اما بقیه بذر یونجه داخل آن به دلیل حالت عدل خشک نگه داشته می شود.

شکل گرفت. با این حال، با عدل های مربعی، نحوه فشرده شدن پتی ها به هم اجازه نفوذ آب را می دهد. تقریباً مانند کتاب هایی است که روی یک قفسه چیده شده اند. هیچ پوشش محافظی برای جلوگیری از نشت آب بین صفحات وجود ندارد.

از آنجایی که می توان آنها را بدون شکاف بین آنها انباشته کرد، عدل های مربعی فضای کمتری را اشغال می کنند و حمل و نقل بذر یونجه راحت تر از عدل های گرد است. مربع ها را نیز می توان با خیال راحت بالاتر روی هم چید.

گیاه ۲ مناسب

۶- ماشین چمن زنی، نرم کننده یا بادگیر خودکششی؟

هنگامی که یونجه آماده برداشت است، تولید کننده باید نوع وسیله ای را نیز انتخاب کند که ابتدا محصول را با آن برداشت کند. انتخاب‌های زیادی وجود دارد – از ماشین‌های چمن‌زنی دیسکی نصب‌شده در تراکتور و ماشین‌های چمن‌زنی چرخ‌محرک عقب گرفته تا بادگیرهای خودکششی با سرهای مختلف بذر ذرت.

 

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب پائین مطالعه فرمائید.

  • چه ماشین چمن زنی را انتخاب کنیم؟

برای عملیات های کوچکتر، یک ماشین چمن زنی دیسکی ممکن است انتخاب ایده آلی باشد، زیرا اندازه آن کوچکتر است. با این حال، تفاوت زیادی بین یک ماشین چمن زنی دیسکی سطح پایه و یک ماشین چمن زنی با امکانات کامل وجود دارد. این در مورد یافتن نقطه سربه سر است.

  • برای خشک کردن گیاه چه کنیم؟

برای بریدن و خشک کردن بذر ذرت در سریع ترین زمان ممکن، ارزش انتخاب یک بادگیر خودکششی مجهز به سر دیسک را دارد. تهویه‌کننده‌های فولادی روی استیل دستگاه تضمین می‌کنند که رشته‌های یونجه هر سه تا چهار اینچ چین می‌شوند. این منجر به خشک شدن سریعتر و کیفیت بهتر یونجه می شود.

  • دستگه های ارائه شده توسط مجموعه چیست؟
  • ارگانیک اگری به زودی انتخاب های بیشتری را به تولیدکنندگان یونجه ارائه خواهد کرد. یک ماشین چمن زنی سه گانه سخت تر با میله برش و سیستم شناور جدید در راه است. بذر ذرت سری جدید بیلرهای گرد organic-agri.ir نیز قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود. این دستگاه بیلر و لفاف را در یک ترکیب می کند و کیفیت و کارایی علوفه را افزایش می دهد. چیزی که ما آن را “یونجه در یک روز” می نامیم، برش، عدل بندی و بسته بندی در ۲۴ ساعت، همه در یک قاب است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.