دسته‌بندی نشده

کود گوجه فرنگی ۰۹ عنوان برای استفاده از کود برای پرورش گوجه!

کود گوجه فرنگی 09 عنوان برای استفاده از کود برای پرورش گوجه!

کود گوجه فرنگی | کود شوک | گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین محصولات باغی خانگی در بهسازان کشت است. گوجه فرنگی را می توان در یک منطقه کوچک کشت کرد. در اکثر فصل ها مقاومت می کند. به راحتی رشد می کند و کاربردهای متنوعی در آشپزی در خانه دارد. آنها کالری کمی دارند و منبع خوبی از ویتامین C هستند. گوجه فرنگی را باید در آفتاب کامل کشت کرد و دور از درختان و درختچه ها کاشت تا بیشترین بازده را داشته باشد.

 گیاهان گوجه فرنگی برای رشد بهینه به آب زیادی نیاز دارند. بنابراین برای دسترسی آسان. آبیاری و دادن کود شوک را برنامه ریزی کنید. منطقه انتخاب شده باید به خوبی زهکشی شود. زیرا زهکشی ضعیف می تواند منجر به از بین رفتن ریشه شود. گوجه‌فرنگی‌هایی که در خاک سنگین یا با زهکشی به همراه کود گوجه فرنگی ضعیف رشد می‌کنند باید در تخت‌های مرتفع یا تپه‌هایی با ارتفاع چهار تا شش اینچ کاشته شوند.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | آماده سازی سایت به همراه خریداری کود

کودشوک ۲ | کاشتن یک بوته گوجه فرنگی

کودشوک ۳ |  استفاده از کود دهی گوجه

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۲۱
عنوانکود گوجه فرنگی
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۸۷۹
زمان خوانش۱۸ دقیقه

آماده سازی سایت به همراه خریداری کود گوجه فرنگی مناسب

گوجه فرنگی در انواع خاک ها به همراه کود شوک مناسب خوب عمل می کند. اما خاک عمیق. غنی و با زهکشی خوب با مواد آلی فراوان و خاک کمی اسیدی (PH حدود ۶.۵) را ترجیح می دهد. فقط زمانی کار کنید که خاک آنقدر خشک شده باشد که به ابزار نچسبد. خاک باغچه را می توان با افزودن کود دامی پوسیده. کپک برگ. پیت ماس ​​یا سایر مواد آلی بهبود بخشید.

به توصیه  بهسازان کشت هنگام آماده سازی خاک برای کاشت باید کود گوجه فرنگی اضافه کرد. اگر نیاز به کود ناشناخته باشد. باید نمونه خاک برای آزمایش گرفته شود. حداقل شش هفته قبل از کاشت نمونه ها را جمع آوری و برای آزمایش ارسال کنید. دفتر توسعه استان اطلاعاتی در مورد نحوه جمع آوری. آماده سازی و ارسال نمونه خاک ارائه می دهد.

کودشوک آماده سازی سایت به همراه خریداری کود

کودشوک | آماده سازی سایت به همراه خریداری کود

کودشوک ۱ | آماده سازی سایت به همراه خریداری کود

چگونه باید بوته های گوجه فرنگی را کود دهی کنید

در صورت نیاز. زمانی که آماده کاشت شد. باید یک کود گوجه فرنگی کامل باغچه به خاک اضافه شود. گوجه فرنگی کودهایی را ترجیح می دهد که دارای نیتروژن کم. فسفر زیاد و پتاسیم متوسط ​​تا زیاد باشد. اگر اطلاعات آزمایش خاک ندارید. قبل از نشاء. یک تا دو پوند کود ۱۰-۲۰-۱۰ یا مشابه آن را در هر ۱۰۰ فوت مربع اعمال کنید. تمام کودها باید در شش اینچ بالای خاک اعمال شوند. برای اطلاعات دقیق تر در مورد کوددهی و آماده سازی خاک سایت  بهسازان کشت را بازدید کنید.

انواع گوجه فرنگی برای کاشت چه شرایطی را دارد

هنگام انتخاب انواع گوجه فرنگی برای باغچه خانگی باید بهره وری. ویژگی های میوه و مقاومت در برابر بیماری را در نظر گرفت. مردم ممکن است بخواهند گونه هایی را انتخاب کنند که در برابر پژمردگی فوزاریوم و نماتدها مقاوم هستند. تعیین تنوع نیز به ترجیحات سلیقه شخصی باغبان برای کود گوجه فرنگی خانگی بستگی دارد.

تولید بوته گوجه فرنگی به چه شرایطی بستگی دارد؟

مراحل اولیه تولید و مقدار میوه تحت تأثیر کیفیت گیاه و مدت زمان پیوند آن به همراه کود گوجه فرنگی مناسب در باغ است. یک گیاه گوجه فرنگی ایده آل باید شش تا هشت اینچ بلند. به رنگ سبز تیره. با ساقه های ضخیم و سیستم ریشه ای توسعه یافته باشد. به طور معمول. شش تا هشت هفته طول می کشد تا چنین گیاهانی از بذر تولید شوند. خانواده هایی که فقط میوه های تازه را ترجیح می دهند باید سه تا پنج گیاه برای هر نفر داشته باشند.

اگر میوه فرآوری شده خانگی مورد نظر است. باید برای هر نفر پنج تا ده گیاه کاشته شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه تنها با چند گیاه و به حداقل رساندن دردسر. گیاهان را در زمان کاشت و کوددهی با کود گوجه فرنگی مناسب از یک پرورش دهنده خریداری کنید. در مورد انواع بهبود یافته با نام بپرسید. تولیدکنندگان گیاهان باید قبل از اینکه بخواهند گونه های جدید را به خطر بیندازند. فروش آنها را تضمین کنند.

گیاهان را چگونه در ابتدا باید کشت و با کود گوجه فرنگی تقویت کرد؟

گیاهان را می توان از بذر در مخلوط نهال پاستوریزه مانند ورمیکولیت به همراه کود گوجه فرنگی شروع کرد. هنگامی که نهال ها استقرار یافتند و اولین مجموعه برگ های واقعی خود را ایجاد کردند. آنها را با فاصله حداقل دو اینچ از هم پیوند بزنید و برای تشویق رشد ساقه قوی. نور کامل را برای آنها فراهم کنید. نهال ها باید در مخلوط گلدان پاستوریزه پیوند شوند.

مخلوط های گلدانی تجاری با کیفیت بالا در دسترس هستند و معمولاً بهترین عملکرد را دارند. اگر در داخل خانه شروع کنید. نهال ها را در معرض یک پنجره جنوبی قرار دهید و ظرف را به طور منظم بچرخانید تا نور یکنواختی برای آنها فراهم شود. نور تکمیلی به شکل لامپ های فلورسنت ممکن است برای تامین کیفیت و کمیت نور مورد نیاز برای پیوندهای قوی مورد نیاز باشد. دما باید زیر ۸۰ درجه فارنهایت اما بالای ۴۵ درجه فارنهایت با یک کود گوجه فرنگی مناسب نگه داشته شود.

 کاشتن یک بوته به چه نحوی و با چه نکاتی انجام می شود؟

زمانی که هوا گرمتر است و دمای خاک بالای ۶۰ درجه فارنهایت است. گوجه فرنگی باید در باغ کاشته شود. این معمولاً در حدود ۵ آوریل در جنوب اوکلاهما و حدود ۲۵ آوریل در شمال غربی اوکلاهما رخ می دهد. دمای زیر ۵۰ درجه فارنهایت می تواند به رشد گوجه فرنگی آسیب برساند.قبل از کاشت. گلدان یا نوار را از گلوله ریشه پیوند شده جدا کنید. گلدان ذغال سنگ نارس قابل نگهداری است. گیاه را کمی عمیق تر از آنچه در ابتدا رشد کرده است با یک کود گوجه فرنگی مناسب قرار دهید تا برگ های پایینی به زمین نزدیک تر شوند. اگر فقط گیاهان پا بلند دارید. آن‌ها را در یک سنگر به اندازه‌ای قرار دهید

پس از پوشاندن ساقه‌ها. تنها شش اینچ بالای گیاهان در معرض دید قرار گیرند. این به ریشه ها اجازه می دهد تا در امتداد قسمت مدفون ساقه رشد کنند. اگر گیاه در گلدان ذغال سنگ نارس رشد می کند. مطمئن شوید که گلدان با خاک پوشانده شده است. زیرا قسمت بیرونی گلدان مانند فتیله عمل می کند و اجازه می دهد تا گلوله ریشه به سرعت خشک شود. سوراخ‌های پیوند را به عمق سه تا چهار اینچ. با ردیف‌هایی که بین دو تا چهار فوت فاصله دارند. دریل کنید. هنگام قرار دادن پایه ها یا گیاهان در قفس و کود گوجه فرنگی مناسب. آنها را حداقل سه فوت از هم فاصله دهید.

کودشوک کاشتن یک بوته گوجه فرنگی

کودشوک کاشتن یک بوته گوجه فرنگی

کودشوک ۲ | کاشتن یک بوته گوجه فرنگی

 برای ممانعت برای ازبین رفتن گوجه فرنگی چه باید کرد؟

برای جلوگیری از پژمرده شدن و خشک شدن بیش از حد گیاهان. گیاهان گوجه فرنگی را در عصر یا در یک روز ابری قرار دهید. قبل از کاشت. سوراخ پیوند را با آب پر کنید و بگذارید خیس بخورد. خاک را به آرامی در اطراف گیاه به کود گوجه فرنگی بسته بندی کنید. اطراف هر گیاه را کمی فرو رفته بگذارید تا رطوبت را حفظ کند. پس از پیوند. هر گیاه را با محلول استارتر آبیاری کنید.

برای مراقبت در طول فصل چه اموری را باید انجام داد؟

برای حداکثر بازدهی روی گوجه فرنگی را بپوشانید. یک لایه دو تا سه اینچی از مواد آلی مانند کود گوجه فرنگی . برگ یا یونجه را در اطراف گیاه در حال رشد قرار دهید. مالچ به توقف رشد علف های هرز و از دست دادن رطوبت خاک کمک می کند. گوجه فرنگی را می توان در زمین پرورش داد یا با چوب یا قفس نگه داشت. هنگام محکم کردن گوجه‌فرنگی‌ها. اندکی پس از نشاء. پایه‌ها را در آن قرار دهید تا آسیب ریشه کاهش یابد. پایه های شش فوتی که ده اینچ در عمق خاک دفن شده اند به خوبی کار می کنند.

همانطور که گیاه بلندتر می شود. هر ۱۲ اینچ آن را با پارچه یا ریسمان به شاخه ها ببندید.گوجه‌فرنگی‌های ثابت را برای تاک تمیزتر برش دهید. جوانه های کوچکی را که از جایی که هر برگ به ساقه اصلی می پیوندد رشد می کنند جدا کنید. جوانه را با خم کردن به طرفین بردارید تا جدا شود. برای دو تاک اصلی. همه شاخه ها را به جز شاخه های مستقیم زیر اولین خوشه گل بردارید. به شاخه دوم تبدیل خواهد شد.

 قفس بندی روش دیگری برای پرورش گیاهان گوجه فرنگی است.

 از یک میلگرد بتنی می توان یک قفس خوب ساخت. نژادهای نامشخص (انگور) مانند جت استار و پسر بهتر به قفس پنج فوتی نیاز دارند. واریته های معین (بوته ای) مانند Sunny و Bigset را می توان در قفس هایی تا ارتفاع دو و نیم فوت رشد داد. قفس باید ۱۵ تا ۱۸ اینچ قطر داشته باشد. برای ایجاد قفسی به قطر تقریبی ۱۵ اینچ می توان از سیم بلند ۴۸ اینچی استفاده کرد.

قفس را روی نهال ها قرار دهید. قفس ها را به داخل خاک که با کود گوجه فرنگی مناسب ترکیب فشار دهید تا باد آن ها را نخورد. به این ترتیب تاک تکیه دارد بدون اینکه بند باشد. گوجه فرنگی هایی که در قفس رشد می کنند نیازی به هرس ندارند.

نتیجه در استفاده از کود گوجه فرنگی برای مزارع گوجه فرنگی

کود گوجه فرنگی استفاده شده در زمان کاشت. مواد مغذی کافی برای کل فصل را تامین نمی کنند. نیتروژن بیش از حد در ابتدا می تواند باعث رشد رویشی شدید و میوه دهی ضعیف شود. اولین کاربرد جانبی را زمانی انجام دهید که اولین میوه ها یک سوم پر شدند. از یک پوند نیترات آمونیوم  یا کود معادل آن در هر ۱۰۰ فوت ردیف یا یک قاشق غذاخوری در هر بوته استفاده کنید.

همچنین می توان از کود ۱۰-۲۰-۱۰ برای مصرف جانبی استفاده کرد. ۳ پوند در هر ردیف ۱۰۰ فوتی یا حدود دو قاشق غذاخوری در هر بوته بمالید. کود را با خاک مخلوط کنید سپس آبیاری کنید و مراقب باشید کود گوجه فرنگی روی برگ ها نریزد. استفاده دوم باید دو هفته بعد از رسیدن اولین میوه و سومین یک ماه بعد انجام شود.

کودشوک استفاده از کود دهی گوجه

کودشوک استفاده از کود دهی گوجه

کودشوک ۳ |  استفاده از کود دهی گوجه

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کاشت بوته های گوجه فرنگی

۰۱ چگونه گوجه فرنگی باید پرورش داده شود؟

قبل از انتقال بوته های گوجه فرنگی به بیرون. صبر کنید تا خاک گرم شود. برای کاشت. پایین‌ترین برگ‌ها را از هر گیاه جدا کنید و گلوله ریشه را در سوراخی عمیق قرار دهید تا فقط دسته‌های برگ بالایی بالای زمین قرار گیرند. این عمق کاشت برای گیاهان گوجه فرنگی حیاتی است زیرا آنها در امتداد ساقه ریشه دارند.

۰۲ ارتفاع بوته های گوجه فرنگی قبل از کاشت چقدر باید باشد؟

قد بین دو تا چهار اینچ

نهال‌های گوجه‌فرنگی ابتدا باید زمانی که قد آنها دو تا چهار اینچ است پیوند زده شود. فرآیند نسبتا ساده است.

۰۳ آیا گیاهان گوجه فرنگی نیاز به بالا رفتن از پایه ها دارند؟

از آنجایی که گوجه‌فرنگی‌ها کوهنورد نیستند و به‌طور طبیعی خود را به چوب‌ها یا پایه‌ها نمی‌چسبند. به کمک کمی نیاز دارند. هنگام بستن گوجه فرنگی مواظب باشید به ساقه های آن آسیب نرسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.