کود شوک

کود گندم و جو | ۰۷ عنوان برای عناصر کود جو و گندم!

کود گندم و جو | 07 عنوان برای عناصر کود جو و گندم!

کود گندم و جو | کود شوک | در طول فصول افزایش قیمت کود گندم و جو . کشاورزان به طور طبیعی به دنبال فرصت هایی برای کاهش هزینه های کود خود هستند. یک راه خوب برای محاسبه هزینه کود. ارزیابی احتمال پاسخگویی محصول به کوددهی است. این رویکرد نیاز به آزمایش خاک و ارزیابی حاصلخیزی مزرعه به مزرعه دارد.

مزارع نمونه برداری شده و آزمایش شده با خاک برای مصرف موثر دلار کود شوک بسیار مهم هستند. کاهش خودسرانه در کاربرد کود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و توانایی استفاده حداکثری از هر دلار کود گندم و جو را محدود کند. انجام آزمایش های خاک و ارزیابی نیازها به صورت مزرعه به مزرعه. با یک متخصص کشاورزی با تجربه کار کنید و اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | فسفر یکی از عناصر مورد نیاز

کودشوک ۲ | عنصر نیتروژن لازم برای کوددهی

کودشوک ۳ | نکاتی که برای ارزیابی برنامه کوددهی

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۸
عنوانکود گندم و جو
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۹۰۰
زمان خوانش۱۹ دقیقه

فسفر یکی از عناصر مورد نیاز برای رشد و کود گندم و جو

فسفر (P) در کود شوک برای رشد گندم و جو اولیه فصل ضروری است. با این حال. پاسخ عملکرد به برای کوددهی کود گندم و جو فسفر تا حد زیادی به سطوح فعلی فسفر خاک بستگی دارد. به طور خلاصه. هر چه میزان فسفر خاک کمتر باشد. احتمال افزایش قابل توجه محصول پس از مصرف فسفر بیشتر خواهد بود. حدود ۸۰ درصد از خاک های کاشته شده سالانه بهسازان کشت به افزودن کودهای فسفر پاسخ می دهند. این به این دلیل است که سطح فسفر خاک معمولاً متوسط ​​یا کم است. رتبه‌بندی‌های آزمایش خاک بر اساس روش اصلاح‌شده آزمایش خاک کلونا P آورده شده است.

توصیه‌های کود مخصوص بر اساس سطوح P و مناطق خاکی آزمایش خاک کلونا را می‌توان در اینجا یافت. همچنین احتمال واکنش عملکرد دو بوشل یا بیشتر و پنج بوشل یا بیشتر را هنگام اعمال سطوح توصیه شده P بر اساس سطوح آزمایش خاک نشان می دهد. مطالعات کاربرد فسفات بر اساس سطوح آزمایش خاک نشان می‌دهد که خاک‌های کم یا متوسط ​​۶۰ تا ۱۰۰ درصد شانس تولید پاسخ عملکرد به کاربرد فسفر را دارند. خاک‌هایی که محتوای فسفر بالاتری دارند ۳۰ تا ۵۰ درصد شانس تولید واکنش عملکردی به کاربرد کود گندم و جو فسفر دارند.

کودشوک | فسفر یکی از عناصر مورد نیاز

کودشوک | فسفر یکی از عناصر مورد نیاز

کودشوک ۱ | فسفر یکی از عناصر مورد نیاز

با افزایش پتانسیل واکنش خاک چه رویدادی اتفاق می افتد؟

اگر پتانسیل واکنش خاک به دلیل سطوح پایین فسفر خاک زیاد باشد. استفاده از فسفر به میزان توصیه شده توصیه می شود. در صورتی که کاهش کل فسفر مصرفی از نظر اقتصادی ضروری باشد. توصیه می شود از سطح نگهداری فسفر استفاده شود. با این حال. کاهش نرخ مصرف فسفر برای برای کود گندم و جو ممکن است احتمال پاسخ محصول را کاهش دهد.

علاوه بر این. کاهش مصرف کود فسفر می تواند منجر به تبدیل شدن فسفر به یک عامل محدود کننده در پتانسیل عملکرد شود. نکته دیگری که باید در نظر داشت استخراج فسفر خاک است. اگر محصول فسفر کمتری نسبت به مقداری که در زمان برداشت از دانه برداشته می‌شود مصرف کند. خاک اکنون در فصل با کمبود فسفر برای کود گندم و جو مواجه است. در این موارد. تولیدکنندگان باید این کمبود را در برنامه های آتی در نظر بگیرند تا از استخراج طولانی مدت خاک جلوگیری کنند.

برای پتاسیم در زمان کود گندم و جو چه شرایطی لازم می باشد؟

پتاسیم (K) مانند P. احتمال پاسخ محصول به سطوح فعلی خاک بستگی دارد. به طور کلی. کمبود پتاسیم کمتر از کمبود فسفر در بهسازان کشت است. حدود ۳۰ درصد از خاک های کشت سالانه به افزودن برای کود گندم و جو پتاسیم پاسخ می دهند. مطالعات انجام شده بر روی جو. تعداد جایگاه‌های پاسخ‌دهنده را هنگام استفاده از K بررسی کردند. مکان هایی با بیشترین افزایش عملکرد معمولاً کمتر از ۱۵۱ پوند (۷۵.۵ پی پی ام) پتاسیم قابل دسترس در هر هکتار خاک داشتند. در خاکهای حاوی ۲۰۰ تا ۲۵۰ پوند در هکتار (۱۰۰ تا ۱۲۵ پی پی ام) پتاسیم. عملکرد در ۱۸ درصد موارد به ۱۵ تا ۳۰ پوند در هکتار کود پتاسیم پاسخ داد.

خاک هایی با سطح پتاسیم بالای ۲۵۰ پوند در هکتار (۱۲۵ پی پی ام) تنها در ۳ درصد مواقع واکنش عملکردی نشان دادند. در نظر گرفتن این احتمال پاسخ زمانی که قیمت کودهای شیمیایی بالا است مهم است. با این حال. مانند فسفر. اگر محصول پتاسیم کمتری نسبت به مقداری که از دانه برداشته می‌شود (یا هر کاهی که عدل‌بندی شده و برداشته می‌شود) مصرف کند. خاک تا پایان فصل دچار کمبود پتاسیم می‌شود. بسته به سطح فعلی پتاسیم خاک. ممکن است نیاز به بررسی این معدن باشد تا از کمبود طولانی مدت پتاسیم در کود گندم و جو جلوگیری شود.

برای کوددهی عنصر نیتروژن تا چه حدی می تواند مفید باشد؟

بقایای نیتروژن (N) برای فصل ۲۰۲۲ به دلیل بارندگی ناکافی در سال ۲۰۲۱ احتمالاً بالاتر از حد نرمال خواهد بود. بهترین راه برای ارزیابی مقدار نیتروژن موجود در کود گندم و جو . نمونه برداری از خاک در ۰ تا ۱۵ سانتی متر (۰ تا ۶ اینچ). ۱۵ تا ۱۵ سانتی متر است. عمق ۳۰ سانتی متر (۶ تا ۱۲ اینچ). عمق ۳۰ تا ۶۰ سانتی متر (۱۲ تا ۲۴ اینچ). برای ارزیابی دقیق نیتروژن. عمق نمونه برداری باید ۶۰ سانتی متر (۲۴ اینچ) باشد.

نتایج آزمایش خاک اطلاعاتی بهسازان کشت در مورد نیترات (NO3-) و انتشار نیتروژن مورد انتظار (ENR) ارائه می دهد. نیترات نوعی نیتروژن است که به طور آزاد در دسترس گیاهان قرار می گیرد. ENR مقدار نیتروژن کود گندم و جو است که انتظار می رود از مواد آلی (OM) برای استفاده در گیاهان در طول فصل رشد آینده آزاد شود. قابل توجه است که ENR به شرایط محیطی مطلوب برای کانی سازی متکی است و نیتروژن آلی را به شکل نیتروژن موجود در گیاه آزاد می کند. رطوبت و دما بر میزان کانی سازی تأثیر می گذارد. بنابراین. فصل خشک به معنای کانی سازی کمتر و انتشار نیتروژن کمتر است.

کودشوک | عنصر نیتروژن لازم برای کوددهی

کودشوک | عنصر نیتروژن لازم برای کوددهی

کودشوک ۲ | عنصر نیتروژن لازم برای کوددهی

 برای تعیین میزان مصرف نیتروژن بر اساس آزمایش خاک. کل نیتروژن موجود در خاک را ترکیب کرده و این مقدار را با نیاز کل نیتروژن بر اساس اهداف عملکرد واقعی مقایسه کنید. نرخ درخواست N برای این فیلد. کل N خواهد بود بر اساس اهداف عملکرد. نیتروژن کود گندم و جو مورد نیاز خاک را در اعماق مختلف کم کنید. اگر در مورد انتظارات عملکرد مطمئن نیستید. با یک متخصص کشاورزی محلی با تجربه کار کنید. همچنین توجه داشته باشید که افزایش تدریجی میزان مصرف نیتروژن باعث کاهش بازده خواهد شد. به عنوان مثال. ۵۰ پوند اول کود نیتروژن بیشتر از ۵۰ پوند کود نیتروژن بعدی به عملکرد کمک می کند.

مصرف گوگرد برای کود گندم و جو چه شرایطی را می تواند داشته باشد؟

گیاهان سولفور (S) را به شکل سولفات (SO4-S) جذب می کنند. گوگرد سومین ماده غذایی organic-agri پس از نیتروژن و فسفر است. مانند نیترات-N. SO4-S در خاک متحرک است و به راحتی شسته می شود. برای آزمایش سطوح S خاک. نمونه های خاک را در اعماق ۰ تا ۶. ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۲۴ اینچ (۰ – ۱۵. ۱۵ – ۳۰ و ۳۰ – ۶۰ سانتی متر) جمع آوری کنید. منبع اصلی خاک S آزادسازی OM خاک است. بنابراین. مناطقی با محتوای شنی و کم مواد آلی کود گندم و جو به ویژه در معرض خطر کمبود گوگرد هستند.

علاوه بر این. خاکی که در معرض کمبود گوگرد است. خاک سیاه نازک. خاک سیاه و خاک خاکستری است. این به دلیل بازده بیشتر به دلیل افزایش بارندگی است. اما همچنین پتانسیل آبشویی بیشتر است. خاک زیرین خاک های قهوه ای و قهوه ای تیره حاوی گچ (CaSO4 2H2O) است که S را برای رشد محصول تامین می کند. با این حال. کمبود محصول ممکن است قبل از رسیدن ریشه های گیاه به زیر خاک رخ دهد. با توجه به همه این عوامل که بر دسترسی به گوگرد کود گندم و جو در مناطق مختلف خاک تأثیر می‌گذارند. تولیدکنندگان باید از شرایط زمینه‌ای خاک که منجر به کمبود گوگرد در زمینشان می‌شود. آگاه باشند.

در مورد آزمایش خاک برای نیاز گوگرد چه توضیحی می توان داد؟

آزمایش خاک برای درک نیازهای گوگرد (S) محصول کمتر قابل اعتماد است. این به دلیل تنوع ذاتی خاک S است. خاک S می تواند به طور گسترده در یک میدان متفاوت باشد. این می‌تواند منجر به آزمایش‌های خاک شود که گوگرد کافی را نشان می‌دهد. اما مناطقی با کمبود گوگرد کود گندم و جو ممکن است همچنان وجود داشته باشند.

با در نظر گرفتن همه این عوامل. کاهش مصرف گوگرد به ویژه در سال هایی که هزینه های کود بالا است. چالش برانگیز است. تولیدکنندگان باید حفظ سطوح پایه گوگرد را برای دستیابی به اهداف تولید و در عین حال محدود کردن کمبود گوگرد در نظر بگیرند. برای اطلاعات بیشتر به اطلاعات کشاورزی برای کاربردهای گوگرد کود گندم و جو در تولید محصولات کشاورزی organic-agri مراجعه کنید.

نتیجه | نکاتی که برای ارزیابی برنامه کود گندم و جو باید به یاد داشت؟

در اینجا چند نکته برای کود گندم و جو وجود دارد که باید هنگام ارزیابی برنامه کوددهی خود در سال هایی که هزینه های کود زیاد است به خاطر داشته باشید. اول. آزمایش خاک برای درک نیازهای خاک و پاسخ مورد انتظار محصولات به کاربردهای خاص مواد مغذی حیاتی است. دوم. احتمال پاسخ را در نظر داشته باشید. هر چه احتمال پاسخ محصول به کاربرد عناصر غذایی بیشتر باشد. ارزش کوددهی بیشتر است. با این حال. اگر آزمایشات خاک نشان دهد که محصول پاسخ نمی دهد. ممکن است کاهش در میزان کاربرد در نظر گرفته شود. در این موارد توجه به قانون حداقل اهمیت دارد.

قانون کمترین می گوید که محدودترین ماده غذایی پتانسیل عملکرد را محدود می کند. به عبارت دیگر. اگر برای یک محصول گندم ۵۵ bu/ac از نیتروژن کافی استفاده کنید. اما برای یک محصول گندم ۳۰ bu/ac فقط فسفر کافی (از جمله در دسترس بودن خاک) را مصرف کنید. محصول بر اساس موجودی فسفر bu/ac به ۳۰ محدود خواهد شد. همچنین. نیتروژن اضافی اعمال شده در این شرایط استفاده نمی شود زیرا ممکن است محصول به ۵۵ bu/ac برسد. اگر میزان مصرف کود گندم و جو کاهش یابد. درک کنید که این برای انتظارات عملکرد و نرخ کاربرد سایر مواد مغذی organic-agri به چه معناست.

کودشوک | نکاتی که برای ارزیابی برنامه کوددهی

کودشوک | نکاتی که برای ارزیابی برنامه کوددهی

کودشوک ۳ | نکاتی که برای ارزیابی برنامه کوددهی

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کوددهی برای گندم و جو

۰۱ برای رشد جو چه مقدار کود لازم است؟

۳۰-۰ پوند در هکتار نیتروژن بعد از آیش یا شکسته حبوبات. ۳۰-۵۵ پوند در هکتار ازت بعد از علف شکسته و حبوبات چمن و ۵۵-۹۰ پوند در هکتار نیتروژن بعد از کلش استفاده کنید. علامت اصلی کمبود نیتروژن زرد شدن برگها از برگهای مسن تر است.

۰۲ چه مقدار کود باید به گندم داده شود؟

گندم به ۲ تا ۲.۵ پوند نیتروژن (N) در هر بوشل (bu) دانه. یا ۱ پوند در هکتار در صورت چرا. یا ۳ پوند در هر هکتار برای سود حیوانی نیاز دارد. کمبود نیتروژن ممکن است منجر به کاهش پنجه زنی. کاهش اندازه خوشه. پرپشتی ضعیف هسته و محتوای پروتئین کم شود.

۰۳ چه کودی برای جو بهتر است؟

کود نیتروژن

نرخ جو خوراکی بالاتر از نرخ قرارداد مالت است که به دلیل محتوای پروتئین پایین تر. محافظه کارانه تر است. کود نیتروژن کلید رشد محصولات زراعی است تا نیازهای غذایی بیشترین نیاز را برآورده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.