کود شوک

کود درخت پسته ۰۸ عنوان برای بهترین زمان کوددهی و کاشت پسته!

کود درخت پسته 08 عنوان برای بهترین زمان کوددهی و کاشت پسته!

کود درخت پسته | کود شوک | پسته درختی کوچک و کند رشد از خانواده بادام هندی است. خاستگاه آنها خاورمیانه و آسیا بود. از نظر تاریخی اعتقاد بر این است که درخت پسته اولین بار در ایران کاشته شده است. ایران همچنین یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده پسته در جهان است. کشت پسته یک فعالیت فنی است که نیاز به اطلاعات کافی برای برداشت موفق بیشترین و بهترین محصول همراه با کود درخت پسته بهسازان کشت مناسب دارد. در این مقاله کود شوک سعی شده است اطلاعات فنی در مورد پرورش پسته ارائه شود.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | وضعیت رشد درختان پسته

کودشوک ۲ | زمان بندی آبیاری پسته

کودشوک ۳ | طول عمر پسته تا چه زمانی است

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۹
عنوانکود درخت پسته
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۵۲۱
زمان خوانش۱۵ دقیقه

وضعیت رشد درختان پسته با کود درخت پسته چگونه می باشد؟

درخت پسته گیاهی مقاوم است. شرایط رشد ایده آل با توجه به کود درخت پسته بهسازان کشت مناسب به شرح زیر است:

  • آب و هوای خشک و نیمه خشک. گیاهان زیادی نمی توانند رشد کنند و شرایط آب و هوایی را تحمل کنند.
  • مکان های آفتابی رطوبت کمی دارند و به همین دلیل پسته از گیاهان بیابانی است.
  • خاک با زهکشی خوب و کود شوک مناسب در این نوع خاک نیازی به آبیاری و هم زدن نیست زیرا آب با سرعت متوسطی تخلیه می شود.
  • منطقه‌ای گرم و خشک با تابستان‌های طولانی و گرم و زمستان‌های سرد اما نه خیلی سرد. با دمایی از -۱۰ درجه سانتی‌گراد (۱۴ درجه فارنهایت) در زمستان تا ۴۸ درجه سانتی‌گراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) در تابستان. پسته به خشکی مقاوم است و هوای گرم را تحمل می کند.

کودشوک وضعیت رشد درختان پسته

کودشوک وضعیت رشد درختان پسته

کودشوک ۱ | وضعیت رشد درختان پسته

کاشت پسته به چه طریق و چگونه انجام می شود؟

پسته از دانه ها متولد می شود و انتخاب دانه های مناسب کلید رشد پسته است. دانه ها باید خام باشند. ترشی یا بو داده نباشند و با استفاده از انواع خاص پسته رشد کنند. در ایران عمدتاً از انواع کوچک بادامی استفاده می شود. در مرحله بعد. دانه های انتخاب شده را باید یک یا دو روز در یک کاسه آب همراه با کود درخت پسته بهسازان کشت مناسب در دمای اتاق بگذارید. آنها را در آب خیس کنید و با یک کیسه نخی مرطوب در جای گرم و مرطوب (۲۰ تا ۳۰ درجه) بپوشانید.

حدود یک هفته طول می کشد تا بذرها شروع به جوانه زدن کنند. سپس شاخه های قوی را به باغ منتقل کنید. اکنون زمان آن است که منتظر بمانید تا جوانه ها شروع به رشد کنند. آنها معمولا در اوایل بهار رشد می کنند. زمانی که هوا گرم می شود. به محض ظاهر شدن روی زمین در معرض خطر خوردن حیوانات قرار می گیرند و برای محافظت از حیوانات باید آنها را با بوته پوشانید. شایان ذکر است که آبیاری همراه با کود درخت پسته مناسب در این مدت بسیار مهم است. هر شش تا ده روز یکبار باید آبیاری شود

پسته هیبرید چه تعریفی دارد و نحوه کاشت با کود درخت پسته

هیبریداسیون پسته پس از دو سال انجام می شود و شامل چند مرحله است که هر مرحله نیاز به زمان بندی و مراحل مناسب دارد. ابتدا. پرورش دهندگان باید درختان را برای هیبریداسیون همراه با کود درخت پسته organic-agri مناسب آماده کنند. در زمستان که گیاهان خواب هستند. باید شاخه ها را قطع کنند. شاخه های جدید در بهار ظاهر می شوند.

پیوند با شاخه های جدید سایر گونه ها باید در اوایل تابستان انجام شود. نوع پسته مورد استفاده برای پیوند به منطقه و زمین بستگی دارد. اولین محصولات هنوز دو سال دیگر باقی مانده است. اما از نظر تجاری قابل دوام نیستند. کود درخت پسته مناسب . آب و شرایط آب و هوایی از عوامل اصلی یک محصول خوب هستند.

در شرایط ایده آل. بهترین محصولات را می توان ظرف ده تا پانزده سال برداشت کرد. پسته نیز مانند سایر آجیل ها حلقه های درختی است. بنابراین یک سال در میان برداشت خوبی دارد. زمستان زمان بسیار خوبی برای کود درخت پسته مناسب باغات پسته برای تقویت رشد درختان است. هم می توان از کودهای طبیعی و هم از کودهای شیمیایی استفاده کرد اما در ایران عمدتاً از کودهای طبیعی استفاده می شود.

گرده افشانی پسته به چه صورت و شکلی انجام می شود

پسته گیاهی دوپایه است. به این معنی که دو درخت نر و ماده جداگانه وجود دارد. گل‌های این درختان گرده‌افشانی بادی است. بنابراین نسیم‌های بهاری و تابستانی گرده‌ها را از نر به ماده می‌برد. بنابراین وقتی پرورش دهندگان می خواهند بذر همراه با کود درخت پسته مناسب بکارند. باید هم درختان نر و هم درختان ماده بکارند. به طور متوسط ​​برای هر ده تا پانزده درخت ماده به یک درخت نر نیاز دارید.

زمان بندی آبیاری پسته همراه با کود درخت پسته مناسب

همانطور که در بالا ذکر شد. پسته گیاهی مقاوم و مقاوم به خشکی است. اگرچه آنها در برابر هوای گرم و خشک مقاوم هستند. اما آبیاری برای رشد خوب محصول ضروری است. برخی از یافته‌ها نشان می‌دهند که شیوه‌های آبیاری همراه با کود درخت پسته organic-agri مناسب عملکرد میوه را افزایش می‌دهد و در عین حال تناوب را کاهش می‌دهد. پدیده‌ای که بازده میوه کم در سال‌های متناوب است.

کودشوک زمان بندی آبیاری پسته

کودشوک زمان بندی آبیاری پسته

کودشوک ۲ | زمان بندی آبیاری پسته

درختان پسته را می توان به روش های مختلفی کاشته می شود

سیستم های ناودانی. پمپ های برقی یا آبیاری قطره ای آبیاری کرد. ایران یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان پسته در جهان است و از آنجایی که ایران در برخی از کویرها قرار دارد. سابقه طولانی در مهندسی هیدرولیک دارد. استخراج و انتقال آب در مسافت های طولانی در بیابان از طریق سیستم فلوم ها انجام می شد که در ایران به قنات معروف است و هنوز هم توسط برخی از کاشت کاران استفاده می شود. این یک سیستم آبیاری پیشرفته است که می تواند حدود ۹۰ کیلومتر طول داشته باشد. خشکسالی و ریزش سطح آب باعث شده است که برخی از کشاورزان در ایران به آبیاری قطره ای همراه با کود درخت پسته مناسب تمایل نشان دهند.

زمان آبیاری به چه صورت و اندازه ای برای درختان پسته خواهد بود؟

زمان آبیاری همراه با کود درخت پسته مناسب برای رشد بیشتر محصولات مهم است. از نظر علمی توصیه می شود در طول دوره تولید ۴ تا ۶ بار آبیاری شود. درختان جوان باید بلافاصله پس از کاشت تا ۸ بار در اولین فصل رشد آبیاری شوند. پرورش دهندگان اغلب به تجربه آبیاری باغ که به دست می آورند اعتماد دارند.

آنها دقیقا می دانند چقدر و چه زمانی باغات خود را آبیاری کنند. نیاز آبی در زمان گل دهی و اواسط تابستان بیشتر است. بنابراین باغات پسته هر ۲۴ روز یکبار آبیاری می شوند. در زمستان باید هر ۴۵ روز یکبار انجام شود زیرا درختان به آب کمتری همراه با کود درخت پسته مناسب نیاز دارند و ایران در فصل بارندگی است. دو هفته قبل از برداشت باید از آبیاری خودداری شود زیرا میوه بیشتر در برابر آفلاتوکسین و حمله حشرات حساس است. هنگامی که رطوبت هوا زیاد باشد. احتمال ایجاد آفلاتوکسین افزایش می یابد.

طول عمر پسته تا چه زمانی است و باروری جند سال طول می کشد؟

انتظار می رود درختان پسته ۱۰۰ سال عمر کنند و در شرایط مناسب مانند دادن کود درخت پسته مناسب به ۳۰۰ سال نیز می رسند. حدود هفت تا ده سال طول می کشد تا درختان به تولید برسند. اما اوج تولید معمولاً ۱۵ سال طول می کشد.

نتیجه در مقاله کود درخت پسته تلاش بر ذکر شرایط درخت پسته شد

در این مقاله کاشت درخت پسته همراه با کود درخت پسته مناسب organic-agri سعی شده است شرایط کلی رشد پسته توضیح داده شود. اگر علاقه مند به کشت پسته هستید. اطلاعاتی برای گرفتن وجود دارد. برای جزئیات بیشتر باید مقالات علمی بیشتری را دنبال کنید. این مقاله به شرایط ایده آل رشد. گرده افشانی. آبیاری و طول عمر پسته می پردازد. در مقالات بعدی اطلاعات بیشتری در مورد پسته به خصوص پسته ایرانی به دست خواهیم آورد.

کودشوک طول عمر پسته تا چه زمانی است

کودشوک طول عمر پسته تا چه زمانی است

کودشوک ۳ | طول عمر پسته تا چه زمانی است

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کاشت درختان پسته

۰۱ پسته چقدر آب نیاز دارد؟

پسته پس از استقرار خشکسالی را تحمل می کند. اما در مناطق آب و هوایی که پسته در آن کشت می شود. به اندازه ۵۰ گالن (۱۹۰ لیتر) آب است.

۰۲ چه چیزی درختان پسته را گرده افشانی می کند؟

درختان پسته گرده افشانی می شوند. گرده افشانی طبیعی درختان پسته تقریباً به طور کامل توسط باد انجام می شود. به جای کمک به گرده افشانی درختان پسته. حشرات و زنبورها می توانند آنها را بدتر کنند. گرده از درختان نر به ماده توسط باد منتقل می شود.

۰۳ آیا پسته خاک اسیدی را دوست دارد؟

خاک های مرطوب و چسبنده را تحمل نمی کند. به خصوص خاک هایی که زهکشی ضعیفی دارند. با این حال. خاک های کمی اسیدی. قلیایی یا شور را تحمل می کند. پسته های خوش طعم به طور معمول در خاک های آهکی و بور با زهکشی خوب. با بافت متوسط ​​رشد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.