دسته‌بندی نشده, کود شوک

روش مراقبت و کوددهی سانسوریا + ۴ مشکل این گیاه

گل سانسوریا - کوددهی سانسوریا

کوددهی سانسوریا در رشد گیاهان سانسوریا بسیار مؤثر است درصورتی که به این گیاه آسیب نرساند. با استفاده از کوددهی سانسوریا می ‌توان تحریکات حسی مناسب را برای این گیاهان فراهم کرد. در نتیجه رشد آن‌ها تحریک می شود اما کود ۱۰x ایکس شوک برای این گیاهان مناسب نیست. گیاهان درزیستگاه های بومی خود به طور منظم مواد مغذی را از خاک میگیرند، ولی گیاهان آپارتمانی محدود به خاک گلدان خود هستند. در  organic-agri شما میتوانید بهترین کوها مثل کود ۱۰x ایکس شوک را خریداری بکنید. گیاهان سانسوریا در گلدان  کاربردهای منظم کود در زمان‌های مناسب مواد مغذی مورد نیاز از خاک گلدان موجود نیست، فراهم کنند.

فهرست تصاویر

گل سانسوریا ۱کوددهی گل

گل سانسوریا ۲نکات کوددهی

گل سانسوریا ۳مشکلات سانسوریا

فواید کوددهی سانسوریا

سانسوریا هم مثل گیاهان آپارتمانی، می تواند برای رشد بهتر و تغذیه خاک  از کود های مناسب استفاده کنند. کود مواد مغذی مورد نیاز را که به مرور زمان از خاک گلدان تخلیه می شود، پر می کند. کوددهی سانسوریا همچنین می تواند احتمال شکوفه دادن گیاه را افزایش دهد. زیرا گل های گیاه سانسوریا کمیاب هستند، فقط یک بار در سال ظاهر می شوند. کوددهی سانسوریا می تواند رشد سالم و تنوع شاخ و برگ پر جنب و جوش را تشویق کند مناسب ترین کود در  organic-agriمی توانید مشاهده کنید. کوددهی سانسوریا همچنین سیستم ریشه گیاه را تقویت کرده، کوددهی سانسوریا مفید خواهد بود. البته که کود۱۰Xشوک مناسب برای حاصلخیزی خاک می باشد و پیشنهاد نمی شود.

سانسوریا - کوددهی سانسوریا

سانسوریا – کوددهی سانسوریا – بهسازان کشت

گل سانسوریا ۱کوددهی گل

چگونه کمک گل دادن سانسوریا بکنیم

این گیاه بومی مناطق صخره ای خشک با خاک کم حاصلخیزی هستند و بنابراین تغذیه کننده سنگینی نیستند. کوددهی سانسوریا  به زمان سال بستگی دارد. در طول فصل رشد فعال از بهار تا پاییز، کوددهی سانسوریا بیش از یک بار در ماه از بارور شدن لذت خواهند برد. در دوره خواب از اواخر پاییز تا اوایل بهار، سانسوریا و کوددهی سانسوریا  نیازی به لقاح ندارند. کوددهی سانسوریا  بیش از حد می تواند به گیاه آسیب برساند و کوددهی سانسوریا نباید بیشتر از حد مورد نیاز استفاده شود پس مواظب باشید .

زمان بندی کوددهی  سانسوریا

یک برنامه منظم کوددهی سانسوریا راهنمای خوبی برای دانستن اینکه چه موقع زمان کوددهی سانسوریا  می شود یک عمل اساسی  است. زمان کوددهی سانسوریا همچنین می توانند نشانه های را نشان دهند که به کود نیاز دارند یا از آن کوددهی سانسوریا  مفید بهره می برند. ظاهر بی براق و رشد آهسته نشانه هایی است که نشان می دهد گیاه سانسوریا  شما می تواند از کاربرد کود بهره مند شود. نوک زرد یا قهوه ای نشانه دیگری است که زمان به کوددهی سانسوریا را نشان می دهد organic-agri می توانید مشکلات را رفع کنید. کوددهی سانسوریا شاید گیاه را  تحت استرس و آسیب بیشتری نسبت به فایده داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که کوددهی سانسوریا را زیاد انجام ندهید.

نکات کوددهی سانسوریا

گیاهان سانسوریا نیاز به کود کمی دارند باید از حاصلخیزی خاک مراقت بشه چون ریشه این گیاه اسیب می بیند. کوددهی سانسوریا می تواند برای سلامت کلی گیاه مفید باشد و به اندازه به رشد و پرورش گیاه کمک بکند.در فصل رشد فعال بیش از یک بار در ماه کود دهی نکنید چون موقع های حساس این گیاه هست. در زمستان که کوددهی سانسوریا مفید نمی باشدو پیشنهاد نمی شود زیرا گیاه در سرما نمی تواند کوددهی بهره ببرد.کوددهی سانسوریا اگرمایع، انتخاب خوبی هستند زیرا به راحتی قابل رقیق شدن هست.

نکانت گیاه - کوددهی سانسوریا

نکات گیاه – کوددهی سانسوریا – بهسازان کشت

گل سانسوریا ۲نکات کوددهی

مشکلات سانسوریا

حفظ سلامتی و رشد بهتر گیاهان سانسوریا، مراقبت دقیق و توجه به شرایط محیطی ضروری است. آگاهی از مشکلات ممکن و اقدامات پیشگیرانه مانند تهویه هوا مناسب، آبیاری به میزان مناسب و استفاده از کودهای مورد نیاز می‌تواند.حفظ و بهبود سلامتی گیاهان سانسوریا، همانند سایر گیاهان، با برخی مشکلات زیر مواجه هستند.

  • گیاه مار در حال مرگ است

سانسوریا گیاهان آپارتمانی با مراقبت آسان و کم نگهداری هستند، گیاهان سانسوریا می توانند در طیف وسیعی از شرایط نوری زنده بمانند. نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهند، گیاهان سانسوریا نیاز آبی کمی دارندو دوست دارند فقط زمانی آب داد که خاک خشک شده باشد. آنها همچنین نیاز به کود کمی دارند و محیط گلدانی با حاصلخیزی کم و بدون خاک را ترجیح می دهند. گیاهان سانسوریا دیر رشد می کنند و فقط باید هر سه تا چهار سال یکبار گلدان شوند.  در حالی که مراقبت از گیاهان سانسوریا نسبتاً آسان است، اما از مشکلات رشد، بیماری ها و آفات مصون نیستند.

یک گیاه سانسوریا که شرایط رشد مطلوبی نداشته باشد، شروع به نشان دادن علائم ناراحتی می کند. شاخ و برگ های پژمرده یا ریزش شده، زرد شدن برگ ها و رشد آهسته یا متوقف شده از جمله مشکلات هستند. بقایای عجیب، علائم، یا کشف تخم‌ها یا لاروها در گیاه سانسوریا شما نشانه‌هایی از هجوم احتمالی آفت است در  organic-agri میتوانید حل کنید. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، برای کنترل آفت یا بیماری اقدام کنید. شرایط رشد را تغییر دهید تا محیط بهینه تری برای کوددهی سانسوریا خود فراهم کنید.

  • زرد شدن برگ های گیاه سانسوریا

دلایل مختلفی برای زرد شدن برگ های گیاه سانسوریا شما وجود دارد که مهمترین آن در مقاله بهسازان کشت اشاره می کنیم. شایع ترین دلیل زرد شدن برگ ها آبیاری بیش از حد است، آبیاری زیاد می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود. اگر گیاه سانسوریا بیش از حد آبیاری شده، خاک کاملا خشک شود.در غیر این صورت که خاک زیاد آب داده شده گیاه را به طور کامل از خاک جدا کنید و در یک گلدان خاک بکارید. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است برگ های گیاه سانسوریا شما زرد شود نور زیاد است. زیرا خورشید مستقیم می تواند شاخ و برگ آن را بسوزاند. کوددهی بیش از حد یکی دیگر از دلایل رایج زرد شدن برگ های گیاه سانسوریا است.

  • آفات گیاه سانسوریا

گیاهان سانسوریا به بسیاری از آفات رایج گیاهان آپارتمانی حساس هستند. یکی از رایج ترین آفات شته ها است که می تواند به گیاهان مار آسیب برساند و به سرعت تبدیل به هجوم شود. آفات را با دست یا با صابون حشره کش از برگ ها جدا کنید، کوشا و پیگیر باشید. شرکت بهسازان کشت همبا کود های مناسب که برای گیاهان شما آماده کرده نی می توانید کمک بگیرید.

یکی دیگر از آفت های رایج که می تواند به گیاهان سانسوریا آسیب برساند، پشه قارچی می باشد. پشه قارچی آفتی که از خاک منتقل می شود و آن می تواند از ریشه گیاه سانسوریا تغذیه کند. پشه های قارچی اغلب زمانی ظاهر می شوند که خاک خیلی مرطوب باشد. برای جلوگیری از آنها قبل از آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود. پشه های قارچی را می توان با تله های چسبنده درمان کرد یا با دور ریختن خاک آلوده و گلدان مجدد گیاه مدیریت کرد.. بهترین دفاع در برابر آفات، پیشگیری با جستجوی منظم برای علائم آفات از جمله باقیمانده های چسبنده، رسوبات تخم مرغ و شاخ و برگ های آسیب دیده است.

  • بیماری های گیاه سانسوریا

گیاهان سانسوریا مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی به بیماری های قارچی و ویروسی مختلف را دگیرمی کنند. شایع ترین بیماری قارچی پوسیدگی ریشه است. گیاهان سانسوریا به آبیاری زیاد و زمانی که ریشه ها در معرض رطوبت بیش از حد قرار می گیرند، می توانند پوسیدگی ریشه را ایجاد کنند. ساترن بلایت یکی دیگر از بیماری های قارچی است که می تواند به گیاهان سانسوریا آسیب برساند.

بلایت جنوبی به صورت نقاط سیاه ریز ظاهر می شود و می تواند به لکه های قهوه ای یا خاکستری بزرگتر تبدیل شود. برای درمان ساترن بلایت، سانسوریا آسیب دیده را جدا کرده و خاک گیاه را عوض کنید. سفیدک پودری یکی دیگر از بیماری های قارچی رایج است که می تواند گیاهان سانسوریا را تحت تاثیر قرار دهد. کپک پودری به صورت نقاط سفید تیره ای ظاهر می شود که می تواند روی شاخ و برگ پخش شود و می تواند به گیاهان دیگر سرایت کند. حذف شاخ و برگ های آسیب دیده، تمیز کردن باقی مانده و تامین نور بیشتر گیاه به بهبودی گیاه کمک می کند.

مشکلات گیاه - کودهی سانسوریا

مشکلات گیاه – کودهی سانسوریا – بهسازان کشت

گل سانسوریا ۳مشکلات سانسوریا

چه نوع کوددهی سانسوریا مناسب است ؟

کوودهی سانسوریا مختلف می باشد که مایع، گرانول یا چوب، ترجیح ما کود مایع است، از درپوش برای دوز صحیح استفاده کنید. هرگز بیش از دستورالعمل استفاده نکنید، زیرا می تواند به طور جدی به گیاه آسیب برساند یا حتی از بین ببرد. در ابتدا این به صورت برگ های زرد قابل مشاهده خواهد بود که در زمان بعدی بی حال و میمیرند.

گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا به کندی رشد می کنند، بنابراین به غذای کمتری نیاز دارند. برای مثال از نصف یا یک چهارم دوز مشخص شده استفاده کنید، یاد داشته باشید که گیاه آپارتمانی دور از پنجره کندتر رشد می کند. گیاهان آپارتمانی برای رشد به کود نیاز دارند، اما مصرف زیاد آن برای گیاه مضر است، بنابراین، در صورت شک به کود ندهید یا حداقل، کمتر از آنچه روی بسته مشخص شده است استفاده کنید.. اگر گیاه آپارتمانی به تازگی خریداری شده یا گلدان را تغییرداده اید، بهتر است قبل از کود دهی دو ماه صبر کنید، زیرا بسترمواد مغذی دارد.

چه زمانی کوددهی سانسوریا استفاده نشود ؟

گیاهان آپارتمانی را مطلقاً نباید در زمستان کود داد، نه حتی اگر برگ ها به طور ناگهانی از بین بروند. اگر گیاه آپارتمانی از آفات رنج می برد، به آن کود زیادی استفاده نکنید. هنگامی که حشرات موذی از بین رفتند، تغذیه گیاه آپارتمانی به بهبودی آن کمک می کند. بنابراین، مهم است که راهنمایی توصیه شده درباره استفاده از کودها را دنبال کنید. هر نوع گیاهی ممکن است نیازهای مختلفی در زمینه کوددهی داشته باشد. بنابراین اطلاعات خاص در مورد گیاه خاص خودتان را بررسی کنید و روش‌های مناسب را به کار ببرید.

نتیجه گیری

به طور کلی، با توجه به نیازهای گیاهان سانسوریا و مراقبت باید به این گیاه توجه شود. مشکلات قابل اجتناب آنها را کاهش خواهید داد. روشنایی مناسب، کنترل آفات، آبیاری منظم و استفاده از خاک حاوی تغذیه کافی از جمله اقداماتی هستند که ممکن است در پیشگیری از مشکلات سانسوریا موثر باشند. کوددهی به گل سانسوریا می‌تواند تاثیر مثبتی بر رشد و زیبایی این گیاه داشته باشد. با استفاده از کودهای مناسب، می‌توان به گل سانسوریا تغذیه کافی را فراهم کرده و رشد سالم آن را تحریک کرد. با استفاده از کودهای حاوی ترکیب مناسب این عناصر، می‌توان به گل سانسوریا به گل دادن برسانید.

سوالات متداول

چه موقع از کوددهی خوداری بکنیم؟

در اوایل زمستان و زمان بندی که خاک خشک باشد.

ازچه نوع کودی استفاده بکنیم؟

کود بر اساس مشکل سانسوریا تعیین می شود و بهتر است کود مایع استفاده بشود.

فواید کوددهی سانسوریا چیست؟

رشد و شادابی و البته که دفع آسیب به این گیاه.

 

 

عنوان مقالهکوددهی سانسوریا
تاریخ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
نویسندهمهدی زمانی
نکته مهم سانسوریا گل حساسی می باشد و در کوددهی باید مراقبت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.