کود کمپوست

فروش کود کمپوست در هرمزگان با تائیدیه جهاد: قیمت و مشخصات

فروش کمپوست در بندرعباس

فروش کود کمپوست در هرمزگان  و بوشهر  با قیمت مناسب و کیفیت بالا . کمپوست و ورمی کمپوست تولید شده در شرکت بهسازان مطابق با استاندارد های سازمان خاک و آب کشور می باشد.

استان هرمزگان و بوشهر به دلیل وجود شرایط اقلیمی مناسب در فصل زمستان از استانهای تولید کننده محصولات کشاورزی خارج از فصل می باشند. در شرایطی که اکثر نقاط کشور در فصل زمستان هوا سرد است اغلب دشت های این استان زیر کشت محصولات صیفی و سبزی قرار گرفته است. که سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی خارج از فصل در این دو استان تولید می شود.

قیمت ورمی کمپوست بندرعباس

لزوم استفاده از کود کمپوست در استان هرمزگان و بوشهر

امروزه یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزی تولید محصول سالم و دستیابی به امنیت غذایی است مصرف بی رویه کود های شیمیایی با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح سلامت خاک، آب و گیاه را به خطر انداخته است برای محافظت از آب و خاک و تولید محصول سالم راهی جز استفاده از کود های آلی و زیستی نداریم.

تخریب ساختار فیزیکی و شیمیایی خاک، افزایش شوری خاک، کاهش جمعیت میکروارگانیسم ها و حشرات  مفید، افزایش هزینه های تولید و در نهایت کاهش حاصلخیزی خاک از معایب مصرف کود های شیمیایی است.

متوسط سالیانه بارندگی  در هرمزگان بسیار پایین است همین موضوع باعث شده میزان ماده آلی خاک در این استان بسیار کمتر از حد نرمال باشد. افزایش ماده آلی خاک علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک مصرف سموم و کود های شیمیایی را کاهش می دهد از طرفی به دلیل بالا بودن EC و PH خاک های جنوب کشور استفاده از کود کمپوست و ورمی کمپوست در استان هرمزگان با هدف افزایش ماده آلی خاک و کاهش اثر شوری خاکهای این استان  بسیار ضروری می باشد.

 

کود ورمی‌کمپوست جایگزین مناسب  کود‌های دامی تازه

در اغلب نقاط کشور خصوصاً استان هرمزگان مصرف کود های تازه دامی و کود های مرغی مشکلاتی را برای کشاورزی ایجاد کرده است. مصرف کود های دامی تازه باعث افزایش عوامل بیماریزا، بذر علف هرز، آفات و نماتد در خاک می گردد. شیوع آفات، بیماریها و علف های هرز در مزارعی که از کود های دامی تازه استفاده شده علاوه بر کاهش عملکرد و کیفیت محصول هزینه مبارزه با عوامل خارجی را افزایش میدهد که در نهایت باعث کاهش بهره وری در کشاورزی می گردد.  افزایش بیماری های درختان مرکبات در استان هرمزگان در سالهای اخیر، خسارات فراوانی را به کشاورزان وارد کرده که بخشی از آن به مصرف بیش از حد کود های دامی و مرغی تازه بر می گردد.

پس از  مصرف  کود های دامی و مرغی نپوسیده  گاز آمونیاک حاصل از تجزیه مواد آلی باعث سوزندگی ریشه گیاه شده و رشد گیاه را تحت تاثیر قرار می دهد.  مصرف اینگونه کود ها  همچنین باعث کاهش ازت خاک در مراحل اولیه رشد و ایجاد بوی نامطبوع در محیط می گردد.

یکی از مهمترین اثرات منفی مصرف کود های دامی نپوسیده افزایش شوری خاک است که میتواند خسارات  جبران ناپذیری را به خاک های کشاورزی وراد کند. به دلیل بالا بودن PH  و شوری خاک های کشاورزی در استان هرمزگان اثار منفی این نوع کود ها زودتر از دیگر مناطق کشور نمایان شده است. افزایش مصرف کود کمپوست و ورمی کمپوست در استان هرمزگان علاوه بر افزایش کیفیت خاک خسارات ناشی از کودهای دامی را به شدت کاهش می دهد.

تاثیر کود کمپوست بر خاک های کشاورزی

کود کمپوست و ورمی کمپوست به دلیل مزایای فراوانی که دارد می تواند باعث افزایش حاصلخیزی خاک های کشاورزی استان بوشهر گردد. اغلب خاک های جنوب کشور به دلیل پایین بودن ماده آلی و  بالا بودن میزان PH  و EC بسیار ضعیف می باشد. افزودن کود کمپوست  و ورمی کمپوست به این خاک ها علاوه بر تامین عناصر غذایی ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاه میتواند به کاهش اثر شوری و قلیایی این نوع خاک ها کمک کند.

کود کمپوست و ورمی کمپوست مناسب نخلستان

استان بوشهر به دلیل شرایط اقلیمی مناسب رتبه دوم تولید خرما در کشور را دارد. و تولید سالانه این استان بیش از ۱۵۰ هزار تن خرما و یک  میلیون تن انواع محصولات  صیفی و سبزی است. صادرات خرمای این استان ۲۰ هزار تن در سال است که نسبت به کل تولید، رقم بسیار کمی است. یکی از دلایل پایین بودن صادرات خرما، کیفیت پایین و مصرف بی رویه کود و سموم شیمیایی است. استفاده از کود کمپوست و ورمی کمپوست و دیگر کود های آلی و زیستی  علاوه بر کاهش مصرف کودهای شیمیایی و سموم، کیفیت محصول خرما را افزایش می دهد. افزایش مصرف کود کمپوست در باغات خرمای بوشهر می تواند ظرفیت صادرات این محصول بارزش را افزایش دهد.

زمان مصرف کود کمپوست در مرکبات

زمان مصرف بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه کمی متفاوت است مصرف کود کمپوست در استان هرمزگان و بوشهر معمولاً از اوایل آبان تا اواخر اردیبهشت می باشد. در صورت تمایل به خرید کود کمپوست بهتر است از اوایل بهمن اقدام به خرید کنید تا در زمان نیاز کمپوست برای شما ارسال شود.

فروش کمپوست در هرمزگان

مقدار مصرف کود کمپوست و ورمی کمپوست در مرکبات

مقدار مصرف کود کمپوست در درختان مرکبات بسته به نوع کمپوست، کیفیت خاک، بافت خاک و سن درخت متغییر می باشد. شرکت بهسازان دو نوع کمپوست مناسب شرایط آب و خاک استان هرمزگان، تولید می کند.

بیوکمپوست ترکیبی:

این نوع کمپوست که ۲۰ تا ۳۰ درصد ورمی کمپوست دارد به دلیل وزن سبک آن مناسب خاک های رسی و سنگین می باشد بیوکمپوست ترکیبی از نظر عناصر غذایی غنی بوده و اغلب عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را دارد. این کود PH   متعادل و EC  پایینی دارد و مناسب مرکبات استان هرمزگان است.

 

 کود ورمی کمپوست:

کود ورمی کمپوست یکی دیگر از محصولات شرکت بهسازان می باشد که از پایه کود گاوی تشکیل شده و از نظر عناصر غذایی جزء یکی از بهترین کود های آلی محسوب می شود که کیفیت بالایی دارد و بر ساختار فیزیکی، شیمیایی . بیولوژیکی خاک تاثیر مثبتی دارد.

 

مقدار مصرف بیوکمپوست ترکیبی در مرکبات

مقدار مصرف بسته به سن درخت، دبی آب و کیفیت خاک دارد ولی به طور متوسط به ازای هر سال سن درخت ۲ تا ۳ کیلوگرم توصیه می شود. به عنوان مثال درخت ۵ ساله می توان ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم کود بیوکمپوست ترکیبی استفاده کرد. در درختان بالاتر از ۳۰ سال میزان مصرف مشابه درخت ۳۰ ساله محاسبه می گردد.

 

میزان مصرف ورمی کمپوست در مرکبات

مقدار مصرف ورمی کمپوست همانند دیگر کودهای آلی بسته به سن درخت، دبی آب، شرایط خاک، متغییر می باشد. و به طور متوسط به ازای هر سال سن درخت ۱ تا ۲ کیلوگرم توصیه میشود.

 

نحوه مصرف کود کمپوست و ورمی کمپوست در مرکبات

 سه عامل کیفیت، دور آبیاری و نحوه مصرف  بر اثر گذاری کود کمپوست تاثیر گذار است. بهترین روش مصرف کود کمپوست در درختان به صورت چالکود یا کانل کود می باشد. کود کمپوست بایستی در یک سوم انتهایی سایه انداز درخت قرار گیرد. انتهای سایه انداز درخت ریشه های فعال بیشتری وجود دارد به همین دلیل جذب عناصر غذایی بیشتر و سریعتر صورت می گیرد.

درختان مرکبات به بیماریهای قارچی بسیار حساس می باشند. در زمان استفاده از کودهای آلی دقت کنید محل قرار گیری این نوع کود ها در نزدیک تنه درختان نباشد کود های آلی به دلیل جذب رطوبت بالایی که دارند شرایط را برای رشد عوامل بیماریزا فراهم می کنند. به همین دلیل قرار گرفتن کود نزدیک تنه درختان  احتمال قارچی شدن را افزایش می دهد.

 

قیمت کود کمپوست و ورمی کمپوست در بندرعباس

نحوه فراوری کود ورمی کمپوست با کود بیوکمپوست متفاوت است در ورمی کمپوست مواد اولیه با یک نوع کرم به نام ایزینیا فتیدا فراوری می شود.  کرمها با تغذیه از مواد اولیه فضولاتی به جا می گذارند که غنی از عناصر غذایی، هورمونها و ویتامین ها است. درصورتیکه در بیوکمپوست مواد اولیه بوسیله میکروارگانیسم های مفید هوازی و غیر هوازی تجزیه می شود.

قیمت ورمی کمپوست به دلیل هزینه های تولید (هزینه کرم و  هزینه کارگری) بالاتر بیشتر از کود بیوکمپوست است. جهت اطلاع از قیمت کود کمپوست در بندرعباس لطفا با ما تماس بگیرید.

 

فروش کود کمپوست و ورمی کمپوست در هرمزگان

کود ورمی کمپوست از فضولات نوعی کرم به دست می آید و به دلیل اینکه مواد اولیه از مسیر دستگاه گوارش کرم عبور می کند انواع عناصر غذایی مورد نیاز گیاه و محرک های رشد را دارد کود ورمی کمپوست از نظر کیفیت یکی از غنی ترین کود های آلی به شمار می آید. ورمی کمپوست به دلیل هزینه تولید بالاتر نسبت به کود بیوکمپوست قیمت بالاتری دارد.

شرکت بهسازان کود بیوکمپوست ترکیبی و ورمی کمپوست را برای نخلستان ها، باغات مرکبات و صیفیجات استان بوشهر و هرمزگان توصیه میکند. محصولات این شرکت استاندارد های سازمان خاک و آب کشور را دارد.

فروش کود کمپوست در هرمزگان و بوشهر در سالهای اخیر به دلیل افزایش قیمت کود های شیمیایی و آشنایی بیشتر کشاورزان با معایب کود های دامی افزایش یافته است. کود کمپوست و ورمی کمپوست بهسازان به تمام نقاط استان هرمزگان ارسال می شود.

حداقل سفارش کود کمپوست و ورمی کمپوست ۵ تن می باشد.

جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید کود کمپوست در هرمزگان و بوشهر لطفاً با ما تماس بگیرید

تلفن تماس

۰۹۱۷۹۱۶۶۰۱۸

۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.