بذر یونجه

بذر یونجه و ۷نکته باورنکردنی برای ریشه کن کردن خزه !

زمین- بذر یونجه- ارگانیک اگری

بذر یونجه و خزه نوعی گیاه است که به صورت توده های بزرگ یا حصیرهایی رشد می کند که می توانند در باغ شما ناخوشایند باشند. خوشبختانه راه های آسانی برای خلاص شدن از شر خزه ها در هر ناحیه ای تنها با چند ابزار ساده ارگانیک اگری وجود دارد. اگر می‌خواهید خزه را از چمن خود جدا کنید، قبل از آماده کردن زمین، زمین را کاملاً چنگک بزنید یا از مواد شیمیایی برای حذف آن استفاده کنید. اگر بذر خیار روی آجرها، دیوارها یا پیاده روها رشد کرده است.

فهرست عناوین

یک چنگک بر روی خزه ها بکشید تا کلوخه های کوچک شکسته شوند:

اگر خزه به راحتی با چنگک جدا نمی‌شود از سولفات آهن استفاده کنید.

برای جلوگیری از تشکیل خزه، چمن را فقط در مواقع ضروری آبیاری کنید:

اگر خاک فشرده دارید از دستگاه هوادهی در چمن خود استفاده کنید:

پاسخ سوالات متداول خود را در قسمت پائین مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

خزه ۱ کثیف

خزه ۲خاک

یک چنگک بر روی خزه ها بکشید تا کلوخه های کوچک شکسته شوند:

خزه سیستم ریشه ای قوی ندارد، بنابراین به راحتی از بین می رود. چنگک را از قسمت های مختلف خزه در جهات مختلف بکشید تا کاملاً از زمین جدا شود و بیرون بیاورید و مرتب کردن خزه را ادامه دهید تا دیگر نتوانید آن را در چمن یا خاک ارگانیک اگری مشاهده کنید.

عنوانبذر یونجه
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۹۰۰ کلمه
مدت مطالعه۹ دقیقه

خزه هایی را که برداشته اید بردارید و در سطل زباله یا کمپوستر بیندازید. همچنین می توانید تیغه های مخصوص برش را برای ماشین چمن زنی خود خریداری کنید که می تواند خزه را از یک منطقه بزرگ پاک کند. در ادامه خزه ۱ کثیف را ببیند.

اگر خزه به راحتی با چنگک جدا نمی‌شود از سولفات آهن استفاده کنید.

فروس سولفات که به آن فروس سولفات نیز می گویند، خزه ها را بدون از بین بردن علف ها خشک می کند که به راحتی می توانید با این ابزار آن را پاک کنید. سولفات آهن را مستقیماً روی ناحیه خزه دار بریزید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. بذر یونجه را کاملاً آبیاری کنید تا سولفات آهن بتواند در خزه نفوذ کند و سریعتر آن را بکشد. قبل از برداشتن خزه از روی زمین، ۲ تا ۳ ساعت صبر کنید. اگر بعد از ۲-۳ ساعت کف به راحتی بلند نشد، روز بعد دوباره امتحان کنید.

زمین- بذر یونجه- ارگانیک اگری

زمین- بذر یونجه- ارگانیک اگری

خزه ۱ کثیف

شما با ارگانیک اگری همچنین می توانید کل چمن خود را با ریختن دانه ها در یک پخش کننده باغ و دویدن در چمنزار خود درمان کنید. هشدار: کودکان و حیوانات خانگی را به مدت ۲ تا ۳ ساعت دور نگه دارید زیرا سولفات آهن بذر یونجه در صورت مصرف زیاد برای کودکان و حیوانات خانگی سمی و خطرناک است. در ادامه خزه ۲خاک را ببیند.

برای جلوگیری از تشکیل خزه، چمن را فقط در مواقع ضروری آبیاری کنید:

خزه به سرعت رشد می کند و در مکان هایی با رطوبت بالا به بهترین وجه رشد می کند، بنابراین ایستادن آب روی سطح خاک می تواند باعث ایجاد سریعتر خزه شود. به جای اینکه هر روز چمن خود را آبیاری کنید، صبر کنید تا علف ها علائمی از تلاش برای آب نشان دهند. هنگامی که بذر یونجه به رنگ خاکستری مایل به آبی کم رنگ است یا پس از راه رفتن روی چمن ردپایی از خود بر جای می گذارید، زمان آبیاری چمن فرا رسیده است.

سعی کنید آبیاری را قبل از ایجاد گودال organic-agri.ir روی چمن متوقف کنید، در غیر این صورت ممکن است خزه تشکیل شود. آبیاری کمتر به رشد بهتر چمن کمک می کند زیرا چمن ریشه های طولانی تر و سالم تری خواهد داشت. آبیاری کم چمن باعث از بین رفتن خزه های تشکیل شده روی بذر یونجه نمی شود.

زمین- بذر یونجه- ارگانیک اگری

زمین- بذر یونجه- ارگانیک اگری

خزه ۲خاک

اگر خاک فشرده دارید از دستگاه هوادهی در چمن خود استفاده کنید:

هواکش یک دستگاه مکانیکی با سیم‌های استوانه‌ای کوچک است که روی چمن می‌غلطند و سوراخ‌های کوچکی ایجاد می‌کنند که اجازه می‌دهد آب، اکسیژن و مواد مغذی وارد خاک شوند. هواکش را در گوشه ای از بذر خیار خود قرار دهید و آن را در یک خط مستقیم بچرخانید و هواکش را در سراسر چمن organic-agri.ir حرکت دهید تا خاک سالم تری داشته باشید. یک هواکش را از فروشگاه لوازم کشاورزی یا سخت افزار محلی خود بخرید یا اجاره کنید. چمن های هوادهی به خودی خود خزه را از بین نمی برند.خاک فشرده می تواند رطوبت سطح را به دام بیندازد و باعث رشد بذر خیار در چمن شما شود.

پاسخ سوالات متداول خود را در قسمت پائین مطالعه فرمائید.

  • چرا اگر خاک اسیدی دارید روی چمن خود آهک بمالید؟

در خاک اسیدی بهتر رشد می کند، اما می توانید PH خاک را با استفاده از آهک باغی، که به عنوان سنگ آهک نیز شناخته می شود، افزایش دهید. نیمی از آهک را در یک پخش کننده باغچه بریزید و با یک گوشه از چمن خود شروع کنید. پخش کننده را به صورت افقی روی چمن به جلو و عقب بذر خیار حرکت دهید تا آهک تمام شود. حالا پخش کننده را با نصف دیگر آهک پر کنید و در جهت مخالف حرکت دهید.

  • از کجا آهک تهیه کنیم؟

آهک را می توان در فروشگاه باغ محلی organic-agri.ir خریداری کرد.

  • آیا آهک خزه ها را نابود می‌کند؟

آهک به خودی خود خزه را از بین نمی برد، اما به جلوگیری از رشد بذر خیار کمک می کند. استفاده از آهک روی چمن پس از هوادهی بهترین نتیجه را می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.