کود شوک

گیاهان آپارتمانی | ۰۷ عنوان برای تنوع کود برای گیاهان در آپارتمان شما!

گیاهان آپارتمانی | 07 عنوان برای تنوع کود برای گیاهان در آپارتمان شما!

گیاهان آپارتمانی | کود شوک | به گفته بهسازان کشت پس از برداشت. مواد مغذی ضروری موجود در خاک نیز حذف می شوند. پس از آن. طبیعت مادر مجبور است برای دوباره پر کردن آن مواد مغذی. که برای رشد سالم محصول بعدی مورد نیاز است. مبارزه کند. افزودن کود به خاک این فرآیند را تسریع کرده و عملکرد را افزایش می دهد.

چرخه ای از زندگی  ادامه می یابد که در آن مواد مغذی اضافه شده. خاک را تغذیه می کند و خاک به گیاهان آپارتمانی تغذیه می کند و به رشد آنها کمک می کند. این چرخه زمانی کامل می شود که گیاهان به گونه های دیگر. انسان و حیوانات تغذیه کنند. از این رو. پر کردن خاک با کود شوک به گفته بهسازان کشت مرحله اجباری در باغبانی است.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | انواع کود ها برای گیاهان آپارتمانی

کودشوک ۲ | عناصر تشکیل دهنده کودهای مایع

کودشوک ۳ | تقسیم بتدی  فرمول کودهای گیاهان آپارتمانی

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۵
عنوانگیاهان آپارتمانی
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۵۷۲
زمان خوانش۱۵ دقیقه

انواع کود هایی که برای گیاهان آپارتمانی فواید منحصر به فردی دارند؟

  • کودهای NPK نیاز نیتروژن. پتاسیم و فسفر گیاهان آپارتمانی را تامین می کنند.
  • کودهای گرانول رهاسازی آهسته مواد مغذی که گیاهان را به رشد پیوسته برای مدت طولانی تر تشویق می کند.
  • کودهای مایع نتایج سریع و فوری. کمک می کند تا مواد مغذی حذف شده پس از برداشت و یا از دست رفتن به دلیل آبشویی دوباره پر شود
  • سنبله کود به آهستگی آزاد می شود. بنابراین فواید طولانی مدت به گیاهان آپارتمانی می دهد

قبل از خرید هر نوع کود شوک بهسازان کشت برای گیاهان آپارتمانی یا گیاهان فضای باز. مطمئن شوید که به خوبی در مورد کاربرد. فواید. استفاده. نسبت های مناسب و عوارض جانبی آن تحقیق کرده اید. در غیر این صورت. بهتر است از مواد آشپزخانه به عنوان کود برای گیاهان داخلی استفاده کنید. انواع مختلفی از کودها در این دسته بندی ها وجود دارد. دانستن اصول اولیه به شما کمک می کند تا نیازهای هر گیاه را به طور خاص درک کنید.

کودشوک | انواع کود ها برای گیاهان آپارتمانی

کودشوک | انواع کود ها برای گیاهان آپارتمانی

کودشوک ۱ | انواع کود ها برای گیاهان آپارتمانی

کودهای  NPKچه تعریفی دارند و عناصر تشکیل دهنده آنها

در شرکت NPK organic-agri  مخفف نیتروژن. فسفر و پتاسیم است – سه ماده اصلی مورد نیاز برای رشد سالم گیاه و عملکرد بیشتر. این کود یک فرمول سه عددی با ۴% نیتروژن. ۴% فسفر و ۴% پتاسیم است. گیاهان آپارتمانی برای زنده ماندن و رشد به این سه ماده مغذی ضروری نیاز دارد.

در حالی که نیتروژن یکی از اجزای مهم کلروفیل است. فسفر به رشد ریشه کمک می کند و پتاسیم به رشد ریشه. گلدهی و میوه دهی کمک می کند. بیشتر کودهای NPK حاوی چندین ماده مغذی ضروری دیگر مانند کلسیم. منیزیم. آهن و گوگرد در مقادیر متوسط هستند. افزودن اینها به خاک به بازدهی بیشتر و همچنین حفظ سلامت گیاهان آپارتمانی در طول زمان کمک می کند.

کودهای گرانول چه مزایا و فوایدی برای گیاهان آپارتمانی دارند؟

این کودها خشک هستند و برخلاف کودهای مایع. سنبله یا پودری به شکل گلوله ای هستند. بهتر است قبل از کاشت بذر (یا پیوند آنها) از این کود برای آماده سازی خاک استفاده شود. همچنین ممکن است این کودها را به گیاهان آپارتمانی در حال رشد بمالید. اما سپس باید آنها را آبیاری کنید تا دانه ها به خوبی در اطراف ریشه ها بنشینند.

رطوبت اضافه شده همچنین گیاه را از شوک های مواد مغذی یا سوختگی محافظت می کند. بهترین چیز در مورد کودهای گرانول این است که بذر رهاسازی می کند. بنابراین تامین مواد مغذی در طولانی مدت را تضمین می کند. اگرچه همیشه برای گیاهان آپارتمانی در فضای باز بسیار مفید نیست. زیرا ممکن است مواد مغذی در اثر بارندگی یا شسته شدن از بین بروند. گیاهان داخلی از آن سود زیادی می برند.

عناصر تشکیل دهنده کودهای مایع در گیاهان در آپارتمان

کودهای مایع برای گیاهان آپارتمانی عمدتاً از آمونیاک مایع. آمونیات ها. محلول های نیترات آمونیوم و اوره تشکیل شده اند. برخی از کودها نیز حاوی نیتروژن. پتاسیم و فسفر به نسبت های مختلف هستند. آمونیاک موجود در این کودها به ذرات خاک متصل می شود و نیتروژن و سایر مواد مغذی را به طور پیوسته آزاد می کند و از بین نمی رود.

از تریلرها و تراکتورها برای رسوب کودهای مایع در عمق معینی در خاک استفاده می شود تا از هدررفت آمونیاک جلوگیری شود. برای محلول های آمونیاک. عمق ۱۰-۱۲ سانتی متر ایمن و ۱۵-۲۰ سانتی متر برای رسوب آمونیاک مایع بی آب در نظر گرفته می شود. با این حال. برای نیترات آمونیوم و اوره. اسپری کردن کودها روی سطح خاک گیاهان آپارتمانی بی خطر است. زیرا این کودها خطر از دست دادن آمونیاک را ندارند.

کودشوک | عناصر تشکیل دهنده کودهای مایع

کودشوک | عناصر تشکیل دهنده کودهای مایع

کودشوک ۲ | عناصر تشکیل دهنده کودهای مایع

سنبله کود جزو کدام دسته از کودهای گیاهان آپارتمانی می باشد؟

اگرچه کمی گران تر از برادران مایع یا دانه ای آنها است. سنبله های کود organic-agri  برای گیاهان آپارتمانی بسیار موثر هستند. از آنجایی که این کودها از قبل اندازه گیری شده اند. احتمال کوددهی بیش از حد کمی وجود دارد یا اصلا وجود ندارد. همچنین این کودها کار خود را در زیر زمین انجام می دهند.

بنابراین هیچ بو یا خطر رواناب وجود ندارد. با این حال. یک چیز وجود دارد که باید آن را یادداشت کنید. برخی از سنبله ها حاوی فرمالدئید هستند. بنابراین قبل از خرید هر چیزی به صورت تصادفی. برچسب آن را بخوانید. شما باید سوراخ های کوچکی را در اطراف گیاه حفر کنید و سنبله ها را در اطراف خط قطره خاک قرار دهید. جایی که آبیاری باعث رشد ریشه به سمت سنبله می شود و حداکثر اثربخشی را تضمین می کند. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل های ارائه شده را برای گیاهان آپارتمانی مطالعه کرده اید در مورد بسته ها هم همینطور.

کودهای مصنوعی یا ارگانیک: کدام کود برای گیاهان در آپارتمان بهتر است؟

اکثر تولیدکنندگان در مورد استفاده از کودهای مصنوعی یا ارگانیک برای گیاهان آپارتمانی سردرگم هستند. در حالی که کودهای مصنوعی/غیر آلی از تمام مواد معدنی ضروری و مواد شیمیایی مصنوعی تشکیل شده اند که گلدهی را تقویت می کنند. این کودها می توانند در دراز مدت برای خاک مضر باشند.

اگر با ایده دور ریختن خاک پس از هر برداشت موافق هستید. کودهای معدنی گزینه مناسبی هستند. اما اگر می‌خواهید از آن بهره بیشتری ببرید. باید جایگزین‌های ارگانیک (گیاهی/حیوانی) را انتخاب کنید که رشد را بدون کاهش ارزش طبیعی خاک گیاهان آپارتمانی افزایش می‌دهند.

مزایای کود DIY برای گیاهان آپارتمانی چه می تواند باشد؟

بسیاری از تولیدکنندگان دوست دارند مخلوط گلدان خود را با کودهایی که در خانه تولید می کنند تکمیل کنند. شما می توانید از انبوهی از باقیمانده هایی که هر روز دور می ریزید. مواد لازم را در آشپزخانه خود به دست آورید. از آنها به خوبی استفاده کنید و به رشد گیاهان آپارتمانی خود کمک کنید بدون اینکه هزینه زیادی برای کود مصرف کنید. اگر چیزی در مورد ترکیب شیمیایی کودها و نیازهای تغذیه ای گیاهان می دانید. ادامه دهید. برخی از باقی مانده هایی که می توانید به عنوان کود برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید عبارتند از:

      پوست موز (پتاسیم)

      نمک اپسوم (برای گوگرد و منیزیم)

      پودر ژلاتین و پودر گلوتن ذرت (برای نیتروژن)

      تفاله قهوه استفاده شده (برای نیتروژن)

      پوسته تخم مرغ ترک خورده (برای کلسیم و افزایش PH خاک)

خاکستر چوب همچنین می تواند به افزایش pH خاک کمک کند. در حالی که استفاده از ملاس به عنوان کود گیاهان آپارتمانی می تواند نیازهای آهن. گوگرد و کربن خاک را جبران کند.

نتیجه فرمول کود را می توان به چند دسته از کوددهی تقسیم بندی کرد؟

کودها به اشکال مختلف وجود دارند: مایعات غلیظ و گرانول های محلول در آب. که می توان آنها را با آب رقیق کرد و به خاک گیاهان آپارتمانی زد. یا دانه های روکش دار که می توانند در خاک مخلوط شوند و به مرور زمان به آرامی تجزیه شوند. آنها همچنین می توانند از منابع شیمیایی یا آلی تهیه شوند. و شما تصمیم به استفاده از آنها دارید تا حد زیادی یک موضوع ترجیح شخصی است. کودهای آلی حاوی غلظت کمتری از مواد مغذی گیاهی هستند

کارکرد مواد مغذی به زمان نیاز دارد. کودهای شیر ماهی یک انتخاب محبوب هستند. اما توجه داشته باشید که آنها بویی دارند که بسیاری آن را ناخوشایند می دانند. از سوی دیگر. کودهای مصنوعی نسبت بسیار بالاتری از مواد مغذی بلافاصله در دسترس گیاهان آپارتمانی دارند. با این حال. حتما برچسب ها را به دقت بخوانید و فقط طبق دستورالعمل organic-agri  استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از حد می تواند به سرعت به گیاهان آسیب برساند.

کودشوک | تقسیم بتدی  فرمول کودهای گیاهان آپارتمانی

کودشوک | تقسیم بتدی  فرمول کودهای گیاهان آپارتمانی

کودشوک ۳ | تقسیم بتدی  فرمول کودهای گیاهان آپارتمانی

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کوددهی به گیاهان آپارتمانی

۰۱ چند کود خوب برای گیاهان آپارتمانی چیست؟

اگر می خواهید از کودهای DIY استفاده کنید. پوست موز. تفاله قهوه استفاده شده. پوسته تخم مرغ خرد شده. چای سبز. ملاس و نمک اپسوم همگی موثر خواهند بود. در غیر این صورت. می توانید کودهای NPK خوب را از بازار تهیه کنید. قبل از استفاده از آن روی گیاهان آپارتمانی. برچسب ها را به دقت بخوانید.

۰۲ آیا گیاهان آپارتمانی می توانند از کود مایع استفاده کنند؟

بله. می توانید. اما محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای گیاهان آپارتمانی ساخته شده اند.

۰۳ کدام شرکت خدمات کوددهی گیاهان آپارتمانی را در اختیار شما قرار می دهد؟

بهسازان کشت به ادرس organic-agri.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.