مشخصات و قیمت خرید کود سه بیست پلنت فید

کود سه بیست پلنت فید کودی کامل برای رشد و نموی گیاهان است. بسیاری از افراد برای نگه داری از گیاهان خود در آپارتمان همچنین کشاورزان در بهره برداری و تولید گیاه به این کود نیاز دارند. زیرا این کود حاوی سه عنصر اصلی است که املاح و مواد مغذی گیاه را تامین میکند. بنابراین در این مقاله باorganic-agri  همراه باشید تا تمامی ویژگی و مشخصات کود سه بیست پلنت فید را بررسی کنیم. همچنین برای تهیه کود های مختلف برای گیاهان خود می‌توانید از طریق سایت بهسازان کشت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

کود سه بیست پلنت فید کودی کامل برای رشد و نموی گیاهان است. بسیاری از افراد برای نگه داری از گیاهان خود در آپارتمان همچنین کشاورزان در بهره برداری و تولید گیاه به این کود نیاز دارند. زیرا این کود حاوی سه عنصر اصلی است که املاح و مواد مغذی گیاه را تامین میکند. بنابراین در این مقاله باorganic-agri  همراه باشید تا تمامی ویژگی و مشخصات کود سه بیست پلنت فید را بررسی کنیم. همچنین برای تهیه کود های مختلف برای گیاهان خود می‌توانید از طریق سایت بهسازان کشت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

کود سه بیست پلنت فید

کود سه بیست پلنت فید هلندی (plant feed)

کود سه بیست پلنت فید یک کود کامل برای رشد گیاهان در تمام مراحل بوده که حاوی سه عنصر اصلی می باشد. این سه عناصر برای رشد گیاه بسیار حیاتی هستند و همینطور جزء مهم ترین عناصر به حساب می آیند. عناصری همچون نیتروژن، پتاسیم و فسفر که  برای استفاده در کود دهی گیاه مصرف می شود. این کود برای گیاهان آپارتمانی، درختان میوه بارده و سبزیجات و جالیز می تواند منبع بسیار خوبی در رشد آن ها باشد. در ادامه مقاله به مشخصات کامل کود سه بیست پلنت فید می پردازیم. پس با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

مشخصات کود سه بیست پلنت فید هلندی

کود سه بیست پلنت فید (plant feed 20-20-20) کود سه عنصری می‌باشد که ترکیبات ریزمغذی آن به صورت متعادل تقسیم شده است. عناصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر به مقدار لازم در این کود برای رشد دهی و عملکرد گیاهان گنجانده شده است. این کود همچنین با اسم NPK که از حروف اول عنصر سه گانه درون آن تشکیل شده است هم به کار می رود. کود سه بیست پلنت فید را می‌توان در کلیه مراحل رشد گیاه استفاده کرد. اما در زمان های مختلف رشد و نمو گیاه باید به میزان متفاوتی از آن استفاده کرد. به این صورت که در فواصل مختلف میزان کود سه بیست پلنت فید متفاوت می باشد. بنابراین پیشنهاد می شود که در اواسط فصل رشد از این مقدار استفاده کنید.

ترکیبات کود سه بیست پلنت فید

ترکیبات این کود شامل عناصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر می‌باشد که به میزان مساوی سه بیست در کود توزیع شده است. در این کود مواد مغذی دیگری هم وجود دارد اما این سه عناصر در تمام گیاهان مشترک بوده است. این کود برای رشد و باردهی گیاهان میوه دار بسیار مفید است و همچنین در سالم ماندن گیاهان زینتی هم تاثیر گذار است. البته ناگفته نماند که برای مصرف این کود در گیاهان مزارع باید با کارشناس مشورت کرد. در ادامه مقاله به این سه عنصر می پردازیم و هرکدام را مختصرا بررسی میکنیم.

۱.    تاثیر نیتروژن در گیاه:

عنصر نیتروژن ساقه و برگ گیاهان را تقویت می کند و باعث افزایش رشد، گلدهی و همچنین پنجه‌زنی می شود. مواد تشکیل دهنده عنصر نیتروژن کلروفیل می باشد و وظیفه آن دریافت انرژی از نور خورشید و ذخیره آن و در نهایت انتقال آن به گیاه می باشد. همچنین آمینواسید ها، پروتئین، آنزیم ها و کوآنزیم ها و.. در تشکیل عنصر نیتروژن نقش دارند. در نهایت می توان گفت نیتروژن عامل اصلی در تولید پروتئین می باشد. بدین صورت که با افزایش میزان نیتروژن در خاک، پروتئین برای گیاه تولید می‌شود. در نتیجه با تولید پروتئین و انتقال آن به خاک، باعث رشد و نموی گیاه می شود.

۲.    نقش فسفر در گیاه:

عنصر فسفر موجود در کود سه بیست پلنت فید برای رشد گیاه بسیار مهم است. بدین صورت که با افزایش و تولید انرژی در ریشه ها، گل ها و میوه ها باعث رشد سریع گیاه می شود. عملکرد عنصر فسفر در گیاه به این صورت است که قند و چربی مورد نیاز گیاه را برای رشد و توسعه تامین می کند. کمبود عنصر فسفر باعث پیشروی بافت های فرسوده به بافت های جوان و در حال رشد می شود. همین موضوع باعث ایجاد اختلال در رشد گیاه می شود بنابراین وجود فسفر برای گیاه ضروری است.

۳.    تاثیر پتاس در گیاه:

وجود عنصر پتاس در کود سه بیست پلنت فید همانند دو عنصر گفته شده برای گیاه بسیار ضروری می باشد. وظیفه اصلی عنصر پتاس می توان به تنظیم فعالیت های سلول و تنظیم گردش آب به درون گیاه اشاره کرد. همچنین یکی از مزایای استفاده از عنصر پتاس، افزایش مقاومت گیاه در برابر آسیب های محیطی می باشد. این آسیب ها و تنش ها میتوان به بیماری، خشکی و همچنین شرایط بد آب و هوایی اشاره کرد. بنابراین فسفر برای رشد و نموی گیاه، مراقبت از آن در برابر مشکلات و همچنین تنظیم عملکرد گیاه بسیار مهم است.

کود سه بیست برای چه گیاهانی مناسب است؟

کود سه بیست پلنت فید برای گیاهان مختلفی می تواند عملکرد و نموی گیاه را تسریح ببخشد. در ادامه به گیاهانی که با کود سه بیست پلنت فید تغذیه می شوند خواهیم پرداخت. گیاهان زراعی سبزی و صیفی درختان میوه گیاهان آپارتمانی و خانگی، گیاهان زینتی و گل رز  می‌توان از کود سه بیست پلنت فید استفاده کرد. برای گوجه فرنگی وجود کود سه بیست پلنت فید می تواند به محکم شدن ساقه گیاه کمک کند. وجود فسفر در کود سه بیست پلنت فید می تواند به رشد و گسترش ریشه کمک کند. همچنین کود سه بیست پلنت فید به دلیل وجود عنصر پتاس می تواند برای گیاه کاکتوس مفید باشد.

کود سه بیست پلنت فید همچنین برای درختچه گل رز می تواند منبع بسیار خوبی در رشد آن باشد. عنصر های موجود در کود سه بیست پلنت فید می تواند در طول فصل درختچه گل رز را گلدهی دهد. همچنین درختچه گل رز در تمام فصل سبز و گلدار هستند در نتیجه معضل های فصلی برای رشد گل رز را نخواهد داشت. گندم که تامین آن برای مصارف روزانه بسیار مهم است می توان از کود سه بیست پلنت فید استفاده کرد. وجود عنصر فسفر در کود سه بیست پلنت فید برای گندم بسیار مهم است. زیرا می تواند به مقاومت گیاه در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند سرما و گرما مقاوم باشد.

گیاه زینتی کاج مطبق نیاز به مراقبت دارد و حساسیت های آن می تواند نگهداری از آن را دشوار سازد. این گیاه زیبا باید تغذیه مناسبی داشته باشد تا در طول زمان بتواند رشد کند و سالم بماند. بنابراین استفاده از کود سه بیست پلنت فید که حاوی عناصر مهم است می تواند باعث سرحال شدن گیاه شود. همچنین برای درخت گردو کود سه بیست پلنت فید گزینه مناسبی برای تغذیه آن می باشد.

کود سه بیست پلنت فید

مزایای مصرف کود سه بیست پلنت فید هلندی

کود سه بیست پلنت فید هلندی تا اینجا به مزایای عناصر موجود در آن اشاره کردیم. همچنین گیاهانی که با استفاده از کود سه بیست پلنت فید هلندی رشد و نمو پیدا میکنند پرداختیم. در ادامه به مزایای مصرف کود سه بیست پلنت فید هلندی برای گیاهان مختلف می پردازیم. وجود عنصر فسفر در کود سه بیست پلنت فید که فتوسنتز مورد نیاز گیاه را تامین میکند می تواند میزان رشد گیاه را افزایش دهد. وجود پتاس در کود سه بیست پلنت فید هلندی به گلدهی گیاه و رشد میوه آن می تواند کمک کند.

همچنین نیتروژن  موجود در کود سه بیست پلنت فید هلندی باعث تولید پروتئین مورد نیاز گیاه در خاک می شود. در نتیجه پروتئین موجود در گیاه باعث رشد برگ و ساقه های گیاه می شود. این کود سه بیست پلنت فید با وجود سه عنصر اصلی در آن، نیاز های اساسی گیاه را تامین می کند. همچنین کود سه بیست پلنت فید هلندی  می تواند باعث غنچه و جوانه زدن گیاه شود. بنابراین کود سه بیست پلنت فید توانسته نیاز های گیاهان را به صورت سه بیست برای سه عنصر تامین کند.

زمان مصرف کود سه بیست

زمان مصرف کود سه بیست پلنت فید بسیار مهم است. باید در نظر داشت که چه وقت باید به گیاه کود بدهیم و یا آن را آبیاری کنیم. بنابراین در این مقاله به زمان مصرف کود برای گیاه می پردازیم. فصل بهار که ابتدای فصل رشد  و گلدهی می باشد می توان زمان بسیار خوبی برای کود دهی سه بیست باشد. زیرا در فصل پاییز و زمستان گیاهان دچار ریزش برگ می شوند و مشخصا زمان مناسبی برای کوددهی نمی باشد.   همچنین باید به اندازه و طول گیاه هم توجه کرد و بر اساس ویژگی گیاه آن را کود دهی داد. توصیه می شود که ماهانه یکبار به صورت محلول به گیاه کود داد.

کود سه بیست پلنت فید

جدول مصرف کود سه بیست در گیاهان مختلف

نوع محصول

کود ابیاری

محلول پاشی

نوبت اول کوددهی

نوبت دوم کوددهی

درختان میوه بارده

۱۰ تا ۲۰ کیلو گرم در هکتار

۲ تا ۳ کیلوگرم

در هزار لیتر آب

شروع رشد بهاره

بعد از تکیل میوه

گلخانه ها و گیاهان زینتی

۱۰ تا ۱۵ کیلو گرم در هزار

۱ تا ۳کیلوگرم

در هزار لیتر آب

گلدهی

یک ماه بعد

غلات

۱۰ کیلو گرم در هکتار

۱ تا ۳ کیلوگرم در هکتار

شروع پنجه زنی

ظهور خوشه ها

سبزی و جالیز

۱۰ تا ۱۵ کیلو گرم در هکتار

۱ تا ۳ کیلوگرم در هکتار

۴ تا ۶ برگی

یک ماه بعد

تاثیر کود سه بیست در درختان میوه

در مطالب پیشین درباره اثرات و مزایای کود سه بیست پلنت فید شرح دادیم. گفتیم کود سه بیست پلنت فید همچنین برای گیاهان میوه بارده هم بسیار مفید می باشد. زیرا عناصر موجود در این کود باعث افزایش رشد، گلدهی و باردهی گیاه می شود. درختان میوه متعددی هستند که نیاز به کود سه بیست پلنت فید را لازم و ضروری می دانند. درختان برای میوه دهی باید تغذیه مناسبی داشته باشند بنابراین باید عناصر مغذی را تهیه کرده تا گیاه رشد کند.

درختان عناصر مورد نیاز را جذب کرده و آن ها را به بخش‌های اصلی گیاه مانند ریشه، ساقه و برگ منتقل می‌کنند. بنابراین املاح موجود در کود در رشد و تقویت درخت تاثیر زیادی دارد. کود سه بیست پلنت فید هر سه عنصر را معادل بر (۲۰-۲۰-۲۰) تقسیم بندی نموده تا گیاه نیاز خود را برطرف کند. همچنین در فواصل مختلف بنابر نیاز و شرایط محیطی کود سه بیست پلنت فید گیاهان را مقاوم نگه می دارد. زمانی که فصل میوه دهی پایان می یابد، کود سه بیست پلنت فید مواد مغذی را به گیاه می رساند تا در فصل آینده بتواند میوه های خوشمزه و سالم را بوجود آورد.

تاثیر مصرف کود سه بیست در گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی به دلیل وجود نور و فضای ناکافی ممکن است در زمان بسیار کمی از بین بروند. کود سه بیست پلنت فید املاح مورد نیاز گیاه را تامین می کند و باعث جلوگیری از دست دادن رنگ و کیفیت خود می شود. عنصر نیتروژن موجود در کود سه بیست پلنت فید در کیفیت و رشد برگ ها تاثیر گذار است. عناصر موجود در کود سه بیست پلنت فید باعث افزایش مقاومت ریشه ها و ساقه های گیاه می شود. به همین دلیل گیاه آپارتمانی مقاومت خود را در شرایط نا مناسب آپارتمان حفظ می کند.

این کود باعث می شود تا برگ گیاه و گل رنگ و زیبایی خود را از دست ندهد. همچنین وجود فسفر و پتاس در کود سه بیست پلنت فید باعث جلوگیری و مقاومت در انواع بیماری ها می شود. این عناصر فشار گیاه را تنظیم و تعادل مواد مغذی در گیاه را کنترل می کنند. باید این موارد را در نظر گرفت که استفاده کم یا زیاد باعث عمل عکس می دهد. باید با توجه به دستورالعمل های موجود در کود دهی اندازه مصرف درست آن را رعایت کرد.

تاثیر مصرف کود سه بیست در گیاهان زراعی

گیاهان زراعی مانند برنج، گندم، حبوبات و .. در مصارف روزانه بسیار استفاده می شود. بنابراین بسیار مهم است که از کود مناسبی برای رشد و تقویت آن ها استفاده شود. کود سه بیست پلنت فید که شامل عناصر ماکرو و میکرو است، با استفاده از کوددهی به گیاهان زراعی مقاومت گیاه به تنش های محیطی افزایش می یابد و. می تواند باعث جلوگیری از خراب شدن در برابر شرایط آب و هوایی گرم یا سرد شود. از رشد و گسترش بافت های خراب به بافت های جوان جلوگیری میکند. همچنین آب مورد نیاز آن ها را تامین می کند تا بتواند محصول مرغوبی را تولید کند.

کود سه بیست پلنت فید

تاثیر کود سه بیست در سبزی و صیفی

کود سه بیست پلنت فید برای سبزیجات و صیفی‌جات می تواند گزینه مناسبی برای رشد و باردهی گیاه باشد. پیش می آید که سبزیجات دچار آفت شوند و دیگر قابل استفاده نباشند. بنابراین کود سه بیست پلنت فید باعث بهبود کیفیت در رشد گیاه می شود. در نتیجه گیاه می تواند محصول سالمی را ارائه دهد. همچنین می تواند در برابر آفات و بیماری های مختلفی که ممکن است در فرآیند رشد گیاه تاثیر داشته باشد مقاوم باشد. بنابراین برای بدست آوردن محصول مرغوب و سالم باید از کود مناسبی استفاده نمود. به همین دلیل انتظار می رود که عناصر غذایی در محصول مانند ویتامین ها و مواد معدنی در طعم و ارزش غذایی محصول بیافزاید.

کود سه بیست پلنت فید در افزایش مقاومت گیاه در برابر گرما و خشکی بسیار تاثیر گذار بوده است. سبزیجات و صیفی جات نیاز به املاح و آب کافی برای رشد و گل دهی دارند. بنابراین کود سه بیست مشکل کم آبی گیاهان مانند سبزیجات و صیفی جات را برطرف کرده است. همچنین وجود پتاس در کود باعث مقاوم شدن ساقه‌ی بوته‌ می شود. وجود فسفر در کود سه بیست به گلدهی و تولید محصول کمک می کند. همچنین با تولید فتوسنتز، می تواند باعث افزایش رشد و عملکرد گیاه شود. 

قیمت خرید کود سه بیست پلنت فید

قیمت خرید کود سه بیست پلنت فید با توجه به حجم خرید و قیمت دلار متفاوت می باشد برای انتخاب و خرید کود با کیفیت باید عواملی که بر قیمت کود تاثیرگذار هستند را بررسی کنیم.

  قیمت جهانی کود سه بیست پلنت فید  تحت تاثیر قیمت مواد اولیه ای است که تولید می شود. این مواد شامل عناصر اصلی مانند نیتروژن، پتاسیم و فسفر می باشد. همچنین در برخی از کود ها املاح دیگری هم اضافه بر عناصر سه بیست دارد. دومین مورد می توان به تقاضا و عرضه اشاره کرد. در فصل کشاورزی تقاضای کود بسیار بالا می رود و همین قضیه بر بازار داخلی و خارجی تاثیر می گذارد.

همچنین برای مورد سوم به شرایط آب و هوایی می توان اشاره کرد. در سالهای پر بارش ، خشکسالی، در زمستان و فصل شکوفایی مانند بهار، تقاضا برای کود بالا می رود. در نتیجه قیمت کود هم تغییر می کند و بسته به زمان می تواند قیمت متفاوت باشد. مورد چهارم اشاره به نرخ ارز دارد. اغلب کود های سه بیست پلنت فید از طریق واردات وارد بازار می شوند و بسته به تغییرات ارزی در طول زمان می تواند قیمت کود بالا یا پایین شود.

مورد پنجم به دلیل هزینه های تولید و حمل و نقل کود چه واردات و چه صادرات می تواند تاثیر گذار باشد. همچنین مورد ششم می توان به سطح تکنولوژی و نوآوری در ساخت کود اشاره کرد. به روز بودن فناوری و روش های تولید کود می تواند تعیین کننده قیمت باشد. و در آخر قیمت کود بستگی به رقابت بین رقبا در صنعت کشاورزی دارد. زیرا در بازار به دلیل رقابت بین رقبا در فروش کود بسیار پر تنش است و به همین علت قیمت کود می تواند متفاوت باشد.

شرکت وارد کننده کود پلنت فید

شرکت های بسیاری وجود دارند که کود سه بیست پلنت فید  را عرضه می کنند. شرکت بهسازان کشت نیز یکی از بزگترین تامین کنندگان   کود سه بیست پلنت فید هلندی  می باشد. با خرید کود سه بیست پلنت فید از شرکت بهسازان علاوه بر ارسال سریع به سراسر کشور با تخفیفات ویژه نیز در طول سال  بهرمند شوید

پایان بندی

در این مقاله شرح کاملی از عملکرد کود سه بیست پلنت فید را شرح دادیم. دانستیم که این کود دارای سه عنصر اصلی به صورت سه بیست (۲۰-۲۰-۲۰) در کود تقسیم بندی شده اند. خصوصیات هر یک از این سه عنصر را شرح دادیم و خواص آن ها را برای گیاهان توضیح دادیم. همچنین قیمت کود سه بیست پلنت فید را که به عوامل مختلفی بستگی دارد شرح دادیم تا در جریان قیمت گذاری های متفاوت قرار بگیرید. بنابراین با اطلاعات جامعی که ارائه دادیم امیدواریم که شما را در انتخاب بهترین کود کمک کرده باشیم. همچنین برای اطلاعات دقیق تر درباره قیمت کود می توانید با تیم بهسازان کشت در ارتباط باشید.

کود سه بیست پلنت فید

مشاوره کشاورزی

کود سه بیست پلنت فید که دارای مزایای بسیاری برای گیاهان مختلف می باشد و در مقاله فوق شرح کامل و مختصری درباره آن دادیم متوجه شدید که به غیر از گیاهان زینتی و آپارتمانی، گیاهان زراعی و میوه بارده در اثر این کود می تواند رشد و عملکرد سریعی داشته باشد. تیم بهسازان کشت با هدف اطلاع رسانی و ارائه دانش اولیه درباره کشاورزی و محصولات آن برای گیاهان فعالیت می کنند. و همچنین می توانید در صورت ابهام و یا شروع کار خود با تیم ما از طریق سایت organic agri با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید از طریق تماس تلفنی و کامنت گذاری در سایت مشاوره دریافت کنید. برای تماس تلفنی در ساعات اداری جوابگوی شما هستیم و می توانید اطلاعات لازم را در سایت مطالعه کنید.

نویسنده: الهه سجادی