کود شوک

کود درخت گردو | ۰۹ عنوان برای چگونه محصول گردو را پرسودتر کنیم؟

کود درخت گردو | 09 عنوان برای چگونه محصول گردو را پرسودتر کنیم؟

کود درخت گردو | کود شوک | به گفته بهسازان کشت گردو قدیمی ترین غذای درختی شناخته شده برای بشر است که تاریخچه ای غنی از هزاران سال پیش دارد. گردو ابتدا در خاور میانه کشت می شد و در آنجا به نام “گردو ایرانی” شناخته می شد و به انگلستان مبادله می شد و در آنجا برای سلطنت ذخیره می شد. کشتی های تجاری بریتانیایی این محصول را برای تجارت به بنادر سرتاسر جهان می بردند و به «انگلیسی گردو» معروف بودند. در واقع بنا به تحقیقاتی در مورد کود شوک. گردو به همراه کود درخت گردو هرگز به صورت تجاری در بریتانیا کشت نشده است.

امروزه تجارت آجیل به عنوان یک تجارت منظم. منظم و ساختار یافته باقی مانده است و به توجه به تحقیقات بهسازان کشت گردو کالیفرنیا به عنوان یکی از بهترین ها در جهان شناخته می شود.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | درختان گردوی سیاه در لیست  گیاه برتر

کودشوک ۲ | قوانین متداول برای کاشت گردو

کودشوک ۳ | کاربرد گردو در کشاورزی و جنگلداری

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۱
عنوانکود درخت گردو
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۶۴۴
زمان خوانش۱۶ دقیقه

درختان گردوی سیاه در لیست  گیاه برتر برای رشد قرار می گیرند.

کود شوک | و به توجه به تحقیقات بهسازان کشت گردوی سیاه مخصوصاً به دلیل چوب با کیفیت بالا که در مبلمان. درها. فضای داخلی اتومبیل و صنایع سلاح گرم استفاده می شود. به طور گسترده در ایالات متحده کشت می شود. رشد درختان گردوی سیاه برای الوار (الوار) می تواند در طول دهه ها درآمد مناسبی به همراه داشته باشد. در بسیاری از موارد. کشاورزان معمولی گردو سیاه می توانند منابع درآمدی متعددی را با بالغ شدن درختان گردو داشته باشند. در چند سال اول پس از ایجاد باغ با استفاده از کود درخت گردو . کشاورزان می توانند از غلات یا سایر محصولات کاشته شده در میان درختان گردو درآمد کسب کنند.

کودشوک | درختان گردوی سیاه در لیست  گیاه برتر

کودشوک | درختان گردوی سیاه در لیست  گیاه برتر

کودشوک ۱ | درختان گردوی سیاه در لیست  گیاه برتر

کشت با کود درخت گردو. کشاورزان می توانند شروع به تنک کردن کنند.

با توجه به تحقیقات organic-agri برخی از درختان کم بازده و فروش آنها برای الوار کنند. حدود ۸ تا ۱۰ سال پس از آباد شدن باغ. درختان می توانند به طور معمول آجیل تولید کنند و پس از چند سال. کشاورز می تواند شروع به قطع شاخه های بزرگ یا درختان کامل کند. که سپس می تواند دوباره به عنوان الوار فروخته شود. به یاد داشته باشید که فقط طبقات منتخبی از گیاهان را می توان در میان درختان گردو با کود درخت گردو پرورش داد. زیرا درختان گردو موادی تولید می کنند که برای بسیاری از گیاهان سمی هستند.

با این حال. این مطالعات که درختان گردو را گیاهی سودآور اعلام می کند. ممکن است شرایط اقلیمی مطلوبی را برای درختان گردو در نظر گرفته باشد که در هیچ کجا یافت نمی شود. بنابراین. مکان احتمالاً مهمترین پارامتر در مورد رشد درختان گردو برای کسب سود است. این درخت در شرایط آب و هوایی خاص و انواع خاک رشد می کند و انحرافات قابل توجه از این نیازها هزینه تولید تولید کننده را به همراه خواهد داشت. ثانیاً. حتی با مدیریت با کیفیت بالا توسط یک پرورش دهنده باتجربه و کود درخت گردو. درختان گردو تا ۲۵ یا ۳۰ سالگی عملکرد خوبی ندارند.

 پرورش دهنده باید در تامین هزینه های سال اول صبور و البته فعال باشد

 در صورت عدم رعایت هیچ یک از شرایط قبلی (کاشت مخلوط غلات. تنک درختان و …) نمی توان انتظار داشت که درآمد مناسبی داشته باشد. به این نکته باید اضافه کنید که درختان گردو حتی با استفاده از کود درخت گردو هم (مانند بسیاری از درختان میوه دیگر) تمایل ذاتی به میوه های متناوب دارند (درخت یک سال بازدهی بسیار بالایی دارد و اگر نگوییم صفر در سال بعد عملکرد پایینی دارد). به عنوان یک قاعده کلی. درختان گردو فقط هر ۲ تا ۳ سال هر ۵ سال یکبار عملکرد خوبی دارند.

گردوی سیاه برای مصرف کود درخت گردو از اصول یکسانی پیروی می کند.

می توان گفت تولید مثل. گرده افشانی. آبیاری. کوددهی با کود درخت گردو. هرس و مبارزه با آفات از اهمیت زیادی در کمیت و کیفیت تولید برخوردار بوده و بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد. در نهایت. چیدن آجیل با دست یک فرآیند پر زحمت است. در باغ های سازمان یافته گردو در ایالات متحده. برداشت توسط تراکتورهای گهواره ای بزرگ انجام می شود که به درختان متصل می شوند و شاخه ها را تکان می دهند تا میوه ها روی زمین بیفتند و در آنجا جمع آوری و دسته بندی می شوند.

کودشوک | قوانین متداول برای کاشت گردو

کودشوک | قوانین متداول برای کاشت گردو

کودشوک ۲ | قوانین متداول برای کاشت گردو

رشد درختان گردو برای محصول بیشتر و استفاده از کود درخت گردو

 درختان گردو درآمد مضاعف ایجاد می کنند زیرا هم آجیل و هم درخت به اندازه چوب قابل برداشت رشد می کنند. الوارها معمولاً در گردوی سیاه کاشته می‌شوند. که تولیدکنندگان از آن به عنوان “درخت سنتی” یاد می‌کنند. زیرا کنده‌های روکش حدود ۳۰ سال طول می‌کشد تا به اندازه قطع اولیه حدود ۱۶ اینچ یا بیشتر برسند. در طول مسیر. باغات گردو را می توان نازک کرد تا درآمد حاصل شود. اما پاداش واقعی در زمان برداشت به دست می آید. گردو در ابتدا عمدتاً برای چوب آن به همراه کود درخت گردو کشت می شد که برای مبلمان تزئینی و انبارهای تفنگ ارزشمند بود.

چه راهکاری برای ایجاد باروری بیشتر می توان اتخاذ کرد

با توجه به تحقیقات organic-agri برای ایجاد درآمد در حالی که درختان گردو در حال رشد بودند. بسیاری از مزارع جدید «زراعت جنگلی» را انجام دادند که در آن درختان گردو با محصولات مرتعی برای برداشت یا چرای دام دوبار با استفاده از کود درخت گردو کشت می شدند. درختان در ردیف هایی با فواصل وسیع. تقریباً ۱۰۰ درخت در هر جریب کاشته می شوند و سایر محصولات در بین ردیف ها کاشته می شوند. علاوه بر محصولات علوفه ای. می توان از محصولات با ارزش بالا مانند تمشک یا زغال اخته استفاده کرد.

اگروفارستری می تواند از راه های مختلفی درآمد ایجاد کند. در چند سال اول. تنها درآمد حاصل از محصولات کشت شده در میان درختان بود. همانطور که درختان بزرگتر می شوند. آنها به حدود ۳۰ درخت در هر جریب تنک می شوند و الوارهای تنک شده فروخته می شوند. پس از چند سال. درخت گردو شروع به تولید مغزهای آماده برای برداشت بعد از استفاده از کود درخت گردو می کند. هنگامی که درختان نازک باقیمانده بالغ می شوند. آنها را به کنده های روکش می برند که می تواند هزاران دلار برای هر کنده به ارمغان بیاورد.

کاربرد گردو در کشاورزی و جنگلداری | کود درخت گردو

این درختان برای پنج یا شش سال اول نیاز به مدیریت کمی دارند و در این مدت میوه نمی دهند. سیستم AGRIVI تمامی فعالیت ها و اقدامات مربوط به نحوه مدیریت صحیح مزرعه خود حتی استفاده از کود درخت گردو را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین به شما کمک می کند تمام فعالیت های مزرعه. کارگران. امور مالی و بهره وری را در باغ گردوی خود پیگیری کنید. اگرچه گردو می تواند به انواع بیماری ها مبتلا شود. اما به طور کلی. این بیماری ها آنقدر جدی نیستند که مزارع را به خطر بیندازند. مدیریت خوب می تواند اکثر مشکلات را کنترل کند. جدی ترین مشکل کنترل سنجاب است.

چه افتی بیشتر این درخت را مورد تهدید قرار می دهد؟

در مناطقی که سنجاب های خاکستری فراوان هستند. تولید گردو ممکن است امکان پذیر نباشد. اگرچه رشد درختان آجیل ممکن است به کار و حوصله بیشتری نسبت به محصولات “آماده برای خوردن” مانند سبزیجات نیاز داشته باشد. درختان همچنان به افزایش تولید آجیل و سود آنها برای سالهای طولانی با کود درخت گردو به رشد خود ادامه خواهند داد. درختان آجیل همچنین می توانند برای چندین دهه مثمر ثمر باشند و برای سالیان متمادی درآمد قابل اعتمادی را به همراه داشته باشند.

نتیجه تولید جهانی کدام کشورها در صدر جدول قرار دارد؟

تولید جهانی گردو طی چندین سال افزایش یافته است که بیشترین افزایش در قاره آسیا بوده است. در سال ۲۰۱۰. تولید گردو از ۲.۵۵ میلیون تن فراتر رفت و در میان پرمصرف ترین میوه های خشک قرار گرفت.

۱۰ کشور برتر تولید کننده گردو در جهان:

  1. رتبه کشور نام تن
  2. چین ۱,۷۸۲,۵۷۳
  3. ایران ۴۵۰,۳۹۸
  4. ایالات متحده ۴۲۵,۹۵۶
  5. ترکیه ۱۹۴۵۷۲
  6. مکزیک ۱۱۰۷۹۴
  7. اوکراین ۹۶,۳۹۷
  8. هند ۴۶۹۲۳
  9. شیلی ۳۸۲۰۵
  10. فرانسه ۳۶۶۲۵
  11. رومانی ۳۱۹۲۸

با توجه به تحقیقات organic-agri پرورش درختان برای کسب سود یک تجارت پاره وقت یا تمام وقت ایده آل برای هر کسی است که از فضای باز همراه با کود درخت گردو با کیفیت و کار با گیاهان لذت می برد. درختان یک منبع تجدیدپذیر ارزشمند هستند که می توانند در یک حیاط خلوت کوچک یا یک مزرعه درختی ۱۰۰ هکتاری رشد کنند.

کودشوک | کاربرد گردو در کشاورزی و جنگلداری

کودشوک | کاربرد گردو در کشاورزی و جنگلداری

کودشوک ۳ | کاربرد گردو در کشاورزی و جنگلداری

سوالات متداول در خصوص و با مضمون پرورش درخت گردو

۰۱ بهترین شرایط برای رشد گردو چیست؟

درخت گردو مانند همه درختان میوه. آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. درخت گردو در خاک لومی عمیق. شنی. زهکشی خوب. آبیاری و استفاده از کود درخت گردو رشد می کند.

۰۲ رشد کامل درخت گردو چقدر طول می کشد؟

پرورش گردو فرآیندی زمان بر است که نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد. اما در نهایت ارزش آن را دارد. همه چیز با کاشت یک نهال شروع می شود. سپس زمان صبر است. پس از کاشت نهال درخت گردو. بالغ شدن آن پنج تا هفت سال طول می کشد.

۰۳ چگونه از درخت گردو مراقبت می کنید؟

     گردو بیشتر خاک ها را تحمل می کند. اما خاک لومی قلیایی با زهکشی خوب. حاصلخیز. نگهدارنده رطوبت همراه با کود درخت گردو را ترجیح می دهد. از یخبندان و مکانهای در معرض یخبندان خودداری کنید – بادهای قوی و یخبندان بهاره می توانند به شاخ و برگ و گل آسیب برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.