کود شوک

کود درخت میوه | ۰۸ مورد برای کود هایی برای درختان میوه دار!

کود درخت میوه | 08 مورد برای کود هایی برای درختان میوه دار!

کود درخت میوه | کود شوک | درختان میوه برای اطمینان از رشد مداوم و تولید میوه بارور می شوند. در باغ های حیاط خلوت. هرس مناسب به حفظ این وضعیت بهره وری کمک می کند. علاوه بر آن کود درخت میوه نیتروژن قبل یا در هنگام جوانه زدن در بهار استفاده می شود. علاوه بر نیتروژن و روی. آهن و منگنز ممکن است رشد را به دلیل شرایط قلیایی خاک ما محدود کنند.

مواد مغذی را بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایش خاک که توسط آزمایشگاه بهسازان کشت آزمایش خاک انتخابی شما انجام می شود. اعمال کنید. میزان مصرف نیتروژن کود شوک را می توان بر اساس رشد ساقه فصل قبل یا تجزیه و تحلیل خاک تعیین کرد وقتی سرعت رشد کمتر از حد توصیه شده باشد. منجر به کاهش درختان میوه و کاهش تولید میوه می شود.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | رشد سالانه را برای کود درخت

کودشوک ۲ | هرس و آبیاری بیش از حد

کودشوک ۳ | تحویل کود درخت

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۷
عنوانکود درخت میوه
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۵۶۲
زمان خوانش۱۵ دقیقه

رشد سالانه را برای کود درخت میوه هر ساله تعیین کنید

رشد سالانه را می‌توان با حلقه‌های اسکار پوسته جوانه‌ای که در حین رشد از جوانه‌های آپیکال به جا می‌ماند. برای کود درخت میوه شناسایی کرد. تفاوت در رنگ و/یا بافت پوست در بالا و پایین حلقه های رشد اغلب قابل توجه است. نرخ رشد سالانه سال گذشته را در چندین نقطه اطراف درخت بررسی کنید تا میانگین طول رشد سال گذشته را تعیین کنید. از میانگین طول رشد سالانه برای تعیین اینکه آیا و چه مقدار کود شوک نیتروژن بهسازان کشت باید استفاده شود استفاده کنید.

کودشوک | رشد سالانه را برای کود درخت

کودشوک | رشد سالانه را برای کود درخت

کودشوک ۱ | رشد سالانه را برای کود درخت

کاربرد نیتروژن با توجه به نرخ رشد سالانه چگونه خواهد بود؟

درختان میوه هسته دار را با ۱/۸ پوند نیتروژن در هر اینچ قطر تنه (اندازه گیری ۱ فوت بالاتر از سطح زمین) بارور کنید. اگر رشد سالانه درخت در حد پایین توصیه های ارائه شده باشد. این مقدار را اعمال کنید. اگر نرخ رشد فصل قبل بین افزایش رشد توصیه شده کاهش یافت. کود درخت میوه کمتری مصرف کنید. اگر نیتروژن بیش از حد مصرف شود. می تواند باعث رشد بیش از حد برگ و درخت شود که بیش از تولید میوه است. حداکثر میزان کود درخت میوه نیتروژنی بهسازان کشت که برای درختان میوه درختان میوه استفاده می شود ۱/۱۰ پوند نیتروژن در هر اینچ قطر تنه است.

این مقدار در صورتی اعمال می شود که نرخ رشد سال قبل در انتهای پایین تر از نرخ رشد پیشنهادی باشد. مانند میوه هسته دار. هر چه سرعت رشد واقعی به نرخ رشد توصیه شده نزدیک تر باشد. نیتروژن کمتری باید مصرف شود.مقدار نیتروژن مصرفی هر سال و رشد حاصل را یادداشت کنید. این سوابق راهنمایی در مورد مقدار کود درخت میوه نیتروژن برای اعمال برای دستیابی به اثر مطلوب ارائه می دهد.

محاسبه مقدار کود درخت میوه را برای درختان باید تعیین کرد

محصولات کود درخت میوه organic-agri حاوی مقادیر خاصی از مواد مغذی بر اساس درصد وزنی هستند. این روی برچسب محصول مانند ۱۵-۱-۱ آمده است. عدد اول (۱۵) درصد وزنی نیتروژن. عدد دوم درصد وزنی فسفر (P2O5) و عدد سوم درصد وزنی پتاسیم (K2O) است. به عنوان مثال. سولفات آمونیوم (۲۱-۰-۰) حاوی ۲۱٪ نیتروژن است. در حالی که کنجاله خون حاوی ۱۲٪ تا ۱۳٪ نیتروژن است.

مقدار محصول کود درخت میوه مورد نیاز با تقسیم پوند ماده مغذی مورد نیاز بر درصد آن ماده غذایی در محصول محاسبه می شود. به عنوان مثال. اگر یک منطقه معین به ۱/۲ پوند نیتروژن نیاز دارد و شما از محصولی با ۱۵ درصد نیتروژن استفاده می کنید. ۰.۵ (یک و نیم پوند) را بر ۰.۱۵ (درصد نیتروژن موجود در محصول) تقسیم کنید. این به شما می گوید که برای استفاده از ۱/۲ پوند نیتروژن به ۳.۳۳ پوند از این محصول نیاز دارید.

هرس و آبیاری بیش از حد امکان آسیب رسانی را بیشتر خواهد کرد؟

هرس مقدار یکسان گیاهان در هر سال به همان میزان رشد تحریک شده ایجاد می کند. اگر درخت به شدت هرس شده است. کود درخت میوه نیتروژن کمتری مصرف کنید. این به جلوگیری از رشد بیش از حد کمک می کند. آبیاری بیش از حد مکرر یا بیش از حد یکباره می تواند رشد را تحریک کرده و درخت را در معرض پوسیدگی بالقوه ریشه قرار دهد.

کودشوک | هرس و آبیاری بیش از حد

کودشوک | هرس و آبیاری بیش از حد

کودشوک ۲ | هرس و آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد را در نظر بگیرید و در صورت امکان اصلاح کنید. توصیه می شود علف های اطراف پایه درخت میوه را حذف کرده و یک لایه نازک مالچ بمالید. قبل از استفاده از مالچ. علف را با یک محصول گلایفوسیت. سرکه باغبانی یا یک محصول اسید چرب مانند داس بکشید. اکیداً توصیه می‌شود که باغ‌های حیاط خلوت را دور از چمن کاری کاشت و می‌توان آن‌ها را بر اساس نیاز درختان به جای چمن آبیاری و کود درخت میوه داد.

کلسیم در کود درخت میوه باید برای درختان محاسبه و اندازه شود

حفره های تلخ و لکه های چوب پنبه در سیب (شکل ۸) نتیجه مستقیم ناتوانی درخت سیب در انتقال کلسیم کافی به میوه است. ضایعات قهوه ای کوچک تا قطر ۱/۲ اینچ (۱۰ میلی متر) روی میوه ظاهر می شود. ناحیه زیر پوست تیره و چوب پنبه می شود. این لکه ها ممکن است در هنگام برداشت یا در هنگام سرد شدن و هنگام کود درخت میوه دادن ظاهر شوند.

به باور organic-agri درختان جوان تنومند با میوه های کم و آنهایی که بیش از حد آبیاری شده و بارور شده اند. بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. اسپری‌های کلسیم با افزودن کلرید کلسیم به آب به میزان ۳ تا ۴ پوند در هر ۱۰۰ گالن یا ۰.۶۳ اونس در هر گالن آب فرموله می‌شوند. کود درخت میوه دادن در اواسط ژوئن. دوم در اواسط ژوئیه. و سوم در اواسط اوت است. درختانی که تحت تأثیر این بیماری قرار نگرفته اند به این درمان نیاز ندارند.

کمبود علائم اهن منجر به چه آسیب هایی خواهد شد؟

علائم کمبود آهن بواسط کود درخت میوه منجر به انتهای برگ ها می شود  شاخه ها زرد یا سبز روشن با رگه های سبز تیره هستند. سوختگی حاشیه برگ ممکن است مشهود باشد. این نقص معمولاً منجر به کاهش عملکرد میوه. رنگ ضعیف و طعم ملایم می شود. آهن کلات را با نرخ های توصیه شده اعمال کنید. برای کمک به این امر. از آبیاری بیش از حد خودداری کنید و محتوای آلی خاک خود را افزایش دهید.

فلز روی مورد نیاز برای کود درخت میوه را چگونه باید اندازه گرفت؟

علائم کمبود روی بواسط کود درخت میوه رایج است. از آنجایی که کاربرد روی در خاک به اثبات نرسیده است. سمپاشی روی قبل از ظهور جوانه ها در بهار توصیه می شود. با این حال. استفاده از روغن های باغی یا خواب در طی سه روز قبل یا بعد از استفاده از روغن های باغی یا خواب می تواند مضر باشد و باید از مصرف آن خودداری شود. در این صورت روی در پاییز بعد از ۱۰ اکتبر بجز زردآلو بمالید. ۱ قاشق غذاخوری سولفات روی را در یک گالن آب مخلوط کنید. درخت را کاملاً با اسپری بپوشانید تا اینکه پوست دیگر نتواند اسپری را نگه دارد و اسپری از درخت خارج شود.

سایر مواد مغذی در گیاهان چگونه و چطور تامین می شود؟

علاوه بر کاربرد نیتروژن در کود درخت میوه و روی همانطور که در بالا توضیح داده شد. استفاده از سایر عناصر غذایی بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل خاک بود. اگر از آوریل تا مه شروع شود و تا ژوئن تا ژوئیه ادامه یابد. اسپری‌های ریز مغذی برگی می‌توانند فصل را بهبود بخشند. میراکل گرو یا کودهای مشابه محلول در آب را می توان برای این درمان استفاده کرد. دستورالعمل های برچسب روی ظرف کود درخت میوه را بخوانید و دنبال کنید.

نتیجه تحویل کود درخت میوه چگونه برای محصول انجام می شود؟

نیتروژن (N) و سایر مواد مغذی به جز روی را می توان روی زمین پاشید و آبیاری کرد یا قبل از آبیاری به صورت نواری در شیارهای آبیاری استفاده کرد. به تنه کود درخت میوه ندهید زیرا ممکن است باعث آسیب بافت شود. کود را به طور یکنواخت بمالید و آن را در ریشه درخت انباشته نکنید. در غیر این صورت باعث آسیب می شود. اگر منطقه بارور شده بزرگتر یا کمتر از ۱۰۰۰۲ فوت است. نرخ را بر این اساس محاسبه کنید. در صورت انتخاب ماده مناسب organic-agri می توان از محلول پاشی نیز استفاده کرد.

کودشوک | تحویل کود درخت

کودشوک | تحویل کود درخت

کودشوک ۳ | تحویل کود درخت

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کود درخت میوه

۰۱ دور درختان میوه چقدر کود می دهید؟

درختان میوه در هر سال سن به ۰.۱۰ پوند “نیتروژن واقعی” یا به ازای هر اینچ قطر تنه نیاز دارند.

۰۲ چه نوع کود برای درختان میوه مناسب است؟

کود با ۱۶ NPK سه گانه برای درختان میوه خوب است زیرا نیتروژن. فسفر و پتاسیم را در مقادیر بسیار غلیظ تامین می کند.

۰۳ بهترین زمان برای کود دهی درختان میوه چه زمانی است؟

بهار بهترین زمان برای کود دهی درختان میوه در طول فصل رشد است که از اوایل بهار (در حوالی جوانه زدن) شروع می شود و تا ماه جولای به پایان می رسد. کود دهی خیلی دیر در فصل می تواند باعث رشد درختان شود در حالی که باید برای زمستان تعطیل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.