خیار، از جمله محصولات جالیزی است که نقش بارزی در تأمین تغذیه انسان دارد و در بین سبزی های مهم، در رده‌ بندی چهارم قرار می‌ گیرد. این گیاه با رشد سریع خود، به عنوان کشتی زود بازده به حساب آمده است. نیاز تغذیه ای بالای این گیاه و انتخاب مناسب کود برای خیار، کشاورزان و گلخانه داران به چالش بزرگی کشیده است. از طرفی، عناصرغذایی مورد نیاز خیار بایستی به مقدار مناسب و صحیح در طول کشت، برای گیاه تامین شود تا پتانسیل تولید افزایش یابد. به همین دلیل، در این مقاله ی بهسازان کشت، قصد داریم به بررسی انواع کود برای خیار به منظور افزایش بار بیشتر بپردازیم.

از برجسته ترین ویژگی های خیار می توان به راندمان بالا، زود بازده بودن، عدم نیاز به عوامل تلقیح کننده، اشاره کرد. همچنین این گیاه دوره رشد کوتاهی داشته و ۳۰ تا ۴۰ روز پس از جوانه زنی اولین چین آن آماده برداشت است. با توجه به مصرف تازه خوری خیار در طول سال، تولید آن به خصوص در شرایط گلخانه ای حائز اهمیت است. در مقالات پیشین بهسازان کشت، به طور مفصل نیاز های تغذیه ای خیار را در تمامی مراحل رشدی بررسی کرده ایم  (مقاله را از اینجا بخوانید) اما ضمن آشنا شدن با نیاز های تغذیه ای، بایستی کود برای خیار را در زمان مناسب استفاده کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین کود برای خیار بپردازیم.

خیار گلخانه ای - کود برای خیار

۱.بهترین کود برای رشد سریع خیار

در کشت های خاکی پیش از شروع کشت، بـه قصد جبـران عناصر غذایی مصرف شده در کشت قبل، کود های پایه استفاده می شوند. هر چند، توجه داشته باشید که نسبت نیتـروژن ، فسـفر و پتاسـیم در تنظـیم رشـد رویشـی و زایشی خیار بسیار اهمیت دارد. البته گفتنی است که تعیین میزان دقیق کود دهی خیار، کاملا به نتایج آزمون خاک و شرایط عناصر موجود در خاک دارد. همچنیـن نیـاز گیـاه بـه کـود شـیمیایی در طـول دوره کشـت نیــز متفــاوت اســت. در ادامه به توصیه انواع کود برای خیار به منظور رشد سریع آن می پردازیم.

اوره

رشد مطلوب، نیازمند بهره ‌مندی گیاه از نیتروژن کافی است. این امر ساخت اسید آمینه ها، نوکلئیک اسید ها، پروتئین ‌ها و سایر مولفه ‌های کلیدی در سلول‌ ها را ممکن می‌ سازد. دقیقاً به همین خاطر است که رشد و کارآیی گیاه به شدت به در دسترس بودن نیتروژن، وابسته است. نیتروژن در تقویت رشد، توسعه، کارایی و کیفیت میوه‌ ها نقش بسزایی دارد. مطالعات نشان داده‌ اند که افزایش میزان نیتروژن مصرفی به افزایش طول، وزن و کارایی میوه ‌های خیار منجر می ‌شود. نیتروژن ، در سه شکل نیترات، آمونیوم و اوره ارائه می ‌شود.

اوره که یک منبع آلی نیتروژن است، در مقایسه با نیترات، توسط گیاهان خیار در دوره‌ های زایشی به سرعت جذب می ‌گردد. بر اساس مطالعات، برای برداشت ۳۰ تن خیار از هر هزار متر مربع مساحت گلخانه، به ۵۰ کیلوگرم نیتروژن احتیاج است.  

سه بیست پلنت فید

برای رشد گیاهان، سه عنصر اصلی  N P Kوجود دارد یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم. این عناصر بایستی در اختیار گیاه قرار گرفته تا گیاه بتواند دوره رشد خود را به طور کامل طی کند. کود وارداتی (سه بیست پلنت فید) حاوی این سه عنصر درشت مغذی می باشد و همینطور هیچگونه آسیبی به گیاه وارد نمی‌ کند. سه بیست پلنت فید با جدیدترین فناوری روز دنیا   ساخته شده است. حلالیت  و خلوص بالای عناصر غذایی   درون این کود، می‌ تواند سرعت جذب بالایی به آن ببخشد.

فول مکس بمب

کود مایع فول مکس برند بمب، نوعی از مناسب ترین کود برای خیار است که با فرمولی منحصر به ‌فرد خود، می ‌تواند نیاز های غذایی خیار را برآورده کند. این کود فول مکس برند بمب، به سبب داشتن عناصر حیاتی و مورد نیاز انواع گیاهان، همواره مورد استفاده کشاورز ها بوده است. در واقع این کود برای خیار، کودی کامل با ده عنصر حیاتی است که برای رشد و نمو گیاه بسیار مهم است. کود مایع فول مکس، با کیفیت بی نظیر خود، باردهی شگفت انگیزی برای خیار به ارمغان می ‌آورد.

۲.بهترین زمان مصرف اوره در خیار

استفاده از اوره در پرورش خیار، در سه مرحله مختلف از رشد خیار حائز اهمیت است: مرحله پیش از کاشت، زمانی که اولین برگ‌ ها شروع به رشد می ‌کنند و دوران باردهی میوه. هنگام کاشت بذر، اوره را در عمقی معادل ۷ تا ۸ سانتی ‌متری خاک بگذارید. توجه کنید که مقدار این کود برای خیار از ۵ تا ۱۰ گرم در هر مترمربع تجاوز نکند. به کار بردن اوره در فصول پاییز و بهار برای تغذیه خیار پیشنهاد می ‌شود.

در زمان کاشت بهترین شیوه مصرف این کود برای خیار، افزودن حدود ۴ گرم آن به چاله کاشت، پوشاندن آن با خاک و سپس کاشت بذر است. وقتی که نخستین برگ ‌ها رشد کردند، باید از اوره به صورت محلول رقیق شده استفاده نمود  توصیه می‌ شود که دو هفته پس از انتقال نشاء ها به زمین، این کود برای خیار مجدد استفاده شود.  

مقدار مصرف اوره

قبل ا کاشت محصول

زمان چند برگی

توضیحات

بین ۵ الی ۱۰ گرم در هر متر مربع

در هر مرحله ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو گرم

 طی دو تا سه مرحله

۳.کود مناسب رشد ریشه

ریشه‌ های خیار به طور کلی سطحی هستند و تنها تعداد اندکی می ‌توانند تا عمق ۵۰ سانتی‌ متری خاک نفوذ کنند. با این حال، در خاک‌ های سبک ‌تر، این ریشه‌ ها قادرند تا عمق ۸۰ سانتی ‌متری نیز پیشروی کنند. توسعه ریشه ‌زایی در خیار به افزایش جذب مواد مغذی و در نهایت، بهبود رشد گیاه منجر می ‌شود. دو نوع کود برای خیار به منظور تحقق این امر، کود هیومیک اسید شوک و فسفر بالای بمب می ‌باشند. در ادامه، نحوه تأثیرگذاری این دو کود بر رشد گیاه خیار را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

هیومیک اسید شوک

هیومیک اسید، غالبا با هدف اصلاح کردن بافت خاک مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این کود برای خیار، به دلیل توانایی افزایش جذب عناصر غذایی، قابل استفاده است. اسید هیومیک شوک با بهبود ساختار خاک و افزایش رشد و گسترش ریشه، به رشد گیاهان یاری می ‌رساند. این افزایش در رشد ریشه منجر به افزایش رشد اندام ‌های هوایی و در نهایت، افزایش تولید محصول می ‌شود. این کود از مواد آلی با کیفیت تولید می ‌شود و غلظت ماده ی مؤثری دارد. یکی از ویژگی‌های بارز این کود برای خیار، عدم محدودیت مصرف در طول فصل رشد است. به علاوه، استفاده از این کود برای خیار، در تمام مراحل رشد آن تاثیرگذار است، از قبل از برداشت تا هنگام برداشت.

فسفر بالای بمب

فسفر به عنوان یک عنصر حیاتی، نقش مهمی در افزایش رشد ریشه ‌ها دارد. کود های فسفاته، با افزایش سطح ریشه و تقویت استحکام گیاه، به بهبود رشد خیار کمک می ‌کنند. در محیط‌ گلخانه، استفاده از کود های فسفر بالا در ابتدای فصل کاشت برای تقویت ریشه ‌زایی خیار رایج است. کود فسفر بالای بمب مایع ، شامل ۹۰% فسفر به فرم محلول در اب می باشد. و به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ برای تقویت سیستم ریشه ‌ای خیار شناخته می‌ شود. استفاده از این کود برای خیار علاوه بر اینکه جذب مواد مغذی را افزایش می دهد، به افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ ها نیز کمک می ‌کند.

۴.بهترین کود زمان گلدهی

تأمین تغذیه مناسب برای خیار گلخانه ‌ای که به مواد مغذی فراوانی نیاز دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. کود هایی که غنی از عناصر نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، بور و روی هستند، در افزایش گلدهی و بهبود کیفیت محصول خیار نقش مؤثری دارند. استفاده دقیق و متناسب از این انواع کود برای خیار، می‌ تواند به افزایش عملکرد و بهبود وضعیت رشد آن‌ ها کمک کند. در ادامه، دو نمونه از کودهای برتر که برای گلدهی خیارها مناسب هستند، معرفی می‌ شوند.

مولتی کمپلکس بمب - کود برای خیار

مولتی کمپلکس بمب

کود مولتی کمپلکس بمب، محصولی منحصر به فرد و با کیفیت بالاست که با بهره‌ گیری از تکنولوژی ‌های پیشرفته جهانی تولید و فرآوری می ‌شود. این کود برای خیار حاوی ترکیبات استثنایی از عناصر غذایی اساسی و ضروری است که به رشد و توسعه گیاهان کمک می‌ کند. فرمولاسیون این کود شامل مقادیر بهینه از عناصر غذایی اصلی همراه با ریزمغذی ‌ها، ویتامین‌ ها و هورمون‌ های رشد گیاهی متنوع است. این ترکیبات تغذیه ‌ای، انرژی و تغذیه لازم گیاهان را فراهم می‌ کنند و همچنین به بهبود کیفیت وعملکرد محصولات کمک می‌ کنند.

به عبارتی، با استفاده از مولتی کمپلکس بمب، جوانه ‌زدن و گل دادن خیار تسریع می‌ شود.همچنین این کود برای خیار، باعث افزایش تبدیل گل ها به میوه و جلوگیری از ریزش میوه در طول فصل رشد می ‌شود. از ویژگی‌ های حائز اهمیت این کود، درصد خلوص بالای آن است که موجب کارایی بیشتر آن با حجم کمتری از آن می ‌شود. این ویژگی علاوه بر کاهش هزینه‌ های کشاورزی، تأمین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را تضمین خواهد کرد.

کلسیم بور

دو عنصر کلسیم و بور به عنوان مؤلفه‌ های حیاتی در تغذیه ی گیاهان، به تقویت کردن ساختار سلول کمک می کنند. همچنین مقاومت گیاهان در مقابل بیماری‌ ها را افزایش می ‌دهند. این دو عنصر در کنار هم، به بهبود فرآیند گلدهی و جلوگیری از مشکلاتی چون ترک خوردگی و سوختگی میوه‌ ها کمک می‌ کنند. با توجه به سرعت پایین انتقال کلسیم در میان سلول ‌ها و در آوند های آبکشی، استفاده از بور به عنوان حامل جابجایی کلسیم، حائز اهمیت است. در واقع همراه بودن بور با کلسیم مانع از تجمع بیش از حد کلسیم در برگ‌ ها شده و به توزیع یکنواخت آن در گیاه کمک می ‌کند.

۵.ده ایکس شوک آمریکایی بهترین کود مایع برای خیار

کود شوک ۱۰x به عنوان یکی از برترین انواع کود برای خیار شناخته می‌ شود. این کود غنی از عناصر مغذی و مواد معدنی ضروری برای نمو خیار است و می ‌تواند به افزایش میزان محصول و رشد قابل توجه خیار کمک کند. کود ۱۰ ایکس در بردارنده عناصری مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، روی، بور و آهن است . همچنین در ساختار آن مواد مغذی و معدنی با ارزشی چون اسید هیومیک، اسید فولیک، آمینواسید ها و جلبک دریایی حضور دارند. برخی از ویژگی ‌های برجسته این کود برای خیارعبارتند از خلوص بالا، غلظت ماده موثره کود و حلالیت عالی آن.

افزایش رشد سریع

طبق اطلاعاتی که پیشتر ارائه شده، مواد مغذی موجود در کود شوک ۱۰ x به خوبی متعادل‌ سازی شده‌ اند و بر رشد گیاه تأثیر قابل توجهی دارند. عناصری مانند نیتروژن، فسفر، و پتاسیم که در این کود به کار رفته‌ اند، نقش مهمی در تقویت رشد سبزینگی خیار ایفا می ‌کنند. کود شوک ۱۰x، با داشتن موادی که به حاصلخیزی خاک کمک می ‌کنند، زمینه‌ ساز رشد بهینه گیاه است. از ویژگی‌ های برجسته این کود برای خیار، مایع بودن آن و داشتن حلالیت بالا است که مواد مغذی را مؤثر در اختیار گیاه قرار می ‌دهد. این کود می ‌تواند هم از طریق آبیاری و هم به صورت محلول‌ پاشی به کار رود.

کود برای افزایش بار خیار

کود مخصوص خیار شوک، با فرمولاسیون غنی از عناصر مغذی، به افزایش قابل توجهی در عملکرد محصولات منجر می‌ شود. و همچنین به بهبود رنگ و طعم میوه‌ ها و افزایش ماندگاری و کارایی تولید نیز کمک می‌ کند. این کود برای خیار، با خلوص بالای عناصر تشکیل‌ دهنده خود، به رشد ریشه ‌ها و جذب بهتر مواد مغذی از سوی گیاهان کمک می ‌کند. که این امر به نوبه خود، در افزایش اندازه و بهبود کیفیت ظاهری و طعم محصولات تأثیرگذار است. شما می توانید این کود برای خیار را از organic-agri تهیه کنید.

۶.کود برای درشتی خیار

پتاسیم به عنوان یک ماده مغذی اساسی برای بزرگ کردن میوه‌ ها شناخته می ‌شود. در واقع پتاسیم، به عنوان یکی از عناصر کلیدی ماکرو، در افزایش اندازه میوه ‌های درختان و غده‌ های گیاهی نقش مهمی دارد. این عنصر در همه مراحل رشد گیاه، تأثیرات مثبتی دارد، از جمله تقویت رشد سبزینگی، افزایش مساحت برگ ‌ها، و بزرگ ‌تر شدن میوه‌ ها. در دوران اوج رشد رویشی و همچنین در مرحله پر شدن و بزرگ شدن میوه خیار، نیاز به کود هایی با میزان بالای پتاسیم افزایش می‌ یابد. کود پتاسیم ۷۰ درصد، معروف به بمب، یکی از انواع کود های مخصوص برای افزایش اندازه خیار است.

پتاس ۷۰ درصد بمب

کود بمب پتاسیم ۷۰ درصد، به عنوان یکی از مهم ترین انواع کود برای خیار، به منظور بزرگ کردن میوه ها، معروف است. این کود برای  خیار با خلوص و کارایی بالای خود در جبران کمبود پتاسیم، نقش بسیار مؤثری دارد. به دلیل خصوصیات غیر سوزاننده و فرم مایع، این کود به راحتی و به سرعت از طریق محلول‌ پاشی یا آبیاری جذب می‌ شود. همچنین نیازی به استفاده مکرر ندارد. علاوه بر پتاسیم، ساختار این کود شامل ریزمغذی‌ ها و ترکیبات ارگانیکی است که به افزایش کیفیت و اثربخشی آن کمک می ‌کنند.

 محلول‌پاشی برای تأمین سریع عناصر غذایی، به ویژه عناصر کم نیاز، استفاده می‌شود. این روش باعث افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود. در صورت کمبود عناصر کم نیاز، محلول‌پاشی با غلظت دو تا پنج در هزار از یک منبع محلول عنصر مورد نیاز استفاده می‌شود. زمان مناسب برای محلول‌پاشی صبح زود یا عصر است و می‌توان آن را در بازه زمانی ده روز تا دو هفته تکرار کرد. توجه به غلظت مناسب بسیار مهم است تا به برگ‌ها آسیب نرساند. یک پیشنهاد عالی برای کود دهی خیار گلخانه ای به صورت محلول پاشی مولتی کمپلکس می باشد.

۷.زمان مصرف کلسیم در خیار

نقش کلسیم در گیاه، به تقویت دیواره و غشاء سلولی گیاه بر می گردد. اغلب گیاه، به دلیل شرایط  نامناسب رشد و دسترسی ناکافی ریشه‌ ها به این عنصر، با اختلالات تغذیه ‌ای کلسیم مواجه می ‌شود. در شرایط آب و هوایی گرم و برای محصولاتی که رشد سریع دارند، کمبود کلسیم بیشتر مشهود است. برای رفع این کمبود در دوره رشد میوه‌ های خیار، می‌ توان از کود های حاوی کلسیم استفاده کرد. کود کلسیم به دو روش محلول ‌پاشی و آبیاری قابل اعمال هستند.

کلسیم و خیار - کود برای خیار

جدول برنامه کود دهی خیار

مرحله رشد خیار

کود برای خیار در این مرحله

پیش از انجام کاشت

 کود ورمی کمپوست

مرحله ۲ الی ۶ برگی خیار

هیومیک اسید شوک ۹۵%

فسفر بالا ۸۰ % (به همراه آبیاری)

آمینو اسید

مرحله رشد رویشی

کود سولفات آمونیوم( با آبیاری)

کود سه بیست (با آبیاری)

کود نوبل کامل مایع

پیش از مرحله گلدهی

مولتی کمپلکس شوک (محلول پاشی/به همراه آبیاری)

در مرحله ی گلدهی

کود ۱۲-۱۲-۳۶ (در حین آبیاری)

کود بور (به صورت محلول پاشی)

کلات روی(به صورت محلول پاشی)

کود فسفر دار (محلول پاشی/ همراه در آبیاری)

در زمان رشد خیار

۱۵-۵-۳۰ (با آبیاری)

کود کلسیم (محلول پاشی/آبیاری)

کود ۶۰ کا (در آبیاری)

۸.بهترین زمان مصرف سولو پتاس در خیار

سولفات پتاسیم که به نام سولوپتاس نیز شناخته می ‌شود، یکی از کود های پرکاربرد با محتوای بالای پتاسیم است. این کود در اشکال گرانولی و پودری موجود است. این کود پتاس بالا به دلیل داشتن پتاسیم فراوان، به حل شدن بهتر مواد مغذی در خاک کمک کرده. که در نتیجه به افزایش تولید محصول خیار، منجر می ‌شود. پتاسیم بیشتر در مراحل اولیه رشد گیاهان جذب می‌ شود. بهترین زمان استفاده از این کود برای خیار در زمان کاشت، مراحل اولیه رشد، در اوایل بهار قبل از شروع رشد میوه، و نیز در طول دوره رشد میوه است.

۹.کود مخصوص خیار شوک

کود شوک مخصوص خیار، با داشتن کلیه عناصر غذایی ضروری، به گلدهی و رشد سالم بوته ‌های خیار کمک می ‌کند. این کود برای خیار، با استفاده از فناوری‌ های نوین روز، ساخته شده است و حاوی همه عناصر مغذی مورد نیاز گیاه است. همچنین این کود برای خیار، حاوی ترکیباتی از جمله ازت، فسفر، پتاسیم، منیزیم، گوگرد و همچنین روی، منگنز، کلسیم و بور است. استفاده از کود مخصوص خیار شوک به گلدهی زود موعد و افزایش تبدیل گل ها به میوه کمک می کند. و در نهایت، عملکرد گیاه را به میزان قابل توجهی افزایش می ‌دهد. کود مخصوص خیار شوک هم برای آبیاری و هم برای محلول ‌پاشی مناسب است.

۱۰.نحوه مصرف کود برای خیار

امروز در کشت های گلخانه ای خیار، ‌برنامه ‌های کودی عمدتاً بر اساس استفاده از کود های محلول در آب (کود آبیاری) طراحی می‌ شوند. تا تأمین به ‌موقع تمامی عناصر ضروری برای گیاهان تضمین شود. این برنامه‌ ها با توجه به میزان عناصر موجود در آب آبیاری، وضعیت بستر کشت و مراحل رشد گیاه تنظیم می‌ گردند. این شیوه، عناصر غذایی را مستقیماً از طریق آبیاری به منطقه ‌ای که ریشه ‌ها فعال‌ تر هستند، می‌ رساند. در این روش بایستی از کود های محلول در آب به این منظور استفاده کرد. اغلب، این کود ها قابلیت استفاده به صورت محلول ‌پاشی نیز دارند که در گلخانه‌ ها رایج است.

تغذیه برگی به عنوان یکی از روش‌ های مؤثر در بیمه کردن گیاهان در برابر کمبود عناصر غذایی شناخته می ‌شود. این روش، دسترسی سریع به عناصر غذایی، به ‌ویژه عناصر کم مصرف، را فراهم می‌ آورد تا عملکرد و کیفیت بالای محصولات اطمینان حاصل شود. در شرایطی که جذب مواد مغذی از خاک برای رفع نیازهای گیاه کافی نیست، این روش می‌ تواند به عنوان یک راهکار مفید عمل کند. در صورت مشاهده کمبود عناصر کم‌ مصرف در طول دوره رشد، باید از طریق محلول ‌پاشی این کمبودها را رفع نمود.

۱۱.مقدار و زمان مصرف کود مخصوص خیار

بر اساس نتایج آزمون خاک و مراحل رشد گیاه، برای تأمین نیازهای کودی خیار گلخانه‌ ای، سه مرحله اصلی وجود دارد. در مرحله اول، قبل از کاشت و برای جبران عناصر غذایی از دست رفته خاک، همچنین بر حسب آزمون خاک، کود های فسفر، پتاسیم و نیتروژن اعمال می ‌شوند. در این مرحله، تمامی فسفر و پتاسیمی که گیاه به آن نیاز دارد، و مقداری از نیتروژن، پیش از کشت استفاده می شوند. در مرحله دوم، پس از کاشت نشاء کود برای خیار به صورت محلول در آب، همراه با آبیاری برای تثبیت گیاه استفاده می‌ شوند.

 در زمان گلدهی، بیشترین نیاز خیار گلخانه ای به نیتروژن دیده می شود. در این زمان باید با هر بار آبیاری، این کود برای خیار به صورت محلول کودی تأمین شود. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از نیتروژن قبل از گلدهی، می ‌تواند به تأخیر در بلوغ، کاهش گلدهی و کاهش عملکرد منجر شود. در دوره رویشی، پروتئین‌ های اصلی گیاه از دو منبع نیتروژنی شامل نیتروژن حاصل از تجزیه مواد آلی و کودهای حاوی نیتروژن تأمین می ‌شوند.

کود شوک - کود برای خیار

۱۲.قیمت خرید کودمخصوص خیار شوک

قیمت کود مخصوص خیار شوک به عوامل متعددی بستگی دارد. از آنجا که کود شوک یک محصول وارداتی آمریکایی است، تغییرات نرخ ارز می ‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. همچنین در برخی فصول سال از جمله زمان های نزدیک به کشت خیار، تقاضا برای خرید اینو نواع کود برای خیار افزایش می‌ یابد. وطبعا قیمت کود شوک نیز بالا می رود. در نظر داشته باشید که کود شوک توسط شرکت‌ های مختلفی ارائه می‌ شود. ممکن است برخی از این شرکت‌ ها اقدام به فروش محصول تقلبی به جای محصول اصلی کنند. با این حال، بهسازان کشت با ارائه کود مخصوص خیار شوک اصل و با کیفیت، به کشاورزان کمک می ‌کند تا شما با خیال راحت از کود شوک استفاده کنند.

۱۳.مشاوره کشاورزی 

 درخدمت شما هستیم تا برای انتخاب مناسب ترین کود برای خیار در زمینه رشد و گلدهی آن، بهترین مشاوره را ارائه دهیم. هدف ما افزایش عملکرد محصولات و همچنین رضایت شما از مجموعه ما می باشد. کود های مخصوص افزایش بار و رشد گیاه خیار را شرح دادیم و از مصرف و مقدار آن سخن گفتیم. لازم به ذکر است که مجموعه بهسازان کشت، عرضه کننده انواع کود برای خیار است و به شما کمک می کند تا بتوانید به بیشترین بهره وری دست پیدا کنید. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

مهندس بیگی: ۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱

مشاوره کشاورزی - کود برای خیار

کود شوک ۱۰ x بیست لیتری اصل امریکایی

۴،۱۸۰،۰۰۰ تومان

نوع : کود مایع کامل

 بسته بندی: قوطی یک لیتری گالن‌های ۵  و ۲۰ لیتری

زمان مصرف: در طول فصل رشد تا قبل از بزداشت

محصول کشور  : آمریکا

شرکت تولید کننده  : پان آمریکن

نوع عملکرد: افزایش رشد رویشی و افزایش تناژ

ویژگی اصلی: خلوص بالای ماده موثره

کود شوک ده ایکس ۵ لیتری

۱،۵۸۰،۰۰۰ تومان
برند: شوک کشور تولید کننده: آمریکا شرکت تولید کننده: Pan American بسته بندی: گالن پنج لیتری نحوه مصرف: محلول پاشی و کود آبیاری ویژگی: تامین ده عنصر ضروری گیاه ، جذب و اثر گذاری سریع عملکرد: رشد سریع بوته،افزایش سایز میوه و افزایش  تناژ ترکیبات: عناصر ماکرو، عناصر میکرو، جلبک دریایی، هیومیک اسیدو....

هیومیک اسید شوک ۲۰ لیتری

۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان

ترکیبات:  هیومیک اسید ۹۵درصد

کشور تولید کننده:  آمریکا

کمپانی: Pan American

نوع کود:   مایع

مناسب برای:  تمام گیاهان زراعی، باغی و گیاهان زینتی

ویژگی: اصلاح کننده قوی خاک، خلوص بالا، اثرگذاری سریع

نوع بسته بندی:  گالن‌ ۲۰ لیتری

مناسب برای: گیاهان آپارتمانی، باغی و زراعی

عملکرد اصلی:  اصلاح کننده خاک

کود پتاس بالای شوک ۶۰ درصد آمریکایی (K60)

۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان
محصول کشور: آمریکا کمپانی تولید کننده: Pan American نام برند: شوک نوع ترکیب: ۶۰ درصد پتاسیم خالص نوع عملکرد: افزایش سایز دانه و میوه، رنگ آوری، زودرسی ویژگی: خلوص بالا، فاقد عناصر مضر، جذب سریع نحوه مصرف: محلول پاشی و کود آبیاری نوع بسته بندی: گالن ۲۰ لیتری