کود شوک

مصرف کود شوک | ۰۵ نکته برای اعمال کودشوک را به گیاهان!

مصرف کود شوک | 05 نکته برای اعمال کودشوک را به گیاهان!

مصرف کود شوک | کود شوک | دانستن نکاتی در مورد pH خاک. کود. هدف کود بهسازان کشت و میزان مصرف آن بسیار مهم است. اندازه گیری ها از خاک برای تعیین اندازه گیری فعالیت یون اسیدی (هیدروژن) نتیجه خاک انجام می شود. این pH خاک نامیده می شود که با استفاده از مقیاس لگاریتمی کود شوک پیدا می شود. این مقیاس به ۱۴ بخش تقسیم می شود که واحدهای pH نامیده می شوند. منطقه خنثی pH 7 است و از آنجا یکی از مقیاس بالا یا پایین می رود.

تاریخ۱۴۰۲.۰۳.۲۷
عنوان۰۵ نکته برای اعمال کودشوک را به گیاهان!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۵۰
زمان خوانش۰۰:۰۸:۵۰

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | محدوده مورد استفاده مقدار مصرف کود

کودشوک ۲ | دستور العمل ها و مصرف کودشوک

نواحی مختلف چگونه محدوده مورد استفاده مقدار مصرف کود شوک را تعیین میکند

 همه نواحی زیر ۷ محدوده اسیدی مقیاس (اسیدیتی) را برای کود شوک بهسازان کشت تعیین می کنند و تمام مقادیر بالای PH 7 سطح محدوده قلیایی را تعیین می کنند. فقدان یک یا دیگری برابر است با در دسترس بودن مواد مغذی گیاه. وقتی PH پایین می‌آید. حتی در ۵.۰. به این معنی است که فسفر با آهن خاک ترکیب می‌شود و برای گیاهان در دسترس نیست. که باعث کاهش موجودات فعال خاک می‌شود که تجزیه می‌شوند و همچنین توانایی حبوبات برای تثبیت سطح نیتروژن کاهش می‌یابد.

کودشوک | محدوده مورد استفاده مقدار مصرف کود

کودشوک | محدوده مورد استفاده مقدار مصرف کود
بهسازان کشت

کودشوک ۱ | محدوده مورد استفاده مقدار مصرف کود

موارد استفاده از مصرف کود شوک چگونه خواهد بود

بسیاری از مردم کودهایی مانند آبیاری خود اضافه می کنند و معتقدند که هر چه مصرف کود شوک بهسازان کشت را بالا ببرند. گیاه یا درخت سالم تر خواهد بود. اما اینطور نیست. غذای گیاهی و کود دو چیز متفاوت هستند. درست است که افزودن کود در دوزهای توصیه شده و صحیح برای داشتن عملکرد گل و شاخ و برگ سالم مثبت خواهد بود.

مضراتی برای استفاده بیش از حد در مصرف کود شوک

اما مصرف کود شوک بیش از حد در واقع مضر بوده و منجر به کاهش سلامت گیاه یا درخت و احتمالاً مرگ و میر و ایجاد گیاهی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری است. به باور organic-agri کوددهی بیش از حد همچنین می تواند منجر به افزایش هرس شود و همچنین باعث رشد بیش از حد گیاه یا درخت شود و آن را ضعیف تر و حساس تر به شکسته شدن در طوفان ها یا آسیب دیدن توسط دماهای سرد در فصل زمستان کند.

چه نکته ای را باید برای مصرف کود شوک در نظر گرفت

برای گیاهان یا درختانی که اخیراً به آنها اضافه شده است. باید تا بهار برای مصرف کود شوک صبر کنید و اگر در بهار کاشت کنید. قبل از افزودن کود. ۶ تا ۸ هفته از زمان کاشت صبر کنید. در نظر داشته باشید که کاشت ها یا نشاهای جدید در حالت شوک. تحت تنش هستند و به همین دلیل فقط باید با غلظت کم مصرف کود شوک organic-agri استفاده شود. برای یک گیاه یا درخت کوچک. یا گیاهی که از ظرفی به اندازه گالن می آید. فقط از ۱ قاشق چایخوری کود نیتروژن یا یک قاشق غذاخوری ۱۰-۱۰-۱۰ استفاده کنید. از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری برای درختچه ها یا درختان بزرگتر استفاده کنید.

نتیجه در مورد دستور العمل ها و مصرف کود شوک

هنگامی که گیاهان یا درختان از قبل ایجاد شده اند. مصرف کود شوک که استفاده می کنید باید مطابق دستورالعمل ها یا دستورالعمل های همراه کود باشد. خاک (بر اساس نتایج آزمایش شده). نوع گیاه یا درخت و سن آن و سرعت رشد چه در حال و چه در آینده باید مشخص شود تا مقدار و محلول صحیح کود مصرف شود. اگر هوا خشک است. یا اگر گیاه در شرایط خشکی رشد می کند. مقدار کود را کاهش دهید. اگر فصل مرطوب است. مقدار مصرف را به خصوص در خاک های شنی افزایش دهید. به یاد داشته باشید. مصرف کود شوک organic-agri به نیتروژن. فسفر و پتاسیم در خاک کمک می کند و یک غذای گیاهی نیست.

کودشوک | دستور العمل ها و مصرف کودشوک

کودشوک | دستور العمل ها و مصرف کودشوک
بهسازان کشت

کودشوک ۲ | دستور العمل ها و مصرف کودشوک

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کودهای شوک

۰۱ چه مدت طول می کشد تا  مصرف کود شوک برای حل آماده شود؟

کودهای مصنوعی اغلب آنی هستند. کودهای آلی معمولاً دو تا شش هفته طول می کشد تا در خاک تجزیه شوند.

۰۲ آیا می توانید گیاهان را با کود زیاد بسوزانید؟

مصرف کود شوک زیاد (بیش از حد یا زیاد) می تواند ریشه ها را بسوزاند یا خشک کند و در نهایت گیاه را بکشد. کود بیش از حد نیز می تواند برای محیط زیست مضر باشد. اما. کودها با ارائه عناصر ماکرو و ریز مغذی که سلامت و عملکرد گیاهان را افزایش می دهند. بسیار مفید هستند.

۰۳ چه مدت طول می کشد تا گیاه پس از سوختگی کود بهبود یابد؟

کود اضافی را حتما حذف کنید و کود اضافی را با آب بشویید. اگر خاک بیش از حد از مصرف کود شوک اشباع شده باشد. حتی ممکن است نیاز به کاشت مجدد در خاک جدید داشته باشید. اینکه گیاه شما چقدر طول می کشد تا بهبود یابد به گیاه بستگی دارد. بهبودی معمولاً چند هفته طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.