دسته‌بندی نشده

مشخصات و قیمت خرید خاک برگ با کیفیت

Flower soil

در سایت بهسازان کشت، خرید خاک برگ ، خاک گلدان، خاک کاکتوس، خاک گل و انواع بستر های آماده کشت  با کیفیت بالا و قیمت مناسب صورت می گیرد.

برای داشتن  یک گیاه زیبا به یک بستر ایده آل  برای رشد ریشه نیاز دارید. خاک گلدان باید بگونه ای باشد تا بتواند نیاز گیاه به آب و عناصر غذایی را به خوبی تامین کند. خاک برگ درترکیب با دیگر کودهای آلی برای کاشت گیاهان گلدانی بسیار مناسب است.

خاک برگ کود آلی است که از بقایای گیاهی و شاخ و برگ تولید می شود و به عنوان یک بستر ایده آل برای کاشت انواع گیاهان زینتی  مورد استفاده قرار می گیرد. شاخ و برگ گیاهان بر اثر فعالیت میکرو ارگانیسم ها  تجزیه می شود و به ذرات ریز تبدیل می شود که برای افزایش تخلخل  و سبک کردن خاک گلدان بسیار مناسب است.

نکته مهم: قبل از خرید خاک برگ حتماً از تجزیه کامل خاک برگ اطمینان حاصل کنید.

Leaf soil

خاک برگ چیست؟

خاک برگ از تجزیه شاخ و برگ خرد شده گیاهان  به دست می آید  این محصول می تواند بستر ایده آلی برای رشد ریشه فراهم کند در این بستر ریشه می‌تواند به راحتی در عمق خاک نفوذ کند و آب و عناصر غذایی را جذب کند. خاک باغچه و خاک زراعی به دلیل اینکه زهکشی مناسبی ندارد به تنهایی برای گیاهان زینتی و آپارتمانی مناسب نیست، به همین دلیل بهتر است با خاک برگ که وزن سبکی دارد مخلوط گردد، تا تهویه مناسبی برای ریشه فراهم شود.  خاک برگ فاقد مواد شیمیایی است و یک بستر کشت ارگانیک محسوب می شود. این محصول  بیشتر در ترکیب با دیگر کود های آلی به عنوان خاک گلدان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه  استفاده از خاک برگ

برای آماده کردن خاک گلدان ابتدا یک لایه سنگریزه برای ایجاد تهویه و زهکشی مناسب جهت خروج آب اضافی  در کف گلدان قرار دهید. سپس گیاه را داخل گلدان قرار دهید به گونه ای که طوقه ( محل اتصال ریشه به ساقه) پایین تر از لبه گلدان قرار گیرد. گلدان را از خاک برگ ترکیب با  خاک زراعی  مرغوب و کمپوست پر کنید. کمی آن را فشار دهید  تا گیاه به خوبی استقرار یابد  بعد از کاشت گیاه را آبیاری کنید تا تمام خاک گلدان مرطوب شود.

خاک برگ به دلیل اینکه از نظر عناصر غذایی  ضعیف می باشد به تنهایی نمی تواند به عنوان بستر کشت عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را تامین کند، به همین دلیل باید با خاک زراعی، کمپوست، ورمی کمپوست و پرلیت ترکیب شود.

در فروشگاههای کشاورزی خاک آماده گلدان با ترکیبهای مختلف از کمپوست، خاک برگ، ورمی کمپوست، پرلیت، کوکوپیت، پیت ماس و خاک  زراعی عرضه می شود. از فروشگاه کشاورزی بهسازان می توانید خاک برگ با کیفیت  تهیه کنید.

جهت اطلاع از قیمت خرید خاک برگ و خاک آماده گلدان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 0919166018

 

مشخصات خاک برگ با کیفیت

زمان خرید خاک برگ حتماً به چند نکات زیر توجه کنید.

1-خاک برگ خریداری شده  بدون بو  باشد

2- عاری از هر گونه بذر علف هرز باشد.

3-خاک برگ به خوبی تجزیه شده باشد.

4- خاک برگ با کیفیت رنگ تیره دارد.

5- از نظر وزنی بسیار سبک است

 

مزایای استفاده از کود برگ

  • افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت
  • کاهش مصرف آب
  • ایجاد زهکشی مناسب برای رشد بهتر ریشه
  • جلوگیری از به هم چسبیدگی ذرات خاک
  • کاهش آبشویی عناصر غذایی
  • سبک کردن خاک
  • افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش های محیطی
  • سازگاری با محیط زیست
  • صد در صد ارگانیک

Potting soil

روش تولید خاک برگ خانگی

برای تولید خاک برگ در حجم کم ابتدا در فصل پاییز برگ درختان را جمع آوری کنید. ترجیحاً  برگ های جمع آوری شده  رگبرگ ضخیم نداشته باشند و یا برگ گیاهان گوشتی نباشد. برگ ها به صورت لایه لایه داخل یک گودال  بر روی هم قرار دهید.  بعد از قرار دادن هر لایه،  مقداری آب برای مرطوب کردن بر روی برگها بپاشید.

برای افزایش سرعت تجزیه می توانید مقداری اوره نیز به آن اضافه کنید. به همین شکل چندین لایه ایجاد کنید تا ضخامت توده برگ افزایش یابد. بعد از مدتی برگ ها را زیر و رو کنید تا هوادهی توده به خوبی صورت گیرد با این کار شرایط برای فعالیت میکروارگانیسم ها  فراهم می شود. و به مرور برگ ها تجزیه می شود بعد از مدتی برگ ها پوسیده شده و به ذرات ریز تبدیل می شوند رنگ توده پس از تجزیه به قهوه ای تیره تغییر می یابد. خاک برگ تولید شده به این روش ممکن است حاوی بذر علف هرز، تخم حشرات و عامل بیماری زا باشد  قبل از استفاده ضدعفونی شود.

 

1-ضد عفونی کردن خاک گلدان

هرگاه به طور مداوم از یک خاک برای بستر گیاه زینتی خود استفاده کنید به دلیل محصور بودن فضای گلدان شرایط برای رشد انواع باکتری های بیماری زا عوامل قارچی و حشرات فراهم می گردد. به همین دلیل  برای  جلوگیری از خسارت آفات و بیماری ها  بهتر است خاک گلدان را ضدعفونی کنید. از روشهای مختلفی برای ضدعفونی خاک گلدان  می توانید استفاده کنید

 

2-استفاده از روش بخار

در این روش خاک را در یک کیسه یا ظرفی که فقط بخار از آن خارج می شود قرار دهید و مقداری آب به آن اضافه کنید. بر روی کیسه چند سوراخ ایجاد کرده و آن را در داخل یک تابه قرار دهید دما ی خاک نباید از 80 درجه سانتی گراد بالاتر رود. دمای خاک باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا، بذور علف هرز و آفات می گردد.

همچنین از فرگاز برای ضدعفونی کردن خاک می توانید استفاده کنید. دمای فر گاز خود را به۸۰  درجه سانتیگراد  برسانید و خاک را داخل یک ظرف مخصوص شیرینی پزی  به مدت ۳۰ دقیقه در داخل ف  قرار دهید

در این روش علاوه بر از بین رفتن عوامل بیماری زا به  دلیل حرارت بالا جمعیت میکروارگانیسم های مفید نیز کاهش می یابد بهتر است مدتی  قبل از استفاده خاک گلدان در جای مناسب نگهداری شود تا جمعیت میکروارگانیسم های مفید افزایش یابد

 

3- استفاده از سموم شیمیایی

زمانی که شرایط از نظر دما و رطوبت برای فعالیت عوامل بیماریزا فراهم باشد با ایجاد پوسیدگی ریشه، پوسیدگی بذر،  خشکیدگی و  پژمردگی بوته به گیاهان  خسارت وارد می کند و حتی ممکن است گیاه را از بین ببرد.  یکی از راه‌هایی که می‌توان با عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی مبارزه کرد استفاده از سموم قارچ کش  و باکتری کش است. بنومیل و متالاکسیل میتواند در کنترل برخی از این بیماری ها موثر باشد حتماً قبل از استفاده  قارچ کش ها ازکارشناسان مجرب  مشاوره  بگیرید.

 

خاک برگ برای چه گیاهانی مناسب است؟

خاک برگ بیشتر برای گلهای آپارتمانی و زینتی که به خاک سبکی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر مصرف خانگی دارد. برخی گیاهان زینتی مثل کاکتوس به رطوبت بالا حساس هستند برای آماده کردن خاک کاکتوس به مقدار کمی خاک برگ نیاز است اگر درصد خاک برگ خاک کاکتوس زیاد باشد به دلیل جذب رطوبت بالایی که دارد کاکتوس دچار پوسیدگی می شود. از خاک برگ نیز برای سبک کردن خاک باغچه مورد استفاده قرار می گیرد.

خاک برگ برای درختان میوه

استفاده از خاک برگ برای درختان میوه در صورتی که به خوبی فراوری شده باشد با هدف افزایش تخلخل خاک و افزایش ماده الی خاک قابل استفاده است خاکبرگ عناصر غذایی کمتری نسبت به کمپوست و ورمی کمپوست دامی دارد بهتر است در ترکیب خاکبرگ از کود کمپوست و ورمی کمپوست هم استفاده شود

خاک برگ مورد استفاده برای درختان ثمری هر دو سال یکبار تکرار شود خاک برگی که به خوبی فراوری نشده باشد باعث الودگی ریشه درختان به بیماری های قارچی و افات می گردد خاکبرگ بهسازان از برگ بلوط تهیه شده و کیفیت بالایی دارد

خاک برگ برای درختان زینتی

درختان زینتی  که در گلدان قرار دارند حتما از کود برگ برای سبک کردن خاک و  افزایش زهکشی استفاده کنید ریشه درختان زینتی در گلدان محصور شده و در صورتی که بستر ریشه تهویه مناسب نداشته باشد ریشه  به بیماری قارچی الوده می شود  اغلب درختان زینتی  به خاک سبک نیاز دارند ترکیب کود برگ، ورمی کمپوست و پرلیت  می تواند گزینه مناسبی باشد در صورتی که بخواهید میزان تهویه و سبکی خاک را افزایش دهید می توانید از سبوس به مقدار کم در ترکیب ذکر شده استفاده کنید ریشه برخی گیاهان زینتی به بیماری های قارچی حساس هستند قبل از خرید خاکبرگ برای گیاهان زینتی خود بایستی از ضدعفونی کود برگ خریداری شده مطمئن شوید.

خاک برگ برای کاکتوس

کاکتوس یکی از گیاهانی است که به خاک خیلی سبک با زهکشی مناسب نیاز دارد ترکیب ماسه شیرین خاکبرگ، پیت ماس و پرلیت میتواند ترکیبی مناسبی برای کاکتوس باشد خاکبرگ بخشی از نیاز غذایی کاکتوس را تامین می کند

 

خاک برگ برای گلدان

خاک مناسب برای رشد گیاهان زینتی یکسان نیست و هر گیاه یک نوع خاک را می پسندد اما اغلب گیاهان زینتی مثل سانسوریا پتوس زاموفیلیا  فیکوس دیفن باخیا  که در گلدان کشت شده اند به خاک سبک با زهکشی بالا نیاز دارند قطعا یکی از ترکیبات اصلی خاک گلدان خاکبرگ است خاکبرگ پیت ماس، ورمی کمپوست، کوکوپیت و خاک باغچه با نسبت های مختلف می تواند ترکیب مناسبی برای گلدان باشد فاکتوری که برای خاک گلدان بسیار اهمیت دارد استفاده از ترکیباتی مثل خاک برگ و پرلیت برای ایجاد تهویه مناسب برای ریشه است

خاک برگ برای باغچه

در باغچه کشت های مختلفی مثل سبزی و صیفی، گل های فصلی، درختان مثمر و درخچه های زینتی کشت می شود خاک های رسی و سنگین مناسب باغچه نیست افرادی که خاک برای باغچه خریداری می کنند اگر به کیفیت خاک خریداری شده توجه نکنید  در اینده رشد گیاه با مشکل مواجه می شود استفاده از خاک شور یا آهکی رشد گیاه را متوقف می کند و یا خاک های رسی باعث افزایش بیماری های قارچی می شود خاک با بافت  لومی و ترکیب با خاک برگ یا ورمی کمپوست به نسبت 30 درصد می تواند ترکیب مناسبی برای اغلب گیاهان باشد.

خاک مناسب برای کاشت  بذر گیاهان زینتی

برای تهیه یک بستر مناسب برای کاشت بذر گیاهان زینتی می توانید  یک واحد ماسه، دو واحد کوکوپیت،  یک واحد پیت ماس و یک واحد خاک برگ کاملا تجزیه شده ترکیب کنید  این ترکیب  مناسب کاشت  بذور گیاهان زینتی  است. بستری که برای کاشت بذر تهیه می کنید باید PH و EC آن در حد استاندار باشد و بتواند رطوبت را به خوبی در خود ذخیره کند.

Flower soil

بهترین ترکیب خاک برای گیاهان  آپارتمانی

خاکی که برای گیاهان آپارتمانی آماده می کنید لازم است زهکشی مناسبی داشته باشد یعنی آب اضافه بلافاصله بعد از آبیاری از زیر گلدان خارج شود. ترکیب ماسه و خاک برگ می تواند زهکشی مناسبی ایجاد کند این ترکیب به تنهایی نمی تواند عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را تامین کند برای تامین عناصر غذایی ماکرو و میکرو می توانید از برگ پوسیده، کود دامی پوسیده، کمپوست یا ورمی کمپوست  و پیت ماس برای خاک گلدان استفاده کنید. پس با ترکیب ماسه، خاک برگ، کمپوست یا ورمی کمپوست  و خاک باغچه به نسبت مساوی می توانید بستر ایده الی داشته باشید. در این بستر ریشه به راحتی توسعه می یابد و جذب آب و عناصر غذایی به راحتی انجام می شود.

ترکیب دیگری که می‌تواند مناسب انواع گیاهان زینتی به جز گیاهان گوشتی باشد یک واحد کوکوپیت یک واحد پرلیت یک واحد پیت ماس و یک واحد خاک برگ است. خاکی که چسبندگی زیادی دارد برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست چسبندگی زیاد نشان می دهد که خاک بستر درصد رس بالایی دارد و چون زهکشی مناسبی ندارد ریشه گیاه در این بستر دچار خفگی می شود.

 

آشنایی با برخی از بستر های کشت

تنوع بستر کشت در بازار بسیار زیاد است و هر بستر خصوصیات مخصوص به خود را دارد که برای تهیه یک بسترایده ال به تنهایی کارایی ندارد. برخی از بستر ها تامین کننده عناصر غذایی هستند و برخی دیگر باعث سبکی بستر می شوند.  به برخی از این بستر ها به طور خلاصه اشاره شده است

 

پیت ماس:

پیت ماس  یک بستر غنی از مواد آلی و معدنی است که از تجزیه جلبکها و خزه ها به دست می آید . پیت ماس نمی‌تواند به تنهایی به عنوان بستر کشت مورد استفاده قرار گیرد این بستر در ترکیب با سایر بستر ها قابل استفاده است.

Pete Moss

ماسه:

ماسه از ترکیب ماسه بادی و سنگریزه ( شن نخودی)  به دست می آید. ماسه بادی ذرات ریز تری نسبت به سنگ ریزه دارد و بیشتر در ترکیب  بستر کشت گیاهان گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. . ممکن است ماسه های خریداری شده EC بالایی داشته باشند. حتماً قبل از استفاده شسته شود تا EC آن کاهش یابد.

Sand

پرلیت:

پرلیت در اندازه های مختلف وجود دارد این بستر کشت شبیه به پوکه معدنی است و عناصر غذایی خاصی ندارد. این محصول بیشتر برای سبک کردن خاک گل و افزایش تهویه بستر مورد استفاده قرار می گیرد پلیت جذب رطوبت بالایی دارد و مانع از خروج رطوبت از بستر می شود.

Perlite

 کوکوپیت:

کوکوپیت یک بستر ایده ال برای انواع گیاهان زینتی است که در تولید نشاء هم از آن استفاده می شود. این محصول از الیاف پوست نارگیل تولید می شود  کوکوپیت یک محصول وارداتی است و بیشتر در کشور سریلانکا و هند تولید می شود.  در سال های اخیر با تلاش تولید کنندگان کود های آلی کوکوپیت ایرانی هم در داخل کشور با کیفیت های مختلف تولید شده است کوکوپیت معمولاً به صورت قالبی است و جذب رطوبت بالایی دارد کوکوپیت عناصر غذایی خاصی ندارد و بیشتر  با هدف سبک کردن بستر و جذب و نگهداری رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد  هرچه بستر  ریشه سبک تر باشد نفوذ ریشه در بستر سریعتر و راحت تر انجام می شود.

CocoPit

کمپوست:

کمپوست یکی دیگر از انواع بسترهای کشت است که از طریق تجزیه بقایای گیاهی و دامی تولید می شود در تولید کود کمپوست می توان  از بقایای گیاهی، کود حیوانی، کودگاوی، کود مرغی، زباله شهری، ضایعات میوه و تره‌بار و ضایعات کارخانجات چوب استفاده کرد. در طی فرایند کمپوستینگ مواد اولیه  توسط میکروارگانیسم ها تجزیه می گردد زمانی که کمپوستینگ به خوبی انجام شود  بستر تولید شده فاقد هرگونه آلودگی است.

کمپوست با کیفیت  دارای رنگ تیره و ذرات ریزی است. نکته مهم اینکه در تهیه خاک گلدان به هیچ وجه از کمپوست زباله شهری استفاده نکنید، کمپوست زباله شهری به دلیل وجود آلودگی و خرده شیشه مناسب کشاورزی و فضای سبز نیست.  برگ پوسیده، کمپوست گیاهی، دامی و ورمی کمپوست  در صورتیکه فرایند کمپوستینگ به خوبی انجام شده باشد  برای ترکیب با بستر کشت مناسب است.

compost

ورمی کمپوست:

در فرایند تولید کود ورمی کمپوست مواد اولیه با یک نوع کرم به نام ایزینیا فتیدا  تجزیه می شود. مواد اولیه پس از تغذیه توسط کرم  با ترشحات دستگاه گوارش  کرم ترکیب شده و به کودی غنی از عناصر غذایی تبدیل می شود. ورمی کمپوست از لحاظ عناصر غذایی کیفیت بالاتری نسبت به کمپوست  دارد.

 

بهترین ترکیب خاک برای گیاهان گوشتی

بسترهای آماده زیادی با کیفیت های مختلف برای انواع گیاهان زینتی  در بازار عرضه می‌شود.  اگر تعداد گل و گیاه شما زیاد است و نیاز به حجم بالای بستر کشت دارید، می توانید ترکیبات مختلف را جداگانه خریداری کنید و با نسبت های مناسب ترکیب کنید تا یک ترکیب  مناسب برای پرورش گل و گیاه خود داشته باشید. باید توجه داشته باشید که بستری که تهیه می کنید با حجم ریشه و نیاز غذایی گیاه شما  متناسب باشد. از وظایف مهم یک بستر، رشد و توسعه ریشه و تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه می باشد.

گیاهان گوشتی  مثل  کاکتوس  ریشه زیادی تولید نمی کند.  این نوع گیاهان به خاکی با زهکشی بالا نیاز دارند. بستر ریشه برای این گیاهان باید به گونه ای باشد که آب اضافی را در خود نگه ندارد. این گیاهان به بستر غنی نیاز ندارند.

ترکیب های مختلفی برای گیاهان گوشتی وجود دارد یکی از ترکیباتی که بیشتر استفاده می شود به نسبت 70 درصد ماسه، 10 درصد خاکبرگ، 10 درصد ورمی کمپوست و 10 درصد پیت ماس است، ورمی کمپوست و پیت ماس به راحتی می توانند عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را تامین کنند. ماسه زهکشی مناسبی ایجاد می کند.  خاک برگ نیز باعث سبکی بیشتر بستر می شود این ترکیب برای گیاهان گوشتی مثل کاکتوس بسیار مناسب است.

ترکیب دیگری که اغلب تولیدکننده گان  گیاهان گوشتی مورد استفاده قرار می دهند ترکیب یک واحد ماسه بادی یک واحد سنگریزه و نصف واحد خاک برگ و پیت ماس است

 

خصوصیات یک خاک برگ با کیفیت

در زمان خرید خاک برگ با بررسی برخی از خصوصیات ظاهری آن می توان به کیفیت کود برگ پی برد. خاک برگ با کیفیت چسبندگی کمی دارد. ذرات آن ریز است، رنگ قهوه ای تیره  دارد،  همچنین ظرفیت نگهداری رطوبت بالایی دارد و از نظر وزنی بسیار سبک است.

قبل از خرید خاک برگ جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید

تلفن تماس: 09179166018

 

مشخصات خاک برگ  فروشگاه بهسازان

نوع جنس: جامد

تولید شده ازمواد : ارگانیک

نموارد مصرف: خاک گلدان و بستر کشت گیاهان آپارتمانی و زینتی

عملکرد اصلی: تغذیه و بستر کشت

بو: ندارد

ظرفیت نگهداری آب: بالا

بذر علف هرز: ندارد

عامل بیماریزا: ندارد

تخم حشرات: ندارد

نوع بسته بندی: 5 و 8 لیتری، 25 کیلویی

وزن: سبک

رنگ: قهوه ای تیره

نوع محصول: شاخ و برگ تجزیه شده

مواد شیمیایی: ندارد

قابل ارسال به سراسر کشور

حداقل سفارش: 500 کیلو

 

خرید خاک برگ با کیفیت

خرید خاک برگ با کیفیت از دغدغه های تولید کنندگان گل و گیاه است. شرکت بهسازان تلاش دارد تا با تجربه چندین ساله خود در زمینه کود های آلی، خاک برگی با کیفیت بالا برای شما پرورش دهندگان گل و گیاه تهیه و ارسال کند.

خرید خاک برگ سبک و کاملاً استریل شده با قیمت مناسب و کیفیت بالا: مناسب انواع گیاهان آپارتمانی و زینتی

تلفن تماس: 09179166018

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.