کود مرغی

کود مرغ فله

کود مرغ فله

خرید کود مرغ فله با کیفیت و خالص یکی از دغدغه های مهم کشاورزان است متاسفانه در سال های اخیر برخی از سود جویان و دلالان فرصت طلب با مخلوط کردن ماسه، کمپوست برگشتی و کمپوست زباله به کود مرغ ضرر زیادی را به کشاورزان عزیز وارد می کنند.  قبل از خرید کود مرغ  از کیفیت آن مطمئن شوید. شرکت بهسازان کشت بزرگترین تامین کننده کود مرغ فله  کود کمپوست و ورمی کمپوست است و تلاش دارد باکیفیت ترین کود های موجود در بازار را به دست کشاورزان عزیز برساند.

مشخصات کود مرغی فله شرکت بهسازان

 خلوص  100 درصد

کود مرغ فله سالنی و قفسی کاملا خشک

 بارگیری مستقیم از سالن  مرغداری

ارسال به سراسر کشور

حداقل سفارش ده تن

کود مرغ فله

مزایای استفاده از کود مرغی فله

از سال های دور استفاده از کودهای آلی مثل کود مرغی کود گاوی وگوسفندی مورد توجه صیفی کاران و باغداران بوده است. با توجه به مضرات استفاده از کودهای شیمیایی و خسارتی که بافت و ساختار شیمیایی خاک وارد می کند استفاده اصولی و درست از کود مرغ باعث بهبود شرایط خاک شده و حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد.

 از دیگر مزایای کود های مرغی حلالیت بالای آن نسبت به کود های گاوی و گوسفندی است. کود مرغی سالنی و قفسی همچنین درصد عناصر غذایی ماکرو و میکرو آن خصوصا نیتروژن و فسفر بالاتر از کودهای دامی است همین ویژگی باعث شده تا در اوایل فصل رشد بوته ها به سرعت سطح برگ خود را افزایش داد و برای ورود به مرحله زایشی آماده می شود.

یکی دیگر از مزایای کود مرغی پودر قفسی و سالنی خاصیت اصلاح کنندگی خاک آن است استفاده از کود های آلی مثل کود مرغی فله، کود کمپوست کود گاوی و کود ورمی کمپوست باعث اصلاح فیزیکی و شیمیایی خاک می گردد استفاده بی رویه از کود های شیمیایی علاوه بر هزینه بالای آن ساختار خاک را تخریب می کند. میزان کیفیت کود مرغ پودر در مقایسه با کود های پلیت مرغی از نظر ظاهر به راحتی قابل تشخیص است. کود مرغ در صورتی که به خوبی فراوری   و آلودگی های قارچی آن حذف شده باشد می توان به جرات گفت یکی از بهتربن و غنی ترین کود های آلی است که کشاورز می تواند از آن بهره کافی را ببرد. در بین کودهای مختلف دامی کود مرغ  سرعت جذب بالاتری دارد و به همین دلیل اثر گذاری بیشتری نیز دارد. از این رو در بین کشاورزان مورد استقبال قرار می گیرد.

انواع کود مرغ

 کود مرغ بسته به نوع مرغ و خوراک کیفیت  متفاوتی دارند کود های مرغی موجود در بازار بیشتر از نوع کود مرغی گوشتی، قفسی و پولت است از نظر کیفیت نیز متفاوت هستند متاسفانه برخی افراد سود جو کود مرغی را با ماسه، کود دامی، کمپوست برگشتی قارچ ترکیب می کنندو به عناون کود مرغی خالص و پوسیده  برای کشاورز ارسال می کنند این موضوع ضرر زیادی را به کشتورز تحمیل می کند. حتما قبل از خرید از کیفیت و خلوص کود مرغی خریداری شده مطمئن شوید شرکت بهسازان تمام تلاش خود را می کند تا کود مرغی خشک و خالص را برای کشاورزان عزیز تامین کند.

کود مرغی قفسی

 کود مرغ یکی از غنی ترین کود های آلی است که همیشه مورد استقبال کشاورزان خصوصا صیفی کاران و پسته کاران قرار گرفته است می توان گفت این کود از با ارزش ترین کود های آلی است نکته مهم در مورد خرید کود دامی اینکه هرچه حیوان کوچکتر باشد کود آن نیز با کیفیت تر است کود مرغ علاوه بر تامین عناصر غذایی مورد نیاز گیاه باعث افزایش ماده آلی خاک می شود استفاده از این کود باعث افزایش عملکرد و افزایش تناژ محصول می شود. کود مرغی گوشتی و قفسی می تواند بخشی از نیاز از گیاه به عناصر نیتروژن ، پتاسیم، فسفر، آهن، منیزیم، روی و… را تامین کند.

برخلاف تصور اکثر کشاورزان کود مرغ سالنی و قفسی از نظر عناصر غذایی تفاوت زیادی ندارد از نظر رطوبت و نوع بستر متفاوت هستند   کود مرغی قفسی رطوبت بیشتری نسبت به کود مرغ سالنی دارد

کود مرغ سالنی

کود مرغ سالنی از کود بستر مرغ سالنی به دست می آید.  در بستر مرغ سالنی از آهک و پوشال، رول کاغذی یا خاک اره  استفاده می شود  به همین دلیل کود مرغ گوشتی  خلوص کمتری نسبت به کود مرغ قفسی دارد. درصورتی که قصد خرید کود مرغی را دارید کود مرغ قفسی خشک و خالص کیفیت بهتری نسبت به کود مرغ سالنی دارد.

کود مرغ مایع

یکی از روش های استفاده از کود مرغ استفاده از کود مرغ مایع  است این کود در بین کشاورزان بسیار پر طرفدار است کود مرغ مایع از املاح تولید می شود این کود نیتروژن بالایی دارد و برای ابتدای فصل رشد قابل استفاده است در صورتی که کیفیت خوبی داشته باشد در رشد رویشی بوته و نهال تاثیر خوبی دارد

کود مرغ سالنی

بهترین زمان خرید کود مرغی فله

 عرضه و تقاضا یکی فاکتور های مهم  و تاثیرگذار بر روی قیمت کود مرغی فله است زمانی که تقاضا پایین باشد کود مرغ قیمت پایین تری دارد اواخر خرداد تا اواخر شهریور با رکود بازار مواجه هستیم موضوع مهم دیگر اینکه در فصل تابستان کود های دامی رطوبت پایین تری دارند بنابراین فصل تابستان بهترین زمان برای خرید کود مرغ  و دامی می باشد نکته دیگر اینکه خرید کود مرغ در این فصل فرصت کافی برای پوسانیدن کود خریداری شده را دارید. با پوسانیدن کود مرغ گاز آمونیاک موجود در کود خارج شده و آلودگی ها نیز حذف می گردد.

کود مرغ فله برای چه گیاهانی مناسب است

کود مرغی فله با کیفیت برای همه گیاهان زراعی و باغی قابل استفاده است استفاده از گیاهان زراعی برای باغات باعث اصلاح خاک و تامین بخشی از عناصر غذایی ماکرو و میکرو می گردد کود مرغی حلالیت بالاتری نسبت به کود دامی دارد به همین دلیل جذب آن سریع تر است بیشتر کود مرغی مورد استفاده در سال اول جذب گیاه می گردد در باغات بهتر است استفاده بیش از حد از کود مرغی در باغات علاوه بر آلودگی باعث ریشه سوزی درختان می گردد.

کود مرغی فله برای یونجه

یونجه یکی از گیاهانی است که به رشد رویشی زیاد نیاز دارد تامین نیتروژن و فسفر برای یونجه بسیار ضروری است فسفر باعث افزایش رشد ریشه شده و  نیتروژن موجود در کود مرغی نیز رشد بوته را افزایش می دهد.

کود مرغی مناسب برای هندوانه

 کود مرغی برای کشت، ریشه، ساقه و سطح برگ هندوانه را افزایش داده و بوته زودتر به مرحله گل دهی می رسد.کود مرغی فله عناصر غذایی نیتروژن، پتاسیم و فسفر را  برای بوته های هندوانه تامین می کند سرعت جذب بالای این کود رشد یوته ها را به خوبی افزایش می دهد

اغلب هندوانه کاران از کود مرغی به عنوان کود زیر کشت استفاده می کنند متاسفانه برخی از کشاورزان در مصرف این کود زیاده روی می کنند هندوانه به بوته میری و پوسیدگی ریشه بسیار حساس است استفاده بیش از حد از کود مرغی در هندوانه باعث آلوده شدن بوته ها شده و خسارت سنگینی را به کشاورزان تحمیل میکند عناصر غذایی موجود در کود مرغ باعث افزایش رشد بوته ها شده و یطح برگ را به خوبی افزایش می دهد.

کود مرغ فله

اثر مصرف کود مرغی فله در گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که به دلیل عملکرد بالا به کود بیشتری نیاز دارد استفاده از کود مرغ پودر به عنوان کود زیر کشت به تامین بخشی از نیاز گوجه به عناصر غذایی کمک می کند مصرف  کود مرغی سالنی خشک برای گوجه فرنگی گزینه مناسبی برای کود های زیر کشت است به شرطی که کود مرغی کاملا پوسیده باشد و به مقدار کم استفاده شود . گوجه یکی از گیاهانی است که به شدت به بیماری پوسیدگی ریشه بسیار حساس بوده و در صورت استفاده از کود مرغی تازه و به مقدار زیاد بوته های گوجه دچار آلودگی می شوند

علاوه بر کود مرغی به کود های شیمیایی در طول فصل رشد نیاز است یکی از کود هایی که در طول فصل رشد می تواند نیاز گیاه را به خوبی تامین کند کود شوک ده ایکس است. کود شوک ده ایکس  یک کود کاملی است که بیش از ده عنصر غذایی را تامین می کند استفاده از این کود در ابتدای فصل رشد رشد بوته ها را به سرعت افزایش می دهد

 کود مرغی مناسب سیب زمینی

اغلب سیب زمینی کاران از کود های آلی برای افزایش حاصلخیزی خاک استفاده می کنند سیب زمینی گیاهی است که به   بیماری های قارچی حساس یوده و در صورت آلوده بودن بذر یا کود مزرعه دچار خسارت شده و عملکرد به شدت کاهش می یابد بیماری های قارچی و باکتریایی مثل اسکپ، پوسیدگی ریشه، رایزوکتونیا، از طریق کود های دامی و مرغی آلوده انتقال پیدا می کنند در زراعت های حساس یه آلودگی مثل سیب زمینی بهتر است از کود مرغی پوسیده استفاده شود

نحوه مصرف کود مرغ پودر در درختان

کود مرغ گوشتی و قفسی برای انواع درختان قابل استفاده است کود مرغ بایستی به صورت چالکود یا کانال کود در فصل زمستان مورد استفاده قرار گیرد یک سوم انتهایی سایه انداز بهترین مکان برای چالکود زمستانه است استفاده از کود دامی پوسیده در ترکیب با کود مرغی به نسبت ۳۰ درصد کود مرغی و ۸۰ درصد کود گاوی پوسیده ترکیب بسیار مناسبی برای چالکود درختان است. توصیه می شود درختان حساس به شوری از کود مرغی کمتری استفاده شود.

کود مرغی مناسب پسته

هر ساله پسته کاران از کود مرغی فله برای باغات پسته استفاده می کنند پسته از درختان مقاوم به شوری است و شوری بالا را نیز تحمل می کند به همین دلیل ای سی بالای کود مرغی تاثیر منفی روی درختان پسته ندارد اگر خاک محل کاشت پسته ای سی بالایی دارد یا با درختان پسته با آب شور آبیاری می شوند در مصرف کود مرغ احتیاط لازم را داشته باشید استفاده بیش از حد و هر ساله باعث شور شدن خاک شده و به مرور ریشه تحت تنش شوری قرار می گیرد.

تاثیر استفاده از کود مرغی در کاشت نهال

نهال به تنش های محیطی بسیار حساس است و تنش شوری خشکی بیماری ها به شدت بر روی رشد نهال تاثیر منفی دارد کود مرغ به دلیل داشتن گاز آمونیاک و شوری بالا به هیچ وجه برای کاشت نهال توصیه نمی شود بهتر است به جای  استفاده از کود مرغی از کود ورمی کمپوست یا کمپوست استفاده کنید.

کود مرغی گوشتی

خرید کود مرغی فله

خرید کود مرغ با کیفیت و خالص از دغدغه های مهم  کشاورزان است خرید کود مرغ پودری از افراد مطمئن و قابل اعتماد ضروری می باشد حتما قبل از خرید  از کیفیت آن مطمئن شود اگر قصد خرید تناژ بالای کود مرغ را دارید حتماً از محل بارگیری کود مرغ دیدن کنید  شرکت بهسازان کشت این امکان را به شما می دهد تا قبل از خرید از محل بارگیری بازدید داشته باشید نکته مهم اینکه کود خریداری شده ازشرکت یهسازان کشت  از درب مرغداری بارگیری می شود شرکت بهسازان برا تامین کود مرغ با کیفیت هر ساله با مرغداران سراسر کشور  قرار داد دارد تا بتواند از نقاط مختلف کشور کود مرغ را از درب مرغداری برای کشاورزان عزیز ارسال کند تلاش داریم کود مرغ پودری را  از نزدیکترین محل برای شما عزیزان ارسال کنیم تا کمترین هزینه کمتری را متحمل شوید

از مزایای خرید کود مرغ پودری از شرکت بهسازان کشت ارسال از نزدیک ترین مرغداری، بارگیری از درب مرغداری، ارسال در اولین فرصت و خلوص ۱۰۰ درصدی می باشد حداقل میزان فروش کود مرغ پودر ۱۰ تن می باشد جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان شرکت تماس بگیرید. بارگیری کود مرغ فله از اصفهان، فارس، قزوین، گیلان، مازندران، قم، همدان، خوزستان، یزد، و … می باشد.

قیمت کود مرغی فله سالنی و قفسی

قیمت کود مرغ سالنی و قفسی در طول سال متغییر می باشد در فصل پاییز ، زمستان تا اواخر  بهار به دلیل اینکه تقاضا برای این نوع کود بالاست به طبع قیمت بالاتری نیز دارد معمولا کود مرغ سالنی به دلیل تقاضای بیشتر قیمت بالاتری نسبت به کود مرغ قفسی دارد   قیمت کود مرغ همچنین به برخی فاکتورهای دیگر از قبیل حجم خرید، کیفیت، رطوبت، بستگی دارد.  تورم موجود در بازار نیز از فاکتور های موثر بر قیمت کود مرغ است با افزایش تورم هزینه های تولید مرغداری ها افزایش یافته و مرغدارن کود های مرغی را با قیمت بالاتری عرضه می کنند.

 کود مرغ گوشتی مناسب انواع سبزی و صیفی، گیاهان گلخانه ای، هندوانه، گوجه، هویج، شمام، ذرت، باغات پسته و..

ارسال به  نقاط مختلف کشور  فارس اصفهان قم تهران  همدان  کرمان هرمزگان  مشهد یزد تبریز خوزستان و …

جهت اطلاع از قیمت خرید کود مرغ درب مرغداری با ما تماس بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.