دسته‌بندی نشده

بذر پیاز و چگونه ۱بستر مناسب برای کشت #پیاز فراهم کنیم؟

کاشت- بذر پیاز- ارگانیک اگری

بذر پیاز قبل از شروع کاشت پیاز، باید خاک و مواد مورد نیاز خود را آماده کنید. خاک را باید کشت و زهکشی کرد و از علف های هرز پاک کرد. کوددهی مناسب به رشد گیاه کمک می کند. شما همچنین باید به دست آورید: می توانید بذر پیاز را مستقیماً در زمین بکارید، اما جوانه زدن پیازها در ابتدا در زیر مالچ آسان تر است. برای این کار گلدان را با فاصله حدود ۵ سانتی متر از بالا با خاک گلدان پر کنید و مقداری بذر فلفل در آن بپاشید.

این گلدان ها را در دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید و در جایی قرار دهید که نور طبیعی یا مصنوعی ارگانیک اگری کافی دریافت می کنند.

فهرست عناوین

نهال پیاز به ۵ سانتی متر رسید، آماده کاشت در زمین است.

پیاز برای رشد مناسب به مقدار مناسب آب نیاز دارد.

هنگامی که برگ های پیاز شروع به زرد شدن و افتادگی می‌کنند

می‌توانید بذر پیاز را مستقیماً در زمین بکارید و نگران نباشید

پاسخ سوالات متداول خود را در رابطه با مطالب بالا بخوانید

فهرست تصاویر

پیاز ۱کاشت

پیاز ۲ برداشت

نهال پیاز به ۵ سانتی متر رسید، آماده کاشت در زمین است.

شیارهای عمیق به فاصله ۲۰ سانتی متر از هم حفر کنید و هر بوته را به عمق حدود ۵ سانتی متر در پایین شیار قرار دهید. سپس شیار را به خوبی با خاک و آب بپوشانید تا خطر شوک به حداقل برسد. پس از کاشت پیاز در زمین، در صورت لزوم می توان آن را کود داد. در ادامه پیاز ۱کاشت را ببیند.

عنوانبذر پیاز
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۰۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۰ دقیقه

دانه‌های پیاز را می‌توان مستقیماً در یک تکه سبزیجات باغچه در زمین کاشت. توصیه می شود بذرها را در عمق حداکثر ۱.۵ سانتی متری بکارید – هر چه عمیق تر باشد و آنها جوانه نزنند. دانه ها باید به طور یکنواخت در تمام سطح خاک ارگانیک اگری پخش شوند، سپس با یک لایه نازک خاک پوشانده شوند. هنگامی که نهال ها به اندازه کافی بزرگ شدند (تقریباً ۵ سانتی متر)، آنها را به گونه ای پیوند بزنید که فاصله بین بذر پیاز برای رشد مطلوب ۲۰ سانتی متر باشد.

پیاز برای رشد مناسب به مقدار مناسب آب نیاز دارد.

در حالی که ریشه ها عمیق هستند، باید سطح رطوبت خاک و آب را مطابق با آن کنترل کنید. اگر خاک خیلی خشک باشد، ممکن است پیاز پژمرده شود. از سوی دیگر، آب بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ریشه و پیاز شود. در ادامه پیاز ۲ برداشت را ببیند.

همچنین باید هر گونه علف های هرزی را که در اطراف بذر پیاز رشد می کند حذف کنید. این به گیاهان هوادهی خوبی می دهد و رشد آنها را تقویت می کند. علاوه بر این، برگ های مرده باید کشیده شوند تا گیاه ارگانیک اگری بتواند پیازهای سالمی را ایجاد کند.

کاشت- بذر پیاز- ارگانیک اگری

کاشت- بذر پیاز- ارگانیک اگری

پیاز ۱کاشت

هنگامی که برگ های پیاز شروع به زرد شدن و افتادگی می‌کنند

این نشان می دهد که پیازها آماده برداشت هستند. آنها را با بیل بیرون بیاورید و مراقب باشید آسیبی به آنها وارد نشود. پس از برداشت می توانید بذر پیاز را دور از نور مستقیم و در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. همچنین می توانید آنها را خشک کرده و بعداً بخورید.

کاشت پیاز organic-agri.ir در باغچه نسبتاً ساده است و زمان زیادی نمی برد. با این حال، این نیاز به آماده سازی و نگهداری منظم دارد. از هر روشی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که خاک به درستی آماده شده است و به گیاهان نور و آب کافی داده می شود. این مراحل را دنبال کنید و برداشتی دلچسب و خوشمزه بذر پیاز خواهید داشت.

کاشت- بذر پیاز- ارگانیک اگری

کاشت- بذر پیاز- ارگانیک اگری

پیاز ۲ برداشت

می‌توانید بذر پیاز را مستقیماً در زمین بکارید و نگران نباشید

، اما جوانه زدن پیازها در ابتدا در زیر مالچ آسان تر است. برای این کار گلدان را با فاصله حدود ۵ سانتی متر از بالا با خاک گلدان پر کنید و مقداری دانه در آن بپاشید. این گلدان ها را در دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید و در جایی قرار دهید که نور طبیعی یا مصنوعی کافی دریافت می کنند. بذر فلفل را به طور مرتب آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند.

پس از اینکه نهال پیاز organic-agri.ir به ۵ سانتی متر رسید، آماده کاشت در زمین است. شیارهای عمیق به فاصله ۲۰ سانتی متر از هم حفر کنید و هر بوته را به عمق حدود ۵ سانتی متر در پایین شیار قرار دهید. سپس شیار را به خوبی با خاک و آب بپوشانید تا خطر شوک به حداقل برسد. پس از کاشت بذر فلفل در زمین، در صورت لزوم می توان آن را کود داد.

دانه‌های پیاز را می‌توان مستقیماً در یک تکه سبزیجات باغچه در زمین کاشت. توصیه می شود بذرها را در عمق حداکثر ۱.۵ سانتی متری بکارید – هر چه عمیق تر باشد و آنها جوانه نزنند. دانه ها organic-agri.ir  باید به طور یکنواخت در تمام سطح خاک پخش شوند، سپس با یک لایه نازک خاک پوشانده شوند. هنگامی که نهال ها به اندازه کافی بزرگ شدند (تقریباً ۵ سانتی متر)، بذر فلفل را به گونه ای پیوند بزنید که فاصله بین نهال ها برای رشد مطلوب ۲۰ سانتی متر باشد.

پاسخ سوالات متداول خود را در رابطه با مطالب بالا بخوانید

۱- چه مقدار پیاز برای رشد مناسب به مقدار مناسب آب نیاز دارد؟

در حالی که ریشه ها عمیق هستند، باید سطح رطوبت خاک و آب را مطابق با آن کنترل کنید. اگر خاک خیلی خشک باشد، ممکن است پیاز پژمرده شود. از سوی دیگر، آب بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ریشه و پیاز بذر فلفل شود.

۲- چگونه پیاز را برداشت و نگهداری کنیم؟
هنگامی که برگ های پیاز شروع به زرد شدن و افتادگی می کنند، این نشان می دهد که پیازها آماده برداشت هستند. آنها را با بیل بیرون بیاورید و مراقب باشید آسیبی به آنها وارد نشود. پس از برداشت می توانید آنها را دور از نور مستقیم و در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. همچنین می توانید آنها را خشک کرده و بعداً بخورید.

۳- بذر فلفل چه مقدار زمان می‌برد تا محصول دهد؟

کاشت پیاز در باغچه نسبتاً ساده است و زمان زیادی نمی برد. با این حال، این نیاز به آماده سازی و نگهداری منظم دارد. از هر روشی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که خاک به درستی آماده شده است و به گیاهان نور و آب کافی داده می شود. این مراحل را دنبال کنید و برداشتی دلچسب و خوشمزه خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.