بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه فرنگی و اطلاع از قیمت این بذر | 09173523871

باغچه- بذر پیاز

بذر گوجه فرنگی و کاشت آن نه تنها راهی عالی برای راه اندازی باغ سبزی خود در خانه است، بلکه به شما این امکان را می دهد که از بین انواع مختلف گوجه فرنگی انتخاب کنید و تضمین می کند که گیاهان شما عاری از بیماری و آفات هستند.   گیاهان گوجه فرنگی یکی از ساده ترین سبزیجاتی هستند که در داخل خانه از طریق بذر رشد می کنند.  گیاهان گوجه فرنگی یکی از ساده ترین سبزیجاتی هستند که در داخل خانه از طریق بذر رشد می کنند. شما باید این فرآیند را حدود چهار تا شش هفته قبل از تاریخ آخرین یخبندان بهاری در منطقه خود شروع کنید. به علاوه، برای راه اندازی باغ سبزی گوجه فرنگی خود فقط به چند منبع نیاز دارید!

چه باغبان باتجربه و چه مبتدی باشید، این راهنما تمام اطلاعاتی را که برای کاشت موفقیت آمیز بذر گوجه فرنگی و رشد گیاهان گوجه فرنگی سالم و قوی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله، من سه وسیله ای را که برای کاشت بذر گوجه نیاز دارید به اشتراک می گذارم و نحوه انجام این کار را با دستورالعمل های گام به گام ساده به شما آموزش می دهم!

فهرست مطالب

لوازم کاشت بذر گوجه

سینی های بوت  و معرفی بهترین نوع این ظرف ها

8 مرحله برای کاشت بذر گوجه

اکنون که کاملا آماده هستید، بیایید شروع کنیم!

مراحلی که باید پس از کاشت دانه طی کرد شامل چیست؟

  1. نور کافی برای نهال ها فراهم کنید
  2. روزانه از نهال های خود مراقبت کنید
  3. دوباره ریخته و سفت کنید

نتیجه گیری بر کاشت نهال و بذر گوجه

لوازم کاشت بذر گوجه فرنگی

ابتدا برای شروع کاشت بذر گوجه فرنگی در خانه به سه وسیله ساده نیاز داریم. بیایید ببینیم هر کدام از آنها چیست:

  1. دانه های گوجه فرنگی

اگر در خانه گوجه فرنگی را از روی بذر می کارید، می توانید از بین گونه های وسیع تری نسبت به کاشت در مراکز باغچه انتخاب کنید.

کاتالوگ بذر تعداد زیادی از انواع مختلف مانند گوجه فرنگی های فصل کوتاه، فصل بلند، قطعی و نامعین و همچنین گوجه فرنگی های گیلاس، انگور، آلو، کوکتل، بیفت استیک، ارثی، ترکیبی و حتی گوجه فرنگی راه راه را ارائه می دهد!

همچنین، اگر بسته‌های قدیمی دانه‌های گوجه‌فرنگی را در اطراف خود دارید و نمی‌دانید که آیا هنوز برای استفاده خوب هستند یا خیر، باید به تاریخ چاپ شده روی بسته نگاه کنید تا ببینید منقضی شده است یا خیر. اگر در جای خشک، تاریک و خنک نگهداری شوند تا پنج سال مفید خواهند بود!

  1. 2. شروع مخلوط

برای کاشت بذر گوجه فرنگی می توان از خاک گلدان یا مخلوط استارتر بدون خاک استفاده کرد. اما قبل از شروع، با بررسی بسته بندی از استریل بودن آن مطمئن شوید.

اگر گیاه گوجه فرنگی جوان شما را در خاک معمولی و غیر استریل شده باغ پیوند بزنید، سلامتی آنها می تواند در خطر باشد. این می تواند منجر به معرفی پاتوژن های خطرناکی شود، مانند آنهایی که باعث میرایی می شوند. اگر این حالت رخ دهد، ساقه نهال شما درست بالای خط خاک قهوه ای می شود. ساقه ها پژمرده می شوند و گیاهان جوان می میرند و از بین می روند. به همین دلیل، داشتن خاک گلدان با کیفیت بسیار مهم است. من ترجیح می دهم مال خود را در Costco با کسری از قیمت بخرم!

برای خرید بذر خیار این مقاله را مطالعه کنید.

سینی های مخصوص کاشت بذر گوجه فرنگی و معرفی بهترین ظرف ها

انواع مختلفی از ظروف وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان سینی شروع استفاده کنید. می توانید سینی های ساخته شده از پلاستیک یا مواد زیست تخریب پذیر را که فقط برای نهال ها طراحی شده اند خریداری کنید.  از سمت دیگر، می‌توانید از جعبه های تخم‌مرغ، رول‌ های دستمال کاغذی ، لیوان‌های های یک بار مصرف یا پلاستیکی یا تقریباً هر ظرف دیگری که عمق کمی دارد می‌تواند نگه دارنده خاک گلدان شما باشد، هر نوع ظرفی که برای شروع نهال و کاشت بذر گوجه فرنگی خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که زهکشی کافی دارد. اگر ریشه‌های گیاه گوجه‌فرنگی شما بیش از حد خیس بماند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌هایی خواهند بود.

دقت کنید که ظروف نیز خیلی بزرگ نباشند. گوجه فرنگی را باید در یک ظرف کوچکتر شروع کنید و در صورت نیاز به ظرف بزرگتر منتقل کنید، زیرا ممکن است در ابتدا خاک ظرف بزرگتر بیش از حد مرطوب باشد.

بنابراین، شما می توانید یک استارتر بذر در آمازون بخرید، اما من آن را ساده نگه می دارم و از هر نوع ظرفی استفاده می کنم. می توانید سینی های ساخته شده از پلاستیک یا مواد زیست تخریب پذیر را که فقط برای نهال ها طراحی شده اند خریداری کنید.

8 مرحله برای کاشت بذر گوجه فرنگی

در اینجا هشت مرحله ساده برای شروع کاشت بذر گوجه در خانه آورده شده است:

  1. بدانید چه زمانی بکارید

برای اینکه بهترین برداشت را از بوته های گوجه فرنگی خود داشته باشید، باید بدانید چه زمانی بذرها را بکارید. کاشت بذر گوجه فرنگی باید چهار تا شش هفته قبل از میانگین تاریخ آخرین یخبندان بهاره در منطقه شما انجام شود. این به شما فضای تنفسی می دهد در صورتی که یخبندان دیرهنگام به طور غیرمنتظره ای به منطقه شما برسد.

  1. سینی ها را آماده کنید
بذر گوجه فرنگی | بهسازان کشت | organic-agri

بذر گوجه فرنگی | بهسازان کشت | organic-agri

اکنون که کاملا آماده هستید، بیایید کاشت بذر گوجه فرنگی را شروع کنیم!

سینی های بذر گوجه فرنگی خود را با مخلوط استارتر پر کنید. هر سلول را به آرامی پر کنید، سپس به آرامی روی سینی ضربه بزنید تا حباب های هوا حذف شوند.

خاک باید به طور کامل سلول ها را بدون فشردگی پر کند. ریشه گیاهان شما در خاک سست به خوبی پخش می شود، اما نه در خاک فشرده.

سطح کف را با دقت صاف کنید تا سطح آن صاف شود. ¾ اینچ فضای بالای خط کف در بالای سلول ها بگذارید.

برای خرید بذر ذرت این مقاله را مطالعه کنید.

  1. بذر بکارید

وقت آن است که بذرهایمان را بکاریم! چند دانه از بسته دانه خود را در دست خود تکان دهید.

مقداری از دانه ها را از بسته تکان دهید و در دست خود قرار دهید. برای جبران بذرهایی که جوانه نمی زنند، دو تا سه بذر گوجه فرنگی در هر سلول بکارید.  هنگام قرار دادن بذرها روی سطح خاک قبل از اضافه کردن بقیه، دانه ها را به طور مساوی پخش کنید.  سپس خاک اضافی بپاشید تا سوراخ ها را با دانه هایی به ضخامت حدود نیم اینچ بپوشانید. دوباره مخلوط گلدان پاشیده شده را به آرامی سفت کنید و سطح خاک را به آرامی بکشید تا صاف شود.

مراحلی که باید پس از کاشت بذرگوجه فرنگی طی کرد شامل چیست؟

  1. به آرامی آبیاری کنید

دانه های خود را با آب از یک بطری اسپری خیس کنید تا زمانی که خاک مرطوب شود اما اشباع نشود. بسته به بطری اسپری و اندازه سینی نهال، این معادل چهار یا پنج اسپری است. به اندازه نیاز نشانگر بذر در سینی در امتداد لبه سلول، دور از محل قرار دادن بذرها قرار دهید و نام واریته خود و تاریخ کاشت بذر را روی آن بنویسید.

  1. به سمت طاقچه بروید

سینی های بذر گوجه فرنگی خود را در ایستگاه جوانه زنی خود قرار دهید، که می تواند گلخانه، رشد، گنبد یا فقط طاقچه باشد، که روش مورد علاقه من برای انجام آن است. اگر سینی بذر خود را در کنار یک پنجره آفتابگیر قرار دهید، ممکن است حتی نیازی به تشک گرما نداشته باشید. اما، می‌توان از تشک حرارتی استفاده کرد تا خاک سینی‌های شما را بین ۷۰ تا ۸۰ درجه فارنهایت نگه دارد، که دمای توصیه‌شده است.

سینی های بذر خود را در ایستگاه جوانه زنی خود قرار دهید، که می تواند گلخانه، رشد، گنبد یا فقط طاقچه باشد، که روش مورد علاقه من برای انجام آن است. نیازی نیست سینی های گوجه فرنگی خود را تا زمانی که جوانه بزنند در معرض نور قرار دهید. بذر گوجه فرنگی بر خلاف برخی از انواع دیگر بذرها برای جوانه زدن نیازی به نور ندارند. سینی های خود را یک یا دو بار در روز بررسی کنید و زمانی که سطح خاک خشک شد از بطری اسپری خود برای آبیاری استفاده کنید. جوانه زنی در یک یا دو هفته انجام می شود.

6. نور کافی برای بذر گوجه فرنگی فراهم کنید

چه از یک پنجره جنوبی آفتابی و چه از چراغ رشد استفاده کنید، آماده باشید تا نور را برای گیاهان جوان گوجه فرنگی خود فراهم کنید. اگر از چراغ رشد استفاده می کنید، آن را دو تا سه اینچ بالاتر از سه راهی خود قرار دهید. اگر از پنجره به عنوان منبع نور استفاده کنید، گیاهان شما به سمت پنجره متمایل می شوند. سینی های بذر خود را هر چند روز یکبار بچرخانید تا این مشکل برطرف شود و گیاهان شما مستقیماً رشد کنند.

7. روزانه از نهال های خود مراقبت کنید

بذر گوجه فرنگی های جوان شما نیاز به نگهداری روزانه دارند. هنگامی که سطح خاک خشک شد، از بطری اسپری خود برای آبیاری یک یا دو بار در روز استفاده کنید. نهال گوجه فرنگی 4 روز پس از کاشت در تصویر زیر نشان داده شده است. طول آنها به سختی نیم اینچ بود. گوجه فرنگی های جوان شما نیاز به نگهداری روزانه دارند. هنگامی که سطح خاک خشک شد، از بطری اسپری خود برای آبیاری یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، ایستگاه جوانه زنی خود را تهویه کنید. دمای داخلی بالای 95 درجه فارنهایت رشد گیاه را محدود می کند.  همچنین می‌توانید چند بار در روز دست‌هایتان را روی برگ‌های گیاه گوجه‌فرنگی جوان‌تان بکشید یا آن‌ها را از یک بادبزن ملایم در معرض نسیم قرار دهید. ایده پشت این کار تقویت ساقه های آنها با شبیه سازی باد است.

بذر گوجه فرنگی | بهسازان کشت | organic-agri

بذر گوجه فرنگی | بهسازان کشت | organic-agri

8. دوباره ریخته و سفت کنید

زمانی که نهال ها حدود 2 تا 3 اینچ قد دارند و 2 دسته برگ دارند، زمان پیوند تک تک بوته های گوجه فرنگی به گلدان های بزرگتر فرا رسیده است. درباره پیوند گوجه فرنگی بیشتر بدانید. تصویر زیر نتیجه جوانه زدن بوته های گوجه فرنگی را نشان می دهد. قد آنها 7 روز پس از کاشت به حدود یک اینچ و نیم رسید!

نتیجه گیری بر کاشت نهال و بذر گوجه فرنگی

چنانچه می خواهید از کیفیت و قیمت بذر های ارگانیک اگری اطلاع یابید می توانید با شماره های موجود در سایت و یا 09173523871  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.