دسته‌بندی نشده

بذر |آفتاب گردان چگونه با ۱خاک مرغوب رشد می‌کنند؟

گل آفتاب گردان- بذر- ارگانیک اگری

بذر و انواع آفتابگردان را انتخاب کنید که با نیازهای باغ شما مطابقت داشته باشد. در حالی که اکثر گونه های آفتابگردان به چند فوت ارتفاع می رسند، برخی از گونه های مینیاتوری کمتر از سه فوت ارتفاع دارند. در اینجا لیستی از انواع محبوب، بزرگ و کوچک آورده شده است: این گونه گل های بزرگی تولید می کند که قطر آنها تا شش اینچ می رسد. نام خود را از طیف گل های پاییزی که تولید می کند گرفته است. بذر آفتابگردان گل‌های برنزی و ماهاگونی در این ساقه‌های بلند که می‌توانند به هفت فوت هم برسد، غیرمعمول نیستند. پرتو آفتاب گونه ای متوسط ​​است که حدود پنج فوت ارتفاع دارد و گل هایی به قطر حدود پنج اینچ ارگانیک اگری تولید می کند.

فهرست عناوین

زمینی را در آفتاب کامل و در پناه باد پیدا کنید.

PH خاک را بررسی کنید. آفتابگردان خاک کمی اسیدی تا کمی قلیایی

اگرچه آفتابگردان بسیار مقاوم است، اما تنها چیزی که می تواند

اگر خاک شما فاقد مواد مغذی است یا زهکشی ضعیفی دارد

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

آفتاب گردان ۱ سالم

آفتاب گردان ۲ شکوفایی

زمینی را در آفتاب کامل و در پناه باد پیدا کنید.

آفتابگردان در آب و هوای گرم تا گرم با نور کامل خورشید در طول روز رشد می کند. آب و هوای با تابستان های گرم طولانی برای رشد آفتابگردان ایده آل است. در صورت امکان، بهتر است بذر را از باد محافظت کنید. دانه های آفتابگردان را در امتداد حصار، کنار خانه یا پشت ردیفی از درختان محکم بکارید. در صورت امکان گل آفتابگردان خود را در ضلع شمالی باغ خود بکارید. این امر از سایه انداختن ساقه های بزرگ آفتابگردان به سایر گیاهان باغچه شما جلوگیری می کند.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۹۰۰ کلمه
مدت مطالعه۹ دقیقه

PH خاک را بررسی کنید. آفتابگردان خاک کمی اسیدی تا کمی قلیایی

با pH بین ۶.۰ تا ۷.۵ را ترجیح می دهد. با این حال، آفتابگردان نسبتا مقاوم است و می تواند در بیشتر انواع خاک رشد کند. دفتر ترویج کشاورزی محلی شما باید فرم های آزمایش خاک، کیسه ها و دستورالعمل ها را در دسترس داشته باشد. پس از انجام تنظیمات در خاک ارگانیک اگری ، سطح pH را مجدداً آزمایش کنید. اگر سطح pH زیر ۶.۰ باشد، خاک را با کمپوست اسیدی یا خاک کاشت غنی  بذر کنید. اگر PH خاک بالاتر از ۷.۵ باشد، آن را با گوگرد دانه ای مخلوط کنید تا سطح pH پایین بیاید. در ادامه آفتاب گردان ۱ سالم را ببیند.

اگرچه آفتابگردان بسیار مقاوم است، اما تنها چیزی که می تواند

به آنها آسیب برساند خاک غرقابی است. مطمئن شوید که زمین شما دارای زهکشی مناسبی است یا به جای آن یک گلدان ساده انتخاب کنید. در صورت لزوم، یک جعبه باغ برجسته از تخته های سرو بسازید که طول آن ۸ فوت است. سرو ارگانیک اگری انتخاب خوبی برای تخت باغچه است زیرا بذر در معرض آب پوسیده نمی شود.

گل آفتاب گردان- بذر- ارگانیک اگری

گل آفتاب گردان- بذر- ارگانیک اگری

آفتاب گردان ۱ سالم

قبل از کاشت اجازه دهید خاک کاملا گرم شود. بذر آفتابگردان را در اوایل تابستان پس از گرم شدن کامل خاک بکارید. این معمولا بین اواسط آوریل و اواخر اردیبهشت اتفاق می افتد. خاک را با دست یا ماله دستی شل کنید. وقتی تخمه آفتابگردان organic-agri.ir خود را می کارید، می خواهید خاک شل و سبک باشد.

اگر خاک شما فاقد مواد مغذی است یا زهکشی ضعیفی دارد

برای بذر سه تا چهار اینچ کمپوست را در آن مخلوط کنید. سوراخ هایی به عمق یک اینچ حفر کنید، با فاصله ۶ تا ۱۸ اینچ (۴۵.۷ سانتی متر) بسته به اندازه واریته. شما فقط می توانید از دستان خود برای حفر این سوراخ های کوچک استفاده کنید. اگر به صورت ردیفی کاشت می کنید، حتماً بین هر ردیف حدود ۳۰ اینچ (۷۶.۲ سانتی متر) بذر آفتابگردان خاک بگذارید. اگر ادامه آفتاب گردان ۲ شکوفایی را ببینید.

برای انواع بزرگتر آفتابگردان، ۱۸ اینچ (۴۵.۷ سانتی متر) فاصله بین دانه ها بگذارید. برای انواع آفتابگردان organic-agri.ir   اندازه متوسط، ۱۲ اینچ (۳۰.۵ سانتی متر) فاصله بین دانه ها بگذارید. در هر سوراخ چند دانه قرار دهید و با خاک بپوشانید. شما می توانید کاشت خود را در طول چند هفته تلنگر بزنید تا در طول تابستان در زمان های مختلف گلدهی را تجربه کنید. از آنجایی که بذر آفتابگردان یکساله هستند، یعنی سالی یک بار شکوفا می‌شوند، تکان دادن دانه‌های شما به شما این امکان را می‌دهد تا مدت بیشتری از گلدهی لذت ببرید.

گل آفتاب گردان- بذر- ارگانیک اگری

گل آفتاب گردان- بذر- ارگانیک اگری

آفتاب گردان ۲ شکوفایی

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه فرمائید.

  • چگونه پس از کاشت کود عالی را اضافه کنیم؟

پس از کاشت بذرها یک لایه نازک کود را مخلوط کنید. در صورت امکان یک کود آلی انتخاب کنید و آن را در منطقه بذر پخش کنید تا ساقه های قوی ایجاد شود. پس از کاشت و کوددهی به طور کامل آبیاری کنید. حتماً خاک را خیس کنید، اما بذر آفتابگردان را خیس نکنید و سیل ندهید.

  • چرا هفته ای یک یا دو بار گیاهان را به طور کامل آبیاری کنید؟

آفتابگردان ریشه های عمیقی دارد و آبیاری کم و زیاد را به آبیاری مکرر و کم عمق ترجیح می دهد. برنامه آبیاری   organic-agri.ir را در هفته های به خصوص گرم یا ابری تنظیم کنید.

  • چرا منطقه را مالچ پاشی کنید؟

هنگامی که نهال ها به اندازه کافی بزرگ شدند تا بدون شکستن آنها مالچ پاشی کنند، خاک را با یک لایه کاه بدون بذر آفتابگردان یا مالچ دیگر بپوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.