بذر خیار

بذر خیار و ۴مرحله از کشت آن که باید فرا بگیرید!

زمین- بذر خیار- ارگانیک اگری

بذر خیار اهمیت خیار در باغ سبزی خانواده کدو تنبل مانند ارزش گوجه فرنگی در خانواده بادمجان است و با دانش و روش های کاشت و نگهداری از این سبزی به راحتی می توان سبزیجات دیگری مانند هندوانه، طالبی و … کدو و خربزه. خیار بومی آفریقا و آسیا است و از زمان بریتیش کلمبیا شناخته شده و کشت می شود. بذر کدو را نیز از ارگانیک اگری تهیه فرمائید.

فهرست عناوین

ساقه های آن خزنده و کشیده است و طول گیاه  ۲ متر می‌رسد.

خیار و تمامی گیاهان خانواده کدو سبزی های فصل گرم هستند

پاسخ سوالات متداول خود را در رابطه با مطالب بالا بخوانید.

فهرست تصاویر

گیاه ۱ اصل

گیاه ۲ کدو

ساقه های آن خزنده و کشیده است و طول گیاه  ۲ متر می‌رسد.

این گیاه دارای گلهای نر و ماده بوده و از یکدیگر جدا شده اند. گلهای ماده خیار تولید می کنند و تعداد گلهای نر از ماده ها بیشتر است. در برخی ارقام جدید، گلها فقط ماده هستند و بدیهی است که مقدار برداشت بیشتر از اندازه دانه است و اگر بذر در اثر عقیمی و خیلی کوچک باشد، تلخی از ته خیار و گاهی اوقات در کل خیار (بذر خیار) به وجود یک ماده تلخ مرتبط است. کوکوربتین نامیده می شود که در آفریقای جنوبی به عنوان دارویی در درمان برخی بیماری ها استفاده می شود.

خیار و تمامی گیاهان خانواده کدو سبزی های فصل گرم هستند

و محصول خوبی در این اقلیم ارگانیک اگری تولید می کنند، اما از گیاهان این خانواده، خیار به هوای خنک تری نیاز دارد و در برابر حرارت بالا مقاومت کمتری دارد و این عامل باعث می شود که برخی افراد به آن توجه کنند. این گیاه یکی از گیاهان فصل خنک است و در واقع خیار یک محصول بهاری و پاییزی organic-agri.ir  است. در ادامه گیاه ۱ اصل را ببیند.

عنوانبذر خیار
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۵۰ کلمه
مدت مطالعه۸ دقیقه

ضمن به سرما حساس است و با اولین هوای سرد پاییزی برگها خشک می شوند، بهترین دما میانگین دمای روزانه ۲۰-۲۴ است و در کشورهایی که چنین دمایی پیش بینی نمی شود استفاده از گلخانه ضروری است:
بسته به آنچه از کاشت خیار انتظار دارید، نوع خاک ممکن است کمی متفاوت باشد. خاک های شنی در اوایل رسیدن خیار پاسخ مثبت می دهند، اما مقدار برداشت راضی کننده نیست، برخلاف خاک های رسی سنگین، مقدار برداشت بذر خیار خوب است و دیرتر به دست می آید. صرف نظر از شکل و بافت، سبک غنی بهترین خاک در نظر گرفته می شود.

به ازای هر ۱۰ متر مربع ۳۰ کیلوگرم کود دامی پوسیده در کمیت و کیفیت برداشت موثر است، نوع کاشت قبلی نیز در کمیت آن تاثیر دارد، بنابراین کاشت خیار  organic-agri.ir بعد از کاشت حبوبات نتیجه خوبی می دهد.

زمین- بذر خیار- ارگانیک اگری

زمین- بذر خیار- ارگانیک اگری

گیاه ۱ اصل

با توجه به فقر خاک های شنی بذر خیاردر صورت نیاز به استفاده از خاک شنی برای پیشرفت باید ۳ کیلوگرم فسفات آمونیوم و کود سولفات پتاسیم و از سولفات آمونیوم و سولفات پتاسیم (۲ کیلوگرم در هر ۱۰ متر مربع) تامین شود. در سه مرثیه به عنوان کشک سرکه توصیه می شود و مرتبه اول زمانی است که شاخه های خزنده شروع به حرکت کردند. در ادامه گیاه ۲ کدو را ببیند.

سهمیه کود دامی تازه باید در پاییز و زمستان سال قبل به خاک اضافه شود و با شخم عمیق کود حیوانی برای پوسیدگی و کود فسفر برای فعالیت باکتری ها روی بذر خیار تهیه شود. ارگانیک اگری انواع بذر مرغوب را به شما هدیه می‌دهد.

زمین- بذر خیار- ارگانیک اگری

زمین- بذر خیار- ارگانیک اگری

گیاه ۲ کدو

پاسخ سوالات متداول خود را در رابطه با مطالب بالا بخوانید.

  • کی کاشت خیار را انجام دهیم؟

کاشت بذر کدو ارگاینک اگری و یا پیوند نهال در گلدان باید پس از پایان سرمای بهاره انجام شود، بذرها ۴۸ ساعت قبل از کاشت به مدت ۲۴ ساعت در آب و ۲۴ ساعت در پارچه مرطوب آماده جوانه زدن هستند. ضمناً مزارع خیار و بذر کدو و پشته های احداث شده آبیاری شده و رطوبت خاک در سطح بالایی قرار دارد.

  • دانه ها را به چه نسبتی در خاک بکاریم؟

هر ۵۰-۳۵ سانتی متر (بسته به نوع واریته) بالای آب گرم، چاله ای به ارتفاع ۳ سانتی متر حفر می کنند و ۳ تا ۴ دانه در داخل آن قرار می دهند و اطراف چاله را با خاک مرطوب یا مخلوطی از خاک می پوشانند. و شن و ماسه و کود مرطوب تهیه شده از قبل پوشیده شده و تا سبز شدن بوته ها نباید مزرعه را آبیاری کرد. زیرا با نفوذ آب به بذر کدو ، سلول ها بسته می شوند و جوانه ها نمی توانند از سوراخ ها خارج شوند. پس از سبز شدن گیاهان  organic-agri.ir و داشتن ۴ برگ، دو برگ از آنها نگهداری می شود و بذر کدو با میخ جدا می شوند.

  • چرا نباید به گیاهان شوک وارد کرد؟

ریشه کن کردن گیاهان می تواند به ریشه گیاهان مجاور آسیب برساند و یکی از دلایلی که بذر کدو را نمی توان پیوند زد این است که با وارد آمدن شوک به ریشه و سرد شدن آنها قادر به بازسازی ریشه خود نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.