کود شوک

کود شوک ۱۰X | پنج ۰۵ نکته برای استفاده و تاثیر کودها بر محیط!

کود شوک 10X | پنج 05 نکته برای استفاده و تاثیر کودها بر محیط!

کود شوک ۱۰X | استفاده بیش از حد از کود شوک بهسازان کشت و سموم دفع آفات شیمیایی همراه با انقلاب سبز دهه ۱۹۶۰ و دهه هفتاد (همچنین به عنوان فناوری جدید بذر-کود-آب شناخته می شود) در بافت هند پس از دو دهه کاربرد گسترده آنها در غرب. سخت شده است. خاک. حاصلخیزی آن را کاهش داده. هوا و آب را آلوده کرده و سلامت و محیط زیست ما را به خطر انداخته است. از قضا. علیرغم پیامدهای فاجعه بار انقلاب سبز در مناطق شمالی کشور در سال های اخیر. به نظر می رسد دولت تمایل دارد

پیامدهای این فناوری شیمیایی – بذر – کود شیمیایی را به سایر نقاط کشور نیز سرایت کند.با این حال. خطرات کود شوک بر سلامت و محیط زیست با مطالعاتی که هرازگاهی انجام شده است به خوبی ثابت شده است و آنها را با چالش های جدی برای توسعه پایدار مواجه می کند. در این منظر حرکت به سمت کود شوک ۱۰X و کشاورزی ارگانیک بهسازان کشت از یک سیستم کشاورزی که نیاز به دوزهای بالایی از کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها دارد. جایگزین مناسبی به نظر می‌رسد. زیرا مشاهده می‌شود که دومی برای سلامت و محیط زیست دوست‌دار است.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | کود و محیط زیست چگونه بر یکدیگر تاثیر گذارند

کودشوک ۲ | کودهای زیستی و آفت کش های زیستی

تاریخ۱۴۰۲.۰۴.۱۵
عنوان۰۵ نکته برای استفاده و تاثیر کودها بر محیط!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۳۵۰
زمان خوانش۰۰:۱۳:۵۰

کود شوک ۱۰X و محیط زیست چگونه بر یکدیگر تاثیر گذارند

کود شوک یا مصنوعی اساساً طبق تعریف نمک هستند و بنابراین انتظار می‌رود در دراز مدت برای کشاورزی مضر باشند. با این حال. آنها توسط تولیدکنندگانشان با این تردید تبلیغ می‌شدند که مواد مغذی موجود در خاک را دوباره پر می‌کنند. برخلاف این. مطالعات انجام شده هر از گاهی نشان داده است که کود شوک ۱۰X بهسازان کشت تمایل دارند فقط نیتروژن. پتاسیم و فسفر را دوباره پر کنند. در حالی که سایر مواد مغذی و مواد معدنی را که به طور طبیعی در خاک حاصلخیز یافت می‌شوند کاهش می‌دهند. کاهش حاصلخیزی خاک نیز با استفاده مداوم از کودشوک و آفت‌کش‌ها در مزرعه. همانطور که در این مطالعات نشان داده شد. تأیید شد.

استفاده بیش از حد از کودهای فسفاته باعث سفت شدن خاک می شود زیرا فسفر در آب حل نمی شود. در حالی که کودهای قلیایی مانند نیترات سدیم و سرباره پایه باعث ایجاد قلیایی در خاک می شوند و حاصلخیزی آن را کاهش می دهند. استفاده روزافزون از کود شوک ۱۰X همچنین باعث عدم تعادل در کمیت عناصر غذایی خاص در خاک می شود که به نوبه خود بر حاصلخیزی خاک و پوشش گیاهی تأثیر منفی می گذارد.

کودشوک | کود و محیط زیست چگونه بر یکدیگر تاثیر گذارند

کودشوک | کود و محیط زیست چگونه بر یکدیگر تاثیر گذارند بهسازان کشت

کودشوک ۱ | کود و محیط زیست چگونه بر یکدیگر تاثیر گذارند

حاصلخیزی خاک نیز به دلیل آفت‌کش‌هایی که برای از بین بردن گیاهان

حشره‌کش‌هایی که برای از بین بردن آفات به کار می‌روند. و کود شوک ۱۰X که دارای فعالیت بیو کشی هستند و بر جوندگان و غیره تأثیر می‌گذارند. کاهش می‌یابد. آفت‌کش‌ها به طرق مختلف باعث تخریب زمین می‌شوند. آنها برخی از گونه های مفید مانند کرم های خاکی و میکروارگانیسم هایی را که با فعالیت های خود حاصلخیزی طبیعی خاک را حفظ می کنند. می کشند. باکتری ها یا میکروارگانیسم های موجود در خاک به طور معمول مواد آلی را به مواد مغذی گیاه تجزیه می کنند

کود شوک ۱۰X به تبدیل نیتروژن هوا به شکل قابل استفاده برای گیاهان کمک می کنند. باکتری‌های مفید دیگری مانند «جانداران بیماری» وجود دارند که کرم‌های بریده. حشرات. انگل‌ها و سایر انگل‌ها را کنترل می‌کنند. کاهش مواد آلی خاک نیز منجر به سخت شدن خاک می شود که علاوه بر تاثیر بر پوشش گیاهی باعث کاهش نفوذ و ظرفیت نگهداری آب نیز می شود.

عناصر کود شوک ۱۰X چه عوارضی را می تواند داشته باشد

همچنین استفاده از کودها و سموم شیمیایی به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث آلودگی سیستم آبی می شود. به عنوان مثال. نیتروژن در کود شوک ۱۰X برای ماهی ها و بی مهرگان سمی است. همچنین برای انسان سمی است. افرادی که برای آب آشامیدنی به چاه‌های روستایی وابسته هستند. در معرض خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض شرایطی مانند متهموگلوبینمی و سندرم کودک آبی هستند که به سلول‌های خونی آسیب می‌رساند

به دلیل آلودگی آب‌های زیرزمینی در سطوح بالای غلظت نیترات ردیابی می‌شود.

علف کش آترازین. یکی از رایج ترین آفت کش ها. به عنوان یک آلاینده رایج آب شناخته شده است. آفت‌کش‌های توسعه‌یافته در سال‌های اخیر برای حشرات. پلانکتون‌ها. سخت‌پوستان و ماهی‌های ساکن در آب سمی‌تر هستند. حتی سطح پایین علف کش آترازین از طریق آلودگی نهرها. برکه ها و مصب ها می تواند برای کل سیستم آبی مضر باشد. ممکن است کود شوک ۱۰X  از رشد جلبک ها و پلانکتون ها جلوگیری کند که بر رژیم غذایی و تولید مثل ماهی یا سایر آب ها تأثیر می گذارد.

چرا آفت‌کش‌های شیمیایی دیگر آفت‌های هدف را از بین نمی‌برند

 آفت‌کش‌های شیمیایی دیگر آفت‌های هدف را از بین نمی‌برند. زیرا این آفت‌کش‌ها مقاومت خود را در جذب بقایای این گونه آفت‌کش‌ها توسعه داده‌اند در حالی که به آفات غیرهدف. پرندگان و میکروارگانیسم‌های مفید برای کشاورزی و محیط‌زیست ضربه زده‌اند. آفت‌کش‌هایی مانند کلر آلی وجود دارند که اگرچه شکستنی هستند. اما نسبتاً سریع‌تر از DDT هستند. اما به کود شوک ۱۰X  غیرهدف ضربه می‌زنند. آنها وارد زنجیره غذایی انسان می شوند و در گونه هایی مانند عقاب. شاهین و بادبادک ها انباشته می شوند. کاهش اخیر جمعیت عقاب علت آن است. مواردی از کاهش جمعیت بادبادک ها و کرکس ها در هند به دلیل استفاده از آفت کش های یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است.

اخیراً به دنبال اعتراض بوم شناسان ممنوع شد. مجدداً. استفاده از آفت کش ها نه تنها اکوسیستم را آلوده می کند که خاک و سیستم آب را آلوده می کند. بلکه هوا را نیز آلوده می کند. برای. حتی یک  اسپری دقیق آفت کش ها می تواند آن را به صورت بخار در هوا مخلوط کند. در نتیجه. احتمال مسمومیت زنبورها و سایر گرده افشان ها وجود دارد. بنابراین. کود شوک ۱۰X و آفت کش ها جدا از تهدیدی برای تنوع زیستی که بر گیاهان و جانوران تأثیر می گذارد. از طریق آلودگی هوا. آب و خاک. محیط زیست را تخریب می کنند.

نتیجه کودهای زیستی و آفت کش های زیستی به عنوان جایگزین

برخلاف کودهای مصنوعی. کودهای زیستی هیچ مشکل زشتی برای سلامت و اکوسیستم ما ندارند. کودهای زیستی شامل فضولات حیواناتی مانند سرگین گاو. کمپوست حیوانات موذی. کود شوک ۱۰X . ضایعات آلی. بقایای گیاهی. کود و غیره با منشأ بیولوژیکی یا ارگانیک است. استفاده از کودهای زیستی. حاصلخیزی طبیعی خاک را بدون آسیب رساندن به کرم‌های خاکی و میکروارگانیسم‌ها باز می‌گرداند. علاوه بر این. این کودها بقایای سمی در غذا باقی نمی گذارند. دور از آن. آنها مواد معدنی طبیعی را حفظ می کنند و گیاه از خاک جذب می شود.

کودهای زیستی مانند کمپوست موذی باعث افزایش حاصلخیزی خاک و جلوگیری از سخت شدن خاک می شود. حیوانات موذی و میکروارگانیسم‌های زنده موجود در خاک همچنین نیتروژن طبیعی موجود در هوا را برای استفاده گیاهی می‌شکنند. باز هم به نفوذ آب باران کمک می کند تا اینکه باعث ریزش آب شود. استفاده از کود شوک ۱۰X تأثیر مخرب کمی بر آب‌های زیرزمینی خواهد داشت زیرا نیتروژن کمی به داخل زمین نفوذ می‌کند و آب را آلوده می‌کند.

کودشوک | کودهای زیستی و آفت کش های زیستی

کودشوک | کودهای زیستی و آفت کش های زیستی
بهسازان کشت

کودشوک ۲ | کودهای زیستی و آفت کش های زیستی

سوالات متداول در خصوص و با مضمون استفاده از کودهای شوک

۰۱ چه معنایی را دارد که از کود استفاده کنیم؟

کود شوک ۱۰X یا مواد غذایی برای گیاهان. مواد معدنی. عناصر غذایی و تغذیه لازم را فراهم می‌کند. با استفاده از کود. گیاهان می‌توانند رشد بهتری داشته باشند و محصولاتی با کیفیت و بارورتر تولید کنند.

۰۲ چه نوع کودهایی موجود است؟

کود شوک ۱۰X و آلی دو نوع کود اصلی هستند. کودهای شیمیایی معمولاً مواد معدنی مانند نیتروژن. فسفر و پتاسیم را فراهم می‌کنند. کودهای آلی به عنوان منابع تغذیه گیاهان از طریق تجزیه مواد آلی مانند کودهای حیوانی یا گیاهی فراهم می‌کنند.

۰۳ چگونه می‌توانم کود مناسب برای گیاهانم را انتخاب کنم؟

برای انتخاب کود شوک ۱۰X مناسب. به نیازهای گیاهان خود توجه کنید. مطالعه کنید که چه نوع عناصر غذایی برای رشد و توسعه بهتر گیاهانتان نیاز دارند و سپس کودی را انتخاب کنید که این عناصر را در ترکیب و میزان مناسب دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.