بذر

بذر و نحوه کاشت توت فرنگی در ۲مکان مختلف منزل و باغ !

تراکتور- بذر - ارگانیک اگری

بذر و محصول توت فرنگی به طور متوسط ۱۸ درصد بیشتر … کود؟ کود ؟ به طور خاص محرک های زیستی، نوعی اصلاح که به نوعی جایگزین کودهای دامی گذشته می شود. برای احیای حاصلخیزی خاک و جبران کاهش محتوای آلی و تنوع میکروبی آنها (باکتری ها و قارچ ها) کافی است. این محصولات انواع  بذر کشاورزی در بازار افزایش یافته اند بدون اینکه مقایسه ارگانیک اگری آسان باشد، زیرا تجزیه و تحلیل عملکرد خاک بسیار پیچیده است.

فهرست عناوین

از تجربه های یکی از متخصصین ارگانیک اگری بشنوید و بهره بگیرید.

کلید این فرآیند فعال سازی مجدد خاک از طریق باکتری است

هدف قرار دادن بهترین باکتری ها برای رشد بهتر

گوگرد عنصری یا سولفات: کدام تغذیه را برای محصولات خود اعمال کنید؟

پاسخ سوالات متداول خود را در این قسمت بخوانید.

فهرست تصاویر

گوگرد ۱ برای خاک

گوگرد ۲ اکسایش

از تجربه های یکی از متخصصین ارگانیک اگری بشنوید و بهره بگیرید.

ارگانیک اگری: «بیشتر محرک‌های زیستی کودهای آلی پنهان هستند. اینها عصاره گیاهان، جلبک ها، منابع طبیعی هستند که مواد مغذی بذر یا اثر مفید مشخصی را فراهم می کنند. محرک‌های زیستی ما، مانند سایرین، مبتنی بر باکتری‌ها هستند و هدفشان یک عمل گسترده‌تر است: تحریک توسعه اکوسیستم میکروبی در اطراف ریشه‌های گیاه برای کمک به بسیج و بهینه‌سازی جذب مواد مغذی خاک.

عنوانبذر
دپارتماناوج شید
نویسندهفلاحت
تعداد کلمات۱۰۸۸ کلمه
مدت زمان نیاز برای مطالعه۱۱ دقیقه

مانند نیتروژن یا فسفر ضروری یا دفاع در برابر عوامل بیماری زا  از انواع بذر کشاورزی سرچشمه می‌گیرد.  او ادامه می‌دهد: «در مثال توت‌فرنگی، تلقیح یکی از سویه‌های ثبت اختراع organic-agri.ir باعث جذب مواد مغذی توسط گیاه تا ۹۰+ درصد نیتروژن، ۸۰+ درصد برای فسفر و پتاسیم می‌شود». او این اصلاحات را به عنوان پروبیوتیک توصیف می کند: برای ترویج توسعه میکروبیوم بذر گیاهان و بهبود سلامت آنها کافی است، مانند پروبیوتیک ها برای سلامتی خودمان. در ادامه گوگرد ۱ را ببیند.

هدف این است که میکرو فلور خاک را دوباره فعال کنیم تا در نهایت سودآوری اکوسیستم را بهینه کنیم. زیرا بر خلاف تصور عموم، خاک‌ها دارای خاصیت ارتجاعی هستند و فلور میکروبی بذر حتی در صورت خوابیدن به دلیل عدم تبادل با گیاهان که در اثر کود «تنبل» می‌شوند، باقی می‌مانند.

کلید این فرآیند فعال سازی مجدد خاک از طریق باکتری است

که قادر به تشکیل ژل بسیار چسبناک در اطراف ریشه های گیاه هستند، ژلی که بر پایه اگزوپلی ساکاریدها است. این باکتری ها این قند با زنجیره بلند را از مونوساکاریدهایی که به طور طبیعی از ریشه گیاهان تراوش می کنند تولید می کنند. به راحتی می توان آن را در خاک فعال بیولوژیکی مشاهده کرد، به عنوان مثال با حفر یک گیاه علفزار: به لطف این یخبندان، زمین به ریشه چسبیده است در حالی که محصول بذر کشت شده لخت می شود.

تراکتور- بذر - ارگانیک اگری

تراکتور- بذر – ارگانیک اگری

گوگرد ۱ برای خاک

مهمتر از همه، به دلیل ماهیت خود، اجازه می دهد تا خاک را به وفور بازسازی کند و به آن ظرفیت نگهداری آب و مواد مغذی بهتر و همچنین هوادهی بهتر را بدهد. این آبشار از فواید به جوامع میکروبی مرتبط با گیاه کمک می کند تا بسیاری از عملکردهای مفید گیاهی را توسعه دهند.

هدف قرار دادن بهترین باکتری ها برای رشد بهتر

رنو نالین توضیح می‌دهد: «به لطف ایجاد این اکوسیستم بین گیاه، خاک و باکتری‌ها، هدف ما کاهش نهاده‌ها و حفظ عملکرد محصول است. دارایی اصلی ما توانایی ما در انتخاب کارآمدترین باکتری برای این کار است که قادر به تشکیل انواع  بذر کشاورزی اگزوپلی ساکاریدها برای گیاهان مورد علاقه زراعی هستند. برای دستیابی به این هدف، از روش‌های غربالگری بیوانفورماتیک مبتنی بر تجزیه و تحلیل ژنومی با پایگاه‌های اطلاعاتی خبره استفاده می‌کنیم.  در ادامه گوگرد ۲ را ببیند.

این راه اندازی که از organic-agri.ir  متخصص در میکروب شناسی خاک و زراعت نشات می گیرد، مجموعه ای عالی از باکتری ها برای این منظور دارد: ۲۰۰۰ سویه باکتریایی که انواع  بذر کشاورزی شناسایی شده است، به علاوه آنهایی که جداسازی می کند و سپس از آزمایشات خود توالی پیدا می کند. روی انواع گیاهان و خاک های کشت شده سپس هر باکتری انتخاب شده بر روی کشت های مختلف آزمایش می شود. مانند توت فرنگی که به نظر می رسد قدردانی می کند.

تراکتور- بذر - ارگانیک اگری

تراکتور- بذر – ارگانیک اگری

گوگرد ۲ اکسایش

گوگرد عنصری یا سولفات: کدام تغذیه را برای محصولات خود اعمال کنید؟

در زمینه بهداشت و تغذیه گیاهی، گوگرد به دلیل توانایی قابل توجه خود در فرمولاسیون و ارائه برای مصارف کشاورزی در طیف گسترده ای از اشکال مختلف برجسته است تا اطمینان حاصل شود که برای سیستم انواع  بذر کشاورزی کشت مورد استفاده در آن زمان مناسب است.از این نظر، هنگام استفاده از گوگرد به عنوان کود، می توانید آن را به صورت گوگرد عنصری یا به صورت سولفات استفاده کنید.لازم به ذکر است که گوگرد عمدتاً توسط گیاهان از انحلال خاک به عنوان آنیون سولفات غانواع  بذر کشاورزی (SO42-) که اکسید شده ترین شکل گوگرد است، ترکیب می شود.

با این حال، اگرچه این شکل از گوگرد organic-agri.ir  مستقیماً توسط گیاه جذب می شود، سولفات ها بسیار محلول هستند، بنابراین از خاک در اثر آب آبیاری یا باران ناپدید می شوند، این نشان دهنده خطر ابتلا به کمبود گوگرد در محصولات است. بنابراین، اگر گوگرد فقط به صورت کودهای سولفاته مصرف شود، ممکن است برای رفع نیازهای محصول انواع  بذر کشاورزی در تمام چرخه آن کافی نباشد.

پاسخ سوالات متداول خود را در این قسمت بخوانید.

  • گوگرد چه تاثیری بر خاک کرد؟

گوگرد عنصری مزیت نامحلول بودن در آب را دارد که به آن اجازه می دهد در خاک باقی بماند و در عین حال به تدریج اکسید شود تا زمانی که با عمل میکروبیوتای خاک به سولفات های قابل جذب تبدیل شود.

این دگرگونی میکروبی در معرض متغیرهایی مانند دما، رطوبت و غلظت اکسیژن در خاک است و ممکن است زمانی که گیاه نیاز به گوگرد بالایی دارد برای تغذیه گیاه و انواع  بذر کشاورزی به اندازه کافی سریع نباشد.

  • در خاک چه فرایندی ایجاد می‌شوید؟

بهترین انتخاب ترکیب کود سولفات با کوددهی اولیه گوگرد عنصری است تا به تدریج ذخایر گوگرد در خاک ایجاد شود و اطمینان حاصل شود که محصولات در طول چرخه خود گوگرد کافی دارند.

  • نقش گوگرد چیست؟

علاوه بر نقش آن به عنوان منبع سولفات های “آهسته رهایش”، اکسیداسیون گوگرد عنصری در خاک باعث کاهش pH آن و شستشوی سدیم (Na) مرتبط با مجتمع تبادلی می شود، زیرا به سولفات تبدیل می شود.

این pH پایین به ما کمک می کند تا درشت مغذی هایی مانند فسفر (P) و ریز مغذی هایی مانند آهن (Fe) یا مس (Cu) را از خاک بسیج کنیم. حذف سدیم رسانایی الکتریکی خاک را متعادل می کند و تنش آبی کلی گیاه را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.