بهترین کود برای گلخانه، به منظور رشد سریع و افزایش محصول

با افزایش جمعیت جهانی و تقاضای رو به رشد مواد غذایی، نیاز به روش‌ هایی برای تولید محصول بیشتر، بیش از پیش حس می ‌شود. کشت های گلخانه ای از جمله پیشرفت های نوین کشاورزی هستند که به عنوان روشی برای تولید پایدار و با بهره ‌وری بالا، اجرا می شوند. در مقایسه با کشت فضای باز، کشت گلخانه با قابلیت کنترل شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و نور امکان تولید محصولات را در هر فصلی فراهم می ‌آورد. این ویژگی، کشاورزان را قادر می سازد تا با استفاده بهینه از منابع آب و خاک، محصولاتی با کیفیت بالا و در مقادیر زیاد تولید کنند.
از طرفی، به منظور ارتقاء کمیت و کیفیت محصول، تغذیه مناسب گیاهی نقش کلیدی دارد. کشت های گلخانه ای، کشت هایی پر توقع هستند و نسبت به کشت های فضای باز به مقادیر چشمگیری از عناصر نیاز دارند. اهمیت دسترسی کافی گیاه به هر عنصر غذایی و حفظ تعادل میان آن ‌ها غیرقابل انکار است. چرا که نبود تعادل می ‌تواند به رشد نامطلوب گیاه و کاهش عملکرد منجر شود. با مدیریت هوشمندانه تغذیه گیاهی و انتخاب بهترین کود برای گلخانه می ‌توان به تولید محصولاتی سالم و با کیفیت دست یافت. با بهسازان کشت همراه باشید تا به بررسی تغذیه گیاهی در گلخانه و معرفی بهترین کود ها برای گلخانه ها بپردازیم.
کود- کود برای گلخانه

بهترین کود برای گلخانه

کود دهی، به‌عنوان یکی از مراحل حیاتی در فرآیند تولید محصول، نقش کلیدی در افزایش کمیت و کیفیت محصولات گلخانه‌ ای دارد. نیاز محصولات گلخانه ای مختلف به عناصر غذایی در طول یک فصل رشد متفاوت است. لذا توصیه برآن است که در شروع فصل رشد،کود برای گلخانه با غلظت متوسط مواد غذایی آغاز و همزمان با رشد گیاه، غلظت این مواد افزایش یابد. بایستی مواد غذایی مورد نیاز گیاه تقسیم شده و در نوبت های مختلف با غلظت کم مصرف شوند و از استفاده مواد غذایی در یک یا دو نوبت پرهیز شود.
در تامین کود برای گلخانه، استفاده از دو عنصر فسفر و نیتروژن در مراحل نخستین رشد از اهمیت بالاتری برخوردار است. در اواخر رشد اغلب عناصر غذایی به جای برگ و ساقه در محصول تجمع می یابند. به همین دلیل مصرف کود برای گلخانه در اواخر دوره رشد بیشتر روی کمیت و کیفیت محصول اثر می گذارد. لذا دانستن نیاز گیاه و زمان جذب عناصر غذایی موجب کوددهی مناسب و افزایش راندمان مصرف کود برای گلخانه می گردد. توجه داشته باشید که میزان دقیق مصرف کود برای گلخانه، بایستی مطابق با نیاز های گیاه مدنظر و بر طبق آزمون خاک قبل از کشت صورت گیرد.
 

علاوه بر مطالب گفته شده، کود برای گلخانه، باید دارای ترکیبات مغذی متعادلی باشد که شامل مقادیر مناسبی از عناصر ماکرو و میکرو باشد. دومین ویژگی کود مخصوص گلخانه، قابلیت حلال بودن آن است. امروزه اغلب کود های به کار رفته در گلخانه، به صورت کود آبیاری یا محلول پاشی استفاده می شوند. از این رو انواع کود برای گلخانه بایستی به‌ راحتی در آب حل شده تا با سیستم‌ آبیاری گلخانه سازگار باشد و به ‌طور یکنواخت در خاک پخش شود. یقینا عدم وجود فلزات سنگین در کود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا هم سلامت محصولات تضمین شود.

کود مناسب بعد از کاشت نشاء

بعد از انتقال نشاء‌ ها، نیازمند یک برنامه تغذیه‌ ای کود برای گلخانه در طول فصل هستیم که شرایط رشد مناسب را فراهم کند. پس از انتقال نشاء به زمین اصلی، توصیه می ‌شود در اولین آبیاری از اسید هیومیک، کودهای غنی از فسفر و روی استفاده گردد. (البته با در نظر گرفتن توصیه ‌های مشاوره‌ و وضعیت آزمون خاک). استفاده از کود برای گلخانه به صورت ترکیبی مانند ۲۰-۲۰-۲۰، در برنامه تغذیه ‌ای پس از کاشت، مفید است. همچنین، در زمان کاشت نشاء، به کارگیری کودهای با فسفر بالا مثل ۱۰-۵۲-۱۰ برای ریشه زایی ضروری است و باید این کوددهی دو تا سه بار تکرار شود.

فسفر ۹۰ درصد بمب

کود فسفر بالای ۹۰ درصد بمب، از دیگر انواع کود فسفر بالا برای گلخانه است. این کود محبوب و پرکاربرد فسفر، با میزان ۹۰ درصد فسفر خود، قادر است تا نیاز گیاه به این عنصر مغذی را به خوبی برطرف کند. این محصول برای گیاهان بسیار مؤثر است و جذب آن توسط گیاهان بسیار ساده است. این کود برای گلخانه را می ‌توان به دو صورت محلول پاشی و آبیاری استفاده نمود. بیشترین نیاز گیاه به مصرف این کود، در زمان ریشه ‌زایی گیاه است.

تاثیر فسفر در گیاه

فسفر، به عنوان یکی از سه عنصر اصلی مورد نیاز گیاهان، نقش بسزایی در ریشه ‌زایی و تقویت سیستم ریشه‌ ای دارد. این عنصر به توسعه ریشه کمک کرده و در جذب آب و مواد مغذی از خاک و مقاومت در برابر تنش‌ های محیطی مانند خشکی و سرما ضروری است. همچنین، فسفر به تولید بذر و میوه نیز کمک می‌ کند. در کشت‌ های گلخانه‌ ای، کود های حاوی فسفر به خصوص در زمان شروع فصل کشت برای تقویت ریشه ‌زایی و در مراحلی که نیاز به القای گلدهی است، استفاده می ‌شوند. همچنین، در مراحل گلدهی و تشکیل میوه، نیاز گیاهان به فسفر افزایش می ‌یابد.

هیومیک اسید ۹۵ درصد شوک

کود هیومیک اسید شوک ۹۵ درصد، کودی ارگانیک با خلوص بالا است که ساخته شرکت آمریکایی است. استفاده از هیومیک اسید مایع، رشد ریشه و ساقه را افزایش می ‌دهد. این کود، ظرفیت نگهداری آب خاک را بالا برده و به بهبود شرایط برای تنفس ریشه کمک می ‌کند. از دیگر کارکرد های این کود، تسهیل جذب عناصر مغذی ماکرو و میکرو است. خاصیت ایجاد کنندگی کلات هیومیک اسید، جذب مواد مغذی و کود های شیمیایی را بهبود می ‌بخشد. این امر سبب ازادسازی عناصر مغذی موجود در خاک و در دسترس قرار گرفتن آن برای ریشه‌ ها می شود.

تاثیر هیومیک اسید در خاک

از دیگر ویژگی های برجسته ی اسید هیومیک شوک، تاثیر به سزای آن در اصلاح ‌کنندگی خاک است. این کود باعث افزایش تخلخل خاک شده و محیطی مناسب برای رشد ریشه‌ ها فراهم می ‌آورد. علاوه بر این، هیومیک اسید، pH قلیایی، خاک‌ را می‌ تواند کاهش دهد، که این امر به نوبه خود به رشد بهتر ریشه‌ ها کمک می‌ کند. با استفاده از این کود، جذب عناصر مغذی مانند فسفر، که در خاک‌ های قلیایی تثبیت می ‌شود، افزایش می یابد. همچنین کلاته کردن عناصر، سبب جذب سریع ‌تر و مؤثر تر عناصر می شود.

کود شوک ۱۰ x بیست لیتری اصل امریکایی

۴،۱۸۰،۰۰۰ تومان

نوع : کود مایع کامل

 بسته بندی: قوطی یک لیتری گالن‌های ۵  و ۲۰ لیتری

زمان مصرف: در طول فصل رشد تا قبل از بزداشت

محصول کشور  : آمریکا

شرکت تولید کننده  : پان آمریکن

نوع عملکرد: افزایش رشد رویشی و افزایش تناژ

ویژگی اصلی: خلوص بالای ماده موثره

کود شوک ده ایکس ۵ لیتری

۱،۵۸۰،۰۰۰ تومان
برند: شوک کشور تولید کننده: آمریکا شرکت تولید کننده: Pan American بسته بندی: گالن پنج لیتری نحوه مصرف: محلول پاشی و کود آبیاری ویژگی: تامین ده عنصر ضروری گیاه ، جذب و اثر گذاری سریع عملکرد: رشد سریع بوته،افزایش سایز میوه و افزایش  تناژ ترکیبات: عناصر ماکرو، عناصر میکرو، جلبک دریایی، هیومیک اسیدو....

هیومیک اسید شوک ۲۰ لیتری

۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان

ترکیبات:  هیومیک اسید ۹۵درصد

کشور تولید کننده:  آمریکا

کمپانی: Pan American

نوع کود:   مایع

مناسب برای:  تمام گیاهان زراعی، باغی و گیاهان زینتی

ویژگی: اصلاح کننده قوی خاک، خلوص بالا، اثرگذاری سریع

نوع بسته بندی:  گالن‌ ۲۰ لیتری

مناسب برای: گیاهان آپارتمانی، باغی و زراعی

عملکرد اصلی:  اصلاح کننده خاک

کود پتاس بالای شوک ۶۰ درصد آمریکایی (K60)

۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان
محصول کشور: آمریکا کمپانی تولید کننده: Pan American نام برند: شوک نوع ترکیب: ۶۰ درصد پتاسیم خالص نوع عملکرد: افزایش سایز دانه و میوه، رنگ آوری، زودرسی ویژگی: خلوص بالا، فاقد عناصر مضر، جذب سریع نحوه مصرف: محلول پاشی و کود آبیاری نوع بسته بندی: گالن ۲۰ لیتری

بهترین کود زیر کشت برای گلخانه

معرفی ورمی کمپوست

ورمی ‌کمپوست، کودی آلی و مغذی است که از فعالیت بیولوژیکی کرم‌ خاکی Eisenia foetida حاصل می شود. این کود علاوه بر فضولات کرم،‌ شامل مواد آلی تجزیه ‌شده توسط کرم و حتی لاشه باقی‌ مانده‌ کرم‌ نیز می باشد. در واقع کرم خاکی با قرار گرفتن در یک بستر تغذیه ای بـا تغذیه از مواد موجود، مدفوعی از خود دفع می کند که دارای خواص فراوانی اسـت. طیف وسیعی از مواد از جمله ضایعات گیاهی، کود های نیمه پوسیده دامی، خاک اره، زباله های خانگی و شهری می‌توانند به عنوان یک بستر تغذیه ‌ای ایده ‌آل برای کرم ها عمل کنند.
ورمی ‌کمپوست با ارزش غذایی بالای خود، به ‌عنوان جایگزینی مطلوب برای کود های شیمیایی و به عنوان کود برای گلخانه پیشنهاد می‌ شود. این کود زیستی، تمامی ترکیبات لازم برای رشد سالم گیاهان را در خود دارد. و نه تنها غنی از عناصر ماکرو مانند نیتروژن، فسفر، و پتاسیم است، بلکه حاوی عناصر میکرو مانند آهن، مس، روی، و منگنز نیز می ‌باشد. علاوه بر این، ورمی‌ کمپوست با قیمتی اقتصادی‌ تر نسبت به کود های شیمیایی، عرضه می شود. که برای کشاورزان مقرون ‌به‌ صرفه و سودآور است. این کود عاری از بو، عوامل بیماری ‌زا، قارچ‌ ها، و علف ‌های هرز است.

 

 
 
ورمی کمپوست-کود برای گلخانه

مقدار مصرف ورمی کمپوست در گلخانه

ورمی کمپوست تهیه شده از کود های دامی یا سایر ضایعات آلی، غنی از عناصر غذایی، مملو از ویتامین‌ ها، هورمون‌ های تحریک‌ کننده رشد گیاه و آنزیم‌ های متنوع است. این کود آلی در انواع مصارف کشاورزی از جمله محصولات گلخانه ‌ای، کاربرد فراوان دارد. برای استفاده در گلخانه‌ ها، میزان مصرف پیشنهادی ورمی کمپوست بین ۳ تا ۸ کیلوگرم بر متر مربع، بسته به نوع محصول و دوره رشد، متغیر است. برای تکرار مصرف، بسته به شرایط رشد گیاه، بین ۳ تا ۶ ماه یک بار، ۱۰ درصد حجم خاک اطراف گیاهان را به خاک بستر اضافه کرده و آن را به خوبی با خاک مخلوط نمایید.

تاثیر ورمی کمپوست در اصلاح خاک

ورمی ‌کمپوست، با تقویت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک، به بهبود کیفیت آن کمک می‌ کند. این کود آلی، ضمن انکه قابلیت نگهداری آب را بهبود می‌ بخشد، مواد مغذی را تدریجا در اختیار گیاه قرار می دهد که در نهایت به افزایش حاصلخیزی خاک منجر می‌ شود. از جمله تاثیرات ورمی کمپوست بر فیزیک خاک، می توان به نرم شدن خاک های سنگین و رسی، افزایش تهویه و زهکشی خاک و اصلاح ساختمان خاک اشاره کرد. از سوی دیگر، تأثیرات شیمیایی ورمی ‌کمپوست بر خاک نیز قابل توجه است، چرا که به تجزیه مواد معدنی و تبدیل آن‌ها به فرم ‌های آلی کمک کرده و این مواد را برای جذب توسط ریشه‌ های گیاهان در دسترس قرار می ‌دهد.

قوی ترین کود برای رشد سریع بوته

محصولات گلخانه ‌ای به منظور رشد مناسب و تولید محصول افزون در طول دوره‌ های مختلف رشد، به عناصر غذایی و استفاده از انواع کود برای گلخانه نیاز دارند. افزایش رشد رویشی و سطح سبزینگی برگ ‌ها، میزان انجام فتوسنتز را تقویت کرده و به تولید بوته‌ هایی قوی با باردهی بالا کمک می ‌کند. در استفاده ازکود برای گلخانه، بایستی توجه کرد که تعادل بین نیتروژن، فسفر و پتاسیم در تنظیم رشد رویشی و زایشی بسیار حائز اهمیت است. در مرحله رشد رویشی، استفاده از کود های نیتروژنه مانند اوره، نیترات آمونیوم یا سولفات آمونیوم برای تحریک رشد بسیار مؤثر است.
در واقع تامین نیتروژن به عنوان یک کود تقویتی برای گلخانه به منظور رشد رویشی و تأمین انرژی گیاه، به ‌ویژه در ابتدای فصل رشد، ضروری است. این عنصر، به افزایش رشد سبزینه‌ ای و توسعه قسمت‌ های سبز گیاه کمک کرده، عملکرد را بهبود بخشیده و در درشت شدن محصول تاثیر دارد. برای رشد متناسب، استفاده همزمان از نیتروژن و پتاسیم به صورت سرک بسیار مفید است. کود های با درصد بالای نیتروژن برای رشد بوته و کودهای با درصد بالای پتاسیم در زمان‌هایی که رشد رویشی و پر شدن میوه در اوج خود است، مورد نیاز هستند. علاوه بر این، فسفر نیز با تقویت ریشه زایی و گسترش رشه گیاه، به رشد بوته‌ های قوی کمک می‌ کند.

سه بیست پلنت فید

کود سه بیست پلنت فید از سه عنصر ازت، پتاسیم و فسفر به نسبت مساوی برخوردار است. پلنت فید ۲۰-۲۰-۲۰ علاوه بر عناصر پر مصرف، منیزیم و آهن، از اسیدهای آمینه و اسید هیومیک نیز برخوردار است. این مواد از منشاء طبیعی تامین می شوند و از تاثیرات ضد تنش و محرک رشد برخوردار هستند.به همین دلیل این کود کیفیت، مرغوبیت و میزان تولید محصول را به شدت افزایش می دهد. لذا این کود سه ۲۰، می تواند به عنوان یکی از بهترین انواع کود برای گلخانه به شمار برود. به جز کشت های گلخانه ای، کود پلنت فید برای انواع گیاهان آپارتمانی، گیاهان باغی و زراعی نیز مناسب است. این کود به صورت محلول پاشی یا آبیاری قابل استفاده است.

ده ایکس شوک

کود ده ایکس شوک، یکی از کود های تقویتی معروف آمریکایی است که برای رشد سریع بوته، استفاده می‌ شود. این کود با داشتن نیتروژن، کلسیم، فسفر و پتاسیم سبب افزایش رشد رویشی بوته می شود .علاوه بر آن، این کود برای گلخانه، حاوی موادی نظیر فولیک اسید، اسید آمینه، اسید هیومیک و جلبک دریایی است که به حاصلخیزی خاک و بهبود رشد گیاهان منجر می ‌شود. فرمولاسیون ویژه ‌ی این کود و قابلیت انحلال بالای آن، منجر به کاهش مصرف کود و افزایش کارایی رشد سریع بوته ‌ها می شود. کود شوک ۱۰x به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ ها برای تقویت رشد سریع بوته ‌ها و صیفی‌ جات در گلخانه ‌ها شناخته می ‌شود.

بهترین کود مایع برای افزایش بار در گلخانه

به منظور افزایش بار، ایجاد گل در بوته و تبدیل گل ها به میوه ها حایز اهمیت است. استفاده مناسب از کود برای گلخانه، به تبدیل موفق گل ها به میوه، کمک شایانی می کند. لذا استفاده از انواع کود برای گلخانه که فراهم کننده عناصر موجود برای افزایش بار باشند، حائز اهمیت است. البته توجه داشته باشید که میزان دقیـق مصـرف کـود بـا توجه به نتایج آزمون خاک، سـن بوتـه ها بایستی انجام گیـرد. در ادامه به معرفی بهترین کود برای گلخانه به فرم مایع برای افزایش بار در گلخانه می پردازیم.

کودمایع-کود برای گلخانه

فولمکس بمب

فولمکس کودی متعادل و پیشرفته است که تاثیر قابل توجهی بر رشد سریع بوته ها در گلخانه دارد. این کود در بردارنده ده عنصر اصلی و ریزمغذی است. همچنین ترکیباتی، مانند آمینواسید، جلبک دریایی و اسید هیومیک نیز در این کود وجود دارند که تغذیه ‌ای متوازن برای گیاهان فراهم می ‌کنند. آمینواسید موجود در فولمکس، ساختار سلولی گیاه را تقویت کرده و استحکام آن‌ را در برابر استرس‌ های محیطی افزایش می‌ دهد. از طرفی، جلبک دریایی و اسید هیومیک به تنظیم رشد گیاهان در مراحل مختلف کمک می ‌کنند. که در نهایت به افزایش کیفیت و رشد سریع بوته ‌ها کمک می‌ کند. بی استفاده از این کود برای گلخانه و محلول پاشی آن، به رشد سریع بوته‌ ها و سلامت صیفی‌ جات کمک می ‌کند.

افزایش تعداد میوه در گلخانه

 افزایش تعداد میوه در گلخانه‌ از اهمیت بالایی برخوردار است و می ‌تواند سود بیشتری برای کشاورزان به همراه داشته باشند. به همین منظور اهمیت استفاده از کود برای گلخانه در افزایش تعداد میوه اهمیت بالایی دارند. نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که همه چیز از گل شروع می شود. گلدهی مناسب تضمین کننده ی افزایش باردهی مناسب است. بهترین کود برای گلخانه به منظور گلدهی بوته ی گیاه، کودی است که دارای میزان بالا و متناسبی از نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، بور روی باشد. به کارگیری این کود های مخصوص گلخانه، متناسب با احتیاج گیاه در کنار استفاده صحیح، رشد و گلدهی بهتری به همراه عملکرد بالاتر به دنبال خواهد داشت. در ادامه به توضیح این موضوع می پردازیم.

فسفر

فسفر به عنوان عنصری حیاتی برای تمام موجودات زنده شناخته می ‌شود و برای رسیدن گیاهان به رشد طبیعی و بلوغ، وجود این عنصر ضروری است. فسفر در فتوسنتز، تحریک رشد ریشه ‌ها، بالا بردن استحکام ساقه، شاخه، و بلوغ سریع و یکنواخت محصولات نقش اساسی دارد. از کارکرد های فسفر در باب میوه، می توان تلقیح و تشکیل میوه، رشد و باردهی گیاه، تاثیر در رنگ و درشتی میوه، زودرس کردن میوه اشاره کرد. در گلخانه‌، کود های فسفر بالا غالبا در شروع فصل کشت برای ریشه‌ زایی بهتر و در زمان‌ هایی که نیاز به القای گلدهی است، استفاده می ‌شوند. همچنین در مرحله گلدهی و تشکیل میوه، نیاز گیاهان به فسفر افزایش می ‌یابد.

روی

روی از جمله عناصر کلیدی است که در رشد و تولید میوه ‌ی گیاهان نقش مهمی ایفا می ‌کند. نقش روی در گیاه شامل، افزایش سطح برگ، تلقیح و باروری، گرده افشانی، شکل‌ گیری میوه، افزایش توان جذب و انتقال آب توسط گیاهان می باشد. از طرفی کمبود روی، سبب ریزش میوه گیاه می شود.به جز آن، کمبود این عنصر سـبب اختلال در فرایند های سـلولی و در نتیجه، کاهش شـدید رشـد و نمو گیاه می شـود. اثـرات نامطلـوب کمبـود روی در بافت هـای مریسـتمی ظاهـر می شـود. در چنیـن مواقعـی، بافت هـای مریسـتمی بـه ویـژه جهـت سـاخت پروتئین، نیـاز زیـادی بـه روی دارند.

 کلسیم

کلسیم، عمدتا باعث استحکام دیواره های سلولی گیاه می شود. در واقع کلسـیم بـا جانشینی در دیـواره ی سـلول و مستحکم کردن آن و کاهش میزان تولیـد اتیلن، در سـفت کردن و افزایش تـردی بافـت میوه، نقش ایفـا می کند. همچنین کلسـیم بـا حفـظ سـلول ها و افزودن قدرت بافـت گیـاه، از وقوع بسـیاری بیماری هـا ممانعت به عمل می آورد. به علاوه، میوه‌ هایی که دارای مقادیر بالایی از کلسیم هستند، مدت زمان بیشتری قابل نگهداری هستند. کمبود کلسیم باعث پوسیدگی گلگاه انتهایی محصولاتی مانند گوجه فرنگی، فلفل، کدو و ... می شود. که خود با به وجود آوردن ظاهر نامطلوب برای گیاه، از ارزش اقتصادی محصول ایجاد شده می کاهد.

بور

عنصر بور، در تشکیل دیواره سلولى نقش دارد و جزء ساختمان دیواره سلولى اســت. این عنصر در انتقال و متابولیسم کربوهیدرات ها، گلدهى، تشــکیل میوه و تکامل بذر، جوانه زنى گرده و رشد لوله گرده نقش دارد. از طرفی، کمبود بور باعث توقف رشد می ‌شود. نکته ای که کمتر به آن توجه می شود، آن است که تأمین بور نیازمند دقت بیشتری است، چرا که فاصله بین کمبود و سمیت آن بسیار اندک است. بور در تنظیم توسعه سلولها وگرده افشانی مهم است. کمبود بور تشکیل دانه و توسـعه میوه را تحت تاثیر قرار می دهد.

کود مناسب برای درشت شدن میوه

پتاسیم، به عنوان عنصری کلیدی، نقشی حیاتی در تقویت رشد گیاه، افزایش سطوح برگ‌ و درشت و بزرگ شدن میوه‌ ها ایفا می ‌کند. این عنصر به رشد توازن یافته میوه‌، استحکام و افزایش مقدار مواد جامد و خشک میوه کمک می ‌کند. در مراحل مختلف رشد میوه، از تشکیل تا رسیدن و بزرگی میوه، گیاهان به مقادیر بیشتری پتاسیم نیاز دارند. به ویژه در زمان رسیدگی و رنگ‌ گیری، نیاز به پتاسیم به اوج خود می‌ رسد. کود های با محتوای پتاسیم بالا، مانند کود های پتاسیم ۶۰ درصد و ۷۰ درصد، به دلیل خلوص و کارایی بالا در رفع کمبود پتاسیم، در بین کشاورزان محبوبیت دارند.

کود پتاس بالای ۷۰ درصد بمب

کود پتاس بالای بمب بهسازان کشت با مقادیر ۷۰ درصدی پتاسیم، به عنوان یک کود برای گلخانه به منظور تقویت رشد و افزایش محصولات کشاورزی، شناخته شده است. این کود برای گلخانه، با داشتن میزان بالایی از پتاسیم، به تقویت مقاومت گیاهان در مقابل شرایط سخت محیطی مانند شوری خاک، کم ‌آبی و سرما کمک می ‌کند. و همگی این امور، به نوبه خود در بهبود کیفیت و افزایش حجم محصول نقش دارد. استفاده بهینه از این کود در مراحل حساس رشد گیاه، مثل دوران تشکیل و رسیدن میوه، می ‌تواند به افزایش تعداد و وزن دانه ‌ها و میوه ‌ها کمک کند، که این برای کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.

کود پتاس بالای ۶۰ درصد شوک

کود مایع پتاس بالای شوک ۶۰ درصد، یکی از بهترین انواع کود های پتاس بالا و محصولی از شرکت پن آمریکا است. مانند همه محصولات  این شرکت آمریکایی، درتولید این کود برای گلخانه نیز از فناوری مدرن بهره ‌گیری استفاده شده است. با توجه به کیفیت بالا و تأثیرگذاری فوری کود “شوک”، قیمت آن در مقایسه با سایر کودهای مشابه، اقتصادی ‌تر است. خصوصیات برجسته این کود شامل خلوص بالا و جذب سریع می ‌باشد. این کود در کنار کود ۷۰ درصد بمب، جزو بهترین کود های پتاس بالای گلخانه به شمار می روند.

کود مخصوص رنگ اوری میوه

رنگ زنده و درخشان میوه‌ ها نقش کلیدی در جذب نظر مشتریان و افزایش محبوبیت بازاری آن‌ ها دارد. قیمت و ارزش میوه‌ ها به طور قابل توجهی به رنگ براق و پرطراوت شان بستگی دارد. مشتریان و همچنین سورتینگ های صادرات میوه، به دنبال میوه‌ هایی با رنگی چشم‌ نواز و عاری از نقص هستند. لذا معمولاً از خرید میوه ‌های که لکه ‌دار یا بد رنگ، پرهیز می ‌کنند. کشاورزان نیز به اهمیت حیاتی رنگ میوه‌ و تاثیر بسزای آن در فروش محصول، واقف‌ اند و به دنبال استراتژی ‌هایی برای رنگ اوری محصولات خود هستند. استفاده از کود برای گلخانه به منظور رنگ ‌آوری میوه‌ ها یکی از روش‌ های موثر است.

ترکیبات کود مخصوص رنگ اوری شوک

کود شوک، محصولی پیشگام و بدیع در زمینه بهبود ویژگی‌ های ظاهری میوه ‌ها، با هدف ارتقاء رنگ، بو و مزه آن‌ ها تولید شده است. این کود برای گلخانه، حاوی مجموعه ‌ای از عناصر کلیدی میکرو است که نقش مهمی در تقویت ویژگی ‌های مذکور دارند. ترکیب این عناصر در کالر بلوم، یک محصول قدرتمند و کارآمد را به وجود آورده است. محتوای مغذی این کود به شرح زیر است: روی (Zn) با ۳۰%، بور (B) با ۲۰%، و منیزیم (Mg) با ۱۰%. با استفاده از این کود برای گلخانه در زمینه ی رنگ آوری میوه ها، شاهد بهبود قابل توجه رنگ و عطر میوه‌ خواهید بود. که این امر به نوبه خود به افزایش سودآوری منجر می ‌شود.

کود- کود برای گلخانه

زمان مصرف کود مخصوص رنگ اوری 

استفاده از کود رنگ‌ آوری شوک در زمان‌ های مشخصی از دوره رشد میوه، متناسب با مدت زمان رشد، فصل و نیازهای خاص گیاه توصیه می ‌شود. در مرحله نهایی رشد، گیاهان به مواد مغذی و عناصر رنگ ‌دهی بیشتری نیاز دارند. بنابراین استفاده از این کود برای گلخانه در این مرحله می‌ تواند به بهبود رنگ و جلوه ظاهری میوه‌ ها کمک کند. برای کسب بهترین نتیجه، مصرف این کود در گلخانه، (کالر بلوم شوک) در دوره ‌های پایانی تکوین میوه و تقریباً دو هفته قبل از زمان برداشت، ایده ‌آل است. این کود به سرعت بر رنگ‌ آمیزی و طراوت میوه تأثیر می ‌گذارد و اغلب ظرف چند روز نتایج قابل توجهی به ارمغان می ‌آورد.

مشاوره کشاورزی

بدون شک، تغذیه گیاهی به خصوص در کشت‌ های گلخانه ‌ای که نیاز به مقادیر زیادی از عناصر غذایی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین تعادل در تامین این عناصر برای رشد بهینه گیاهان بسیار حیاتی است و انتخاب کود ها با هوشمندی می ‌تواند به بهبود عملکرد و کیفیت محصولات منجر شود.  گروه organic-agri، با تجربه پر بار خود در زمینه ی کشاورزی و فروش کود های درجه ۱ وارداتی (به خصوص انواع کود برای گلخانه) آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید در ساعات کاری جهت دریافت مشاوره برای گلخانه یا خرید کود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 مهندس بیگی: ۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱

نویسنده: حانیه اجاقی