بذر

بذر |نوع شناسی انواع گیاه کشاورزی و ۲نوع دانه برای کاشت

مزرعه- بذر- ارگانیک اگری

بذر و اما این مفهوم به نوعی از بذر اشاره دارد که با محیط خود سازگار است. این سازگاری از طریق یک فرآیند طولانی انتخاب طبیعی یا مصنوعی می گذرد. این بذرهای کشاورزی دارای مزیت خاصی در جلوگیری از تخلیه خاک زیر کشت هستند. علاوه بر این، ارگانیک اگری همچنین بازگشت معینی به روش‌های سنتی کشاورزی معیشتی را ترویج می‌کنند، زیرا امکان برداشت انواع بذر کشاورزی برای کاشت در سال بعد وجود دارد.

فهرست عناوین

بذور کشاورزی اصلاح شده و بذرهای کشاورزی هیبریدی

نوع شناسی آنها شامل انواع مختلفی از اندازه ها و اشکال مختلف است.

آیا شما یک کشاورز هستید؟ پس با مطلب پائین شگفت زده شوید.

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه کنید.

فهرست تصاویر

گیاه ۱ با کیفیت

گیاه ۲ در باغ

بذور کشاورزی اصلاح شده و بذرهای کشاورزی هیبریدی

این دانه های کشاورزی توسط انسان با استفاده از تکنیک های گرده افشانی کنترل شده انتخاب شده اند. یکی از ویژگی های آنها مقاومت بالای آنها در برابر بیماری ها و آفات است. این دانه ها به راحتی با انواع مناطق سازگار می شوند و همچنین توسعه اولیه و بهره وری بالا را ارائه می دهند. همانطور که از نام آنها پیداست، این دانه های کشاورزی حاصل از تلاقی واریته های خالص هستند. آنها با رشد سریع با ریشه ها و ساقه های قوی تر و قوی تر مشخص می شوند. در ادامه گیاه ۱ با کیفیت را ببینید.

علاوه بر organic-agri.ir  ، میوه آنها کیفیت بسیار بهتری دارد. این بذرهای کشاورزی مزایای زیادی دارند. آنها نسبت به شرایط آب و هوایی بسیار غیر حساس هستند، آنها توانایی میوه دادن بهینه را در هر شرایط آب و هوایی دارند. علاوه بر این، تعداد میوه ها و دانه ها با این ارقام بیشتر است. این انواع بذر کشاورزی همچنین مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری ها دارند که باعث حفظ عملکرد و یکنواختی میوه می شود.

مزرعه- بذر- ارگانیک اگری

مزرعه- بذر- ارگانیک اگری

گیاه ۱ با کیفیت

نوع شناسی آنها شامل انواع مختلفی از اندازه ها و اشکال مختلف است.

جوانه زنی برای هر یک از آنها متفاوت است. با این حال، این دانه های کشاورزی نیاز به رطوبت و آبیاری کافی وجه مشترک دارند. تامین آب در واقع برای اطمینان از جوانه زنی و رشد مطلوب گیاه برای تولید ضروری است.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۵۰ کلمه
مدت مطالعه۸ دقیقه

دانه های گل: این دانه های کشاورزی از نظر شکل، اندازه، رنگ و بافت بسیار متفاوت هستند. رنگ آنها می تواند از سیاه تا کرم متفاوت باشد. در برخی موارد بسیار کوچکتر از انواع بذر کشاورزی هستند. آنها حتی در معرض خطر باد شدید قرار می گیرند.

دانه های خوراکی: به عنوان مثال، اینها دانه های آفتابگردان هستند (در کشورهای اسپانیایی زبان به عنوان “pipas” شناخته می شوند). این بذرهای کشاورزی مستقیماً برای مصرف انسان تولید می شوند. این امر در مورد زیره، خردل، حبوبات، میوه های خشک، کنجد و غیره نیز صادق است. از نظر فواید تغذیه ای organic-agri.ir ، بیشتر دانه های خوراکی حاوی نسبت بالایی از پروتئین و ویتامین B هستند. برخی از مواد معدنی مانند کلسیم نیز وجود دارند و حتی حاوی ویتامین E هستند.

آیا شما یک کشاورز هستید؟ پس با مطلب پائین شگفت زده شوید.

تناوب زراعی خود را در ارگانیک اگری انجام دهید و نظارت بر طرح خود را ساده کنید. می توانید کارهای کشاورزی خود را در تلفن خود ذخیره کنید .ارگانیک اگری را به صورت رایگان امتحان کنید! در ادامه گیاه ۲ در باغ را ببیند.

قدمت بذر به اندازه کشاورزی است. اولین استفاده ها به ۱۰۰۰۰ سال پیش برمی گردد. در طول برداشت، کشاورز بخشی از غلات را برای کاشت آن در سال بعد کنار می گذارد. انواع بذر کشاورزی بر اساس معیارهای زراعی (مقاومت، پوشش، اندازه و …) انتخاب شدند. تنوع زیستی داخلی در نتیجه مهاجرت کشاورزان در طول هزاره ها ظاهر شده است. آنها در واقع دانه های خود را با مناطق مختلفی که اشغال کرده اند سازگار کرده اند.

مزرعه- بذر- ارگانیک اگری

مزرعه- بذر- ارگانیک اگری

گیاه ۲ در باغ

پاسخ سوالات متداول خود را در این رابطه مطالعه کنید.

۱-انواع مختلف بذر چیست؟

چندین نوع دانه وجود دارد: هیبرید و GMO

۲- دانه های هیبرید چیست؟

آنها با تلاقی بین گونه هایی با ویژگی های جالب ایجاد شدند. به عنوان مثال، یک پرتقال بسیار شیرین اما کوچک با یکی دیگر از اندازه های جالب اما نه خیلی خوش طعم تلاقی می شود. این صلیب یک پرتقال شیرین بزرگ می دهد. عیب این نوع بذر این است که تکثیر نمی شوند.

۳- دانه های GMOچگونه هستند؟

فارمی و گروه سوفلت بذر GMO نمی فروشند. این بذرها نه به طور طبیعی اصلاح شده اند، بلکه مانند دانه های هیبریدی تلاقی ساده ای نیستند. دانشمندان در حال کار بر روی ژن دانه برای بهبود عملکرد آن هستند. هدف ایجاد یک تنوع مولد، سودآور و مقاوم است. انواع بذر کشاورزی GMO قابل اختراع هستند، بنابراین نمی توان آنها را پس از برداشت مجدد استفاده کرد تا دوباره در سال بعد کاشته شوند. فقط گیاهانی که یک ژن خارجی دریافت کرده اند به عنوان GMO برچسب گذاری می شوند. سایر تحولات ژنتیکی  organic-agri.ir در محدوده دستورالعمل های اروپایی قرار نمی گیرند و بنابراین شناسایی نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.