بذر

بذر و در ۴ فصل از سال چه *گیاهانی را باید کاشت؟

بذر و به طور خلاصه ذرت یک علف سالانه فصل گرم است که در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای شروع تولید ذرت، داشتن سطح قابل کشت به اندازه کافی بزرگ ضروری است، زیرا صرفه جویی در مقیاس از نظر سودآوری محصول بسیار مهم است. این سری از مقالات درک بهتری از عواملی که دستیابی به عملکرد خوب را شرط می‌کنند، و همچنین محدودیت‌ها و خطراتی که ممکن است محصولات ذرت را به خطر بیندازند، بذر صیفیجات ارائه می‌کند. ارگانیک اگری در خدمت شماست.

فهرست عناوین

پرورش دهندگان ذرت اغلب مزرعه خود به صورت زیر فراهم می‌کنند.

عامل محدود کننده در کشت ذرت آب و هوا است.

امروزه رایج ترین گونه های ذرت به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب ائین مطالعه فرمائید.

 

فهرست تصاویر

مزرعه ۱ پربار

مزرعه ۲ کشت

 

پرورش دهندگان ذرت اغلب مزرعه خود به صورت زیر فراهم می‌کنند.

را چند هفته یا چند روز قبل از کاشت آماده می کنند. آنها زمین را شخم می زنند و بقایای محصولات قبلی و علف های هرز را حذف می کنند. سپس یک کود پایه را در خاک وارد می کنند. آنها همچنین سیستم آبیاری را طراحی می کنند. برای کاشت، تولیدکنندگان از بذرهای بزرگ استفاده می کنند که دانه های ذرت  organic-agri.ir را در ردیف هایی که تعریف کرده اند

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۵۰ کلم
مدت مطالعه۸ دقیقه

قرار می دهند. در بیشتر موارد، تهیه کود، سیستم آبیاری و روش های کنترل علف های هرز ضروری است. اکثر ارقام تجاری ذرت را می توان ۶۰ تا ۱۴۰ روز پس از کاشت برداشت کرد. فاصله بین کاشت و برداشت بستگی به تنوع، آب و هوا و شرایط خاک حاکم در منطقه دارد. امروزه کشاورزان ذرت را با استفاده از دروگرهای بزرگ برداشت می کنند. این ماشین ها کل گیاه را ریشه کن می کنند و در عین حال دانه ها را از بقیه زیست توده جدا می کنند.

 بذر پس از برداشت، تولیدکنندگان ذرت، بقایای محصول را شخم زده و از بین می برند یا دفن می کنند. آنها همچنین ممکن است از این باقیمانده ها به عنوان خوراک دام یا برای اهداف دیگر استفاده کنند. سپس organic-agri.ir می توانند کشت متناوب با ارگانیک اگری یا سایر گیاهان را برای کنترل بیماری و جلوگیری از تخلیه خاک جایگزین کنند. در ادامه مزرعه ۱ پربار را ببینید.

عامل محدود کننده در کشت ذرت آب و هوا است.

ذرت یک محصول فصل گرم است. دماهای متوسط به بالا را برای رشد دوست دارد. بذر به یخبندان حساس است؛ اکثر گونه ها دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد را دوست ندارند. با این حال، برخی از گونه ها می توانند دمای تا ۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. دمای بسیار بالا (بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد) نیز مشکلاتی را ایجاد می کند. دمای متوسط ۲۰-۲۲ درجه سانتیگراد بهینه در نظر گرفته می شود. مشاهده اینکه کدام گونه های ذرت در سطح محلی به خوبی رشد می کنند ضروری است. این مرحله مشاهده ضروری است. هر رقم محصولات بذر با کیفیت متفاوتی را ارائه می دهد که بازده آنها با توجه به شرایطی که در آن رشد می کند متفاوت است.

مزرعه ۱ پربار

امروزه رایج ترین گونه های ذرت به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

ذرت دندانه دار: این گونه بیشترین کشت را دارد (بیش از ۹۰ درصد ذرت تولیدی)، عمدتاً برای تولید خوراک دام. دانه های آن خشک و زرد است.
ذرت سنگ چخماق: بیشتر در آب و هوای سردتر یافت می شود. زودتر از انواع دیگر است و دانه های صاف بذر از سفید تا قرمز organic-agri.ir متغیر است.
ذرت آردی: این رقم عمدتاً در ایالات متحده برای تولید آرد و آبجو کشت می شود.
ذرت شیرین: این گونه به دلیل طعم شیرینی که دارد، عمدتاً برای مصرف خام کشت می شود. برای تولید شربت نیز استفاده می شود. دانه ها چروکیده هستند و رنگ آنها از سفید تا زرد متغیر است. در ادامه مزرعه ۲ کشت را ببیند.
پاپ کورن: این نوع هسته‌های کوچک، سفت و تقریبا گرد دارد که در دمای بالا می‌پاشد تا شیرینی محبوبی تولید کند.
ذرت مومی: این رقم عمدتاً برای تولید نشاسته بذر صیفیجات استفاده می شود.

مزرعه ۲ کشت

پاسخ سوالات متداول خود را در مطلب ائین مطالعه فرمائید.

  • طبقه بندی در کشاورزی چگونه است؟

انواع ذرت بر اساس چرخه زندگی آنها طبقه بندی می شوند.

  • واریته ها چه شاخص ها و کارکرد هایی دارند؟

بنابراین واریته‌هایی با شاخص فائو ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۶۰۰ یا ۷۰۰ بذر صیفیجات وجود دارد. به بیان ساده، شاخص فائو بالا نشان‌دهنده فصل رشد طولانی‌تر است و بنابراین، انواع ذرت به گرمای بیشتری نسبت به واریته‌ای که شاخص فائو آن پایین‌تر است، نیاز دارد. . برعکس، هرچه بیشتر در شمال بکارید، یا در ارتفاعات بالاتر، تعداد واحدهای گرمایی محصول کمتری از آن بهره می برد، بنابراین در این مورد باید یک رقم زودتر با شاخص FAO بذر صیفیجات کمتر انتخاب کنید.

  • چرا فرایند رشد را طولانی نمی‌کنیم؟

به طور کلی، یک فصل رشد طولانی تر می تواند منجر به عملکرد بیشتر شود، اما هزینه های بالاتری (آبیاری، کوددهی، کنترل آفات، و غیره) را نیز متحمل می شود. ارگانیک اگری در خدمت شماست تا انواع بذر صیفیجات را بکارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.