بذر بادمجان

بذر بادمجان و ۳ مطلب باورنکردنی از این خوراکی جذاب!

مزرعه- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

بذر بادمجان و هزاران سال است که بادمجان در سراسر جهان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و سنتی خاورمیانه و مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه معمولاً در جاهایی مانند فرانسه، ایتالیا، استرالیا، اسرائیل، مصر، ایالات متحده و تقریباً در هر جای دیگر خورده می شود. در سرتاسر دنیا با چند نام مختلف شناخته می شود، اما بیشتر به آن بذر فلفل می گویند. در مناطقی مانند جنوب آسیا، آسیای جنوب شرقی و آفریقای جنوبی، بادمجان به عنوان برنجال ارگانیک اگری شناخته می شود.

فهرست عناوین

فواید خوردن بادمجان برای سلامتی چیست؟ چگونه آن را بخوریم؟

معنی بادمجان چیست و چرا بادمجان را بادمجان می نامند؟

آیا بادمجان یک غذای فوق العاده برای مردم ایران است؟

فواید خوردن بادمجان برای سلامتی بدن و ذهن چیست؟

پاسخ سوالات متداول خود را در قسمت پائین مطالعه کنید.

 

فهرست تصاویر

گیاه ۱ بادمجان

گیاه ۲ فلفل

 

فواید خوردن بادمجان برای سلامتی چیست؟ چگونه آن را بخوریم؟

این گیاهی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد: مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد مغذی گیاهی خاص، از جمله ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، مانند ناسونین، و همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی. و تمام این فواید تغذیه ای بذر بادمجان به دلیل محتوای بالای فیبر و آب، با کالری کم فقط ۳۵ کالری در هر فنجان حاصل می شود. در ادامه گیاه ۱ بادمجان را ببیند.

بادمجان organic-agri.ir ، یکی از اعضای خانواده شب بو و شب بو، توسط محققان به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی آنتوسیانین که در رنگ های بنفش غنی آن دیده می شود، بخشی از یک گروه زراعی ارزشمند محسوب می شود. در حالی که اکثر مردم فکر می کنند این غذای خوشمزه یک سبزی است، اما از نظر فنی بذر بادمجان یک میوه است. حاوی دانه های ریز زیادی است و از گل خوراکی گیاه سولانوم ملونجن رشد می کند.

مزرعه- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

مزرعه- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

گیاه ۱ بادمجان

معنی بادمجان چیست و چرا بادمجان را بادمجان می نامند؟

طبق اکثر منابع، از آنجایی که انواع بادمجان کشت شده صدها سال پیش کوچکتر بوده و اغلب به رنگ سفید، زرد یا خالدار بوده است، گفته می‌شود که شبیه مرغ، قو یا تخم‌مرغ بادمجان، غاز است، به همین دلیل نام آن‌ها به این دلیل است. برای مدت طولانی در تاریخ، بسیاری از مردم ترجیح می دادند آن را نخورند، زیرا به دلیل رنگ عمیقش، گیاهی سمی بذر بادمجان به حساب می آمد. سال ها طول کشید تا فواید تغذیه بادمجان برای سلامتی مانند امروز شناخته و درک شود.

آیا بادمجان یک غذای فوق العاده برای مردم ایران است؟

محققان به کسب اطلاعات بیشتر ارگانیک اگری  در مورد فواید سلامتی تغذیه بادمجان ادامه می دهند. ممکن است مانند برخی دیگر از سوپر غذاها، مانند کلم پیچ یا انواع توت ها، غلیظ ترین مواد مغذی نباشد، اما مطمئنا منحصر به فرد است.

حاوی نوع نسبتا کمیاب و بسیار مفیدی از آنتی اکسیدان به نام ناسونین است. ناسونین نوعی آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که در تمام انواع بادمجان و سایر میوه ها و سبزیجات بذر بادمجان با رنگ های عمیق یافت می شود.

ناسونین یکی از عوامل اصلی در فواید سلامتی تغذیه بادمجان است. مانند سایر آنتی اکسیدان ها، این توانایی را دارد که با آسیب رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کند، که اغلب علت ایجاد بیماری و مکانیسم پیری بدن ما است.

بیشتر ناسونین موجود در این سبزی/میوه در پوست بنفش رنگ آن یافت می‌شود، بنابراین مصرف کامل سبزی، از جمله پوست بذر بادمجان ، برای بهره‌مندی organic-agri.ir  از فواید سلامتی بسیار مهم است. در ادامه گیاه ۲ فلفل را ببیند.

هزاران سال است که بادمجان در سراسر جهان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و سنتی خاورمیانه و مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه معمولاً در جاهایی مانند فرانسه، ایتالیا، استرالیا، اسرائیل، مصر، ایالات متحده و تقریباً در هر جای دیگر خورده می شود. در سرتاسر دنیا با چند نام مختلف شناخته می شود، اما بیشتر به آن بذر فلفل می گویند. در مناطقی مانند جنوب آسیا، آسیای جنوب شرقی و آفریقای جنوبی، بادمجان به عنوان برنجال شناخته می شود. این سبزی مخصوصاً به دلیل رنگ بنفش روشن، پوست چاق، طعم تلخ و در عین حال دلپذیر منحصر به فرد – و البته فواید تغذیه ای گسترده بادمجان، ارزشمند است.

مزرعه- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

مزرعه- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

گیاه ۲ فلفل

فواید خوردن بادمجان برای سلامتی بدن و ذهن چیست؟

بذر فلفل گیاهی است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد: مقدار زیادی آنتی اکسیدان، مواد مغذی گیاهی خاص، از جمله ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، مانند ناسونین، و همچنین بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی. و تمام این فواید تغذیه ای بادمجان ارگانیک اگری به دلیل محتوای بالای فیبر و آب، با کالری کم فقط ۳۵ کالری در هر فنجان حاصل می شود.

پاسخ سوالات متداول خود را در قسمت پائین مطالعه کنید.

  • بادمجان و بذر فلفل چه اندازه است؟

بادمجان ها را می توان در اندازه هایی به بزرگی یک توپ فوتبال یا کوچکتر از گوجه فرنگی یا کدو سبز یافت. محبوب ترین نوع در بیشتر آمریکای شمالی نوع بنفش تیره، بزرگ و بیضی شکل است. این نوع گوشت خامه ای، بژ/سفید و قوام اسفنجی دارد که به راحتی سس، روغن و طعم را جذب می کند.

  • بهترین تولیدکننده بادمجان کجاست؟

چین، هند، ایران، مصر و ترکیه تولیدکنندگان اصلی انواع بادمجان و بذر فلفل هستند. چین به تنهایی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از محصولات بادمجان جهان را  organic-agri.ir  تولید می کند.

  • محبوب ترین نوع آن برای کدام کشور است؟

امروزه هفت نوع اصلی وجود دارد که در اکثر کشورهای “غربی” برداشت و در دسترس است، از جمله محبوب ترین انواع، ایتالیایی (بیضی بنفش بزرگ) و جی کوچک بذر فلفل.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.