کود شوک

کود صیفی جات | ۰۷ مورد برای نحوه و زمان کوددهی صیفی جات!

کود صیفی جات | 07 مورد برای نحوه و زمان کوددهی صیفی جات!

کود صیفی جات | کود شوک | مهم نیست که چقدر تلاش کنید. تبدیل موضوع کودهای بهسازان کشت به یک بحث پر جنب و جوش دشوار است. اما برای همه باغبانان. آگاهی از کودها و نحوه استفاده مؤثر از آنها برای گیاهان شکوفا به همان اندازه مهم است که مناطق سختی آنها را بدانند. بنابراین. برای رشد گیاهان سالم. در اینجا بحث مختصری درباره چرایی. چیستی. چگونگی و زمان استفاده از این مولتی ویتامین ها وجود دارد. همه کمپوست ها حاوی سه عنصر شیمیایی اصلی هستند

  • = N نیتروژن با تحریک تولید کلروفیل. ماده شیمیایی اصلی دخیل در فتوسنتز – چگونه کود صیفی جات در گیاهان نور خورشید را به غذا تبدیل می کنند. باعث رشد سالم برگ می شود.
  • = P فسفر در کود شوک از رشد شدید ریشه ها. ساقه ها. گل ها و میوه ها حمایت می کند.
  • = K پتاسیم نقش کلیدی در کمک به گیاهان در هضم و ساختن غذا دارد.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | چرا گیاهان سیفی به کود نیاز دارند

کودشوک ۲ | کود دانه ای و مزیت عمر طولانی

کودشوک ۳ | زمانی برای کود دهی

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۶
عنوانکود صیفی جات
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۷۸۰
زمان خوانش۱۷ دقیقه

چرا گیاهان صیفی به کود صیفی جات برای حیات نیاز مبرم دارند

تمام مواد مغذی لازم برای رشد گیاه در خاک یا شناور در هوا هستند. پس کود شوک دادن چه فایده ای دارد؟ نکته این است که همه گیاهان به مواد مغذی کلیدی در خاک یا هوا دسترسی ندارند. هر نوع خاک ترکیبی از مواد مغذی خاص خود را دارد. بنابراین قبل از فکر کردن به اینکه گیاه ممکن است به نوع کود صیفی جات از محصولات بهسازان کشت نیاز داشته باشد. باید خاکی که گیاه در آن رشد می کند را در نظر بگیریم.

کودشوک | چرا گیاهان سیفی به کود نیاز دارند

کودشوک | چرا گیاهان سیفی به کود نیاز دارند

کودشوک ۱ | چرا گیاهان سیفی به کود نیاز دارند

فعالیت هایی مانند کشاورزی فشرده. ساخت و ساز و حمل و نقل. شیمی و ساختار خاک را تغییر می دهد و مواد مغذی موجود برای گیاهان را محدود می کند. در برخی موارد. مواد مغذی در ابتدا به طور طبیعی وجود نداشتند. یا در طول زمان شسته شده بودند. به این دلایل. ما. حفرکنندگان خاک و نگهبانان باغ. باید عناصر کود صیفی جات را که خارج از ظرفیت گیاه ما هستند. دوباره پر کنیم. جایگزین کنیم یا به رهاسازی آنها کمک کنیم.

وقتی صحبت از کود دهی می شود. بیشتر به معنای بهتر شدن نیست.

گیاهان شما ممکن است بیش از حد بارور شده باشند. کود بیش از حد می تواند به گیاهان آسیب برساند یا حتی از بین ببرد. قبل از استفاده از هر کود بهسازان کشت . ایده خوبی است که خاک را آزمایش کنید تا بتوانید نوع و فرمول مناسب کود صیفی جات برای نیازهای گیاهان خود را انتخاب کنید. در عوض. گیاهان ما با گل های بزرگتر. برگ های بزرگتر و میوه ها و سبزیجات بزرگتر به ما پاداش می دهند.

کود صیفی جات دانه ای مواد مغذی را آرام و مزیت عمر طولانی

این روش برای پوشش مناطق وسیع به خوبی جواب می دهد و برای اعمال کود دانه ای به چمن ها یا بسترهای بذر جدید قبل از کاشت آنها استفاده می شود. روش پخش را می توان با پخش کننده دستی یا قطره پخش کن انجام داد. این تکنیک که مواد مغذی را برای گیاهان منفرد مانند درختچه ها و گیاهان چند ساله فراهم می کند. به صورت دستی با کودهای دانه ای organic-agri انجام می شود. به سادگی کود صیفی جات را در اطراف پایه گیاه بمالید و تا خط قطره گسترش یابد. برای سبزیجات. کود را در نوارهای موازی با ردیف های کاشت بمالید.

کودشوک | کود دانه ای و مزیت عمر طولانی

کودشوک | کود دانه ای و مزیت عمر طولانی

کودشوک ۲ | کود دانه ای و مزیت عمر طولانی

کودهای محلول در آب سریعتر اثر می کنند. اما دفعات مصرف بیشتر است.

این روش در حین آبیاری به گیاهان غذا می دهد. برای استفاده با کودهای محلول در آب. دستورالعمل های مخلوط را دنبال کنید و از قوطی آبیاری یا اتصال شلنگ برای آبیاری خاک در پایه گیاه استفاده کنید. این کود صیفی جات برای تغذیه گیاهان و سبزیجات ظرفی عالی است. این روش شبیه به کاربرد پایه است. اما آب به جای خاک به برگ ها زده می شود. زمانی که گیاهان نیاز به جذب سریع عناصر کمیاب مانند آهن دارند بسیار مفید است.

آنچه گیاهان برای رشد در کود صیفی جات بدان برای حیات نیاز دارند

سه عنصر اساسی که همه گیاهان به آن در کود صیفی جات نیاز دارند عبارتند از نیتروژن. فسفر و پتاسیم یا N-P-K که نسبت آنها به صورت عددی روی بسته بندی درج شده است. به عنوان مثال. یک کود همه منظوره با برچسب ۲۰-۲۰-۲۰ به این معنی است که هر عنصر شیمیایی (N. P و K) 20٪ وزن کل فرمول را تشکیل می دهد. (۴۰% باقیمانده از مواد بی اثر و عناصر کمیاب تشکیل شده است.) درصد عناصر در نسبت های مختلف برای برآوردن نیازهای مختلف کود صیفی جات ارائه می شود.

اگر می خواهید تولید گل را افزایش دهید. به مخلوطی مانند ۱۵-۳۰-۱۵ نیاز دارید که سرشار از فسفر است که باعث رشد گل می شود. اگر می خواهید چمن خود را سبز کنید. مخلوط غنی از نیتروژن مانند ۲۵-۶-۴ را انتخاب کنید. بسیاری از کودها برای گیاهان خاصی مانند گل رز. پیاز یا سبزیجات فرموله می شوند. فقط مطمئن شوید که نسبت های NPK روی برچسب را بررسی کنید. زیرا می توانید از کود صیفی جات معمولی استفاده کنید که تقریباً محتوای مغذی مشابهی دارند اما قیمت کمتری دارند.

علاوه بر  NPK چه عناصری برای تغذیه گیاهان و صیفی جات مناسبند

بیشتر کودها حاوی مقادیر کمی از سایر عناصر مهم برای سلامت گیاه هستند. برخی از ریزمغذی‌ها مهم‌تر از بقیه هستند. اما هر کدام به روش خود گیاهان را تغذیه می‌کنند. عناصر کمیاب اصلی در کود صیفی جات عبارتند از کلسیم. منیزیم. آهن. مس. منگنز. روی. مولیبدن. بور. گوگرد و غیره. (معمولاً می توانید این موارد را به صورت جداگانه نیز خریداری کنید.) اگر هر یک از این عناصر کمبود داشته باشند. گیاه ممکن است علائم کمبود معمولی را نشان دهد. به عنوان مثال. کمبود آهن می تواند منجر به کلروز (برگ های زرد با رگبرگ های سبز) شود که به راحتی با دوز آهن کلات اصلاح می شود.

امروزه گزینه های کود کمی وجود دارد. هم ارگانیک (منابع گیاهی و حیوانی) و هم غیر آلی (منابع شیمیایی). در حالی که بیشتر کود صیفی جات معدنی تجاری تولید می شوند. باغبانان organic-agri گزینه هایی دارند. بسیاری از مردم به مواد آماده به کار قدیمی – کود حیوانی و کمپوست – متکی هستند که اگرچه ارگانیک و برای ساخت خاک خوب هستند. اما در واقع مواد مغذی کمی دارند. برای رشد گل و میوه. پودر استخوان با محتوای فسفر بالا انتخاب ارگانیک است. در حالی که کنجاله خون منبع خوبی از نیتروژن است.

نحوه انتخاب کود صیفی جات چگونه و به چه شکل انجام می شود؟

دو نوع کود وجود دارد که باغبان خانگی می توانند از آنها استفاده کنند: دانه ای و محلول در آب. هر نوع مزایا و معایبی دارد. کود صیفی جات گرانولی مواد مغذی را به آرامی به گیاهان می‌رسانند. اما مزیت طولانی‌مدت بودن را دارند. از آنجایی که کودهای دانه ای قبل از استفاده توسط گیاهان باید توسط آب تجزیه شوند. کودهای دانه ای به سرعت کودهای محلول در آب از خاک شسته نمی شوند. کودهای محلول در آب سریع‌تر عمل می‌کنند اما عمر کوتاه‌تری دارند. به این معنی که باید بیشتر از کودهای دانه‌ای استفاده شوند.

هر دو کود موثر هستند. بنابراین کدام یک را انتخاب کنید بستگی به این دارد که آیا می خواهید به گیاهان خود کوددهی سریع اما مکرر بدهید یا کود آهسته اما طولانی مدت. خوراک. برای ما باغبانان بسیار پرمشغله (یا خیلی تنبل). هیچ چیز بهتر از کودهای دانه ای آهسته رهش نیست. که برخی از آنها فقط باید هر شش تا نه ماه یکبار استفاده شوند. شما می توانید کودهای گرانولی و محلول در آب را به روش های مختلفی اعمال کنید. اما در هنگام انجام این کار حتما از برخی دستورالعمل های کلی کود صیفی جات پیروی کنید.

چه زمانی را باید برای کود دهی انتخاب کنیم تا موثر باشد؟

اگر در اوایل بهار کود دهی کنید. بیشتر گیاهان چند ساله. یکساله. سبزیجات و چمن‌ها سود زیادی خواهند داشت. با این حال. از کود دهی قبل از حمام بهاری خودداری کنید. در غیر این صورت با از بین رفتن مواد مغذی از خاک. پول خود را هدر خواهید داد. یکساله ها دوست دارند سه یا چهار بار دیگر در طول فصل رشد با کود صیفی جات محلول در آب با فسفر بالا کود دهند. در حالی که چمن ها از کاربرد دوم کود دانه ای در اوایل پاییز سود می برند.

نتیجه برای کود صیفی جات چه موارد را باید به خاطر سپرد

درختان و درختچه ها. به ویژه آنهایی که گل می دهند. دوست دارند یک دوز کود دانه ای متعادل را در بهار و مقدار دیگر را در پاییز بکار برند. اما به یاد داشته باشید که هنگام کود دهی کود صیفی جات و درختچه ها در پاییز “دیر و سبک” باشید. انتهای پاییز نیز زمان مناسبی است. گل رز اشتهای سیری ناپذیری دارد.

برای چاق نگه داشتن و شادابی آنها. در فصل گلدهی هر ۷ روز یکبار به آنها کود محلول بدهید. “هر هفته. غش” شعار تغذیه همه رزها است. یک فکر آخر: فقط به گیاهان بالغ تغذیه کنید؛ کود دادن به دانه ها یا شاخه های جوان باعث سوختن کود صیفی جات می شود. به یاد داشته باشید. این دستورالعمل های تغذیه فقط دستورالعملهای organic-agri هستند.

کودشوک | زمانی برای کود دهی

کودشوک | زمانی برای کود دهی

کودشوک ۳ | زمانی برای کود دهی

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کودهای صیفی جات

۰۱ در تابستان چه نوع کود صیفی جات باید مصرف شود؟

همانطور که اشاره کردیم. کودهای غنی از نیتروژن برای سبز شدن و رشد اوایل بهار عالی هستند. اما می توانند در تابستان بیشتر به گیاهان شما فشار وارد کنند و حتی باعث سوختگی شوند. به همین دلیل است که کودهای کم نیتروژن یک انتخاب عالی برای گیاهان تابستانی هستند.

۰۲ آیا می توانم در اواخر تابستان کود صیفی جات دهم؟

چه زمانی: کود گیاهان تابستانی را بین ژوئن و آگوست. ظرف ۶ تا ۸ هفته پس از کوددهی اواخر بهار. اعمال کنید. اکنون از محصولات تابستانی استفاده کنید تا از هر آبیاری حداکثر بهره را ببرید و رشد عمیق ریشه را تقویت کنید.

۰۳ بهترین نسبت برای کود صیفی جات چیست؟

بهترین نسبت کوددهی در تابستان ۶-۰-۰. ۱۵-۰-۸. ۱۰-۰-۴ است. این نسبت ها علف شما را قوی و سالم نگه می دارد و در عین حال کود شما را از سوختن در گرما محافظت می کند. قبل از اینکه در یافتن بهترین نرخ کود برای گیاهان تابستانی خود ادامه دهید. باید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.