کود شوک

کوددهی گیلاس | ۰۷ عنوان برای روش کود دهی برای درخت های گیلاس!

کوددهی گیلاس | 07 عنوان برای روش کود دهی برای درخت های گیلاس!

کوددهی گیلاس | کود شوک | به گفته بهسازان کشت پرورش درختان گیلاس برای کسب سود می تواند یک تجارت مقیاس پذیر باشد. دانستن برخی از پارامترهایی که منجر به یک محصول سودآور می شود ضروری است. موقعیت مکانی شاید مهمترین پارامتر در هنگام رشد و کوددهی گیلاس درختان گیلاس برای کسب سود باشد. این درخت در اقلیم‌های خاص رشد می‌کند و انحراف از این الزامات برای تولیدکننده هزینه خواهد داشت. ثانیاً. حتی با مدیریت با کیفیت بالا توسط یک پرورش دهنده باتجربه. درختان گیلاس معمولاً تا سال ششم یا هفتم خود در باغ. عملکرد رضایت بخشی ندارند. درختان گیلاس نیز تحت تأثیر میوه دهی متناوب و کوددهی کود شوک قرار می گیرند.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | اتخاذ تصمیم چرخه ها برای درختان

کودشوک ۲ | تجزیه و تحلیل خاک قبل از کوددهی

کودشوک ۳ | کوددهی گیلاس با ساختار متعادل

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۴
عنوانکوددهی گیلاس
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۵۱۸
زمان خوانش۱۵ دقیقه

کوددهی گیلاس | چرخه ها برای درختان چه عملکردی را اتخاذ می کنند؟

چرخه ها تمایل دارند که برخی از درختان میوه یک سال عملکرد بسیار بالاتر از متوسط ​​و در سال بعد عملکرد بسیار کمتری داشته باشند. میوه دهی متناوب همراه با کوددهی کود شوک یک پدیده رایج در بسیاری از انواع درختان میوه است. این امر باعث ایجاد مشکلات جدی کارگری و اقتصادی می شود. زیرا عملکرد هر سال یکسان یا تقریباً یکسان نیست (از نظر حجم). بنابراین کشاورزان نمی توانند منابع یکسان را در هر سال برنامه ریزی کنند.

در هر صورت. پرورش دهندگان گیلاس باید مانند بهسازان کشت صبور باشند و به جای انتظار درآمد خوب. هزینه های سال اول را مانند کوددهی گیلاس در نظر بگیرند. استفاده از روش‌های کشت مناسب مانند کاشت. آبیاری. کوددهی. گرده‌افشانی. هرس و کنترل آفات برای به حداکثر رساندن کمیت و کیفیت تولید بسیار مهم است و همه این روش‌ها بیشترین هزینه‌ها را نشان می‌دهند.

کودشوک | اتخاذ تصمیم چرخه ها برای درختان

کودشوک | اتخاذ تصمیم چرخه ها برای درختان

کودشوک ۱ | اتخاذ تصمیم چرخه ها برای درختان

کوددهی گیلاس | پرورش دهندگان از چه روشی بیشتر استفاده می کنند؟

بیشتر پرورش دهندگان گیلاس از روش پیوند برای تکثیر درختان گیلاس استفاده می کنند. در اغلب موارد از نهال به عنوان اشیاء پیوند استفاده می شود و چند سال اول حضور در باغ (معمولاً ۴ سال اول) نیاز به آب و کوددهی گیلاس زیادی دارد. نیاز آب آنها معمولاً طی چند سال آینده کاهش می یابد. بسیاری از سیستم های آموزشی مختلف مناسب برای پرورش گیلاس تجاری وجود دارد.

کشاورزان باید بر اساس تنوع گیلاس. اهداف خود و توانایی های مدیریتی عاقلانه مانند بهسازان کشت انتخاب کنند. هرس معمولا در زمستان با تاکید بر رشد جوانه های گل و حفظ شکل درخت انجام می شود. درختان گیلاس در خاکی با زهکشی خوب و کوددهی گیلاس مناسب. حاصلخیز و عاری از علف های هرز رشد می کنند. کنترل صحیح علف های هرز بسیار مهم است. زیرا علف های هرز گلدار می توانند توجه زنبورها را از گرده افشانی درختان گیلاس منحرف کنند.

نکته ای که برای گرده افشانی درختان باید بیشتر آنرا به یاد داشت؟

به یاد داشته باشید که برخی از گونه ها خود گرده افشانی هستند. بنابراین باید از گرده افشانی متقابل اطمینان حاصل کنیم. این را می توان با کاشت و کوددهی گیلاس یک ردیف از ۱-۲ گرده افشان سازگار برای هر سه ردیف از واریته اصلی به دست آورد. زنبورها مسئول گرده افشانی هستند. بنابراین توصیه می شود کلنی های زنبور عسل در باغ یا نزدیک آن وجود داشته باشد. از گرده افشانی تا برداشت. در بیشتر موارد ۵۵ تا ۷۰ روز طول می کشد.

به گفته organic-agri درختان در سال چهارم شروع به میوه دادن می کنند و برداشت معمولاً در تابستان انجام می شود. برداشت را می توان به صورت دستی یا مکانیکی انجام داد. اما در هر دو مورد کشاورزان باید مراقبت بیشتری مانند کوددهی گیلاس در زمان مناسب داشته باشند تا به میوه آسیبی نرسد. گیلاس پس از برداشت باید خنک شود و در محلی با شرایط محیطی کنترل شده نگهداری شود. در نهایت. آلبالو می تواند به بیماری ها و آفات مختلفی آلوده شود که در صورت عدم کنترل می تواند منجر به کاهش شدید عملکرد و از بین رفتن محصول شود.

تجزیه و تحلیل خاک قبل از کوددهی گیلاس امری بسیار مهم است.

هر مزرعه نیازهای متفاوتی دارد. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد روش کوددهی گیلاس . باید در مورد تجزیه و تحلیل خاک و شاخ و برگ باغ خود تحقیق کنید. با این حال. ما برخی از روش های رایج کود دهی مورد استفاده در پرورش گیلاس تجاری را فهرست می کنیم.

درختان گیلاس عموماً «سبک خوار» (به ویژه آلبالو) هستند و نیازی به کود دهی سنگین ندارند. پرورش دهندگان با تجربه گیلاس ادعا می کنند که درختان گیلاس باید هر بهار (معمولاً در چهار سال اول رشد) بارور شوند تا زمانی که به اندازه کافی انعطاف پذیر شوند. سپس. می توانیم پس از برداشت دوباره کوددهی گیلاس کنیم. در خاک هایی با pH پایین (۵ یا کمتر). کشاورزان ممکن است کمبود کلسیم (Ca) و منیزیم یا/و کاهش دسترسی نیتروژن (N). فسفر (P) و پتاسیم (K) را تجربه کنند. اگر مشکل شدید باشد. تولیدکنندگان باید اقداماتی را برای خنثی کردن/افزایش pH با افزودن آهک در نظر بگیرند.

کودشوک | تجزیه و تحلیل خاک قبل از کوددهی

کودشوک | تجزیه و تحلیل خاک قبل از کوددهی

کودشوک ۲ | تجزیه و تحلیل خاک قبل از کوددهی

درباره وضعیت مواد مغذی خاک چه نکته ای قبل از کاشت اهمیت دارد؟

به گفته organic-agri بسته به وضعیت مواد مغذی خاک. ممکن است لازم باشد قبل از کاشت درختان جوان. کمپوست برای کوددهی گیلاس به باغ اضافه شود. در برخی موارد (خاک لومی با زهکشی خوب) ممکن است کوددهی لازم نباشد. به عنوان یک قانون کلی. اگر یک درخت گیلاس جوان و غیر مثمر دارای جوانه های ۱۵ اینچ (۳۸ سانتی متر) یا بیشتر در یک سال باشد. دیگر نیازی به کود دادن نداریم. به همین ترتیب. برای یک درخت بالغ مولد. طول شاخه ها باید ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر) یا بیشتر باشد.

با این حال. اگر متوجه شدیم که درخت رشد ضعیفی دارد و رشد برگ کند می شود (سال اول). ممکن است کود غنی از نیتروژن (۱/۴ تا ۱/۱ پوند یا ۰.۱۱-۰.۱۵ کیلوگرم نیتروژن واقعی برای هر درخت) در سال دوم اضافه کنیم. نرخ بستگی به سن درخت در باغ دارد. به طور معمول. ⅛ پوند (۰.۰۵۵ گرم) کوددهی گیلاس در سال برای سن درخت مورد نیاز است.

چرا بیشتر پرورش دهندگان از کوددهی گیلاس با ساختار متعادل استفاده می کنند؟

برخی از پرورش دهندگان یک کود متعادل متشکل از مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن (N). پتاسیم (K) و فسفر (P) معمولاً به صورت دانه ای برای دو سال اول استفاده می کنند. می توانیم این دانه ها را به نسبت ۱۰-۱۰-۱۰. ۵-۱۰-۱۰ N-P-K به خاک بمالیم. هنگام پرورش درختان گیلاس شیرین. این نسبت های کوددهی گیلاس می تواند ۱۵-۱۵-۱۵ یا ۱۰-۱۵-۱۵ N-P-K باشد. در سال سوم. پرورش دهندگان می توانند با کود مایع سمپاشی کنند. در یک باغ گیلاس با خاک های سبک تا متوسط. ۳۰۰-۷۰۰ درخت در هکتار (۱۲۰-۲۸۰ در هر هکتار) برای عملکرد مورد انتظار ۲۰ متریک تن در هکتار (۸ متریک تن در هکتار) با توصیه کود پایه ۵۵ N 55 بکارید.

کیلوگرم فسفر (P2O5). 88 کیلوگرم پتاسیم (K2O). 44 کیلوگرم کلسیم (CaO) و ۲۲ کیلوگرم منیزیم (MgO) (25 پوند نیتروژن. ۲۵ پوند فسفر. ۴۰ پوند پتاسیم. ۲۰ پوند منیزیم) کلسیم و ۱۰ پوند) . برخی از کشاورزان ممکن است کوددهی گیلاس را به طور همزمان انجام دهند و مصرف پتاس را تا ۵ برابر (از گلدهی تا رسیدن میوه) تقسیم کنند.

نتیجه چرا برخی از پرورش دهندگان از بور استفاده می کنند؟

در برخی موارد. پرورش دهندگان گیلاس ممکن است در ابتدای گلدهی از بور استفاده کنند/اسپری کنند. همچنین با کمبود نیتروژن و پتاسیم می توان در اوایل پاییز زمانی که برگ ها هنوز سبز و فعال هستند. کودپاشی برگی (پاشی) انجام داد. کود را با دقت به صورت دایره ای حداقل ۱۸ اینچ از تنه درخت بمالید. پس از مصرف. کوددهی گیلاس باید به صورت دستی (مثلاً با بیل زدن) یا با کمک جریان آب (آبیاری یا بارندگی) در زمین وارد شود.

با این حال. اینها فقط رویه های استانداردی هستند که نباید بدون انجام تحقیقات خود از آنها پیروی کنید. هر رشته ای متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد. بررسی مواد مغذی و pH خاک قبل از کوددهی بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل برگ در شناسایی و اصلاح کمبود عناصر غذایی در درختان گیلاس بسیار مهم است. همیشه می توانید از یک متخصص کشاورزی دارای مجوز مانند organic-agri برای کوددهی گیلاس مشاوره بگیرید.

کودشوک | کوددهی گیلاس با ساختار متعادل

کودشوک | کوددهی گیلاس با ساختار متعادل

کودشوک ۳ | کوددهی گیلاس با ساختار متعادل

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کوددهی به گیلاس

۰۱ چه کودی برای درختان گیلاس بهتر است؟

به طور کلی. درختان گیلاس زمانی رشد می کنند که درشت مغذی هایی مانند نیتروژن (N). فسفر (P) و پتاسیم (K) وجود داشته باشد. نیتروژن به رشد رویشی (برگ ها و شاخه ها) کمک می کند. فسفر باعث رشد ریشه و گل می شود.

۰۲ اگر گیلاس فاقد مواد مغذی باشد چه اتفاقی می افتد؟

کمبود با توقف رشد. کلروز عمومی (زرد شدن برگها) و میوه کوچکتر آشکار می شود.

۰۳ pH بهینه درختان گیلاس چیست؟

درختان گیلاس در خاک عمیق و با زهکشی خوب با pH 6.0-7.0 بهترین رشد را دارند. گیلاس های شیرین فضایی را در فاصله ۳۵ تا ۴۰ فوتی و کوتوله ها با فاصله ۵ تا ۱۰ فوتی از هم قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.