کود شوک

کوددهی درختان | ۰۷ عنوان برای زمان مصرف انواع کود برای درختان متفاوت!

کوددهی درختان | 07 عنوان برای زمان مصرف انواع کود برای درختان متفاوت!

کوددهی درختان | کود شوک | اواخر تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان برای کود دهی بوته ها و درختان است. در این فصل از سال. گیاهان چوبی از مواد مغذی کود به بهترین شکل استفاده می‌کنند و زمانی که ریشه‌ها به‌طور فعال رشد می‌کنند و رشد ساقه‌ها متوقف شده است. آنها را جذب می‌کنند.

تحقیقات بهسازان کشت نشان می دهد که رشد اوایل بهار تقریباً به طور کامل به مواد مغذی جذب شده و ذخیره شده از سال قبل بستگی دارد. بهار. پس از توقف رشد شاخه های جدید و رسیدن برگ ها به اندازه بالغ. دومین زمان مناسب است. قبلاً این نگرانی وجود داشت که کوددهی  کود شوک در اواخر فصل باعث رشد جدیدی شود که ممکن است در زمستان دوام نیاورد.

فهرست تصاویر

کودشوک ۱ | کوددهی درختان برای گیاهان

کودشوک ۲ | انواع کودهای درختی و درختچه ای

کودشوک ۳ | چگونه کود کمک می کند

تاریخ۱۴۰۲.۰۵.۱۲
عنوانکوددهی درختان
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۶۰۰
زمان خوانش۱۶ دقیقه

این کوددهی درختان برای چه گیاهانی مضر و برای کدامیک مفید می باشد؟

 به نظر می رسد که  کود شوک بهسازان کشت برای گیاهانی مانند مخروطیان و اکثر چوب های سخت. این مشکلی ندارد. با این حال. برای گونه‌هایی با ویژگی‌های رشد نامشخص (مانند سیب و کرپ میرتل). که رشد جوانه‌ها چندین بار در طول فصل رشد اتفاق می‌افتد. باید در تعیین میزان مصرف در پاییز محتاط باشید. برای گونه هایی با رشد نامشخص. لقاح تقسیم شده – یکی در اوایل تابستان و دیگری در پاییز – ممکن است بهترین باشد. کوددهی درختان با کودهای کامل به ترتیب حاوی نیتروژن. فسفر و پتاسیم هستند. اعداد روی کیسه باید درصد هر ماده مغذی و عناصر کمیاب از جمله آهن و منیزیم را ذکر کنند.

عناصر کمیاب یا ریز مغذی ها در مقادیر بسیار کم استفاده می شوند. pH خاک به شدت بر در دسترس بودن این عناصر کمیاب تأثیر می گذارد. اگر همه چیز برابر باشد. pH جریان مواد مغذی را به گیاهان کنترل می کند. به همان روشی که یک شیر آب جریان آب را از یک چاه یا مخزن کنترل می کند. انتخاب کود بهسازان کشت برای کوددهی درختان و میزان آن بر اساس آزمایش خاک بهترین است. آزمایشگاه آزمایش خاک OSU می تواند این آزمایش را با هزینه اسمی انجام دهد.

کودشوک | کوددهی درختان برای گیاهان

کودشوک | کوددهی درختان برای گیاهان

کودشوک ۱ | کوددهی درختان برای گیاهان

درختان بالغ برای زنده ماندن نیاز به کوددهی دارند.

با توجه به تحقیقات organic-agri سرزندگی کم و عملکرد کند. رشد ناکافی شاخه. شاخه های مرده. رشد کوتاه. سبز کم رنگ یا زرد برگ ها و ریزش برگ در اوایل پاییز از علائم بنیه کم هستند. به طور کلی. درختان بزرگ به طور متوسط ​​شش تا نه اینچ شاخه یا انتهایی در سال رشد می کنند. ارتفاع درختان جوان باید به طور متوسط ​​۹ تا ۱۲ اینچ باشد. با این حال. رشد درختان جوان با کوددهی درختان و پیر بسته به گونه و فصل متفاوت است

. رشد سال گذشته فاصله بین اولین حلقه اسکار و حلقه بعدی اسکار است. رنگ شاخه های تازه رشد کرده اغلب با سال قبل متفاوت است. معمولاً می توانید اسکارهایی از فلس های جوانه پیدا کنید که در طول سه سال گذشته یا بیشتر رشد کرده اند. طول رشد فصل جاری را با طول رشد دو یا سه فصل گذشته مقایسه کنید تا میزان رشد با کوددهی درختان را محاسبه کنید.

در چه زمان هایی باید کوددهی درختان سالانه را انجام داد

از زمان پیوند درخت جوان تا زمانی که درخت جوان رشد کرده یا به اندازه دلخواه برسد. کوددهی درختان را سالانه انجام دهید. یک دایره بدون علف به عرض سه تا چهار فوت باید در اطراف درخت یا درختچه برای حداقل سه سال باقی بماند. کود را می توان روی سطح خاک در داخل دایره پاشید. کودها بهتر است در اوایل بهار و اواخر جولای تا اوایل آگوست زمانی که گیاهان به طور فعال در حال رشد هستند کوددهی شوند. در این مدت گیاهان می توانند از مواد مغذی موجود در کود استفاده کنند.

 استفاده از کوددهی درختان در اواخر تابستان ممکن است منجر به رشد نرم یا آبدار شود که ممکن است تا زمانی که یخ نزند سخت نشود. اگرچه ریشه های گیاه در طول زمستان زمانی که دمای خاک ملایم است (بالاتر از ۴۰ درجه فارنهایت) به رشد خود ادامه می دهند. اما بسیاری از نیتروژن ممکن است در اثر شستشو یا تبخیر از بین برود.

برای گیاهان ضعیف استفاده از کود چه زمانی مفید می باشد؟

اگر گیاهان ضعیف یا کمبود مواد مغذی به نظر می رسند استفاده از کوددهی درختان در پاییز مفید خواهد بود. گیاهانی که کمبود مواد مغذی دارند باید پس از یخبندان کود داده شوند تا کمبود عناصر غذایی اصلاح شود. اما در صورت امکان. قبل از هوای یخبندان. عدم تغذیه مناسب باعث می شود که همه گیاهان در زمستان آسیب بیشتری ببینند.

چه زمانی باید از کوددهی درختان برای درخت و بوته استفاده کرد؟

طلوع یک فصل رشد جدید در راه است. این بدان معناست که شما باید در مورد کوددهی درختان و درختچه ای. همراه با لیست کارهای معمولی خود برای مراقبت از چمن فکر کنید. در این زمان از سال. شما نمی خواهید درختان خود را فراموش کنید. با توجه به تحقیقات organic-agri کودهای آهسته رهش درختان می توانند جایگزین مواد مغذی از دست رفته در طول سال شوند. اما نوع کود مورد استفاده شما فقط نیمی از کار است. استفاده در زمان مناسب در بهار نیز بسیار مهم است. بیایید نگاهی بیندازیم که به دنبال کدام کوددهی درختان و درختچه ای باید باشید و چه زمانی از آنها استفاده کنید.

انواع کودهای درختی و درختچه ای از چه نوع و موادی می باشند؟

کمبود مواد مغذی اولین دلیلی است که شما برای بارور کردن درخت یا درختچه خود نیاز دارید. تحقیقات نشان داده است که برای کوددهی درختان نیتروژن عنصری است که بیشترین واکنش رشد را برای درختان و درختچه ها ایجاد می کند. به همین دلیل است که معمولاً کود نیتروژن بالا با نسبت N-P-K 4-1-1. 3-1-1 یا ۳-۱-۲ توصیه می شود. حدود ۳ پوند نیتروژن در هر ۱۰۰۰ فوت مربع در سال برای رشد گیاهان چوبی شما در اکثر شرایط منظره کافی است.

کودشوک | انواع کودهای درختی و درختچه ای

کودشوک | انواع کودهای درختی و درختچه ای

کودشوک ۲ | انواع کودهای درختی و درختچه ای

عوامل موثر بر کوددهی درختان و درختچه ها چه موارد می باشند؟

به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی بر برنامه کوددهی درختان و درختچه ها در چشم انداز شما تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که آنها معمولاً تحت استرس بزرگ می شوند و این باید در نظر گرفته شود. یکی از بزرگترین تنش هایی که درختان و درختچه ها مجبور به مقابله با آن هستند. کاشت نامناسب است. این می تواند به این معنی باشد:

  • درخت شما آنقدر سالم نیست که زنده بماند.
  • یک محل کاشت ضعیف را انتخاب کنید.
  • درختی که کاشته اید سیستم ریشه ای ناقصی دارد.
  • سوراخی که برای کاشت استفاده کردید خیلی کوچک است.
  • در مناطق بدون پوشش بکارید.

همه این شیوه‌های کاشت ضعیف در کوددهی درختان می‌توانند به درختان و درختچه‌ها استرس وارد کنند. اما مواردی نیز وجود دارد که می تواند به درختان موجود استرس وارد کند. از جمله:

  • آبیاری زیاد یا کم
  • خاک فشرده
  • قرار گرفتن در معرض نمک جاده و آلودگی
  • ساخت ریشه

اگر چیزهایی مانند خشک شدن تاج. برگ های افتاده یا تنه های ترک خورده را مشاهده کردید. درخت یا درختچه شما ممکن است تحت استرس باشد. مهم است که به همه این عوامل توجه کنید تا مطمئن شوید که کود شما کمک می کند. همیشه می توانید آزمایش خاک انجام دهید تا ببینید آیا برای کوددهی درختان مناسب است یا خیر.

نتیجه چگونه کود کمک می کند و چه زمانی باید کود دهی کنید

کوددهی درختان می تواند به رشد درختان و درختچه های زینتی شما کمک کند. این به درخت شما ظاهر زیباتری می بخشد و سلامت کلی آن را بهبود می بخشد. این بسیار مهم است زیرا قدرت بیشتر به درختان و درختچه های شما کمک می کند تا در برابر بیماری و حمله حشرات مقاومت کنند. بنابراین. چه زمانی باید درخت یا درختچه خود را کود دهید؟

خبر خوب این است که درختان و درختچه های منظره میشیگان معمولاً برای حفظ رشد و رنگ خوب نیازی به کوددهی سنگین ندارند. اما بهترین زمان برای کود دهی اوایل بهار است. همانطور که می بینید. کود دهی درختان می تواند مشکل باشد. از کود دهی گرفته تا انتخاب کودهای آهسته رهش و ارگانیک با توجه به تحقیقات organic-agri . کوددهی درختان با کودهای مایع. pH خاک و میزان مصرف … سوالات زیادی وجود دارد که باید بپرسید.

کودشوک | چگونه کود کمک می کند

کودشوک | چگونه کود کمک می کند

کودشوک ۳ | چگونه کود کمک می کند

سوالات متداول در خصوص و با مضمون کوددهی درختان

۰۱ بهترین زمان برای کود دهی درختان چه زمانی است؟

در صورت نیاز. بهترین زمان برای کوددهی اواخر آوریل یا اوایل اردیبهشت یا اواخر پاییز پس از خواب گیاه است. کود توصیه شده باید به طور مساوی در سطح خاک پخش شود. مقدار نیتروژن واقعی اعمال شده باید ۳ پوند در هر ۱۰۰۰ فوت مربع باشد.

۰۲ چه زمانی نباید به درخت کود داد؟

از کود دهی درختان و درختچه های تحت فشار خشکسالی در ماه های تابستان خودداری کنید. اگر آب در دسترس نیست. به هیچ وجه کود ندهید زیرا گیاهان قادر به جذب مواد مغذی نیستند.

۰۳ هر چند وقت یک بار نیاز به کود دادن به گیاهان دارید؟

باغبانان سبزیجات می توانند هر ماه یک بار با کود زود رهش یا تقریباً یک بار در فصل با کود کوددهی درختان کند رهش به بستر باغچه خود کود دهند. برخی از باغبانان ترجیح می دهند هر یک تا دو هفته یک بار گل ها و گیاهان خود را با غذای گیاهی محلول در مایع تغذیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.