دسته‌بندی نشده

قیمت خرید پیت ماس مرغوب همراه با مشخصات

خرید پیت ماس

خرید پیت ماس مرغوب با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی بهسازان، فروش اینترنتی انواع بستر کشت و خاک آماده.
پیت ماس به دلیل مزایای فراوانی که دارد استفاده از آن در سال های اخیر در کشاورزی افزایش یافته است استفاده از این محصول باعث اصلاح انواع خاک های سبک و سنگین می گردد. افزودن پیت ماس به خاکهای سنگین باعث افزایش تخلخل خاک و ایجاد تهویه مناسب می شود. در خاک های سبک نیز پیوستگی ذرات افزایش می یابد. پیت ماس همچنین باعث افزایش ماده آلی خاک شده و از فرسایش خاک جلوگیری می کند.
یکی از مهمترین ویژگی های خاک پیت ماس بالا بودن ظرفیت نگهداری آب است این محصول تا 20 برابر وزن خود می تواند آب جذب کند. این ویژگی باعث می شود مصرف آب به شدت کاهش یابد. در بسترهایی که از پیت ماس استفاده می شود، آب شویی عناصر غذایی در این نوع بستر ها کمتر اتفاق می‌افتد.

پیت ماس

نحوه تولید پیت ماس

پیت ماس از تجزیه بی هوازی جلبک ها و خزه ها در باتلاق ها به دست می آید این محصول بیشتر در کشورهای اروپایی مانند آلمان، لیتونی و استونی تولید گردد. تغییرات دمایی زیاد در فصول مختلف شرایط برای تجزیه خزه‌ها و جلبک‌ها را فراهم می کند. زمانی که شرایط برای فعالیت باکتری های بی هوازی فراهم باشد تولید پیت ماس سریعتر انجام می شود.

فرایند تجزیه مواد اولیه پیت ماس در شرایط طبیعی هزاران سال زمان نیاز دارد. رطوبت بالا، تهویه کم، و دمای مناسب برای فعالیت میکرو ارگانیسم های بی هوازی برای تجزیه مواد اولیه ضروری می باشد. تولید پیت ماس در شرایط مصنوعی با فراهم کردن شرایط مناسب در زمان بسیار کمتری انجام می شود.

انواع پیت ماس

پیت ماس بسته به درصد ماده آلی و اندازه ذرات و رنگ آن با کیفیت های مختلفی در بازار عرضه می شود. این محصول در رنگ های سفید، قهوه ای و سیاه به فروش می رسد. هر چه پیت ماس ماده آلی بیشتری داشته باشد رنگ آن تیره تر است.
پیت ماس سیاه : درصد تجزیه مواد آلی در پیت ماس سیاه بیشتر از دیگر انواع پیت ماس ها می باشد در پیت ماس سیاه ماده آلی بیشتری وجود دارد. ظرفیت نگهداری آب نیز در آن بالاتر است این نوع پیت ماس بیشتر برای کاشت بذر و کاشت گیاهان یکساله مورد استفاده قرار می گیرد. در بستر کاشت انواع نشاء نیز از پیت ماس سیاه استفاده می شود. پیت ماس سیاه بافت نرم تری دارد و نسبت به دیگر پیت ماس ها بیشتر تجزیه شده است.
پیت ماس قهو ای: پیت ماس قهوای بیشتر برای گیاهان چند ساله مورد استفاده قرار می گیرد این نوع پیت ذرات درشت تر و رنگ روشن تری نسبت به پیت ماس سیاه دارد.
پیت ماس سفید: پیت ماس سفید رنگ زرد مایل به قهوه ای دارد و به دلیل رنگ روشنی که دارد به آن پیت ماس سفید گفته می‌شود. این نوع پیت تخلخل بالاتری دارد و هوای بیشتری را در خود ذخیره می کند. به دلیل بالا بودن جمعیت تریکودرما ها و استرپتومایسس ها در پیت ماس سفید عوامل بیماری زای کمتری نسبت به پیت ماس های تیره تر دارد.
پیت ماس مرغوب ترکیب مناسبی از پیت ماس سفید و سیاه دارد این ترکیب برای تهیه یک بستر ایده آل بسیار مناسب است. عناصر غذایی پیت ماس سیاه و تخلخل بالای پیت ماس سفید شرایط مناسبی برای رشد ریشه گیاه فراهم می کند.
از نظر سایز نیز پیت ماس به سه دسته درشت، متوسط و ریز تقسیم می‌شود. بسته به نوع محصول و بستری که نیاز دارید از سایز مناسب برای تهیه بستر ایده آل استفاده کنید. به عنوان مثال از پیت ماس سایز ریز برای کاشت بذر کاکتوس استفاده می شود.

فروش پیت ماس

تاثیر پیت ماس بر خاک

پیت ماس خاصیت اسیدی دارد و مقدار کمی عنصر کم مصرف منیزیم را نیزدر ترکیب خود دارد این محصول قدرت جذب آب بالایی دارد و می تواند مقدار زیادی رطوبت در خود نگه دارد. به طوری که تا ۲۰ برابر وزن خود آب جذب می کند. این خصوصیت باعث کاهش مصرف آب می گردد.
از ویژگی‌های دیگر پیت ماس سبک بودن آن است ترکیب آن با خاک رسی مانع از سفت شدن بستر کشت می گردد. پیت ماس مانع از سله بستن خاک پس از آبیاری می شود و به دلیل تخلخل بالایی که دارد تهویه مناسبی برای ریشه فراهم می کند.
این محصول ۱۰۰% ارگانیک است و فاقد تخم حشرات، عوامل بیماری زا و بدر علف هرز می باشد . استفاده از پیت ماس در بستر کشت مصرف سموم شیمیایی را به حداقل می رساند. همچنین اضافه کردن پیت ماس به بستر کشت تغذیه گیاه را بهبود می دهد. پیت ماس برخلاف کوکوپیت حاصلخیزی خوبی دارد و حاوی عناصر غذایی ماکرو و میکرو است.

برخی ویژگی های پیت ماس

سازگار با محیط زیست
بالا بودن ظرفیت نگهداری رطوب
PH خنثی تا کمی اسیدی
جلوگیری از آبشویی عناصر غذایی
افزایش تخلخل خاک
به هم پیوستگی ذرات خاک های سبک و شنی
کاهش سله بندی خاک
ایجاد بستر مناسب برای رشد ریشه
فاقد بذر علف هرز و عوامل بیماری زا
بدون بو
بستر مناسب برای کاشت انواع بذر
افزایش سرعت جوانه زن
مناسب کاشت انواع گیاهان زراعی، زینتی، سبزی و صیفی و نهال
اصلاح ساختار شیمیایی خاک
اصلاح ساختمان انواع خاک های سبک و رسی
افزایش ماده آلی خاک
تولید محصول ارگانیک
کاهش فرسایش خاک

تاثیر پیت ماس در کاهش مصرف آب

بستری که ظرفیت نگهداری آب بالایی نداشته باشد نیاز به آبیاری پی در پی دارد آبیاری زیاد علاوه بر هدر روی آب، وقت زیادی را صرف آبیاری می گردد. این مسئله برای کشاورزان و گلخانه داران بسیار اهمیت دارد بستری که به آبیاری کمتری نیاز دارد برای تولید برخی از گیاهان گلخانه ای مثل تولید نشاء بسیار پر اهمیت است.
وجود رطوبت در بستر باعث بهبود رشد ریشه و اندام های هوایی می گردد پیت ماس موجود در بستر کشت همانند یک اسفنج رطوبت را به خوبی در خود نگه میدارد و به مرور در اختیار ریشه گیاه قرار می دهد پیت ماس می تواند تا چندین برابر وزن خود آب جذب کند.

پیت ماس و بهبود حاصلخیزی بستر کشت

پیت ماس چون از تجزیه بقایای گیاهی به دست می آید حاوی عناصر ضروری از قبیل ازت، فسفر، پتاسیم و منیزیم است. پیت ماس علاوه بر اینکه بستری برای کاشت محسوب می شود می‌تواند بخشی از نیاز گیاه به عناصر غذایی را تامین کند.

تعدیل PH بستر کشت با پیت ماس

خاکهایی که قلیایی هستند و پی اچ بالایی دارد برای کاشت بسیاری از گیاهان مناسب نیستند. PH قلیایی مانع جذب عناصر غذایی خصوصاً عناصر میکرو میگردد. در خاک های قلیایی کمبود عناصر غذایی ریزمغذی در گیاه حتی با وجود این عناصر در خاک در اکثر گیاهان قابل مشاهد است. پیت ماس دارای یک PH کمی اسیدی است ترکیب آن با خاک های قلیایی می‌تواند تا حدودی PH را کاهش دهد و شرایط بهتری برای جذب عناصر میکرو فراهم می کند.

اثر پیت ماس در بهبود ساختمان خاک

خاکهای شنی و و سنگین هرکدام معایبی دارند که به تنهایی برای کاشت گیاه مناسب نیستند در خاکهای شنی آبشویی عناصر غذایی به سرعت انجام می شود. به طوری که عناصر غذایی قبل از جذب از دسترس گیاه خارج می‌شود.
از طرفی به دلیل اینکه تخلخل خاک‌های سبک بالاست رطوبت به راحتی از دسترس ریشه گیاه خارج می شود. بنابراین برای ایجاد پیوستگی بین ذرات خاک‌های سبک بهتر است از ترکیب استفاده شود که بتواند ظرفیت نگهداری رطوبت در این خاک ها را بالا ببرد و مانع از آبشویی عناصر غذایی گردد.

خاکهای سنگین به دلیل اینکه ذرات بسیار ریزی دارند به راحتی فشرده و سفت می شود و تهویه مناسبی ندارد. بستری همانند پیت ماس که وزن سبکی دارند برای این نوع خاک ها مناسب است و می‌تواند مانع از فشرده شدن خاک های سنگین شود. خاکی برای ریشه مناسب است که بتواند آب و هوای کافی در اختیار ریشه قرار دهد و جذب عناصر غذایی به راحتی انجام شود.
PH متعادل، EC پایین، تخلخل مناسب و ظرفیت تبادل کاتیونی بالا از فاکتور های مهم یک خاک با کیفیت است. پیت ماس، کوکوپیت، پرلیت، کمپوست، ورمی کمپوست و دیگر مواد آلی هر کدام به دلیل خصوصیاتی که دارند می توانند در افزایش کیفیت خاک تاثیر بگذارند.

قیمت پیت ماس

پیت ماس فاقد بذر علف هرز و عوامل بیماری زا

مواد اولیه پیت ماس طی یک فرایند طولانی مدت تجزیه می شود که تمام عوامل بیماری زا و و بذور علف هرز طی این مدت از بین می‌رود.

مزیت استفاده از پیت ماس نسبت به کودهای حیوانی

کود حیوانی دارای آلودگی قارچی و بذر علف هرز است و نسبت به پیت ماس آب کمتری جذب می کند. تخلیه آب از کود دامی به کندی صورت می گیرد که در افزایش آلودگی موثر است. استفاده از کود حیوانی نپوسیده خصوصاً در گیاهان گلدانی به دلیل بسته بودن فضای ریشه باعث پوسیدگی ریشه و کاهش رشد گیاه می گردد.

پیت ماس مناسب چه گیاهانی است؟

برخی گیاهان به آب زیادی نیاز دارند و لازم است بستر ریشه اغلب مواقع مرطوب باشد این نوع گیاهان دائماً باید آبیاری شوند برای تامین رطوبت مورد نیاز و کاهش مصرف آب، بستری که ظرفیت نگهداری رطوبت بالایی دارد برای این نوع گیاهان مناسب است. اضافه کردن پیت ماس بستر کشت تا حدودی این شرایط را فراهم می کند.
در کل پیت ماس برای گیاهانی که به خاک سبک و رطوبت بالایی نیاز دارند قابل استفاده است. این محصول برای غنی کردن و بهبود کیفیت انواع خاک های سنگین(رسی)، شنی ( سبک) و خاک های فقیر مناسب است.
پیت ماس شرایط مساعدی برای جوانه زنی و رشد انواع بذرها فراهم می‌کند از این محصول در ترکیب با دیگر بستر های کشت برای کاشت انواع بذور گیاهان زینتی و آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از تولیدکنندگان گیاهان زینتی در ترکیب خاک گلدان از پیت ماس برای کاشت انواع کاکتوس، بونسای بنفشه آفریقایی، کاج مطبق و دیگر گیاهان زینتی استفاده می‌کنند. همچنین از ترکیب این بستر با خاک زراعی برای کاشت نهال استفاده می شود.
اغلب تولید کنندگان درصدی از پیت ماس در بستر کشت استفاده می کنند. مخلوط پیت ماس با کوکوپیت در بستر کشت نشاء می تواند شرایط بهتری برای رشد نشاء فراهم کند. از پیت ماس همچنین در تکثیر قلمه مورد استفاده قرار می گیرد پیت ماس در ریشه زایی قلمه ها تاثیر مثبت دارد. پیت ماس در بستر کشت گیاهانی مثل توت فرنگی که خاک های اسیدی را می پسندند مورد استفاده قرار میگیرد.

پیت ماس مناسب خاک گلدان

پیت ماس در ترکیب خاک گلدان مورد استفاده قرار می گیرد. پیت، همراه کمپوست، ورمی کمپوست، ورمی کولیت و پرلیت می تواند ترکیب مناسبی برای رشد گیاهان زینتی باشد.
با توجه به نوع گیاه و قیمت آن می‌توان از ترکیبات مختلف با نسبت‌های متفاوتی برای تهیه خاک گلدان استفاده کنید. بیشترین ترکیبی که گلخانه داران برای خاک گلدان از آن استفاده می‌کنند. ماسه شسته شده، پیت ماس، پرلیت، کوکوپیت و کمپوست است.
برای کاشت کاکتوس و سیکاس از ۲۰ درصد پیت ماس، 60 درصد ماسه و 10 درصد کوکوپیت و پرلیت استفاده می شود. برای سایر گل‌ها می توان ترکیبی از 40 درصد پیت ماس، 40 درصد کوکوپیت، پرلیت و ماسه و 20 درصد کمپوست یا ورمی کمپوست استفاده کرد.
در بستر کشت گیاهانی مثل گلایول، گل لاله، لیلیوم و گیاهان مشابه بهتر است از 65 درصد پیت ماس، 20 درصد کوکوپیت، پرلیت و ماسه و 15 درصد ورمی کمپوست یا کمپوست استفاده شود.

اگر در صدد خرید خاک گلدان ارزان هستید، ترکیب کود برگ(خاک برگ)، کود کمپوست، خاک باغچه و ماسه مناسب و ارزان می باشد. برای گیاهان کمیاب و گران قیمت از بستر با کیفیت که فاقد آلودگی وغنی از عناصر غذایی می باشد استفاده کنید.
جهت خرید ورمی کمپوست و کمپوست با کیفیت با ما تماس بگیرید.
تلفن تماس: 09179166018

خاک پیت ماس

استفاده از پیت ماس در گلخانه

پیت ماس در تولید و تکثیر گیاهان زینتی مثل کاکتوس، بنفشه آفریقایی، درخت کاج مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در کاشت انواع محصولات صیفی، گلخانه ای مثل خیار و گوجه مورد استفاده قرار می گیرد. بستر پیت ماس قابل ترکیب با انواع خاکهای زراعی و خاک باغچه می باشد.

پیت ماس در ترکیب بستر کشت نشاء

اکثر تولید کنندگان نشاء سبزی و صیفی از پیت ماس در ترکیب با کوکوپیت به عنوان بستر نشاء استفاده می کند. نشاء صیفی به آلودگی بستر کشت بسیار حساس است این نوع گیاهان نیاز رطوبتی بالایی دارند ترکیب کوکوپیت پیت ماس و پرلیت شرایط مناسبی را برای رشد ریشه نشاء فراهم می کند.

پیت ماس بستر مناسب برای کاشت بذر

پیت ماس به دلیل این که فاقد بذر علف هرز و عامل بیماری زا است. به راحتی رطوبت مورد نیاز برای جوانه زنی را در اختیار بذر قرار می دهد. این محصول در ترکیب با دیگر مواد آلی بستر مناسب برای جوانه زنی انواع بذور می باشد.

استفاده از پیت ماس در سیستم هیدروپونیک

خصوصیات منحصر به فرد پیت ‌ماس باعث شده تا از این محصول برای سیستم های هیدروپونیک نیز مورد استفاده شود. بستری که برای سیستم هیدروپونیک مورد استفاده قرار می گیرد، از ظرفیت نگهداری آب بالایی برخوردار است. در این نوع بستر کشت علاوه بر ظرفیت نگهداری رطوبت، تخلیه آب نیز بسیار اهمیت دارد.
پیت ماس ظرفیت تبادل کاتیونی بسیار بالایی دارد. بالا بودن ظرفیت تبادل کاتیونی باعث می شود عناصر غذایی به راحتی در اختیار ریشه گیاه قرار گیرد این خصوصیت در کشت هیدرو پونیک بسیار اهمیت دارد.
استریل بودن بستر کشت و مقاومت بالای آن در برابر فشرده شدن از دیگر خصوصیات یک بستر کشت هیدروپونیک است. با توجه به خصوصیات ذکر شده می توان نتیجه گرفت پیت ماس می تواند شرایط ایده آلی برای رشد ریشه در سیستم های هیدروپونیک فراهم کند. در عین حال از پیت ماس به تنهایی نمی‌توان در این سیستم استفاده کرد. مخلوط با بسترهای کشت دیگر از جمله پرلیت و ورمیکولیت استفاده می شود.

پیت ماس ارزان

جایگزین مناسب برای پیت ماس

محصولی که تمامی خصوصیات پیت ماس را داشته باشد تا کنون در بازار عرضه نشده است. اگر بخواهید هزینه بستر کشت را کاهش دهید و از یک  پیت ماس ارزان استفاده کنید. کمپوست گیاهی باکیفیت و کاملاً تجزیه شده می تواند گزینه مناسبی باشد.
کمپوست گیاهی به دلیل این که مواد اولیه آن ارزان است و به مقدار زیاد در دسترس می باشد. نسبت به پیت ماس قیمت بسیار مناسب تری دارد.
تفاوت مهم پیت ماس با کمپوست گیاهی عدم تجدید پذیری آن است. کمپوست گیاهی به مرور زمان تجزیه می شود. به همین دلیل بعد از هر فصل کشت ضروری است کمپوست جدیدی جایگزین کمپوست قبلی شود.
کمپوست گیاهی در مقابل فشردگی مقاومتی ندارد و به مرور متراکم می شود از طرفی به دلیل اینکه بعد از مدتی عناصر غذای خود را از دست می‌دهند. جایگزین کردن کمپوست گیاهی جدید ضروری می باشد.
نکته مهم : قبل از جایگزین کردن کمپوست گیاهی به جای پیت ماس حتماً از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید. استفاده از کمپوست گیاهی در بستر کشت برخی از گیاهان حساس ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

تفاوت پیت ماس با کوکوپیت

کوکوپیت از الیاف پوست نارگیل تولید می شود و معمولاً به صورت قالبی در بازار عرضه می گردد. هر کیلوگرم کوکوپیت 10 تا ۱۲ لیتر حجم می‌گیرد. کوکوپیت نسبت به پیت ماس آب بیشتری در خود ذخیره می کند و برخلاف پیت ماس عناصر غذایی خاصی ندارد. این محصول بیشتر با هدف استقرار بهتر ریشه و تامین رطوبت مورد نیاز گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که پیت ماس عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را تامین می کند. به دلیل ظرفیت تبادل کاتیونی بالایی که دارد عناصر غذایی مورد نیاز را به راحتی در اختیار ریشه گیاه قرار می دهد .

مشخصات یک پیت ماس با کیفیت

بالا بودن درصد عناصر غذایی پیت ماس باعث کیفیت بیشتر بستر کشت می‌شود میزان عناصر غذایی پیت ماس فقط از طریق آنالیز مشخصمی شود. پیت ماسی که ذرات ریزی دارد و رنگ آن تیره تر است کیفیت بالاتری دارد. همچنین درصد تخلخل و ساختار فیزیکی در کیفیت پیت ماس تاثیر گذار است.
مدت زمانی که از ته نشینی مواد اولیه می گذرد یک فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار در میزان مرغوبیت این محصول می باشد. در طی فرایند استخراج نحوه برداشت و لایه ای که پیت از آن استخراج می شود در کیفیت آن تاثیر دارد. پیت ماسی که کیفیت بالایی دارد، حالت ارتجاعی داشته و به فشردگی مقاوم است.

مقدار مصرف پیت ماس

بسته به نوع و سن گیاه مقدار مصرف متغییر می باشد پیت ماس به تنهایی برای هیچ گیاهی مناسب نیست این محصول در ترکیب با دیگر بستر های کشت محیطی مناسب برای رشد ریشه فراهم می کند. پیت ماس را می توان با ورمی کمپوست، کمپوست، خاک برگ، پرلیت،کوکوپیت، ماسه و خاک زراعی ترکیب نمود.

مقدار مصرف پیت ماس در زمان کاشت نهال

مقدار مصرف پیت ماس برای کاشت نهال بسته به حجم گوده دارد هرچه گوده حجم بیشتری داشته باشد پیت ماس بیشتری مصرف می شود. درصورتی که بخواهید از پیت ماس برای کاشت نهال استفاده کنید، بهتر است حجم خاک زیر ریشه را 30 درصد پیت ماس و 70 درصد خاک تشکیل دهد. یعنی حدود یک سوم پیت ماس با دو سوم خاک ترکیب شود و در زیر ریشه نهال قرار گیرد برای افزایش کیفیت بستر می توانید درصدی ورمی کمپوست نیز به آن اضافه کنید. به طور معمول به دلیل بالا بودن قیمت پیت ماس در زمان کاشت نهال به جای پیت ماس از کمپوست یا ورمی کمپوست استفاده می شود.

توصیه های مهم در زمان استفاده از پیت ماس

قبل از خرید پیت ماس از کیفیت آن مطمئن شوید.
پیت ماس به دلیل جذب رطوبت بالایی که دارد استفاده بیش از مقدار توصیه شده باعث پوسیدگی ریشه می شود.

مشخصات پیت ماس فروشگاه بهسازان کشت

تهیه شده از: مواد گیاهی
نوع کاربرد: بستر کشت
بو: بدون بو
ظرفیت نگهداری آب: بالا
نوع گیاه مورد استفاده: همه گیاهان
عملکرد: تغذیه و نگهداری رطوبت
پی اچ: خنثی تا کمی اسیدی
ضدعفونی : کاملاً استریل
رنگ: تیره
بذر علف هرز: ندارد
عامل بیماریزا: ندارد
آفات: ندارد
مواد شیمیایی: ندارد
درصد ماده آلی: بالا

پیت ماس مرغوب

خرید پیت ماس با کیفیت

خرید پیت ماس بر اساس لیتر می باشد و هر لیتر آن حدود ۳۴۰ گرم وزن دارد. قیمت پیت ماس با توجه به شرکت تولید کننده و کیفیت آن متغیر می‌باشد. این محصول بیشتر در بسته بندی های مختلف 30 70،50 و 200 لیتری عرضه می گردد. اغلب پیت ماس مرغوب داخل کشور از کشورهای لیتوانی استونی، آلمان و هلند وارد می شود.
جهت دریافت مشاوره رایگان با مشاوران فروشگاه اینترنتی بهسازان تماس بگیرید.
تلفن تماس : 09179166018

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.