کود مرغی

خرید پلیت مرغی غنی شده با قیمت مناسب همراه با مشخصات

Poultry manure packing

کود مرغی یکی از با ارزش ترین کودهای آلی موجود در بازار است. خرید پلیت مرغی و مصرف آن در مقایسه با بسیاری از کودهای شیمیایی مزیت هایی دارد. این کود حاوی بسیاری از عناصر ضروری مورد نیاز گیاهان است. کود مرغی اگر به خوبی فراوری و معایب آن حذف شود، جایگزین مناسبی برای اغلب کودهای شیمیایی است.  میزان عناصر مغذی کود پلیت مرغی به نحوه  فرآوری آن بستگی دارد.  نسبت بستر به کود و درصد رطوبت کود در کیفیت آن نیز تاثیر گذار است.

 

عناصر غذایی کود مرغی

استفاده از کود مرغی برای تولید محصولات ارگانیک و با کیفیت سنتی مهمترین کاربرد آن می باشد.  در روشهای جدید پرورش مرغ تخم گذار به دلیل اینکه فاقد بستر هستند مشکلاتی را در مرغوبیت کود ایجاد کرده است. بیشتر کودهای مرغی تخم گذار   در حال حاضر فاقد بستر هستند.  هنگامی که از بستر در سالن های مرغداری استفاده گردد، علاوه بر افزایش تهویه، بخش زیادی از رطوبت کود مرغ جذب بستر می شود در این شرایط رطوبت کود مرغ تا 70 درصد کاهش می یابد.

کودهای کامل ان پی کا موجود در بازار حاوی عناصر  ازت، فسفر و پتاس هستند.  کود مرغی نیز  همانند کودهای کامل به مقدار قابل توجهی دارای این سه عنصر است. جذب این عناصر توسط گیاه باعث افزایش رشد رویشی  و عملکرد گیاه می شود. ازت مهمترین عنصر کود مرغی است که باعث سطح برگ گیاه می شود. در کل کود مرغی دارای 5.5٪ ازت، 1.5-3.5٪ فسفر و 1.5-  3٪ پتاس است و به مقدار مناسبی عناصر میکرو دارد.

هر تن کود مرغی با 50٪ رطوبت حاوی 20 کیلوگرم نیتروژن ، 13 کیلوگرم پتاس و 25 کیلوگرم فسفر قابل جذب است. علاوه بر این سه عنصر, عناصر ریز مغذی نیز در کود مرغی وجود دارد.

میزان عناصر غذایی کود مرغ بستگی به عوامل مختلفی از قبیل رژیم غذایی،  درصد رطوبت و میزان تجزیه کود دارد. کود مرغی داری عناصر ریز مغذی مثل آهن، روی، منگنز، منیزیم، مس، بور و مولیبدن است که در افزایش کیفیت خاک و عملکرد محصول موثر است پلیت مرغی ساختار فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک را بهبود می دهد. استفاده از آن باعث افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت و افزایش ماده آلی خاک می گردد.

 کود مرغی

معایب کود مرغی تازه

استفاده از کود آلی در زمین های کشاورزی بسیار پر اهمیت است.  مهمترین مسئله در زمان خرید کود آلی این است که چه نوع کودی را خریداری کنیم که با کمترین هزینه بیشترین عملکرد را داشته باشیم. کود های دامی و مرغی اگر به صورت تازه و به مقدار زیاد مصرف گردد علاوه بر اینکه عملکرد محصول شما را افزایش نمی دهد بلکه خاک و گیاه شما دچار آسیب جدی می شود و حتی ممکن است کل محصول شما از بین برود مصرف کود های دامی و مرغی  به دلیل آلودگی هایی که دارد احتمال آلوده شدن گیاه شما به بیماری های قارچی و باکتریایی وجود دارد.

پس از مصرف کود های دامی و مرغی تازه مواد آلی نیتروژن دار موجود در آنها به گاز آمونیاک تبدیل می شود و در محیط ریشه ها تجمع می یابد که منجر به مسمومیت گیاهان می شود.

EC بالای کودهای دامی و مرغی  با ایجاد سمیت یونی در گیاه و کاهش پتانسیل اسمزی می تواند بر رشد گیاه تأثیرات منفی بگذارد.

کود مرغی با انتشار گازهای سمی، افزایش نیترات در آب های زیرزمینی، و افزایش شوری خاک های زراعی،  مشکلات زیست محیطی ایجاد می کنند. برای حذف  مضرات کودهای دامی و مرغی تازه ضروری است تا  به ورمی کمپوست و کمپوست تبدیل شوند.

مصرف بیش از حد کود مرغی تازه  با عث سوزندگی ریشه گیاه می گردد. با مصرف کود مرغی تازه نیتروژن به سرعت در دسترس ریشه گیاه قرار می گیرد و بخشی از آن به گاز آمونیاک تبدیل می شود. گاز آمونیاک تولید شده باعث آسیب به ریشه گیاه می گردد.

ازت موجود در کود پلیت مرغی باعث افزایش رشد رویشی گیاه می شود و تامین به موقع آن خصوصاً در اوایل دوره رشد باعث افزایش شاخص سطح برگ شده و میزان فتوسنتز را به سرعت افزایش می دهد ازت عنصری است که باید در اولیل دوره رشد به گیاهان داده شود.

 

جدول: آنالیز کود مرغی

ردیفعنصرمقدار(درصد)
1ماده آلی60
2ازت5
3فسفر3
4پتاس4
5کلسیم3
6گوگرد3

مقایسه کود پلیت مرغی و کود مرغی تازه

کود پلیت مرغی همانند کمپوست و ورمی کمپوست جایگزین مناسبی برای کود های شیمیایی و دامی  است. میزان مصرف این کود نسبت به کود مرغ پودری بسیار کمتر است  به همین دلیل مصرف آن آسانتر  و کم هزینه تر است.  به دلیل بالا بودن ازت کود مرغی پلت  رشد گیاهان در ابتدای دوره رشد بسیار سریع انجام می شود.

این کود دارای خاصیت هوموسی است و برای خاک های ضعیف  بسیار مناسب می باشد.  ویژگی ها و برتری پلیت مرغی نسبت به کودهای دامی و مرغی باعث شده که به طور گسترده در مزارع کشاورزی و باغات که به صورت فشرده کشت انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت اطلاع از قیمت خرید پلیت مرغی و کود گرانوله مرغی با ما تماس بگیرید

تلفن تماس 09179166018

Poultry plate manure

فرایند تولید کود پلیت مرغ چگونه است؟

برای از بین بردن معایب کودهای دام و طیور، باید با تکنولوژی جدید فراوری شوند تا از این طریق بتوان تغییراتی از نظر شکل ظاهری و حذف آلودگی ایجاد کرد و امکان غنی کردن آنها فراهم شود. یکی از این فرایندها تبدیل کردن کود مرغی پودری به قطعه های  نیم تا یک سانتی متر است. یکی از مزایای پلیت کردن کود مرغی استفاده آسان و کم هزینه آن است.

مواد اولیه پلیت مرغی مرغوب از 80 تا 90 درصد کود مرغی تشکیل شده است. جهت فراوری آن ابتدا ناخالصی های کود مرغ گرفته  و با هوادهی رطوبت آن کم می شود. سپس کود خشک حاصله با آسیاب پودر شده و کاملاً استریل می شود. در این مرحله عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی از بین می رود.  پس از آن کود مرغ ضد عفونی شده توسط دستگاه پلیت می شود.

کود پلیت مرغی بهسازان  با اسید هیومیک, عناصر ماکرو و میکرو غنی می شود و به عنوان یک کود کامل آلی برای انواع محصولات کشاورزی قابل استفاده می باشد.

Production of chicken plates

  انواع کود مرغی

کود مرغ گوشتی: کیفیت این نوع کود به مواد بستر و کیفیت تغذیه جوجه ها بستگی دارد. اگر بستر مرغ گوشتی تمیز  و فاقد  خاک، ماسه و آهک باشد، کود کیفیت مرغوب تری دارد.

کود مرغ مادر: این کود بیشتر از فضولات جوجه های گوشتی است که کیفیت پایین تری نسبت به کود مرغ گوشتی دارد.

کود مرغ تخم گذار  این کود از بستر قفس مرغ تخم گذار به دست می آید: کود مرغ تخم گذار تمیز و عاری از هرگونه مواد زاید است در صورتی که رطوبت پایینی داشته باشد نسبت به انواع دیگر کیفیت بهتری دارد.

 

انواع کود مرغی فراوری شده

  • کود پلیت مرغی
  • کود پلیت مرغی غنی شده
  • کود گرانوله مرغی
  • کود کمپوست مرغی
  • کود مرغی مایع

 

کود پلیت مرغی غنی شده

کود مرغی پلیت غنی شده به عنوان یکی از بهترین انواع کود های آلی، با هیومیک اسید، گوگرد و دیگر عناصر غذایی غنی شده و می تواند عناصر غذایی  ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاه را به خوبی تامین کند.  این کود به دلیل اینکه بخش زیادی از نیاز گیاه را به خوبی تامین می کند به عنوان کود کامل آلی شناخته می شود پلیت مرغی منبع مناسبی برای بهبود کیفیت خاک می باشد و بر خلاف کود های شیمیایی هیچ اثر مخربی بر خاک و محصولات کشاورزی ندارد.

 

Chiken plate bagکود آلی گرانوله مرغی

در تولید کود آلی گرانوله مرغی از تکنولوژی روز استفاده می شود. طی فرایند تولید این کود کاملاً استریل می شود و عاری از هرگونه   عامل بیماری و  بذر علف های هرز است. این کود یک کود کامل آلی است. و برای افزایش کیفیت انواع خاک ها مورد استفاده قرار می گیرد. کود گرانوله مرغی دارای درصد ازت بالایی است و می تواند عناصر غذایی میکرو مورد نیاز گیاه را تامین کند. این کود   تمام خواص یک کود مرغی با کیفیت را دارد. اسید هیومیک  این محصول شرایط را برای جذب بهتر عناصر غذایی فراهم می کند و در افزایش عملکرد و باروری خاک موثر است.

Granular chicken manure

کود مایع مرغی

این محصول با تکنولوژی روز ، با تجزیه و تحلیل مناسب خاکهای ایران ، می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر خواص شیمیایی و فیزیکی خاک داشته باشد. برای استفاده در کلیه گیاهان زراعی و باغی از طریق سیستم های مختلف آبیاری و به عنوان کود آبیاری کاربرد  دارد. کود مایع مرغی با داشتن اسید هیومیک  شوری خاک را تعدیل می کند.

Poultry liquid fertilizer

مزایای استفاده از کود مرغی مایع

  • حاوی عناصر غذایی ماکرو و میکرو
  • این کود به راحتی از طریق ریشه قابل جذب است
  • باعث تسریع در جوانه زنی بذر می گردد
  • افزایش مقاومت گیاه در برابر استرس های محیطی
  • افزایش هورمون های گیاهی
  • افزایش فعالیت بیولوژیکی خاک
  • افزایش جذب عناصر غذایی
  • تولید محصول ارگانیک
  • سازگار با محیط زیست

 

کود کمپوست مرغی

در طی فرایند کمپوستینگ در شرایط رطوبت، دما و تهویه مناسب جمعیت و فعالیت میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی افزایش می یباد و به دنبال آن تجزیه مواد آلی به سرعت انجام می گیرد. زمانی که این شرایط طی شود عومل مضر کود دامی به مرور حذف می گردد و به یک کود کامل آلی تبدیل می شود.

در طی فرایند کمپوستینگ آبشویی انجام می شود و میزان اسید لاکتیک نیز افزایش می یابد که در نتیجه آن  pH و EC  متعادل می گردد. میزان شوری کود از جمله فاکتور هایی است که در کیفیت آن تاثیر مستقیم دارد. استفاده از کود های مرغی تازه با EC بالا کیفیت خاک را کاهش می دهد و به مرور خاک شور می شود.

کود مرغی کمپوست شده به دلیل اینکه کاملاً توسط فعالیت باکتریهای هوازی و بی هوازی تجزیه می شود، بلافاصله پس از مصرف جذب ریشه گیاه می شود و این می تواند باعث رشد سریع ریشه ها و اندام های هوایی گیاه در آغاز فصل رشد گردد.

کودهای دام و طیور که به صورت تازه مصرف می گردد درصد رطوبت بالایی دارند این در حالی است که میزان رطوبت کود کمپوست مرغی در زمان فراوری به حداقل می رسد رطوبت از جمله فاکتور هایی است که برای کشاورز در زمان خرید پلیت مرغی  و کود کمپوست بسیار اهمیت دارد.

 

نقش کود پلیت مرغی در حاصلخیزی خاک

کود پلیت مرغی، غنی از عناصر غذایی است و با توجه به مواد آلی موجود در کود آن، این کود تأثیر قابل توجهی در بهبود حاصلخیزی خاک دارد.  محصولات تولید شده در خاکهای دارای پلیت مرغ کیفیت بالایی دارند. اگر بخواهیم کود مرغی را با سایر کودهای حیوانی مقایسه کنیم، کود مرغی دارای کلسیم، پتاس، ازت و فسفر بالاتری نسبت به سایر کودهای حیوانی هستند.

بنابراین، استفاده از پلت مرغی در کشاورزی یک اقدام موثر برای ایجاد یک زمین حاصل خیز می باشد. کود پلیت مرغی به دلیل ارگانیک و غنی بودن در کشت سبزی و صیفی جات بیش از هر کشت دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.  مقدار مصرف کود پلیت یا گرانوله  نسبت به کود مرغی پودری برای هر هکتار کمتر است به همین دلیل مصرف کود آن راحت تر و کم هزینه تر است.

این کود می تواند به خوبی ساختار شیمیایی و فیزیکی خاک را بهبود بخشد. کود پلیت مرغی دارای سطوح بالایی از هوموس است مصرف آن شرایط خاک را دگرگون می کند. ترکیبات موجود در کود پلت مرغی خواص هوموس این کود را بالا برده  و تأثیر آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

 

مزایای کود پلیت مرغی غنی شده

همه افرادی که به کاشت و پرورش گیاهان مشغول به کار هستند از اهمیت کودها برای تامین نیاز گیاه به عناصر غذایی آگاه هستند. استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی باعث تخریب خاک و آلودگی آب‌های زیر زمینی می شود.

کودهای ارگانیک  گزینه مناسبی برای بارور کردن زمینها و بهبود عملکرد محصولات زراعی و باغی هستند. کود پلیت مرغی غنی شده جزء کودهای باکیفیت ارگانیک محسوب می شود و در صورتی که به خوبی فراوری شده باشد مصرف آن هیچ ضرری برای خاک و گیاه ندارد.  ارگانیک بودن پلیت مرغی بخشی زیادی از خواسته های کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی سالم را برآورده می کند.

کود پلیت شده مرغی یک کود کاملی است که عناصر ماکرو و میکرو را در خود دارد، و نسبت به کود های شیمیایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

پلیت مرغی به طور گسترده در اغلب محصولات کشاورزی، گلخانه ای و گیاهان زینتی استفاده می شود. و مناسب انواع نهال، درختچه های زینتی، مزارع، باغها، گیاهان دارویی است و در انواع خاکها با بافت سبک،  رسی، و خاک های قلیایی  استفاده می شود.

کود خام مرغی دارای آلودگی قارچی، بذر علف هرز و تخم حشرات می باشد. مصرف زیاد آن باعث خسارت جدی به گیاه می شود.

کود پلیت مرغی غنی شده با عناصر ریز مغذی مانند آهن، منگنز، روی،  مس غنی می شود تا بتواند نیاز گیاه به عناصر میکرو را رفع کند.

بر خلاف مواد شیمیایی، این کود هیچ اثر منفی بر روی خاک،  گیاه و آب ندارد و عناصر غذایی در آن با آبیاری مداوم یا بارندگی دچار آبشویی نمی شوند، این عناصر در طول رشد گیاه آزاد شده و  جذب گیاه می شود و می توانند توسط گیاه مورد استفاده قرار گیرند.

پلیت مرغی با ایجاد چسبندگی  بین ذرات مانع از فرسایش آن می شود و زهکشی مناسبی در خاک‌های سنگین ایجاد می کند. این کود نقش اصلاحی در خاک های کشاورزی را دارد.

کود پلیت شده مرغی در تمام مراحل رشد گیاه قابل استفاده است. ماندگاری آن در خاک بسیار زیاد می باشد و اثرات مثبت آن طولانی مدت در خاک باقی می ماند.

 

برخی از مزایای پلیت مرغی بهسازان

خرید پلیت مرغی و مصرف آن در باغات و مزارع برای شما مزایایی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • این کود حاوی 90 درصد عناصر مورد نیاز گیاه است.
  • به دلیل فرم پلیتی که دارد مصرف آن راحتر از کود مرغی پودر است.
  • غنی از عناصر غذایی ازت، فسفر، پتاس، عناصر میکرو ، کلسیم و…
  • بالا بردن ماده آلی در خاک
  • بهبود خواص فیزیکی و شیمیای خاک
  • افزایش نفوذپذیری خاک
  • افزایش ظرفیت نگهداری رطوبت
  • بهبود فعالیت میکرو ارگانیسمها و موجودات مفید خاکزی
  • افزایش رشد رویشی و عملکرد محصول

 

کود پلیت مرغی برای چه گیاهانی مناسب است؟

کود پلت شده  مرغی به دلیل حذف معایب کود مرغی تازه،  یکی از بهترین انتخاب ها  برای کشاورزی است. این کود علاوه بر عناصر غذایی موجود در کود مرغ با عناصر ماکرو و هیومیک اسید غنی شده و در طی فرایند کمپوستینگ عوامل بیماری زای آن حذف گردیده است.

این کود مناسب انواع زمین های زراعی، باغی، گلخانه، فضای سبز، و گیاهان زراعی می باشد. این کود ارگانیک و پرمصرف، باعث افزایش سرعت جوانه زنی بذر، افزایش رشد رویشی و افزایش تعداد گل و میوه در گیاه می گردد. با افزودن مقدار مناسبی از آن به خاک علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک، ظرفیت نگهداری آب در خاک را نیز افزایش می دهد

 

نحوه مصرف پلیت مرغی

 

استفاده در گیاهان زراعی به صورت مصرف خاکی قبل از کاشت

استفاده در باغات به صورت چالکود در ابتدای فصل رشد : در این روش محل قرار گیری کود در یک سوم انتهایی سایه انداز درخت می باشد.

استفاده در کشت های پشته ای در این روش کود به صورت ردیفی در زیر پشته ها قرار می گیرد

نحوه مصرف پلیت مرغی

مقدار مصرف پلیت مرغی

 

ردیفنام محصولمقدار مصرفزمان مصرف
1گیاهان زراعی700 تا 1200 کیلو گرم در هکتارقبل از کاشت
2محصولات باغی600 تا 100 کیلوگرم در هکتاراواخر زمستان
3گلخانه50 تا 100 کیلو گرم در 1000 متر مربعقبل از کاشت
4درختچه های زینتی500 گرم برای هر درختاواخر زمستان
5گیاهان آپارتمانی5 تا 10 گرم برای هر گلدانزمان تعویض خاک گلدان

چند نکته در زمان مصرف کود پلیت مرغی

  • قبل از خرید پلیت مرغی حتماً از کیفیت کود اطمینان حاصل کنید.
  • مقدار مصرف توصیه شده عمومی می باشد. قبل از مصرف از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید.

 

قیمت پلیت مرغی غنی شده

قیمت خرید پلیت مرغی بر اساس آنالیز آن و عناصری که به آن اضافه می شود تعیین می گردد. در بازار نهاده های کشاورزی نمونه های مختلف کود پلیت مرغی با کیفیت های متفاوت عرضه می گردد. قیمت خرید کود پلیت مرغی با توجه به برند و کیفیت متفاوت است.

شرکت بهسازان با تجربه چندین ساله در تولید کودهای آلی یکی از بهترین انواع کودهای پلیت و گرانوله مرغی را تولید و عرضه می کند. جهت اطلاع از قسمت خرید کود پلیت مرغی و کود گرانوله مرغی با ما تماس بگیرید.

فروش کود پلیت مرغی

کود پلیت مرغی غنی شده بهسازان با استفاده از دستگاه های پیشرفته  تولید می شود و طی فرایند تولید عوامل بیماریزا و بذور علف هرز حذف و کاملاً استریل می شود. کود پلیت مرغی فروشگاه اینترنتی بهسازان در کیسه های لمینت 25 کیلویی و کود مایع مرغی در گالن های 20 لیتری تولید و به بازار عرضه می شود

شما کشاورزان  عزیز که در صدد تولید محصول سالم، باکیفیت و ارگانیک هستید و سلامتی آب و خاک برایتان پر اهمیت است، با کارشناسان با تجربه مجموعه بهسازان کشت تماس بگیرید  و با دریافت مشاوره رایگان و کود مناسب شرایط خاک و نوع کشت خود خریداری کنید.

یکی از اهداف مهم مجموعه بهسازان کشت پایبندی به اصول کشاورزی پایدار است و تلاش داریم تا با ترغیب کشاورزان به مصرف کودهای آلی استفاده از کودهای شیمیایی را به حداقل برسانیم. با کاهش مصرف کودهای شیمیایی سلامتی خاک و آب را به نسل های بعد هدیه دهیم.

بهسازان کشت علاوه بر کود پلیت مرغی، کود کمپوست، ورمی کمپوست، خاک برگ، خاک کاکتوس، خاک روفگاردن و کود مایع مرغی را در سبد محصولات خود دارد جهت اطلاع از قیمت خرید پلیت مرغی و دیگر محصولات شرکت با ما تماس بگیرید.

جهت اطلاع از قیمت خرید پلیت مرغی و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرد

بیگی: 09179166018

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.