کود آلی

قیمت خرید کود کامل آلی گرانوله همراه با مشخصات

کود آلی گرانول

همانطور که می‌دانید گیاهان نیز مثل هر موجود زنده دیگری به عناصر مفید، ارزشمند و مواد مغذی نیاز دارند. این ترکیبات در قالب کود در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. البته کودها انواع مختلفی دارند که یکی از کاربردی‌ترین و سالم‌ترین نمونه از آن، کود کامل آلی گرانوله است. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره کیفیت و قیمت خرید کود کامل آلی گرانوله همراه با مشخصات آن به دست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

مشخصات کود کامل آلی گرانوله

کشاورزان برای این که بتوانند کمیت و کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند، ملزم به استفاده از انواع کود های آلی و شیمیایی هستند. ترکیباتی که در کودها یافت می‌شود، عناصر غذایی خاک را تامین می‌کند و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه را به آن می‌رساند. یکی از بهترین کودهایی که می‌توان از آن استفاده کرد، کود کامل آلی گرانوله است.

کود کامل آلی از جمله کودهایی است که به صورت گرانوله، کود مایع و پودر تولید می شود. برای تولید این کود از فرمول‌های مختلفی استفاده می شود و در میان ترکیبات آن عناصر ماکرو و میکرو وجود دارد.

کود کامل آلی

برخی مشخصات کود کامل آلی گرانوله:

  • این کود در حالت جامد و گرانوله است و مصرف آن آسان و کم هزینه است.
  • کود آلی گرانوله مناسب برای انواع گیاهان است.
  • وزن بسته‌بندی کود آلی ۲۵ کیلوگرم است.

نکته مهمی که متقاضیان خرید کود آلی گرانوله باید بدانند، روش استفاده از این کود است. زمان مصرف، مقدار کود مورد نیاز و نحوه استفاده از آن، از مواردی هستند که توجه به آن اهمیت زیادی دارد و راندمان کوددهی را افزایش می‌دهد. برای دریافت بهترین برنامه کودی یونجه به این صفحه مراجعه نمایید.

مواد اولیه کود کامل آلی گرانوله

کود کامل آلی صرفاً به صورت مستقیم در کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بلکه ماده اولیه تولید برخی دیگر از کودها نظیر کود پلیت مرغی نیز است. اما آیا می‌دانید مواد اولیه موجود در کود کامل ألی گرانوله چیست؟

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، کود کامل آلی گرانوله، انواع مختلفی دارد و طبیعتاً ترکیباتی که در تولید آن‌ها به کار رفته، یکسان نیست. با این وجود ما می‌خواهیم در این قسمت به برخی از شناخته شده‌ترین مواد اولیه‌ای که در کود کامل آلی گرانوله وجود دارد اشاره نماییم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

آنالیز کود کامل آلی گرانوله

  • عناصر ماکرو: ۷ درصد
  • عناصر میکرو: ۴ درصد.
  • ماده آلی: ۴۵ درصد
  • کربن آلی: ۲۰ درصد
  • اسید هیومیک: ۱۰درصد
  • اسید فولویک: ۴ درصد
  • گوگرد: ۱۰ درصد

ازت، پتاسیم، فسفر، منیزیم و کلسیم در دسته‌بندی عناصر میکرو قرار می‌گیرند و به صورت ارگانیک در کود کامل آلی گرانوله یافت می‌شوند. همچنین عناصر میکرو مواردی نظیر مس، آهن، روی، منگنز، بور و… را شامل می‌شود. عناصر ماکرو و میکرو موجود در کود آلی گرانوله به صورت ارگانیک و البته قابل جذب برای گیاهان هستند.

 کود کامل آلی گرانوله برگ سبز

کود کامل ألی گرانوله برگ سبز همانند ورمی کمپوست از جمله کودهای ارگانیکی بوده که بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود و افزودنی‌های غیرمجاز در تولید آن‌ها استفاده نخواهد شد. برای تولید چنین کودهایی از بقایای گیاهان (برگ‌ها، ریشه و شاخ و برگ) استفاده شده و این یعنی کود گرانوله برگ سبز، در بالاترین سطح از سلامت قرار دارد.

در آنالیز کود آلی گرانوله برگ سبز، به نتایج مثبت و روشنی دست پیدا کرده‌ایم. این کود حاوی مقادیر فراوانی از عناصر ماکرو و میکرو است. به‌علاوه کربن آلی و ماده آلی در ترکیبات این نوع از کود دیده می‌شود.

آنالیز کود کامل آلی گرانوله برگ سبز:

  • فسفر: اگر فسفر کافی به گیاه نرسد، برگ‌های جوان کوچک شده و رشد نمی‌کنند. فسفر نقش خود را در توسعه ریشه گیاهان و تقویت برگ‌ها نشان می‌دهد.
  • کلسیم: لکه‌های نقره‌ای رنگ بر روی برگ‌ها از نشانه‌های پایین بودن کلسیم است. کلسیم برای ساخت دیواره سلولی گیاه ضروری است.
  • پتاسیم: کاهش پتاسیم در خاک موجب زرد شدن برگ گیاهان می‌شود. پتاسیم موجود در کود کامل ألی گرانوله، مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها را افزایش خواهد داد.
  • منگنز: رنگ پریدگی برگ گیاهان از مهم‌ترین نشانه‌های کمبود منگنز است. این عنصر در فتوسنتز گیاهان نقش دارد و در صورتی جذب می‌شود که پی اچ خاک پایین باشد.
  • مولیبدن: تاثیر مولیبدن، تبادل مواد است. این عنصر نیز در صورت کاهش پی اچ خاک، جذب آن می‌شود. اگر خاک فسفر کافی داشته باشد، مولیبدن هم به شکل بهتری به آن جذب می‌شود.
  • گوگرد: این عنصر مهم برای اسیدی کردن خاک به کار می‌رود و پی اچ آن را تنظیم می‌کند. تاثیر آن در خاک مشابه با تاثیری بوده که عنصر مولیبدن دارد.
  • روی: اگر لکه‌های بین گلبرگی را در گیاه مشاهده می‌کنید، شاید نشانی از کمبود روی باشد. روی که در کود گرانوله به صورت گسترده یافت می‌شود، بر تبادل انرژی در گیاه اثر گذار خواهد بود.
  • ازت: ازت رشد رویشی گیاهان را افزایش می‌دهد. گرچه اگر ازت بیش از اندازه به گیاه برسد شاهد ریزش جوانه‌های آن خواهیم بود.
  • منیزیم: زردی برگ‌های پایینی گیاه از علائم کمبود منیزیم است. منیزیم موجود در کود آلی، انتقال انرژی را بهبود بخشیده و در ساخت کلروفیل هم تاثیرگذار است.
  • بور: عنصر بور رشد ریشه گیاهان را افزایش داده و تلقیح گل‌ها را بهبود می‌بخشد. زردی نوک برگ‌های جوان از نشانه‌های کمبود بور است.
  • مس: تولید پروتئین‌های گیاهی از مهم‌ترین وظایفی بوده که عنصر مس دارد. این عنصر در کود کامل آلی گرانوله به فراوانی یافت می‌شوند.
  • آهن: تاثیر آهن در رشد گیاهان مشابه با تاثیری بوده که از منیزیم شاهد هستیم. آهن در فتوسنتز و بهبود متابولیسم گیاه نقش مهمی دارد.

مزایای استفاده از کود آلی گرانوله

با توجه به این که انواع کود آلی گرانوله، غنی از مواد آلی و عناصر مفید و کاربردی برای خاک هستند، استفاده از آن‌ها در پرورش گل‌ها و گیاهان، سبزیجات، صیفی‌جات و… تاثیرات مثبت فراوانی خواهد داشت. کشاورزان معمولاً پس از جست‌وجوهای فراوان و امتحان کردن کودهای مختلف به استفاده از کود کامل آلی گرانوله روی می‌آورند و آن را به عنوان کودی سالم و تاثیرگذار خریداری می‌کنند. آن‌ها با انتخاب کود ارگانیک گرانوله، دیگر نیازی به استفاده از دیگر کودها ندارند و این کود به تنهایی بسیاری از نیازهای غذایی گیاهان را تامین خواهد کرد.

برخی از مزایای استفاده از کود آلی گرانوله:

  • این کود آلی، پی اچ خاک را کاهش می‌دهد و آن را تنظیم می‌کند. بدین ترتیب بسیاری از خواص فیزیکی و شیمیایی خاک بهبود می‌یابد.
  • کود کامل آلی گرانوله، فعالیت‌های زیستی در خاک را افزایش می‌دهد و محرک آن است. این امر برای ارتقاء رشد و سلامت گیاهان مهم و تاثیرگذار است.
  • با توجه به این که کود کامل آلی گرانوله، شکل گرانوله دارد، با تمامی دستگاه‌های کودپاش می‌توان آن را به زمین منتقل کرد.
  • کود کامل آلی گرانوله، ظرفیت خاک برای نگهداری رطوبت را افزایش می‌دهد و بهره‌مندی از آن موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.
  • این کود ارزشمند، در گسترش ریشه‌ها موثر بوده و باعث بهبود رشد اندام‌های هوایی گیاه می‌شود.
  • کود کامل آلی گرانوله، عناصر مفید و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاهان را تدریج به آن‌ها می‌رساند.
  • این کود عاری از علف‌های هرز بوده و هیچ گونه عوامل بیماری‌زایی در آن دیده نمی‌شود.
  • تاثیرات دراز مدت استفاده از کود آلی گرانوله بر اصلاح خاک از امتیازات مهم آن است.
  • بسته‌بندی در نظر گرفته شده برای این کود مناسب است و از آن در برابر رطوبت و تابش آفتاب محافظت می‌کند.

 

نحوه مصرف کود کامل آلی گرانوله

برای بهره‌مندی از فواید یک کود ارزشمند و کاربردی نظیر کود کامل آلی گرانوله، تنها خرید نمونه‌های باکیفیت از آن کافی نیست. بلکه شما باید بتوانید به صورت صحیح از آن استفاده کنید. ممکن است کودی که خریداری کرده‌اید از بالاترین سطوح کیفی برخوردار باشد، اما اگر شما روش استفاده و شیوه مصرف آن را ندانید نمی‌توانید از کارایی آن به عنوان یک ماده مفید برای گیاه بهره‌مند گردید.

خوشبختانه روش‌های زیادی برای کوددهی به زمین‌های کشاورزی وجود دارد که یکی از آن‌ها چالکود زمستانه است. کود چالکود زمستانه، راندمان بسیار خوبی را از خود نشان داده است؛ چرا که ریشه‌ها را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روش چالکود زمستانه در فصل زمستان انجام می‌شود؛ چرا که درختان و گیاهان در این فصل نیاز اساسی به کود دارند و مایل هستند که با بهره‌مندی از آن نیروی مورد نیاز خود را به دست آورند. با توجه به ضعیف شدن درختان به ویژه درختانی که بارده هستند در این فصل سرد، کوددهی به روش چالکود زمستانه در دستورکار کشاورزان قرار می‌گیرد.

در این روش از مصرف کود کشاورزان در ابتدا حفره‌ای را در نزدیکی درخت حفر می‌کنند و آن را تا نزدیکی ریشه می‌رسانند. سپس لایه‌ای نازک از کود حیوانی پوسیده را در این حفره می‌ریزند و روی آن را با استفاده از کود کامل گرانوله می‌پوشانند. البته میزان کود کامل آلی گرانوله متناسب و بیش از حد لازم نخواهد بود. در نهایت حفره را از خاک پر می‌کنند و بدین ترتیب درخت یا گیاه را برای یک دوره رشد آماده می‌کنند. چالکود زمستانه از بهترین روش‌های کوددهی در باغات به شمار می‌رود.

روش متداول دیگری که برای کوددهی به زمین‌های زراعی وجود دارد، پخش کود در زمین‌های کشاورزی است. با توجه به این که امروزه تجهیزات کوددهی با قابلیت‌های مختلفی به بازار ارائه شده، کشاورزان می‌توانند به راحتی کوددهی را مدیریت کنند و آن را به صورت یکنواخت در زمین‌های کشاورزی پخش گردانند. در این روش کود به سطح خاک می‌رسد و با آبیاری به زمین نفوذ خواهد کرد.

کود کامل آلی گوگردی

مقدار مصرف کود کامل آلی گرانوله

یکی از مهم‌ترین نکاتی که کشاورزان در فرایند کوددهی به زمین‌های کشاورزی مورد توجه قرار می‌دهند، میزان مصرف کود است. اگر کود بیش از حد به گیاهان داده شود، حتماً آسیب‌های زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.  همچنین کوددهی کمتر از حد مورد نیاز نیز نمی‌تواند تاثیر چندانی بر رشد و سلامت گیاه داشته باشد. لذا باید با بررسی‌های دقیق، میزان کود مورد نیاز برای درختان و گیاهان را تعیین کرده و آن را از طریق روش‌هایی که در قسمت قبل گفته شد در زمین پخش نمود.

چه عواملی برای تعیین مقدار مصرف کود آلی گرانوله در نظر گرفته می‌شود:

  • نوع گیاه: طبیعتاً گیاهان با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند و نیاز آن‌ها به مواد مغذی و عناصر ارزشمند یکسان نیست؛ برای مثال، کوددهی به درختان پایه بذری نسبت به درختان پایه رویشی بیشتر است و این درباره درختان بارده و غیر بارده و حتی درختان میوه دانه‌دار و یا میوه هسته‌دار هم مصداق دارد.
  • سن گیاه: برای درختانی که سن بالایی دارند، می‌توان کود گرانوله بیشتری هم در نظر گرفت؛ اما نهال‌هایی که تازه کاشته شده‌اند نیاز کمتری به کود دارند.
  • نوع خاک: طبیعتاً خاک‌هایی که به صورت طبیعی از عناصر مغذی و ارزشمند غنی هستند و حاصل‌خیز هستند، نیاز کمتری به کود گرانوله دارند. به‌علاوه خاک‌های سبک نیز به کوددهی کمی نیاز دارند.

 

زمان مصرف کود کامل آلی گرانوله

به غیر از نحوه استفاده از کود و میزان مصرف آن، زمان مصرف کود هم عامل تعیین‌کننده‌ای در بهره‌مندی از کارایی آن است. اگر کود در زمان درستی به درخت و گیاه داده نشود، چه بسا آسیب‌هایی هم برای آن ایجاد نماید.

برای استفاده از کود کامل آلی گرانوله در زمین‌های کشاورزی، از پایان پاییز تا آخرین روزهای زمستان فرصت باقی است. البته این زمان از کوددهی برای روش چالکود زمستانه مناسب است. کشاورزانی که قصد دارند از روش‌های دیگر از جمله روش سرک برای کوددهی به زمین‌های کشاورزی استفاده نمایند، بهتر است تا خردادماه به این کار اقدام نمایند. در روش سرک، طی سه مرحله به ازای هر هکتار، میزان ۱۵۰ کیلوگرم کود آلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته مهمی که در تعیین زمان کوددهی به گیاهان و درختان مورد توجه قرار می‌گیرد، دست ساز بودن یا آماده بودن این نوع از کود است. نمونه‌های دست ساز با آبیاری شسته خواهند شد. لذا بهتر است قبل از شروع فصل بارندگی و قبل از بیدار شدن گیاهان به زمین منتقل گردد.

کود کامل آلی

قیمت خرید کود کامل آلی گرانوله

قیمت کود آلی گرانوله از موضوعات مهمی بوده که خریداران به آن توجه دارند. این قیمت‌ها از آیتم‌های مختلفی متاثر هستند؛ برای مثال، برند تولیدکننده کود و کیفیت آن از جمله این عوامل هستند. همچنین ابعاد بسته‌بندی نیز در تعیین این قیمت‌ها در نظر گرفته می‌شود. قیمت کود کامل آلی گرانوله، برای بسته‌بندی‌های ۲۵ کیلوگرمی به صورت میانگین ۱۰۰ هزارتومان است. البته نوسانات بازار بر این نرخ اثرگذار بوده و ممکن است تغییراتی را در آن ایجاد نماید.

فروش کود کامل آلی گرانوله

خرید کود زیر کشت گرانوله برای کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است. آن‌ها به دنبال خرید نمونه‌های باکیفیت و درجه یک از این کودها هستند و روش‌های مختلفی را برای دستیابی به این نوع از کود امتحان می‌کنند.

فروش کود کامل آلی گرانوله، در مراکز اینترنتی نیز به آسانی انجام می‌شود. مجموعه اینترنتی ما با اقدامات ارزشمندی که در راستای فروش اینترنتی کود کامل آلی گرانوله انجام داده، به شما فرصتی مناسب جهت خرید نمونه‌های درجه یک از آن را می‌دهد. پس فرصت را از دست ندهید و هم اینک با ما ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط

۱ نظر در “قیمت خرید کود کامل آلی گرانوله همراه با مشخصات

  1. محسن رضایی گفت:

    عالییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.