دسته‌بندی نشده

خرید خاک کاکتوس مرغوب همراه با مشخصات و قیمت

خرید خاک کاکتوس

در سایت بهسازان خرید خاک کاکتوس مرغوب، خاک آماده، بستر کشت و خاک گلدان  به صورت عمده صورت می گیرد.

مهمترین مشخصه خاک کاکتوس مرغوب زهکشی بالای آن است. خاکی که برای کاشت کاکتوس  انتخاب می کنید باید از نظر آلودگی فاقد عامل بیماری زا باشد. کاکتوس نیاز غذایی کمی دارد و در خاک های ضعیف هم رشد مناسبی خواهد داشت. برای اینکه کاکتوس دچار بیماری نشود به خاکی نیاز دارند که رطوبت کمی در خود ذخیره کند.

خرید خاک کاکتوس

آشنایی با گیاه کاکتوس

کاکتوس یک گیاه زینتی است که زیبایی خاصی دارد و بسیار محبوب است. گیاه کاکتوس تنوع بسیار زیادی دارد. برخی از انواع کاکتوس در منزل قابل نگهداری است. کاکتوس ها برای رشد به زهکشی مناسبی نیاز دارند.

کاکتوس از خانواده گیاهان گوشتی می باشد. یکی از ویژگی‌های مهم کاکتوس ذخیره آب در اندامهای هوایی خود است. کاکتوس از گیاهانی است که در شرایط خشک و گرم رشد می کند.  این گیاه از آب ذخیره شده در  بافت‌های خود در طول دوره رشد استفاده می‌کند. کاکتوس در خاکهای ضعیف به خوبی رشد می‌کند و در مناطقی که دما بالا و بارندگی بسیار کم است به راحتی فعالیت می‌کند.

گیاهان خانواده ساکولنت به دلیل اینکه نیاز به نگهداری زیادی ندارند  به عنوان یک گیاه زینتی خانگی مورد توجه قرار گرفته است. کاکتوس از لحاظ شکل ظاهری، گلدهی، نوع بستر کشت و  نحوه نگهداری  با دیگر گیاهان زینتی بسیار متفاوت است.

این گیاه معمولاً به دو دسته یک کویری و استوایی تقسیم می شود. کاکتوس های مناطق بیابانی به شرایط خشک عادت دارند ولی کاکتوس های مناطق استوایی و معتدل شرایط مرطوبتری را می پسندند. اگر کاکتوس شما از نوع استوایی است بهتر است پیت ماس یا خاک برگ بیشتری به  بستر کاکتوس اضافه کنید.

گیاه کاکتوس

 خاک کاکتوس و ترکیبات آن

در ترکیب خاک کاکتوس از مواد مختلفی مثل ماسه، پیت ماس، پرلیت، خاک برگ، ورمی کمپوست، کوکوپیت استفاده می شود. تنوع گونه ای در کاکتوس بسیار زیاد است آنچه که در بین اغلب آنها مشترک است داشتن خاکی با زهکشی بالا می باشد.

خاک کاکتوس

ماسه مناسب بستر کشت کاکتوس

بیش از نیمی از خاک کاکتوس از ماسه تشکیل شده در تهیه خاک کاکتوس هیچگاه از خاک  باغچه به جای ماسه استفاده نکنید. ماسه مهمترین بخش بستر کاشت کاکتوس است.  خاک باغچه زهکشی مناسبی ندارد و آلوده به عوامل بیماری زاست.

برخی از تولید کنندگان گیاهان زینتی از خاک زراعی برای پرورش کاکتوس استفاده می کنند. کاکتوس های پروش یافته در این نوع خاک ها کیفیت خوبی ندارند.  ماسه مورد استفاده  حداقل دوبار  شسته شود تا خاک آن خارج شود و میزان نمک و آهک به حداقل برسد.

 

بهترین نوع ماسه برای کاشت کاکتوس

ماسه رودخانه‌ای به دلیل پایین بودن EC  و PH  مناسب کاشت انواع کاکتوس می باشد. از نظر کیفیت ماسه معدنی کیفیت پایین تری نسبت به ماسه رودخانه ای دارد. برای تهیه خاک کاکتوس از ماسه رودخانه‌ای از سایز 3-5 میلیمتر استفاده کنید. از ماسه ساختمانی در صورتی که به خوبی شسته شده باشد می توان در ترکیب با دیگر بستر های کشت برای بستر کشت کاکتوس استفاده کرد.

ماسه کاکتوس

پیت ماس

پیت ماس از خزه و جلبک تولید می شود و بسیار سبک است. این محصول برای افزایش تهویه  خاک بسیار مناسب است. پیت ماس می تواند بخشی  از نیاز غذایی گیاه را تامین کند. از این محصول می توانید تا ۲۰ درصد در ترکیب خاک کاکتوس استفاده کنید.

پیت ماس جایگزین مناسبی برای کودهای دامی هستند. و البته قیمت بالاتری نسبت به کود های دامی و کمپوست دارد. اما کاملاً استریل و فاقد بذر علف هرز، تخم حشرات و عوامل بیماریز است.

این محصول علاوه بر ایجاد تهویه مناسب بخشی از عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را تامین کنیم.  برخی از تولیدکنندگان خاک کاکتوس برای کاهش هزینه های خود از کود دامی در تولید خاک کاکتوس استفاده می کنند.  استفاده از این نوع بستر ها باعث آلودگی گیاه شما به بیماریهای قارچی می شود.

پیت ماس از نظر کیفیت به سه دسته سیاه قهوه ای و سفید تقسیم می شود هر چه رنگ پیت ماس تیره تر باشد درصد عناصر غذایی بیشتری دارد.

 

پرلیت

پرلیت یک سنگ معدنی با وزنه سبک است که باعث  افزایش تخلخل خاک می شود. این محصول رنگ سفید دارد با مصرف آن تهویه مناسب  برای رشد ریشه را فراهم می شود.  از این محصول ۵ تا حداکثر ۱۰ درصد می توان در بستر کشت کاکتوس استفاده کرد.

 

استفاده زغال در بستر کشت کاکتوس

زغال درصد پتاسیم بالایی دارد با اضافه کردن زغال به بستر  می تواند نیاز گیاه به پتاس را برطرف کند.  زغال خاصیت ضد قارچی دارد و با هر بار آبیاری محلول زغال خاک را ضدعفونی می کند.

 

ورمی کمپوست

یکی از غنی ترین کودهای آلی ورمی کمپوست می باشد.  مواد اولیه ورمی کمپوست کود دامی یا گیاهی است. اغلب تولیدکنندگان ورمی کمپوست از کود گاوی برای تولید ورمی کمپوست استفاده می‌کنند. در فرایند تولید ورمی کمپوست از  کرم ایزینیا فتیدا استفاده می شود. کرم ایزینیا فتیدا از مواد اولیه تغذیه می کند.

کود دامی پس از ورود به دستگاه گوارش کرم تجزیه شده و با ترکیبات  سیستم گوارش کرم مخلوط می شود.و کود آلی غنی از عناصر غذایی تولید می کند.  این کود مناسب انواع گیاهان زراعی سبزی و صیفی و گیاهان زینتی است. برای تهیه خاک کاکتوس از ورمی کمپوست حداکثر  10 درصد استفاده می کنند.

قیمت خاک کاکتوس

کوکوپیت

کوکوپیت محصولی است که از الیاف پوست نارگیل به دست می آید. این محصول اغلب  در بستر کشت نشاء و بستر کشت انواع گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. کوکوپیت عناصر غذایی خاصی ندارد و بیشتر به عنوان حجم دهنده و سبک کننده بستر کشت مورد استفاده قرار می گیرد.

کوکوپیت یک محصول وارداتی است و نسبت به دیگر بستر های کشت قیمت بالاتری دارد. اگر بخواهید هزینه بستر کشت خود را کاهش دهید می توانید از بستر کشت ایرانی به جای کوکوپیت وارداتی استفاده کنید.

کوکوپیت ایرانی بهسازان از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است. جهت خرید بستر کشت ایرانی ( کوکوپیت ایرانی ) و خرید خاک کاکتوس با کیفیت و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09179166018

تهیه خاک کاکتوس

تهیه خاک کاکتوس در منزل

خاک کاکتوس به صورت آماده در بازار با کیفیت های مختلف عرضه می شود. شما می توانید طبق دستور زیر در منزل خاک مناسب کاکتوس را  آماده کنید.

ابتدا شش پیمانه ماسه ساختمانی(60 درصد) دو بار شسته شده را آماده کنید. افزودن ماسه باعث می شود بستری با زهکشی مناسب داشته باشید. این مقدار از ماسه مانع از پوسیدگی ریشه در گیاه کاکتوس شده و گیاه شما ریشه های سالمی خواهد داشت. سپس حدود دو پیمانه پیت ماس( 20 درصد) سیاه به ماسه اضافه کنید.  پیت ماس سیاه یا بلک عناصر غذایی بیشتری نسبت به پیت ماس قهوه ای و سفید دارد.

برای افزایش کیفیت بستر کشت یک پیمانه کوکوپیت وارداتی یا کوکوپیت ایرانی به بستر کشت اضافه کنید. کوکوپیت باعث بهبود رشد ریشه می گردد. بعد از اضافه کردن کوکوپیت یک پیمانه پرلیت هم به بستر اضافه کنید. پرلیت وزن سبکی دارد و با افزایش تخلخل خاک، درصد هوای خاک را افزایش می دهد. با اضافه کردن پرلیت خاک کاکتوس مرغوبی دارید. برای ضدعفونی بستر می توانید از زغال پودر شده به مقدار 3 تا 5 درصد به خاک کاکتوس اضافه می کنید. زغال خاصیت ضد قارچی دارد و برای ضدعفونی خاک مناسب است.

یکی از محصولات فروشگاه اینترنتی بهسازان خاک کاکتوس مرغوب است در صورت تمایل  به دریافت مشاوره و خرید خاک کاکتوس آماده با ما تماس بگیرید

تلفن تماس: 09179166018

 

نحوه نگهداری از کاکتوس در منزل

کاکتوس یک گیاه مقاوم به خشکی است و در خاک های ضعیف به راحتی رشد می کند. با این حال برخی افراد به دلیل نداشتن آگاهی کامل از نحوه نگهداری و نوع خاک مناسب کاکتوس، نمی توانند کاکتوس خوبی را برای مدت زیادی نگهداری کنند.

عوامل مختلی در پروش یک گیاه موثر است. مهم ترین و اصلی ترین فاکتور داشتن خاک مناسب است. هر گیاه به خاک مناسب خصوصیات خود نیاز دارد. خاک کاکتوس در مقایسه با دیگر گیاهان زینتی به  بافت سبکتری نیاز دارد. فراهم کردن بستر مناسب برای رشد ریشه اولویت اصلی در پرورش گیاه است. محیط خانه به دلیل داشتن دمای مناسب و نور کافی شرایط مناسبی برای نگهداری گیاه کاکتوس دارد.

 

میزان آبیاری کاکتوس

پس از آبیاری کاکتوس بخشی از آب را در خود ذخیره می کند اگر خاک کاکتوس از نظر نفوذپذیری آب و زهکشی مناسب نباشد، گیاه دچار پوسیدگی می شود. گیاه کاکتوس در طول فصل رشد هفته ای یک بار به آب نیاز دارد. آبیاری بعدی را زمانی انجام دهید که سطح خاک کاملاً خشک شده باشد.

کاکتوس در فصل پاییز و زمستان به آب کمتری نیاز دارد. در فصل خواب هر چند هفته یکبار کاکتوس نیاز به آبیاری دارد. در زمان آبیاری خاک کاکتوس نباید اشباع شود. اگر گلدان کاکتوس زمان آبیاری اشباع شود و حالت ماندابی داشته باشد، خاک مناسبی برای گیاه خود تهیه نکرده اید حتماً در اسرع وقت خاک گلدان را تعویض کنید.

نگهداری کاکتوس

آفات و بیماری های کاکتوس

گیاهان گوشتی همانند دیگر گیاهان زینتی آفت دارند، شپشک آردی و پشه ریز از آفات کاکتوس هستند. رطوبت زیاد باعث افزایش جمعیت پشه های ریز می شود. تعویض خاک گلدان جمعیت پشته های ریز را کاهش می دهد.

از مشکلات رایج کاکتوس پوسیدگی قارچی یا باکتریایی می باشد. پوسیدگی در اثر آبیاری زیاد، خاک سنگین و رطوبت بالای محیط ایجاد می شود. در برخی مواقع خسارت آفات باعث ایجاد پوسیدگی در سطح گیاه می شود. محل زخم اندام های هوایی محیطی مناسب برای رشد قارچ ها می باشد. علائم پوسیدگی کاکتوس با زردی و لهیدگی ظاهر می شود. بیشتر مواقع پوسیدگی ابتدا در محل طوقه (نقطه اتصال ساقه به ریشه) ظاهر می شود.

در صورتی که گیاه به بیماری آلوده شد بخش های آلوده که بافت نرمی دارند را از گیاه جدا کنید تا به بافت های دیگر سرایت نکند. از هر وسیله ای که برای قطع بخش آلوده استفاده می کنید قبل از برش آن را ضد عفونی کنید. بیماریها با ابزار قابل انتقال هستند.

 

نور مورد نیاز برای رشد کاکتوس

نیاز گیاه کاکتوس به نور در گونه های مختلف متفاوت است، مکان هایی که نور کافی دارند کاکتوس رشد بهتری دارد. کاکتوس در فضایی که روزانه تا 6 ساعت هم نور داشته باشد می تواند رشد کند. برخی از انواع کاکتوس ها به نور کامل نیاز دارند و امکان پرورش آنها در خانه وجود ندارد.

کاکتوس های روشن نسبت به کاکتوس های تیره به نور بیشتری نیاز دارد. میزان روشنایی در گلدهی کاکتوس تاثیر دارد، کاکتوس هایی که  نور بیشتری دریافت می کنند، بهتر گل می دهند. بهترین مکان برای قرار دادن گلدانهای کاکتوس، پشت پنجره های جنوبی می باشد.

برخی از کاکتوس ها نور مستقیم را می‌پسندند، برخی دیگر به نور مستقیم خصوصاً در تابستان حساس هستند و ممکن است یه گیاه آسیب بزند. کاکتوس های کویری نور مستقیم را بیشتر می پسندد و کاکتوس های معتدل و استوایی به نور غیر مستقیم عادت دارند.

 

دمای مناسب برای رشد کاکتوس

کاکتوس گیاهی گرما دوست است و در دمای پایین رشد آنها متوقف می شود. در فصل بهار کاکتوس دمای 37 درجه را تحمل می کند. کاکتوس در فصل بهار و پاییز به شبهای خنک نیاز دارد. در فصل زمستان نیز دمای 15 درجه سانتی گراد برای کاکتوس مناسب می باشد.

 

تکثیر کاکتوس چگونه انجام می شود؟

راحت ترین روش تکثیر کاکتوس، قلمه است. بهترین زمان برای تکثیر کاکتوس فصل بهار می باشد. کاکتوس هایی که داری برگچه هستند بالغ ترین برگ چه ها مناسب قلمه می باشند. در کاکتوس های میله ای ساقه های ظریف تر مناسب قلمه می باشند.

برای تکثیر کاکتوس بخش های بریده شده را چند روزی در محیط تاریک قرار دهید تا قسمت بریده شده رطوبت خود را از دست بدهد. سپس قلمه ها را از قسمت برش خورده در داخل خاک مناسب قلمه، به صورت عمودی قرار دهید. مرطوب نگه داشتن قلمه پس از کاشت ضروری می باشد. خاک محل قرار گیری قلمه را هر چند روز یک بار مرطوب کنید آبیاری زیاد شرایط را برای قارچی شدن قلمه فراهم می کند.

 

ترکیب خاک مناسب برای کاکتوس

در مناطق گرم به دلیل تبخیر زیاد خاک کاکتوس برای حفظ بیشتر رطوبت به  پیت ماس بیشتری نیاز دارد.  اگر در مناطق خشک و گرم زندگی می کنید برای رشد بهتر کاکتوس درصد بیشترین پیت ماس به بستر اضافه کنید.

پروش دهندگان گیاهان زینتی از ترکیبات مختلفی برای خاک کاکتوس استفاده می کنند. ترکیب خاک کاکتوس به سلیقه تولید کننده، قیمت بستر های کشت، میزان دسترسی و نوع گونه بستگی دارد.  اکثر تولید کنندگان کاکتوس برای خاک کاکتوس از  ماسه، پیت ماس، کمپوست یا ورمی کمپوست، خاک برگ و پرلیت استفاده می کنند.

خاک مناسب کاکتوس

چند نکته مهم در زمان تهیه خاک کاکتوس

  • به هیچ وجه از خاک باغچه برای ترکیب با خاک کاکتوس استفاده نکنید.
  • بستری که حاوی کود دامی باشد مناسب گیاه کاکتوس نیست.
  • نسبت مواد با توجه به میزان توصیه شده ترکیب شود

 

چه زمانی  خاک کاکتوس را عوض کنیم؟

در صورت عدم تهویه مناسب یا کافی نبودن عناصر غذایی کاکتوس رشد مناسبی ندارد.  در این حالت بهتر است از خاک بهتری برای کاکتوس استفاده کنید. زمانی که خاک کاکتوس مناسب نباشد دچار بیماری می‌شود و  شادابی لازم را ندارد اگر زردی در گیاه مشاهده شود یکی از گزینه ها تعویض خاک گلدان است.

 

خصوصیات مهم خاک کاکتوس

زمانی که خاک ساختار مناسبی داشته باشد گیاه رشد بهتری دارد. در این شرایط گیاه در صورت مواجه شدن با تنش های محیطی مقاومت بیشتری دارد.

  • زهکشی مناسب
  • قابلیت نگهداری رطوبت
  • خروج سریع آب اضافی از بستر کشت
  • PH مناسب
  • ایجاد تهویه مناسب
  • تخلخل بالا
  • تامین میزان مناسبی از عناصر غذایی

 

زهکشی مناسب

خاک هایی که رطوبت را به مدت زیادی در خود نگه می دارند برای پرورش گیاهان گوشتی مناسب نیستند خاکی مناسب کاکتوس است که بلافاصله پس از آبیاری، بیشتر رطوبت از آن خارج شود و رطوبت کمی را در خود نگه دارد.

کاکتوس بخشی از آب را خود ذخیره می کند تا در موقع لزوم از آن استفاده کند. خاک هایی که به مدت طولانی مقدار زیادی رطویت را در خود نگه می دارند به گیاه آسیب می زنند.

خاک های با تخلخل بالا فضای بیشتری برای نگهداری هوا دارند، ریشه در این نوع خاک ها رشد بهتر و سریعتری دارد. توسعه سریع ریشه باعث جذب بهتر آّب و عناصر غذایی می شود.

کاکتوس شرایط خشکی را بهتر می پسندد خاک هایی که زهکشی مناسبی دارند تبخیر سریعتر انجام می شود و این شرایط برای گیاهان گوشتی مناسب تر است.

در خاک های با زهکشی بالا به دلیل تبخیر بیشتر و تخلیه بهتر رطوبت، محیط خشک تری را برای ریشه فراهم می کند. همین موضوع مانع از فعالیت عوامل بیماریزا می گردد.

خرید خاک کاکتوس مرغوب

ظرفیت نگهداری رطوبت

کاکتوس به رطوبت کمی نیاز دارد همین مقدار کم نیز بایستی به موقع برای گیاه فراهم باشد تا گیاه بتواند عناصر غذایی را جذب کند و به رشد خود ادمه دهد. جذب عناصر غذایی نیاز به محیطی مرطوب دارد. افزودن پیت ماس یا ورمی کمپوست به بستر کشت به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند.

مقدار پیت ماسی که به خاک اضافه می شود باید به اندازه ای باشد که بتواند رطوبت کمی را در خود ذخیره کند.  میزان پیت ماس بسته به نوع کاکتوس و شرایط محیط نگهداری کاکتوس بستگی دارد اگر کاکتوس از نوع کویری باشد و در هوای خشک و در دمای بالا نگهداری می شود به پیت ماس بیشتری نیاز دارد. اگر محیط محل نگهداری کاکتوس مرطوب باشد و کاکتوس از نوع استوایی است به خاک پیت کمتری نیاز دارد.

به جای پیت ماس می توان از کمپوست گیاهی کاملاً تجزیه شده و استریل استفاده کرد. پیت ماس به دلیل نحوه تولید آلودگی بسیار کمتری دارد و برای گیاهان حساس به بیماریهای قارچی مناسب تر است. البته کمپوست گیاهی قیمت بسیار مناسب تری نسبت به پیت ماس دارد. اگر قصد نگهداری گیاهان کمیاب و گران قیمت را دارید حتماً از پیت ماس به جای کمپوست گیاهی استفاده کنید.

 

کیفیت مناسب خاک

گیاه کاکتوس به عناصر غذایی زیادی نیاز ندارد خاک هایی که غنی از عناصر غذایی هستند و مقدار ازت آنها بالاست مناسب کاکتوس نمی باشد. کاکتوس در خاکهای خیلی سبک که جذب رطوبت مناسبی ندارند و فاقد عناصر غذایی می باشند رشد مناسبی ندارد.

 

PHخاک کاکتوس

محدوده PHمناسب خاک کاکتوس بین 6 تا 5/7 است کاکتوس بیشتر خاک های قلیایی نزدیک به خنثی را می پسندد. خاک هایی که PH اسیدی دارند مناسب کاکتوس نیستند رشد کاکتوس در این نوع خاک ها متوقف می شود. اغلب خاک های ایران قلیایی هستند مناطق پرباران PH  اسیدی دارند.

چه موقع خاک کاکتوس نیاز به تعویض دارد؟

کاکتوس رشد کندی دارد و بر خلاف گیاهان سریع الرشد نیاز نیست هر ساله خاک آن عوض شود. زمانی که مطمئن شدید خاک گلدان به بیماری آلوده شده، خاک بایستی سریع تعویض شود. رشد ریشه در گیاه کاکتوس همانند اندام هوایی کند است. اگر ریشه به حدی رشد کرده که جایی برای رشد نداشته باشد حتماً خاک گلدان را عوض کنید. بهترین زمان برای تعویض خاک اواخر اسفند واوایل اردیبهشت می باشد.

تهیه خاک کاکتوس در منزل

کود مناسب کاکتوس

کاکتوس اغلب به کود خاصی نیاز ندارد اگر کاکتوس شما ضعیف هستند و یا می خواهید رشد بهتری داشته باشد، می توانید از کودهای پتاس بالا یا کود‌هایی که ازت کمی دارند استفاده کنید.   NPK 5-10-10  یا NPK1-7-6 کود مناسب کاکتوس است عدد اول در کودهای NPK درصد ازت، عدد وسط درصد فسفر و عدد اخر درصد پتاس را نشان می دهد.

نحوه مصرف به این صورت است که مقدار یک قاشق غذا خوری از کود NPK را به 4 لیتر آب اضافه  و سپس به طور کامل حل کنید محلول کود را در زمان آبیاری به گیاه خود بدهید. مصرف زیاد کودهای شیمیایی باعث ایجاد مسمومیت در گیاه می شود. قبل از مصرف حتماً از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید.

نکته مهم: میزان مصرف کودهای شیمیایی با توجه به نوع گیاه، کیفیت آب و خاک متغیر می باشد و مقدار توصیه شده عمومی است.

فروش خاک کاکتوس با کیفیت

مشخصات خاک کاکتوس بهسازان

 

نوع جنس:پودر

نوع بسته بندی: 3،5 و 25 کیلویی

میزان رطوبت:استاندارد

بو: ندارد

ترکیب: ماسه، پیت ماس، ورمی کمپوست، پرلیت، کمپوست

وضعیت استریل: ضدعفونی شده

آفات: ندارد

بذر علف هرز: ندارد

ماندگاری: بالا

وزن: سبک

نوع مصرف: مناسب انواع گیاهان گوشتی

عناصر غذایی: دارد

ظرفیت نگهداری رطوبت: خوب

حداقل سفارش: 500 کیلو

خرید خاک کاکتوس

اگر به گیاه کاکتوس علاقه دارید حتماً به  بستر کشت آن هم توجه ویژه ای داشته باشید.  در زمان خرید خاک کاکتوس  به این موضوع دقت کنید که در  خاک کاکتوس از چه  ترکیباتی و با چه درصدی  استفاده شده است.  استفاده از ترکیبات بی کیفیت باعث آلوده شدن  کاکتوس  به بیماری های قارچی می شود.

کودهای دامی نبوسیدن، کمپوست و ورمی کمپوستی که به خوبی فراوری نشده باشد. و یا پیت ماس بی کیفیت اگر در ترکیب خاک کاکتوس مورد استفاده قرار گرفته باشد می تواند باعث آلودگی گیاه به بیماری های قارچی شوند.

رطوبت، میزان نور و دمای محیطی که کاکتوس در ان رشد کند. از جمله فاکتور هایی است که در زمان خرید خاک و کود کاکتوس می بایست به آن توجه کرد.

جهت اطلاع از قیمت خاک کاکتوس  فروشگاه  بهسازان و دریافت مشاوره با ما تماس بگبرید

تلفن تماس: 09179166018

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.