بذر گوجه فرنگی

بذر گوجه و در رابطه با ۲نوع ویتامین و $مواد مغذی آن

کشاورز- گوجه فرنگی- ارگانیک اگری

بذر گوجه و ما یک تجزیه و تحلیل عمیق از این میوه که به طور گسترده در غذا در سراسر جهان استفاده می شود، انجام خواهیم داد. گوجه فرنگی میوه است زیرا روی بوته های گوجه فرنگی (ارگانیک اگری) رشد می کند و مانند هر میوه ای هنگام برداشت چیده می شود. هنگامی که از دیدگاه گیاه شناسی صرف تجزیه و تحلیل شود، گوجه فرنگی از طریق یک گل تشکیل می شود و حاوی دانه است، به همین دلیل است که همیشه به عنوان یک میوه به جای بذر هویج یاد می شود.

فهرست عناوین

صدها و اگر نگوییم هزاران غذای لذیذ وجود دارد که گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به تدریج از یک میوه به یک ماده غذایی تبدیل شد.

گوجه فرنگی بسیار مغذی و حاوی مقدار بسیار بالایی ویتامین C است.

پاسخ سوالات متداول خود را در مطالب بالا مطالعه فرمائید.

 

فهرست تصاویر

گیاه ۱ صیفیجات

گیاه ۲ گوجه

 

صدها و اگر نگوییم هزاران غذای لذیذ وجود دارد که گوجه فرنگی

یکی از مواد تشکیل دهنده آن است و در بسیاری از موارد آن را ماده اصلی می دانند. به دلیل تطبیق پذیری، عطر و همچنین رنگ آن، گفته می شود که از تمدن های آزتک سرچشمه گرفته و از آن زمان در تمام آشپزخانه های ما وجود دارد. بسیاری از دستور العمل های آشپزی که امروزه ارگانیک اگری می دانیم، در بسیاری از موارد، صدها سال قدمت دارند، یا حتی بسیار بیشتر.

عنوانبذر گوجه
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۸۵۰ کلمه
مدت مطالعه۸ دقیقه

از طریق شواهد تاریخی، ما می‌توانیم به دوران دنیای قدیم و جدید برگردیم، جایی که تبادل مستقیم گیاهان، میوه‌ها، سبزیجات و غیره وجود داشت. در مورد گوجه‌فرنگی، منشأ آن در رشته کوه‌های آند است که توسط آزتک‌ها، جایی که مکزیک از نظر جغرافیایی در آن قرار دارد، بذر گوجه فرنگی کشت می‌شود. در ادامه گیاه ۱ صیفیجات را ببیندد.

در آزتک، کلمه “tomatl” مهاجمان اسپانیایی در زمان اکتشافات آن را “گوجه فرنگی” نامیدند. به لطف ارتش اسپانیایی که آزتک ها را فتح کردند، گوجه فرنگی در قرن شانزدهم همراه با سبزیجات دیگری مانند ذرت، سیب زمینی، فلفل و سیب زمینی شیرین به اسپانیا معرفی شد.

کشاورز- گوجه فرنگی- ارگانیک اگری

کشاورز- گوجه فرنگی- ارگانیک اگری

گیاه ۱ صیفیجات

اولین شهری که بذر گوجه فرنگی دریافت کرد سویل بود که مرکز تجاری مهم اروپا بود و به ویژه با ایتالیا تجارت می کرد. در سال ۱۵۴۴، ماتیولی، گیاه‌شناس ایتالیایی، از میوه زرد گیاه گوجه‌فرنگی به نام «مالا اوره»، یعنی سیب سنگی یاد کرد و بعدها، در سال ۱۵۵۴، از یک رقم قرمز نام برد.

از سوی دیگر، گیاه‌شناس ارگانیک اگری، در سال ۱۵۵۴ توضیحات مفصلی درباره این میوه ارائه کرد، جایی که عنوان ماده تقویت‌کننده جنسی را دریافت کرد، که توضیح می‌دهد که چرا فرانسوی‌ها آن را «سیب عشق» و ایتالیایی‌ها پومودورو بذر گوجه نامیده‌اند.

گوجه فرنگی به تدریج از یک میوه به یک ماده غذایی تبدیل شد.

قدیمی ترین دستور پخت ایتالیایی معروف سس گوجه فرنگی اسپانیایی organic-agri.ir است که بقایای تاریخی مربوط به سال ۱۹۶۲ در آن وجود دارد.به دلیل استفاده از گوجه فرنگی در غذای چند غذا، بسیاری از مردم گوجه فرنگی را یک سبزی می دانند. با این حال، و در حقیقت، گوجه فرنگی میوه ای متعلق به خانواده بذر گوجه است. گوجه فرنگی بسیار نزدیک به سیب زمینی، بادمجان و فلفل است. در ادامه گیاه ۲ گوجه را ببیند.

گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین مواد در سراسر اروپا به حساب می آید که عمدتاً به دلیل تطبیق پذیری آن در ترکیب با سایر مواد مانند تخم مرغ، پنیر، گوشت، ماهی و organic-agri.ir است.

گوجه فرنگی بسیار مغذی و حاوی مقدار بسیار بالایی ویتامین C است.

همچنین منبع بسیار مهمی در رژیم غذایی لیکوپن است که دارای خواص آنتی اکسیدانی متعددی است که می تواند ضد سرطان باشد. یعنی در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان به خصوص سرطان پروستات بذر هویج کمک زیادی می کند.
به لطف گسترش غذاهای مختلف معروف، گوجه فرنگی به تدریج در سراسر جهان ظاهر شد. امروزه به ندرت جایی در جهان وجود دارد که گوجه فرنگی به شکل مقرون به صرفه در دسترس نباشد.

کشاورز- گوجه فرنگی- ارگانیک اگری

کشاورز- گوجه فرنگی- ارگانیک اگری

گیاه ۲ گوجه

فواید گوجه فرنگی برای سلامتی: گوجه فرنگی در سراسر جهان به خاطر غذاهای خوشمزه آشپزی که می توان با این ماده آشپزی تهیه کرد، شناخته شده است، اما بسیاری از ما از فواید بذر هویج برای سلامتی بی اطلاع هستیم و این همان چیزی است که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم.

پاسخ سوالات متداول خود را در مطالب بالا مطالعه فرمائید.

  • چه مواد مغذی گوجه دارد؟

به همین ترتیب، می تواند به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک کند. گوجه فرنگی همچنین سرشار از پتاسیم، ویتامین B و سایر مواد مغذی است.

  • چگونه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم؟
    O لیکوپن یک آنتی اکسیدان است – با مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر بگذارند، مبارزه می کند. به بذر هویج همین دلیل، غذاهای سرشار از لیکوپن، مانند گوجه فرنگی، می توانند احتمال ابتلا به سرطان ریه، معده یا پروستات را کاهش دهند.
  • چه تحقیقات بروزی در organic-agri.ir هست؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که آنها می توانند از بیماری های پانکراس، روده بزرگ، گلو، دهان، سینه و دهانه رحم جلوگیری کنند. لیکوپن همچنین می تواند به کاهش سطح کلسترول بد LDL و همچنین فشار خون شما بذر هویج کمک کند. E

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.