بذر کدو

بذر کدو | قیمت بذر کدو | ۰۹۱۷۳۵۲۳۸۷۱

بذر کدو

یکی از محبوب ترین صیفی جات  تابستانی کدو است. این میوه  انواع مختلفی دارد که هر کدام از نظر ظاهری متفاوت هستند. برخی از کدو ها برای تهیه غذا و دسر استفاده می شوند، در حالی که برخی دیگر برای تزئین و برای مراسم هایی مانند هالووین استفاده می شوند. اگر می خواهید بذر کدو  را با بالاترین کیفیت پرورش دهید، توصیه می کنیم با ما  در بهسازان کشت همراه باشید.

فهرست مطالب

انواع بذر و تفاوت ان ها با دیگر مدل ها

فصل کاشت بذر کدو

خرید بذر از بهسازان کشت چگونه می باشد؟

مراحل کاشت و مراقبت

نکات مراقبتی در هنگام کاشت کدو

برداشت بذر پس از طی کردن مراحل کاشت

ویژگی ها و خواص بذر کدو

پرورش کدو تنبل در مناطق کوچک (در خانه)

برداشت بذر به شیوه ایی اصولی!

انواع بذر کدو و تفاوت آن ها با دیگر مدل ها

کدو انواع مختلفی دارد. اساساً، شرکت های بذر در تابستان امسال تغییراتی در دانه کدو اصلی ایجاد کرده و گونه های مختلفی از این صیفی  را پرورش داده اند. در زیر به شرح انواع کدو و تفاوت های آن ها می پردازیم و در مورد برخی از آنها توضیح مختصری می دهیم:

کدو قلیان: این نوع کدو برای اولین بار در  کشور پرو کشف شد.  ارتفاع درخت این صیفی گاه به ۹ متر می رسد و اغلب در مناطق گرمسیری رشد می کند و میوه می دهد. این بذر سالانه رشد می کند و پس از ۱۱۰ تا ۱۳۰ روز گل می دهد و میوه می دهد.

کدو ستاره ای: این  نوع بذر کدو بومی آمریکا محسوب می شود که به صورت یکساله کشت می شود. این گیاه در برابر حشرات مقاوم است و دارای مقدار زیادی ویتامین و منیزیم است.

کدو گلابی: این نوع کدو ظاهری مشابه با گلابی دارد و اکثرا در  دو رنگ دیده می شود. همچنین علاوه بر ظاهر چشمگیر و زیبا ، طعم بسیار دلنشینی دارد.

کدو به رنگ آبی عروسکی: این کدو زیبا و جذاب از صیفی جات بومی آمریکای مرکزی محسوب می شود و در استرالیا رشد می کند. از  این صیفی میوه های معطری رشد می کند که بین ۲ تا ۴ کیلوگرم به فروش می رسد.

کدوخورش : دانه های این نوع کدو دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است و در تهیه غذا کاربرد دارد. کدوخورش یکی از محصولات کشور هلند است که در ۵۵ روز میوه می دهد.

بهترین بذر کدو

بهترین بذر کدو

کدونارنجی: این نوع بذر  کدو برای حفظ سلامت چشم تاثیر بسزایی دارد و حتی تخم های موجود در آن نیز خورده می شود. برای آشنایی با انواع دیگر کدو ، مانند کدوسفید، کدوکاغذی و کدو زرد، نام بذر کدو مورد نظر را در وب سایت بهسازان کشت جستجو کنید واطلاعات موجود در مورد آن را مطالعه نمایید.

فصل کاشت بذر کدو

با توجه به ویژگی های صیفی جات، اکثر کشاورزان آن ها را در فصول مختلف می کارند تا بهترین نتیجه را بگیرند. البته بسته به شرایط آب و هوایی محیطی که قصد خرید بذر صیفی و کاشت آن را دارید، فصل کاشت متفاوت است. به طور کلی بهترین زمان برای کاشت بذر کدو در تابستان پس از پایان زمستان در بهار است که از اوایل فروردین تا نیمه اول اردیبهشت می باشد. این فصل رشد گیاهان است و آنها به خوبی تولید می کنند. البته در تابستان  هم می توانید در شرایط گلخانه ای بکارید.

خرید بذر کدو از بهسازان کشت چگونه می باشد؟

فروشگاه اینترنتی بهسازان  کشت بذر گیاهی و صیفی جات مختلف را با بالاترین کیفیت و  مرغوبیت به فروش می رساند. برای خرید این محصول کافیست نوع بذر مورد نیاز خود را در صفحه انتخاب کرده و آدرس خود را وارد نمایید. محصولات خریداری شده در فروشگاه  organic-agri در اسرع وقت در بسته بندی های باکیفیت به دست مشتریان سراسر کشور می رسد. محصولات ارگانیک را پرورش دهید و با خرید این دانه ها از خوردن آنها لذت ببرید.

کدو تنبل: اگر به تازگی به باغبانی و کاشت گیاهان خوراکی علاقه مند شده اید، توصیه می کنیم با بذر کدو شروع کنید. کدوهای سبز یا زرد که در تابستان شکوفا می شوند به راحتی کاشت و رشد می کنند و شما را به باغبانی و کشاورزی علاقه مند می کنند.

  • دوره رشد از کود دهی تا برداشت: ۴۵ تا ۶۵ روز برای کدو سبز/زرد – ۶۰ تا ۱۱۰ روز برای کدو تنبل
  • نور کل مورد نیاز: نور مستقیم خورشید
  • مقدار آب مورد نیاز: باید هر روز آبیاری شود. خاک باید همیشه مرطوب باشد.

مراحل کاشت و مراقبت

Engirastor : یک مکان گرم با نور مستقیم خورشید و زهکشی خوب برای رشد کدو انتخاب کنید. خاک باید کود و مواد معدنی لازم را داشته باشد و بذر آن در اوایل بهار کاشته شود. بهتر است بذر کدو را یک هفته قبل از کاشت در گلدانی کوچک در منزل بکارید و سپس به زمین پیوند بزنید. جهت خرید بذر کلم می توانید به سایت organic-agri مراجعه کنید.

نحوه کاشت بذر کدو

نحوه کاشت بذر کدو

برای کاشت کدو سبز باید بذرها را در عمق ۲ تا ۵ سانتی متری در زمین کاشت و بین هر کدام ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر فاصله باشد. البته اگر زمین بزرگی دارید هر چه این فاصله بیشتر باشد بهتر است. برای کدو سبز و کدو زمستانه باید حداقل ۴۵-۷۵ سانتی متر بین دو بوته فاصله باشد.

نکات مراقبتی در هنگام کاشت کدو

پس از کاشت بذر کدو ، خاک باید به طور منظم آبیاری شود. در اواسط هفته نباید اجازه دهید خاک گیاه بیش از حد خشک شود. با این حال، آبیاری بیش از حد خاک یا برگ ها می تواند باعث ایجاد کپک شود. باید صبر کنید تا گلها شروع به بارور کردن خاک کنند. با مشاهده اولین شکوفه کدویی می توانید به خاک کود اضافه کنید.

وقتی کدوها کمی بزرگتر شدند زیر آن ها کف قرار دهید تا روی زمین نیفتند. می توانید یک پایه فلزی یا چوبی برای درخت درست کنید تا آن را صاف نگه دارید و از افتادن کدوها به زمین جلوگیری کنید. البته بذر کذو پس از  کاشت وزن سنگینی دارد و باید به این نکته توجه کنید. بیماری های کدو شامل حشرات، پروانه ها، سوسک های خیار، شته ها، کنه ها (انگل های گیاهی)، نخسانه (کرم های انگلی) و حشرات جمنده است. سایر بیماری های کدو که می تواند به آن آسیب برساند پودری هستند. برای محافظت از آن در برابر حمله حشرات می توانید یک لایه کاور  روی خاک این گیاه قرار دهید.

برداشت بذر کدو پس از طی کردن مراحل کاشت

Engirastor  : کدو سبز دو ماه پس از کاشت قابل برداشت است. کدو قلیان (با سر کوچک) و کدو حلزون را زمانی می توان برداشت کرد که به اندازه ۵ تا ۸ سانتی متر رسید. ارتفاع انواع کدو سبز باید به ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر برسد. کدورا باید با قیچی یا چاقوی تیز از ساقه نزدیک میوه جدا کرد. ساقه کدوتیز است و باید دستکش بپوشید. برای برداشت کدوباید منتظر بمانید تا پوست کاملا خشک شود تا آن را با ناخن خراش ندهید.

ویژگی ها و خواص بذر کدو

بر اساس طب قدیم، کدو  بدن را خنک و قلیایی می کند. خود کدو برای کاهش وزن بسیار مفید است تخمه کدو خام اثر ضد انگلی دارد و غیر سمی است بنابراین حتی کودکان نیز می توانند از آن استفاده کنند . بدین  منظور ۵۰ گرم تخمه کدو را آسیاب و کاملا خرد کرده و با عسل مخلوط می کنند و بعد از آن ۴ ساعت باید مسهل مانند روغن کرچک مصرف نمایید تا از شر کرم ها خلاص شوید.

از دیگر خواص کدو باید گفت که ملین و مدر است و برای رفع یبوست، سوء هاضمه، کاهش تب، تسکین دندان درد (قرقره آب کدو)، بیماری های خونی (با آب یا سرکه)، درمان گوش( چند قطره آب کدو در گوش بریزید تا التهاب را برطرف می کند.) موثر و مناسب می باشد. برای اطلاع از شرایط کاشت بذر یونجه می توانید به وبسایت organic-agri مراجعه نمایید.

پرورش کدو تنبل در مناطق کوچک (در خانه)

عمق کاشت بذر گل ۳ تا ۵ سانتی متر است. کدو گیاهی است که پس از نیمه فروردین و پایان زمستان مستقیماً در سرزمین اصلی  و در اواخر شهریور ماه در منطقه گرمسیر کاشته می شود. نحوه کاشت گل ها طرح دار بوده و فاصله ردیف ها ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر و فاصله بوته ها ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر است. بهتر است بذر کدو را ۲۴ ساعت قبل از کاشت بکارید و سپس بکارید. زمان گلدهی ۶ تا ۸ روز است.

کاشت کدو تنبل کامل

کشت در فضا و به صورت خوشه ای انجام می شود. در این شیوه کاشت گونه ها در ارقام ساقه بلند ۲.۵ متر و در ارقام ساقه کوتاه ۱ تا ۱.۵ متر و فاصله بوته ها ۷۵ تا ۱۰۰ سانتی متر است. برای کاشت یک هکتار کدو تنبل به ۵ تا ۷ کیلوگرم بذر نیاز است.

بهترین نوع کشت بذر کدو

بهترین نوع کشت بذر کدو

برداشت بذر کدو به شیوه ایی اصولی!

برداشت بذر کدو در مرحله نارس و قبل از سفت شدن پوست میوه انجام می شود. اما زمان برداشت کدو زمانی است که میوه از نظر بلوغ به حداکثر کیفیت رسیده باشد، معمولاً میوه های این کدو در پایان فصل پس از زرد شدن بوته ها و قبل از سرد شدن هوا و یخبندان جمع آوری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.