بذر

بذر و 7نکته لازم از گیاهان هیبریدی و کاشت آنان در بذر!

باغبان- بذر- ارگانیک اگری

بذر ایجاد یک گیاه هیبریدی یک فرآیند محبوب برای پرورش دهندگان تجاری و باغبانان بی باک حیاط خلوت است که در چالش هستند. گیاهان هیبریدی برای داشتن کیفیت های جدیدتر و مطلوب تری توسعه یافته اند. باغبان‌های تجاری از این فرآیند برای ساختن گیاهان بهتر استفاده می‌کنند و اکثر گیاهان مدرنی که در حال حاضر در دسترس باغبان‌های خانگی هستند نیز هیبرید هستند. اما ارگانیک اگری همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه بذر هیبریدی منحصر به فرد خود را درست در باغ خود از طریق آزمایش ایجاد کنید.

فهرست عناوین

گیاه هیبرید چیست؟ مزایای گیاهان هیبریدی را بهتر بشناسید.

معایب گیاهان هیبریدی و انواع هیبریدها را بهتر بشناسید.

بیشتر گیاهان هیبریدی تلاقی عمدی هستند، اما هیبریداسیون اغلب در طبیعت رخ می‌دهد.

پاسخ سوالات متداول خود را در این قسمت مطالعه فرمائید.

 

فهرست تصاویر

هیبردی 1 انواع

هیبردی 2 مدرن

 

گیاه هیبرید چیست؟ مزایای گیاهان هیبریدی را بهتر بشناسید.

یک گیاه هیبرید ارگانیک اگری حاصل گرده افشانی متقابل دو گونه مختلف گیاهی و سپس جمع آوری و رشد بذرهایی است که گیاهان تولید می کنند. گیاهی که از آن دانه برداشت شده رشد می کند، هیبرید محسوب می شود و F1 (نسل اول هیبرید) نیز نامیده می شود. پرورش یک بذر یا ایجاد یک نسخه از خود مزایای زیادی دارد. بسیاری از محبوب‌ترین گونه‌های گیاهان باغی هیبرید هستند، زیرا رشد آن‌ها آسان است و ثابت کرده‌اند که بهترین عملکرد را در باغ دارند. گیاهان هیبریدی، از جمله سبزیجات، دارای ویژگی های مثبت متعددی هستند، مانند:

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات900 کلمه
مدت مطالعه9 دقیقه

 

مقاومت بهتر در برابر بیماری

مقاومت فصلی قوی تر

پرورش دهندگان سرسخت

اندازه های بزرگتر از گیاهان، گل ها و میوه ها

رنگ های شدید گل و شاخ و برگ

رنگ ها، شکل ها و الگوهای جدید گلبرگ یا برگ بذر

میوه ها و سبزیجات با طعم بهتر (در صورت خوراکی) در ادامه هیبردی 1 انواع را ببیند.

معایب گیاهان هیبریدی و انواع هیبریدها را بهتر بشناسید.

دو ضرر بزرگ برای رشد بذرهای هیبرید شده organic-agri.ir  وجود دارد. شما نمی توانید کنترل کنید که چه ویژگی هایی از گیاهان مادر در گیاه جدید ظاهر می شود. از آنجا که هیبریدها تلاقی بین واریته ها هستند، بذر تولید شده توسط هیبریدها درست به دانه رشد نمی کند. نهال هایی که از یک هیبرید رشد می کنند می توانند ویژگی های یک یا هر دو گیاه والد را نشان دهند یا چیزی کاملاً شگفت انگیز باشند. دومین عیب این است که اگر پس انداز کنید و سعی کنید ارگانیک اگری را پرورش دهید، موفقیت چندانی نخواهید داشت، زیرا آنها تمایل به از دست دادن قدرت خود بذر دارند.

باغبان- بذر- ارگانیک اگری

باغبان- بذر- ارگانیک اگری

هیبردی 1 انواع

بیشتر گیاهان هیبریدی تلاقی عمدی هستند، اما هیبریداسیون اغلب در طبیعت رخ می‌دهد.

دو گیاه مجاور از گونه های مختلف را می توان توسط حشرات یا باد گرده افشانی متقابل کرد و دانه حاصل به سادگی روی خاک می افتد و به یک هیبرید تبدیل می شود. تعداد کمی از گل ها و سبزیجاتی که امروزه پرورش می دهیم به شکل وحشی اصلی خود هستند. با این حال، در طبیعت، هیبریدها ضربه می خورند یا از دست بذر هیبریدی می روند. در ادامه هیبردی 2 مدرن را ببیند.

چه این تلاقی به طور طبیعی یا عمدی رخ دهد، هیبریدها را با گیاهان اصلاح شده ژنتیکی organic-agri.ir  که با استفاده از تکنیک هایی مانند شبیه سازی ژن ایجاد می شوند، اشتباه نگیرید. هیبریدها به سادگی دو گیاهی هستند که گرده افشانی متقابل دارند. درخت لیمو مایر یک بذر هیبریدی است که از تلاقی یک درخت لیمو معمولی با یک درخت پرتقال ماندارین ایجاد می شود. میوه مورد علاقه در میان سرآشپزها، میوه به دست آمده شیرین تر، گوشت آن زرد تیره و پوست نازک و صاف است.

برای ایجاد یک گیاه هیبریدی، گرده بین دو گونه از یک گیاه رد و بدل می شود. به طور مشخص تر، قسمت نر (بچه) گل یک گیاه، قسمت ماده (ماده) گل دیگر را گرده افشانی می کند. میوه های به دست آمده دارای بذر هیبریدی شده خواهند بود که می توانید آنها را برداشت، کاشت و رشد دهید.

باغبان- بذر- ارگانیک اگری

باغبان- بذر- ارگانیک اگری

هیبردی 2 مدرن

پاسخ سوالات متداول خود را در این قسمت مطالعه فرمائید.

  • اگر نمی‌توانید نتیجه فرآیند هیبریداسیون را کنترل کنید، چه کنید؟

هنوز هم می‌توانید از گیاهان جدیدی که از دانه‌های برداشت شده ایجاد کرده‌اید خوشحال باشید. به عنوان مثال، گیاه هیبریدی شما ممکن است یک رنگ جدید و خوشمزه از گیاهان مادر organic-agri.ir  باشد.

  • هیبرد گلی را چگونه پرورش دهید؟

نوع گونه گلی را که می خواهید با آن کار کنید انتخاب کنید و دو گونه را در بذر هیبریدی انتخاب کنید. مهم است که دو گونه را انتخاب کنید که تقریباً در یک زمان شکوفا شوند. از انتخاب گونه‌هایی در همان گونه‌هایی که هفته‌ها یا ماه‌ها فاصله دارند، خودداری کنید. تصمیم بگیرید که از کدام گیاه به عنوان ماده (ماده) و کدام یک از آنها گرده بگیرید (برچه، قسمت های نر).

  • مراحل را چگونه انجام دهید؟

برچه (ساقه بلند و باریک در مرکز گل) را با فشار دادن انگشتان خود از گیاه ماده جدا کنید. اگر این مرحله را انجام ندهید، گیاه شما ممکن است خود گرده افشانی شود، اما ممکن است کار دشواری باشد، زیرا بذر هیبریدی به اندازه کافی باز نیستند که به راحتی در این مرحله به داخل برسند. گل نر را از گیاهش جدا کنید. ممکن است لازم باشد از یک جفت قیچی کوتیکول برای بریدن گلبرگ ها برای دسترسی به گرده قبل از معرفی آن به ماده استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.