بذر

بذر و ۳نکته اساسی در رابطه با مقایسه گیاهان و شرایط کشت!

درخت گوجه - بذر - ارگانیک اگری

بذر هدف از این فعالیت نشان دادن تأثیر تغییرات محیطی بر رشد و باروری چمن‌های منظره و علف‌های زراعی مانند گندم و برنج است. شما گیاهان را در محیط هایی مانند شوری بالا، سرما، گرما یا خشکی قرار می دهید و واکنش های مختلف گیاهان را به این شرایط مشاهده می کنید. دانش آموزان رشد گیاهان تیمار شده را با گیاهان شاهد که در شرایط بهینه رشد می کنند مقایسه می کنند. سپس در مورد مطلوبیت پرورش انواع جدیدی از گیاهان صحبت خواهید کرد که در صورت وقوع در محیط عمومی بذر گوجه گیلاسی بهتر می توانند این تغییرات را تحمل کنند.

فهرست عناوین

برای کاشت، رشد و نگهداری گیاهان در شرایط مختلف تصفیه محیطی.

در اصلاح نباتات سنتی، این دو گونه به صورت طبیعی یا مصنوعی

روش دوم پرورش گیاه شامل استفاده از بیوتکنولوژی است.

روش های تبدیل برای انتقال ژن به گیرنده استفاده می شود

سوالات متداول خود را در رابطه با کاشت گیاهان را ببیند.

فهرست تصاویر

پرورش ۱ گیاه

پرورش ۲ خاک

 برای کاشت، رشد و نگهداری گیاهان در شرایط مختلف تصفیه محیطی.

بذر پرورش گیاهانی که قادر به زنده ماندن در شرایط مختلف محیطی یا در هنگام حمله بیماری ها یا آفات هستند، هزاران سال است که مردم به تدریج گیاهانی را که برای استفاده از آنها برای غذا یا به عنوان گیاهان زینتی مورد نیاز بودند اهلی کردند. به طور کلی این اصلاح شامل شناسایی یک صفت در گونه‌های مرتبط دیگر بود که می‌توان آن را به عنوان اهداکننده این صفت به گیاه خانگی organic-agri.ir که می‌خواستند بهبود بخشد، استفاده کرد. در ادامه پرورش ۱ گیاه را ببینید.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۹۰۰ کلمه
مدت مطالعه۹ دقیقه

 در اصلاح نباتات سنتی، این دو گونه به صورت طبیعی یا مصنوعی

با هم تلاقی داده می‌شوند تا گیاه هیبریدی تولید شود که حاوی ژن‌های هر دو والدین باشد. این هیبریدها غربالگری شدند تا ببینند کدام یک از آنها حاوی ژن برای صفت مورد نظر هستند. هیبریدهای انتخاب شده در طی چندین نسل با انتخاب در هر مرحله برای صفت مورد علاقه به والد داخلی متقاطع شدند.

این در نهایت منجر به یک گیاه جدید می‌شود که حاوی DNA عمدتاً از والد اصلی خانگی است، اما همچنین مقدار کمی DNA از اهداکننده که شامل بذر ژنی است که می‌خواهیم انتقال دهیم.

همانطور که می توانید تصور کنید این روش بسیار پرهزینه و زمان بر است و سال ها طول می کشد تا یک گیاه جدید برای انتشار به جمعیت عمومی آماده شود. دومین اشکال این روش این است که به ناچار مقداری DNA در گیاه جدید وجود دارد که از والد اهداکننده organic-agri.ir ایجاد شده است که ممکن است مطلوب نباشد. بذر در ارگانیک اگری با بهترین کیفیت است.

درخت گوجه - بذر - ارگانیک اگری

درخت گوجه – بذر – ارگانیک اگری

پرورش ۱ گیاه

روش دوم پرورش گیاه شامل استفاده از بیوتکنولوژی است.

برخی از تکنیک های آزمایشگاهی که در این برنامه آموخته اید در فعالیت های استخراج DNA، هضم محدود، کشت بافت گیاهی، تبدیل و PCR در این نوع اصلاح نژاد استفاده می شود.

ژن ویژگی مورد علاقه ما ممکن است در یک گونه مرتبط یا حتی یک جنس یا خانواده کاملاً متفاوت شناسایی شود. به عنوان مثال، بذر ژنی از یک ماهی که قادر به زنده ماندن در شرایط بسیار سرد است در سویا پرورش داده شده است، به طوری که گیاهان اکنون قادرند در محیط های بسیار سردتر از سویای اصلی زنده بمانند. DNA خاصی که فقط حاوی ژن مورد نظر است را می توان از DNA ارگانیسم دهنده جدا کرد، شبیه سازی کرد و برای قرار دادن در گیاه گیرنده بذر گوجه گیلاسی آماده کرد. در ادامه پرورش ۲ خاک را ببیند.

 روش های تبدیل برای انتقال ژن به گیرنده استفاده می شود

گیاهان جدید قبل از انتقال به گلخانه و مزرعه در کشت organic-agri.ir بافت رشد می کنند. روش‌های انتخاب در طی کشت بافت برای انتخاب تنها گیاهانی استفاده می‌شود که ژن جدید را در سلول‌های خود دارند و بنابراین این تنها گیاهانی هستند که در کل روند ادامه می‌یابند.

هنگامی که گیاهان به اندازه کافی بالغ می شوند تا در مزرعه یا گلخانه بذر گوجه گیلاسی کاشته شوند، برخی از روش های سنتی تر اصلاح نباتات برای افزایش تعداد گیاهان استفاده می شود تا بررسی شود که ژن در شرایط مربوطه به درستی عمل می کند تا مشخص شود که آیا ژن جدید وجود دارد یا خیر. به طور پایدار به ارث رسیده و مهمتر از همه، بررسی اینکه گیاهان جدید هیچ اثر مخربی بر محیط زیست یا سایر گیاهان و موجودات ندارند. بذر گوجه گیلاسی از بهترین انتاب ها است.

درخت گوجه - بذر - ارگانیک اگری

درخت گوجه – بذر – ارگانیک اگری

پرورش ۲ خاک

سوالات متداول خود را در رابطه با کاشت گیاهان را ببیند.

  • در مورد دانه برنج بگوئید؟

۱۵ تا ۲۰ بذر برنج را ابتدا در سفید کننده ۱۰ درصد به مدت ۵ دقیقه بشویید و سپس ۳ بار در آب مقطر استریل بشویید. دانه ها را در ظرف پتری که کف آن کاغذ صافی دارد قرار دهید. کاغذ صافی را با آب مقطر استریل مرطوب کنید تا زمانی که خیلی مرطوب شود و در یک مکان گرم، ترجیحاً یک انکوباتور با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد یا در محلی که توسط خورشید گرم می شود قرار دهید. بذر باید در عرض ۵-۷ روز جوانه بزند.

  • چگونه از دانه مراقبت کنیم؟

در هر گلدان ۴ اینچی که با خاک گلدان مخلوط شده با قسمت های مساوی پیت ماس پر شده است، یک بذر گوجه گیلاسی بکارید. به آرامی روی دانه را بپوشانید تا فقط قسمت بالایی کولئوپتیل (شاخه) نمایان شود.

  • بهترین دانه را از کجا بخریم؟

ارگانیک اگری در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.