بذر

بذر و ادامه مطالب گفته شده در ۳نوع خاک برای کاشت!

کشاورز- بذر - ارگانیک اگری

بذر و کشاورزی مسئولانه همه چیز در مورد رشد و ساختن خاک های سالم علاوه بر محصولات زراعی است. حاصلخیزی خاک و تنوع زیستی مستقیماً با بهره وری و تغذیه محصول در ارتباط است و بهره وری بلند مدت کشاورزی یک قطعه زمین را تعیین می کند. جوامع کشاورز در سراسر جهان اثرات مدیریت ضعیف خاک ناشی از کشاورزی صنعتی را تجربه می کنند، جایی که تخریب و فرسایش مداوم خاک باعث ایجاد کاسه های گرد و غبار نابارور شده است که کشت بذر صیفیجات تقریبا غیرممکن است. شناخت انواع مختلف خاک برای مدیریت پایدار آنها کلیدی است و این مقاله  ارگانیک اگری هر آنچه را که باید در مورد انواع خاک و مراقبت از آن بدانید را توضیح می دهد تا بتوانید از خاک خود نهایت استفاده را ببرید.

فهرست عناوین

انواع خاک ها و ویژگی های آنها با ویژگی های کلیدی

همانطور که ممکن است حدس زده باشید خاک های شنی دارای ذرات شنی

محصولاتی که از خاک با زهکشی خوب و شرایط گرم و خشک

خاک‌های رسی تقریباً نقطه مقابل خاک‌های شنی هستند و بسیار سنگین هستند

خاک های سیلتی دارای احساس ابریشمی و نرمی متمایز هستند،

سوالات متداول خود را در رابطه با انواع بذر مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

کشت ۱عالی

کشت ۲ اصولی

انواع خاک ها و ویژگی های آنها با ویژگی های کلیدی

خاکها بسته به ترکیب شیمیایی آنها معمولاً به شش دسته تقسیم می شوند که نحوه حفظ آب و مواد مغذی را تعیین می کند و مشخص می کند که کدام محصولات بذر برای رشد در آنها مناسب تر هستند. ترکیب خاک می تواند ماسه، خاک رس، لوم، گچ، ذغال سنگ نارس یا بر پایه سیلت باشد و بسیاری از سیستم های خاک دارای نوسانات در سراسر آنها با لکه هایی هستند که غلظت های بالاتری از یک جزء نسبت به دیگری دارند. بیایید با ارگانیک اگری  هر نوع خاک را به ویژگی‌ها و ویژگی‌های کلیدی آن و چگونگی ترجمه آن در زمینه کشاورزی تقسیم کنیم.

عنوانبذر
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۰۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۰ دقیقه

همانطور که ممکن است حدس زده باشید خاک های شنی دارای ذرات شنی

بسیار غلیظ هستند که یک محیط رشد بسیار دانه دار اما سبک ایجاد می کنند. از ویژگی های آن می توان به تخلیه سریع آب و سایر سیالات، قابلیت کار آسان و نرم و چکش خوار بودن برای حفاری اشاره کرد. از آنجایی که آب به طور موثر از طریق این خاک ها تخلیه می شود، آنها اغلب به دلیل در دسترس بودن کمتر مواد مغذی بذر و تمایل به گرم شدن و خشک شدن سریع مورد توجه قرار می گیرند. خاک های شنی نیز اغلب دارای pH متوسط پایین تری هستند که برای گیاهانی که از اسیدیته جزئی در مشخصات خاک خود استقبال می کنند، organic-agri.ir  مناسب ترین است. در ادامه کشت ۱عالی را بینید.

محصولاتی که از خاک با زهکشی خوب و شرایط گرم و خشک

استقبال می کنند در خاک های شنی رشد می کنند. این شامل گیاهان بومی مناطق مدیترانه ای مانند رزماری، آویشن، و پونه کوهی و همچنین چندین گونه از درختان مانند درخت لورل، انجیر و زیتون است. بافت سست و سبکی خاک و بذر  ارگانیک اگری نیز رشد و انبساط سبزی های ریشه را آسان می کند، بنابراین هویج، چغندر، ازگیل، تربچه و شلغم نیز با این نوع خاک سازگاری دارند.

کشاورز- بذر - ارگانیک اگری

کشاورز- بذر – ارگانیک اگری

کشت ۱عالی

خاک‌های رسی تقریباً نقطه مقابل خاک‌های شنی هستند و بسیار سنگین هستند

و قابلیت زهکشی ضعیفی دارند. از آنجایی که ذرات خاک رس بسیار ریز هستند، بافت خاک بسیار سفت تر می شود و به راحتی فشرده می شود و مسیرهای کمی برای تخلیه آب باقی می ماند. اگرچه زهکشی ضعیف خاکهای رسی اغلب آنها را برای اهداف کشاورزی نامطلوب می کند. در ادامه کشت ۲ اصولی را ببیند.

اما معمولاً حاوی سطوح بالایی از مواد مغذی و مواد معدنی بذر هستند که می توانند برای برخی محصولات مفید باشند. organic-agri.ir برخی از درختان میوه و سبزیجات خانواده براسیکا می توانند خاک های رسی را تحمل کنند اما در ترکیبی از خاک رسی/لومی که می توانند مواد مغذی را جذب کنند اما از زهکشی بهتر نیز بهره مند شوند، بهترین رشد را بذر صیفیجات خواهند داشت.

کشت ۲ اصولی

خاک های سیلتی دارای احساس ابریشمی و نرمی متمایز هستند،

معمولاً کاملاً حاصلخیز هستند و دارای تعادل ایده آل از تراکم مواد مغذی مناسب بدون زهکشی وحشتناک هستند. خاکهای سیلت معمولاً برای رشد بیشتر محصولات در آن آسان است، اگرچه ممکن است اصلاحاتی برای زهکشی برای عملکرد بهینه محصول مورد نیاز باشد. خاک‌های سیلتی به آسانی خاک‌های رسی فشرده نمی‌شوند و نرم‌تر و سبک‌تر هستند، با این حال بذر صیفیجات ، فاقد ساختار مستحکمی در مشخصات خاک خود هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق کاشت گیاهان چند ساله که حضور ریشه آنها را در کنار هم نگه می‌دارد، بهبود بخشید. بوته ها و درختان چند ساله که از شرایط مرطوب و حاصلخیز لذت می برند اغلب بهترین گزینه برای خاک های سیلتی هستند.

سوالات متداول خود را در رابطه با انواع بذر مطالعه فرمائید.

  • خاک های لومی چیست؟

به عنوان تعادلی بین ترکیبات مختلف انواع خاک های فوق الذکر شن، رس و سیلت توصیف می شوند. این یکی از مطلوب ترین و حاصلخیزترین انواع خاک به دلیل ویژگی های “بهترین از هر دو جهان” است که به این معنی است که دارای مزایای هر سه نوع خاکی است که از بذر صیفیجات تشکیل شده است.

  • خاک لومی چه مزیتی دارد؟

خاک های لومی دارای زهکشی خوب، در دسترس بودن مواد مغذی بالا، مشخصات ساختاری مناسب و دیر گرم شدن و سرد شدن هستند و محیطی نسبتاً پایدار از نظر دما برای محصولات کشاورزی ایجاد می کنند.

  • برای چه گیاهی این نوع خاک مناسب است؟

بیشتر میوه‌ها و سبزیجات organic-agri.ir در خاک‌های لومی بسیار خوب رشد می‌کنند، اما از آنجایی که ترکیب آن تا حدودی ظریف از سه نوع خاک دیگر است، باید به خوبی نگهداری شود تا از تسخیر یک جزء و واژگونی بذر صیفیجات جلوگیری شود. تناوب زراعی یکی از بهترین چیزها برای این خاک است، زیرا از کاشت مکرر یک فیدر سنگین جلوگیری می کند تا خاک را از تمام صفات مفید آن تهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.