بذر ذرت

بذر ذرت | ۰۸ نکته برای ذخیره سازی بذرهای خود در سال آینده!

بذر ذرت | 08 نکته برای ذخیره سازی بذرهای خود در سال آینده!

بذر ذرت | یکی از فوق‌العاده‌ترین چیزها در مورد نگهداری دانه های ارگانیک  ۱ باغ خود در خانه این است که کاملاً خود نوسازی می‌شود. هنگامی که یک بار دانه بهسازان کشت خریداری کردید، دیگر نیازی نیست که دوباره برای دانه ها پول خرج کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دانه های برخی از گل ها، میوه ها و سبزیجات برداشت شده خود را بردارید و سال بعد همین بذرها را بکارید. در اینجا راهنمای شما برای برداشت و ذخیره بذر یونجه از باغ خود برای کاشت در سال آینده است:

تاریخ۱۴۰۲.۰۱.۲۷
عنوان۰۸ نکته برای ذخیره سازی بذرهای خود در سال آینده!
نویسندهsir vahid ebrahimi
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۴۰۰
زمان خوانش۰۰:۱۴:۰۰

آنچه در این مقاله از نظر شما خواهد گذشت

با بذرذرت با کیفیت را برای خرید و انتخاب شروع کنید

دانه‌ها را از سالم‌ ترین گیاهان خود برداشت کنید

مراقب گیاهان و بذرذرت خود برای کاشت باشید

بذریونجه را از گوشت برای کاشت محصول جدا کنید

دانه ها و بذرذرت را از قبل خیس کنید

از رطوبت در طول ذخیره سازی بذریونجه اجتناب کنید

بذرذرت خود را در سال بعد لطفا بکارید

سوالات متداول در خصوص و با مضمون بذریونجه و ذرت

گالری تصاویر

دانه های ارگانیک  ۱ | کیفیت برای خرید و انتخاب

دانه های ارگانیک  ۲ | در سال بعد لطفا بکارید

با بذر ذرت با کیفیت را برای خرید و انتخاب شروع کنید

بله، درست است که وقتی در یک باغ بذر یونجه بهسازان کشت کاشته اید، دیگر مجبور نخواهید بود بذر بخرید. با این حال، شما باید از جایی شروع کنید، درست است؟ جدایی ناپذیر است که وقتی برای اولین بار بذر را خریداری می کنید، بذرهای گرده افشانی باز با کیفیت را خریداری کنید. دلیل اهمیت این موضوع این است که بیشتر بذرهایی که از کاتالوگ بذر یا در فروشگاه باغ محلی خود خریداری می کنید، هیبرید شده اند. دانه های هیبریدی رایج هستند

بذر ذرت | کیفیت برای خرید و انتخاب

بذر ذرت | کیفیت برای خرید و انتخاب
بهسازان کشت

دانه های ارگانیک  ۱ | کیفیت برای خرید و انتخاب

زیرا به منظور داشتن ویژگی های خاصی دانه های ارگانیک  ۲ مانند مقاومت در برابر سرما در گوجه فرنگی پرورش داده شده اند. با این حال، اگر بذرها را از گوجه فرنگی های هیبریدی برداشت کنید، سپس این دانه ها را بکارید، واقعاً نمی دانید چه چیزی به دست خواهید آورد. دانه‌های برداشت شده از گوجه‌فرنگی‌های هیبریدی ممکن است گوجه‌فرنگی‌هایی را پرورش دهند که دارای ویژگی‌هایی از هر یک از گیاهان والدین هستند.

خیلی بعید است که گوجه فرنگی های سال دوم شما مانند گوجه های اول باشد. ممکن است در نهایت با گیاهی مواجه شوید که نامطلوب است یا حتی میوه نمی دهد. به همین دلیل است که اگر قصد برداشت دانه بهسازان کشت از باغ خود را دارید، ضروری است که با بذرهای موروثی شروع کنید. دانه‌های میوه‌ها و سبزیجات موروثی تنها دانه‌هایی هستند که ارزش ذخیره و کاشت را دارند، زیرا تنها راهی است که می‌توانید گیاهانی مشابه گیاه مادر پیدا کنید.

دانه‌ها را از سالم‌ ترین گیاهان خود برداشت کنید

هنگام انتخاب بذر ذرت و سبزیجاتی که دانه‌های خود را از آن‌ها برداشت می‌کنید، همیشه یکی از سالم‌ترین گیاهان را انتخاب کنید. گیاهانی را انتخاب کنید که قوی، سرزنده و پر انرژی باشند.

مراقب گیاهان و بذر ذرت خود برای کاشت باشید

هنگام برداشت بذر یونجه  ORGANIC-AGRI از باغتان، به موقع بودن مهم است، بنابراین باید مراقب گیاهان خود باشید. با گل‌ها، گیاهان یکساله ساده‌ترین گونه برای جمع‌آوری دانه‌ها هستند، زیرا آنها گل می‌دهند و تنها در یک سال به دانه می‌روند. بعد از اینکه غلاف های بذر قهوه ای شده و روی گیاه خشک شدند، دانه ها آماده چیدن هستند. بسیاری از غلاف های بذر به طور طبیعی باز می شوند و دانه ها وقتی آماده می شوند پراکنده می شوند.برای گرفتن آنها، می توانید یک کیسه کاغذی یا پارچه ای کوچک را روی غلاف های دانه ببندید، زمانی که به نظر می رسند در شرف ترکیدن هستند.

برای سبزیجات، بهتر است دانه‌ها را زمانی برداشت کنید که سبزیجات تقریباً رسیده باشند، اما قبل از اینکه شروع به پوسیدگی کنند، زیرا این کار به دانه‌ها اجازه می‌دهد تا کاملاً بالغ شوند. به عنوان مثال، یک گوجه فرنگی را باید روی درخت انگور بگذارید تا درشت، بیش از حد رسیده و بسیار نرم شود. یک بادمجان باید کاملاً بالغ شود و روی زمین بیفتد. سبزیجات خود را به محض اینکه به این نقطه رسیدند، قاپید تا مبادا حشرات به آنها برسند.

بذر یونجه را از گوشت برای کاشت محصول جدا کنید

با سبزیجات غلاف و بذر ذرت، این کار را می توان خیلی راحت انجام داد. به سادگی غلاف خشک و بالغ را باز کرده و دانه ها ORGANIC-AGRI را جدا کنید. با سبزیجات سفت مانند بادمجان، خیار و کدو سبز، سبزی را از طول نصف کنید و دانه ها را با انگشتان خود بیرون بیاورید. با میوه های خمیری مانند گوجه فرنگی، گوشت را به آرامی له کنید تا تفاله آن از دانه ها جدا شود.

دانه ها و بذر ذرت را از قبل خیس کنید

پس از استخراج بذر یونجه، باید آنها را به مدت ۴۸ ساعت در آب معمولی خیس کنید. بعد از ۴۸ ساعت تمام دانه هایی را که در بالای آب شناور شده اند بردارید و دور بریزید. اگر دانه ها شناور باشند، این نشان دهنده خشک و نابارور بودن آنهاست. فقط دانه هایی را که به پایین فرو رفته اند نگه دارید. سپس آب آن را خالی کرده و دانه ها را روی یک لایه حوله کاغذی پخش کنید تا خشک شوند.

از رطوبت در طول ذخیره سازی بذر یونجه اجتناب کنید

اگر یک کلید برای ذخیره بذر ذرت شما برای سال آینده وجود دارد، این همان است. دانه های شما باید عاری از رطوبت نگهداری شوند. اگر در معرض رطوبت قرار گیرند کپک زده و می پوسند. بنابراین قبل از قرار دادن دانه های خود در انبار، مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

سپس، هر نوع دانه را در یک پاکت کاغذی برچسب دار قرار دهید. متوجه خواهید شد که دانه ها معمولاً به جای پلاستیک در کاغذ ذخیره می شوند، زیرا این امر باعث جریان هوا می شود و بنابراین دانه ها را سالم و بارور می کند. هنگامی که دانه‌هایتان در پاکت‌های کاغذی قرار گرفتند، آن‌ها را در یک ظرف دربسته، مانند تاپر ظروف یا شیشه قرار دهید. فراموش نکنید که ظروف خود را با نوع دانه های موجود در آنها و تاریخ نگهداری آنها به وضوح برچسب بزنید.

بذر ذرت خود را در سال بعد لطفا بکارید

باروری بذر یونجه ORGANIC-AGRI بستگی زیادی به نحوه نگهداری آنها دارد. برای بذرهایی که در خانه خود برداشت می کنید، بهتر است آنها را فقط یک سال ذخیره کنید. حداکثر دو سال اگر می خواهید بذرها را در انبارداری طولانی مدت نگهداری کنید، بهتر است بذرهایی را جستجو کنید که مخصوصاً برای این منظور بسته بندی شده اند. به عنوان مثال، بانک بذر ذرت ممکن است به مدت ۲۰ سال بدون آسیب به دانه ها نگهداری شود.

بذر ذرت | در سال بعد لطفا بکارید

بذر ذرت | در سال بعد لطفا بکارید
بهسازان کشت

دانه های ارگانیک  ۲ | در سال بعد لطفا بکارید

سوالات متداول در خصوص و با مضمون بذر یونجه و ذرت

۰۱ آیا می توانید پروبیوتیک دانه را در شب مصرف کنید؟

حتی اگر صبح‌ها ویتامین‌ها یا سایر داروها (از جمله آنتی‌بیوتیک‌هایی که ممکن است شما را وادار به شروع پروبیوتیک‌ها کرده باشد) کنار بگذارید، همچنان باید پروبیوتیک‌های خود را در شب مصرف کنید. با زمان بیشتری در روده شما، باکتری های خوب می توانند برای درمان مشکلات گوارشی شما دست به کار شوند.

۰۲ عوارض پروبیوتیک بذر چیست؟

ایمنی بذر و عوارض جانبی مانند سایر پروبیوتیک ها، ممکن است با شروع مصرف آنها متوجه عوارض جانبی ناخوشایندی شوید. بسیاری از افراد در چند روز اول نفخ، افزایش تولید گاز، یبوست و سایر مشکلات گوارشی را تجربه می کنند.

۰۳ بعد از مصرف دانه چه مدت باید برای خوردن صبر کرد؟

فرد لنده بذر ما به طور کلی توصیه می کنیم روزانه سین بیوتیک را با معده خالی مصرف کنید – یا حدود ۱۵-۴۵ دقیقه قبل از غذا خوردن، یا ۲-۳ ساعت بعد از غذا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.