دسته‌بندی نشده

بذر بادمجان | آموزش چگونگی کاشت بذر بادمجان با بهسازان کشت

باغبان- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

بذر بادمجان را بکارید: این کار را کم عمق انجام دهید، روی آنها را با بستر و آب فراوان بپوشانید. از جوانه زدن بذرها مراقبت کنید: در هفته های اول خاک را مرطوب نگه دارید، البته همیشه بدون غرقاب شدن، و نهال ها را در یک اتاق گرم با دمای حداقل ۱۲ یا ۱۳ درجه سانتیگراد قرار دهید. بهسازان کشت در خدمت شما است تا بهترین محصولات را ارائه دهد.

فهرست عناوین

بادمجان را در گلدان بکارید: زمانی که نهال ها برای کاشت آماده شدند

باید توجه کنید هنگام کاشت بادمجان دو گزینه داریم

دستورالعمل ها و مراحل زیر را برای کاشت بادمجان در باغ دنبال کنید:

نحوه کاشت بادمجان – نحوه کاشت بادمجان در باغچه

از گذاشتن بادمجان در تراس دست نکشید و از آن مراقبت کنید

مالچ پاشی با کاه یا پارچه باعث طولانی شدن تولید

پاسخ سوالات متداول خود را در این خصوص مطالعه فرمائید.

فهرست تصاویر

باغچه ۱مناسب

باغچه ۲درخت

باغچه ۳ گیاهان

بادمجان را در گلدان بکارید: زمانی که نهال ها برای کاشت آماده شدند

(که بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ارتفاع دارند) در صورت امکان به گلدانی با سوراخ های زهکشی از جنس سرامیک نگاه کنید، زیرا بهترین خواص را دارد. برای این گیاه و با عمق حداقل ۳۰ سانتی متر پیشنهاد می شود، زیرا حتی در گلدان نیز فضای کاشت بذر بادمجان باید کاملاً وسیع باشد. مخلوط خاک مورد استفاده در بستر بذر نیز در اینجا معتبر خواهد بود. در این لینک دیگر نحوه پیوند گیاه را به شما می گوییم تا هنگام انتقال بادمجان ها از بستر بذر به گلدان organic-agri.ir جزئیات بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از تردیدهایی که وقتی به نحوه پرورش بادمجان در خانه فکر می کنیم، چه در یک باغ بزرگ، چه در یک باغ شهری و چه در گلدان های بزرگ در تراس، به وجود می آید،

عنوانبذر بادمجان
نویسندهفلاحت
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات۱۷۰۰ کلمه
مدت مطالعه۱۷ دقیقه

این است که یک گیاه چقدر بادمجان می دهد تا تصوری از آن داشته باشد. بازدهی که می توانیم انتظار داشته باشیم و اینکه آیا به اندازه کافی از آن مراقبت می کنیم. مقدار میوه هایی که یک گیاه بادمجان می دهد و کیفیت و اندازه آنها عمدتاً به خود گیاه و بهینه بودن شرایط رشد آن بستگی دارد، اما کشاورزان متخصص و علاقه مندان تأیید می کنند که یکی از این گیاهان می تواند بیش از ۲۵ بذر بادمجان بدهد. در ادامه باغچه ۱مناسب را ببیند.

 

باید توجه کنید هنگام کاشت بادمجان دو گزینه داریم

این کار را مستقیماً در محل نهایی خود در باغ یا گلدان انجام دهید یا ابتدا آن را در بستر بذر انجام دهید. اگر در مکان نهایی کاشته کنیم، ایده آل این است که آن را تا بهار، بین ماه های مارس و می در نیمکره شمالی، به خوبی انجام دهیم. مهمترین چیز در این مرحله این است که مطمئن شوید که یخبندان ها گذشته است، زیرا گیاه بذر بادمجان برای جوانه زدن و رشد مناسب به دمای حداقل ۱۲ درجه سانتیگراد نیاز دارد. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید،

کاشت را تا جایی که لازم است به تعویق بیندازید یا نهال هایی با ارتفاع بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بخرید تا از مرحله جوانه زنی بذرها و هفته های اول زندگی گیاه که بیشترین حساسیت را به سرما دارند، جلوگیری کنید. اگر بستر بذری را انتخاب کنیم که برای پیشبرد محصول توصیه می کنیم و چون امکان بذر بادمجان نظارت دقیق تر و کنترل شده تری بر رشد گیاهان را به ما می دهد، می توانیم بادمجان ها را بین پایان زمستان تا اوایل بهار بکاریم.

دستورالعمل ها و مراحل زیر را برای کاشت بادمجان در باغ دنبال کنید:

هنگام کاشت بادمجان، آماده سازی مناسب خاک بسیار مهم است. یکی از شایع ترین دلایل عدم رشد مناسب بادمجان ها این است که این گیاه از نظر مواد مغذی خاک بسیار نیازمند است. به همین دلیل، سست کردن کافی خاک و غنی سازی بذر بادمجان با مواد آلی فراوان، مانند کمپوست یا هوموس کرم، حیاتی است. دومی همیشه به ویژه جالب است، زیرا علاوه بر اینکه از نظر مواد مغذی بسیار غنی است، میکروارگانیسم های مفیدی را برای کشت فراهم می کند. علاوه بر این، ریشه بادمجان بسیار قوی است و بسیار رشد می کند، بنابراین نباید خاک را کیک کرد تا به organic-agri.ir اجازه این کار را بدهد.

بسیار مهم است که خاک دارای زهکشی بسیار خوبی برای جلوگیری از پوسیدگی گیاه باشد، بنابراین خاکهای بسیار رسی ممکن است به مقدار زیادی بذر بادمجان کمپوست یا مواد مشابه برای بهبود توانایی خود در حذف و جذب آب نیاز داشته باشند.

پس از آماده شدن خاک، سوراخ هایی را در خاک برای بادمجان ها آماده کنید. ایده آل بهسازان کشت است که هم بین گیاهان و هم بین خطوط حدود ۷۰ سانتی متر فاصله بگذارید تا جایی برای ریشه های آنها باقی بماند.

باغچه ۱مناسب

اگر از بذر می کارید، یعنی اگر بادمجان می کارید، لازم نیست آنها را خیلی عمیق دفن کنید، در حالی که اگر بذر بادمجان را که قبلاً در بستر بذر جوانه زده یا خریداری کرده اید، پیوند بزنید، توصیه می شود چند مشت هوموس کرم خاکی اضافه کنید. در پایه سوراخ های گیاه . روی دانه ها یا پایه نهال ها را با خاک بیشتری بپوشانید، منطقه را آبیاری کنید و با گذشت روزها شاهد رشد بادمجان های خود باشید.

نحوه کاشت بادمجان – نحوه کاشت بادمجان در باغچه

اگر نمی‌خواهید بادمجان‌های خود را در خانه بکارید، گزینه دیگری است که این کار را در گلدان بذر بادمجان انجام دهید، حتی برای همیشه. ایده آل این است که از یک گلدان شروع کوچک یا بستر بذر برای جوانه زدن آن استفاده کنید و زمانی که نهال حدود ۱۰ سانتی متر شد، آن را به گلدان نهایی خود پیوند بزنید. بستر بذر را آماده کنید: بستر بذر می تواند هر سینی پلاستیکی کوچک اخیر یا کم عمقی باشد که بتوانیم با مخلوطی از ذغال سنگ نارس، هوموس کرم خاکی و فیبر نارگیل، سوراخ های زهکشی ایجاد کنیم. در بهسازان کشت بذر بادمجان را خریداری فرمائید. درادامه باغچه ۲درخت را ببینید.

از گذاشتن بادمجان در تراس دست نکشید و از آن مراقبت کنید

آنها گیاهانی با گل های آبی زیبا، ساقه های چوبی قوی، برگ های درشت و کرک دار هستند که در برابر آفتاب گرم تابستان به خوبی مقاومت می کنند و میوه های شگفت انگیزی به رنگ های سیاه، بنفش، سفید، رگه دار … با درخشندگی و بافت بسیار نرم و سهولت زیاد حفاظت.
برجستگی ها را کمی دورتر از تخته فلفل نگه دارید، زیرا بوته ها بذر بادمجان بزرگ هستند و فقط در خاک های بسیار نرم هستند و با چکمه وارد باغ بادمجان شوید، زیرا سوراخ شدن ظرف های گل آن می تواند شما را بیش از یک بار به دردسر بیاندازد. بادمجان میوه ای بسیار مغذی است، اما دارای فیبر فراوان است. این به کنترل کلسترول کمک می کند، ادرار را افزایش می دهد و یک محرک قوی کبد است که بر سلامت پوست تأثیر می گذارد که روشن تر و تمیزتر بذر بادمجان به نظر می رسد.

آشپزخانه- بذر بادمجان

آشپزخانه- بذر بادمجان- بهسازان کشت

باغچه ۲درخت

جوانه انتهایی زمانی می شکند که بوته ها حدود ۲۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشند و در صورت لزوم آن را بعداً تکرار کنید تا گیاهان کم رشد تحریک شوند. کاشت در بستر organic-agri.ir انجام می شود که بسته به فصل و منطقه می تواند در بستر گرم یا در فضای باز باشد و با استفاده از ۵ گرم در متر مربع بستر بذر انجام می شود.
پیوند زمانی انجام می شود که بوته ها ۱۲-۱۵ سانتی متر ارتفاع داشته باشند و به صورت تلوتلو بذر بادمجان شونده قرار می گیرند تا گیاهان روی هم سایه نگیرند و نور بیشتری دریافت کنند.

مالچ پاشی با کاه یا پارچه باعث طولانی شدن تولید

هرس: در گلخانه، هرس برای پیشرفت تولید انجام می شود. در قاعده ساقه دو شاخه اول وقتی کوچک هستند جدا می شوند و سپس ۴-۵ شاخه روی ساقه اصلی باقی می مانند.
اوج گیری: با گذاشتن دو برگ بالای آخرین میوه هر شاخه انجام می شود. جوانه انتهایی ساقه اصلی نیز کند است و بعداً تمام جوانه هایی بذر بادمجان که روی شاخه ها ظاهر می شوند. در ادامه باغچه ۳ گیاهان را ببیند.
آبیاری: پس از اولین آبیاری بلافاصله پس از پیوند، رطوبت نرم باید حفظ شود و این کار را با آبیاری متوسط ​​انجام دهید تا زمانی که گیاهان ریشه بدهند. بعداً آبیاری‌های دورتر اما فراوان‌تر انجام می‌شود و مراقب بود که آب اضافی باعث افزایش پوشش گیاهی به ضرر زودرسی و باعث نرم‌تر شدن میوه‌ها و تمایل به ترک خوردن شود.
مشترک: بادمجان از نظر کودهای معدنی به ویژه فسفر و پتاسیم نیازمند است. فرمول ۹-۱۸-۲۷ بذر بادمجان به میزان ۵۰ کیلوگرم در ۱۰۰۰ متر مربع در کود زمینه کافی است. کود نیتروژن سبک در طول کشت می تواند مفید باشد.

باغبان- بذر بادمجان- ارگانیک اگری

باغبان- بذر بادمجان- بهسازان کشت

باغچه ۳ گیاهان

پاسخ سوالات متداول خود را در این خصوص مطالعه فرمائید.

  • شکل و زمان کاشت را بدست آورید؟

بادمجان و بذر خیار را می توان به طور مستقیم یا در بستر حفاظت شده در ماه های ژوئیه تا آگوست کاشت و در سپتامبر تا اکتبر پیوند زد. زمانی که ۴ یا ۶ برگ (تقریباً ۵۰ تا ۶۰ روز پس از کاشت) داشته باشند، آماده پیوند خواهند بود. بیشتر ریشه های بذر بادمجان بیشتر از ۴۵ سانتی متر عمق پیدا نمی کنند. بنابراین یک قابلمه با ظرفیت حدود ۳۰ لیتر به شرطی که کاملاً عمیق باشد یا در هر صورت بلندتر از عرض آن باشد کافی است.

۲- چگونه بادمجان ها را بکاریم؟

  1. بادمجان را مستقیم در گلدان ۳۰ لیتری بکارید. بذر غنی ما پیوند بعدی را ذخیره می کنیم اما فضای بیشتری را اشغال می کند و رسیدگی به آن دشوارتر است.
  2. در سینی آلوئول – فنجان ماست، فنجان قهوه و … یک بستر کوچک بذر درست کنید و وقتی بادمجان ها بین ۴ تا ۶ برگ واقعی داشتند، می توانیم بذر گوجه فرنگی را به گلدان نهایی پیوند بزنیم.

۳- رنگ گلدان چه تاثیری دارد؟

اگر گلدان تیره رنگ باشد، گرمای بیشتری – و به همراه آن خاک – افزایش می یابد و باعث رشد ریشه و در نتیجه گیاه می شود. از طرفی تبخیر بیشتر خواهد شد و مجبور خواهید بود دفعات بیشتری آبیاری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.