پالم پیت

پالم پیت (palmpeat) چیست؟

پالم پیت

پالم پیت از تنه درخت خرما تولید می شود و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا می توان آن را به عنوان بهترین جایگزین کوکوپیت استفاده کرد.

پالم پیت

پالم پیت  چیست؟

پالم پیت به عنوان بستر کشت استفاده می شود که  از ضایعات درخت نخل خرما تولید می شود. این نوع بستر در ایران تولید می شود و قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کوکوپیت و پیت ماس دارد. استفاده این محصول چند سالی است به دلیل افزایش قیمت پیت ماس و کوکوپیت رواج یافته است.

 

چرا برخی گلخانه داران از کوکوپیت ایرانی استفاده نمی کنند؟

پالم پیت بیشتر به عنوان بستر کشت گیاهان گلخانه ای استفاده می شود. این محصول از تنه درخت نخل تولید می شود و به رنگ قهوه ای است. به دلیل اینکه مواد اولیه آن به وفور یافت می شود به راحتی در دسترس است و می توان با قیمت مناسب آن را خریداری کرد.

هنوز بسیاری از گلخانه داران از کوکوپیت استفاده می کنند البته کوکوپیت ایرانی هنوز در ابتدای راه است و اغلب تولید کنندگان، آن را به صورت خام عرضه می کنند  در صورتی که این محصول را به صورت خام خریداری می کنید به دلیل اینکه از نظر EC، PH و عناصر غذایی مناسب بستر کشت نمی باشد بایستی حتماً فراوری شوند.

 

پالم پیت را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید palm peat دارید مطمئن شوید محصول به خوبی فراوری شده باشد و از نظر EC و PH مشکلی نداشته باشد. پالم پیت اگر به خوبی ضدعفونی نشده باشد قطعاً رشد گیاه دچار مشکل می شود و در صورتی که گیاه با عوامل بیماریزای قارچی درگیر شود متحمل خسارت سنگینی خواهید شد.

این محصول را بهتر است بدون واسطه از تولید کننده خریداری کنید و از تولید کننده تضمین کیفیت بخواهید حتماً قبل از خرید از تولید کننده یک نمونه جهت تست و تشخیص کیفیت درخواست کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.